PDA

Bekijk de volledige versie : Subwoofer



Rob Eric Blank
13-07-2007, 13:37
Hi allen,

Ik draai nu al een tijdje tevreden met een Rel Quake II ter ondersteuning van het laag in stereo en als effecten bakkie gedurende films. De nadruk ligt toch wel op stereo en ik denk eraan om misschien wel eens een andere sub te gaan aanschaffen (niet direct, ben wat oriënterend).
Ik zou graag vooral wat meer laag willen, maar zonder de controle te verliezen in dat laag (dus dat is in stereo modus). Ik vroeg mij af welke subwoofers hiervoor geschikt zijn en de sub moet ook nog relatief makkelijk te plaatsen zijn.

Velodyne heeft subs met een meet microfoon (kan denk ik wel handig zijn wat betreft plaatsing e.d.) en ook de SVS SB12 is geen verkeerd apparaat.

gr Rob

Seth__Gekko
13-07-2007, 14:55
Die SB12-plus is echt een vrij muziekale sub al zeg ik het zelf. Deze is naar mijn smaak een stuk sneller nog dan de Rel Quake II...ik had met deze Quake II toch wel op een luider volume een beat die achter ging lopen of die te laat kwam.

Met de SB12-Plus is dit nog niet voorgekomen en alles wat ik miste met de Quake II qua punch maakt de SVS goed 0_o

Probeer em gewoon eens uit.
Zelf heb ik na het beluisteren van de SB12-Plus geen Velodyne of een andere Rel beluisterd, deze SVS is alles wat ik zocht in een sub. Ik vond de Velodynes ook wel erg duur.

Rob Eric Blank
13-07-2007, 16:09
@Seth, hoe kun je een SVS gebruiken voor zowel stereo als HT gebruik.
Mijn Rel wordt aangestuurd door mijn receiver voor HT gebruik en via de neutrik voor stereo weergave (door mijn stereo versterker). Kun je bij de SVS iets vergelijkbaars uithalen?

Zelf was ik mij ook een beetje oriënteren op de SVS SB12 plus, omdat dit wel een zeer mooi apparaat is en toch wel erg laag gaat.

Johan van den D.
14-07-2007, 18:04
De ultime oplossing/toevoeging voor de sub, de sms-1 van Velodyne.
http://www.bildochljud.se/getfile.php/253611.919.atqwwxuwrd/Velodyne_SMS-1_0306AH.jpg

erreper
14-07-2007, 20:42
De SPL serie van velodyne is wel mooi plaatsbaar en voldoet volgens mij perfect aan je eisenpakket. Moet je zeker een gaan beluisteren. Ik ben in ieder geval erg tevreden over velodyne.

Seth__Gekko
15-07-2007, 11:38
Ik draai nagenoeg geen stereo, maar laat dit gewoon door de Marantz via LFE lopen.

Een high level aansluiting zit er ook op, maar dan alleen door het doorlussen van de front luidsprekerkabels.

Rob Eric Blank
17-07-2007, 09:19
Ik zal wel veel stereo draaien, wat zou een SVS SB12 Plus en een vergelijkbare Velodyne kosten?

Seth__Gekko
17-07-2007, 11:17
SVS SB-12plus gaat voor 999 - 899,- weg dacht ik.

SPL 1200 zal met zijn 12 inch woofer ongeveer gelijk zijn, maar heeft een grotere amp en meet mic. € 1590.-

darkraver
17-07-2007, 19:13
SPL1200R heeft op papier inderdaad meer vermogen of er in de praktijk verschil inzit of dat de SPL1200R de SB12 eruit zal trekken ???
Vermogen op papier is minder belangrijk voor mij, chassis met minder rendement en het voordeel op papier is meteen verdwenen. Hoe wordt / werd het vermogen bepaald en met hoeveel THD. Probleem is ook de RMS normering, deze normering is geen vastgestelde normering dus zegt het in de praktijk niet veel.
Wacht nog steeds op de dag van de confrontatie tussen beide versies.

Wat betreft Auto Set Up heb me niet beziggehouden met de Velo Auto set up maar lees op forums in de VS dat de Klipsch variant ( RT10/12D ) serieus nauwkeuriger en betrouwbaarder moet zijn.

Johan van den D.
17-07-2007, 20:58
Wat betreft Auto Set Up heb me niet beziggehouden met de Velo Auto set up maar lees op forums in de VS dat de Klipsch variant ( RT10/12D ) serieus nauwkeuriger en betrouwbaarder moet zijn.
Hoe zit het inmiddels met svs op dit gebied ?

darkraver
17-07-2007, 21:04
Niets mogen vernemen ivm auto set ups enz.

Johan van den D.
17-07-2007, 21:42
Niets mogen vernemen ivm auto set ups enz.
jammer

Jasper_K
17-07-2007, 22:26
Ik draai ook veel stereo en gebruik een Strata V. Daar ben ik zelf erg tevreden over.

Als ik een andere zou zoeken zou ik zeker naar Velodyne en REL kijken. Maar er zijn voldoende andere merken die interessante producten maken.

Alexander D
22-07-2007, 14:29
Rob,

Ik weet niet of REL ook nog een optie voor je is maar je mag altijd een keer naar mijn REL Strata 5 komen luisteren.

Rob Eric Blank
24-07-2007, 15:12
Een Strata V is misschien ook nog wel eens een optie. Ik oriënteer mij even rustig, aangezien ik nog even geen 1,2,3 upgrade budget heb.
Ik zie ze ook nog wel eens tweedehands voor een leuke prijs.

Draai je alleen HT met deze sub of ook op stereo?

Alexander D
24-07-2007, 15:17
Een Strata V is misschien ook nog wel eens een optie. Ik oriënteer mij even rustig, aangezien ik nog even geen 1,2,3 upgrade budget heb.
Ik zie ze ook nog wel eens tweedehands voor een leuke prijs.

Draai je alleen HT met deze sub of ook op stereo?

Ik gebruik de sub nu voor stereo en ht. Voor stereo meer als noodzaak omdat mijn speakers teveel bas geven. Integratie met de speakers is wel echt perfect. Sub is absoluut niet te lokaliseren.

In het kader van tweedehands: sub gaat in de verkoop. :D

Rob Eric Blank
24-07-2007, 15:35
Het is een 10" woofer? Toch weer wat meer dan de 8" van de Quake!

Rob Eric Blank
24-07-2007, 16:03
Is de SVS trouwens wel "buur vriendelijk"? Die Rel Strata V heeft toch ook wel mijn interesse.......lastig zeg.

Alexander D
24-07-2007, 16:40
Is de SVS trouwens wel "buur vriendelijk"? Die Rel Strata V heeft toch ook wel mijn interesse.......lastig zeg.

Buurvriendelijk heeft niets met het merk sub te maken maar met afstelling van je sub.

Rob Eric Blank
24-07-2007, 16:41
Buurvriendelijk heeft niets met het merk sub te maken maar met afstelling van je sub.
Mijn Rel Quake is nog steeds buurvriendelijk.......en ik heb een buurman die tolerant is!

Edgar Smit
24-07-2007, 16:55
elke sub is buurvriendelijk zolang je maar goed instelt/opstelt en de volumeknop met beleid hanteerd ;) .

Rob Eric Blank
24-07-2007, 18:23
elke sub is buurvriendelijk zolang je maar goed instelt/opstelt en de volumeknop met beleid hanteerd ;) .Ik weet het......woon in een oude betonnen flat en daar heb je niet zo snel last.
Vriend van mij woont in een jaren '30 woning en daar hebben de buren snel last van je sub. Hij draaid zonder, ze hebben als last van zijn stereo opstelling. Marantz + B&W DM603

darkraver
24-07-2007, 20:33
Beste Rob,

Ook zoals reeds per mail verteld, wil je een SB12 demo dan kun je natuurlijk bij onze dealers terecht. Wie weet kun je hem daar wel tijdelijk bruiklenen.......
Mocht het niet lukken dan laat het me weten, dan doe ik anders een demo bij je thuis.
Natuurlijk is het beluisteren bij enkele forumvrienden eventueel ook een optie !

Je weet me te vinden !

Marcel

Rob Eric Blank
25-07-2007, 08:38
Beste Rob,

Ook zoals reeds per mail verteld, wil je een SB12 demo dan kun je natuurlijk bij onze dealers terecht. Wie weet kun je hem daar wel tijdelijk bruiklenen.......
Mocht het niet lukken dan laat het me weten, dan doe ik anders een demo bij je thuis.
Natuurlijk is het beluisteren bij enkele forumvrienden eventueel ook een optie !

Je weet me te vinden !

Marcel
Bedankt, ik oriënteer mij allereerst even verder. Financieel is de Strata V tweedehands ook een goeie optie. Kan ik weer geld in mijn fotografie hobby steken ;-) Is dus echt even afwachten.

Edgar Smit
25-07-2007, 08:53
Bedankt, ik oriënteer mij allereerst even verder. Financieel is de Strata V tweedehands ook een goeie optie. Kan ik weer geld in mijn fotografie hobby steken ;-) Is dus echt even afwachten.
hobbies, hobbies, leuk maar soms wel vervelend.
je moet het zo zien, als je alles maar ***n kopen wat je wilt, is je hobby ineens een stuk minder leuk :wink: .

Rob Eric Blank
25-07-2007, 09:02
hobbies, hobbies, leuk maar soms wel vervelend.
je moet het zo zien, als je alles maar ***n kopen wat je wilt, is je hobby ineens een stuk minder leuk :wink: .
Zou ik weer andere hobbies hebben. Het kopen is niet het leukste, vooral met fotografie niet. Sta je liever te fotograferen. Met muziek ben ik liever aan het luisteren dan aan het kopen.

Seth__Gekko
25-07-2007, 15:42
Kopen, afdingen,...allemaal leuk joh.

Edgar Smit
25-07-2007, 15:57
Zou ik weer andere hobbies hebben. Het kopen is niet het leukste, vooral met fotografie niet. Sta je liever te fotograferen. Met muziek ben ik liever aan het luisteren dan aan het kopen.bij mij is het toch echt een combinatie. Sommige CD's wil je gewoon thuis luisteren, dan is ook het kopen leuk. Zelfde geld voor films of upgrades.

Rob Eric Blank
18-09-2007, 16:04
Mogelijk dat het een MJ Acoustics zal gaan worden

Rob Eric Blank
19-09-2007, 19:37
Mogelijk dat het een MJ Acoustics zal gaan worden
Zoals het er NU naar uitziet niet......aangezien ik deze tweedehands behoorlijk aan de prijs vind ik en ik wil een High leven en Low level aansluiting.

Seth__Gekko
20-09-2007, 14:00
Ach, dat kan morgen allemaal alweer anders zijn.

Rob Eric Blank
20-09-2007, 17:45
Ach, dat kan morgen allemaal alweer anders zijn.Vandaag luisteren naar een RA Model 1 en een BK Monolith. En dan is de Strata V nog in de running.

Seth__Gekko
21-09-2007, 08:17
Zou je die Monolith kunnen plaatsen, tis een behoorlijk hondenhok toch?

Rob Eric Blank
21-09-2007, 08:26
Zou je die Monolith kunnen plaatsen, tis een behoorlijk hondenhok toch?
De Monolith kan ik oon niet plaatsen en is mij door Ralf van RA subs afgeraden. Is gewoon zeer moeilijk neer te zetten......Maar wat een LAAG..........WOW. Niet de beste sub ooit gehoord, maar wel de beste voor die prijs. De mist ook de seperate aansturing voog High level en Low Level, wat jammer is. Mogelijk dat er ooit weer eens een stereo versterker komt en dan is die extra crossover gewoon enorm handig.

De RA Subs model 1 heeft mij ook zeer verbaasd in positieve zin. Ik vind dat deze erg muzikaal is voor een zeer bescheiden budget.

Alexander D
21-09-2007, 09:25
Proficiat met je nieuwe sub Rob!

Rob Eric Blank
21-09-2007, 09:31
Proficiat met je nieuwe sub Rob!
Dank je.......prijs kwaliteit technisch een zeer goed apparaat.

Seth__Gekko
21-09-2007, 12:10
Gefeliciflapstaart.

Wanneer komt ie en wanneer staat ie op de foto?

Rob Eric Blank
21-09-2007, 14:49
Gefeliciflapstaart.

Wanneer komt ie en wanneer staat ie op de foto?Donderdag komt die en dan zullen er wel foto's komen alleen niet dat weekend erna. Dan moet ik fotograferen tijdens de A1GP voor een Suzuki Swift team. Dat is dus 3 dagen behoorlijk werken....

Rob Eric Blank
01-10-2007, 14:22
Nog steeds geen foto, maar klinkt al heel wat beter dan de Quake II

Jasper_K
03-10-2007, 07:12
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar voor welke sub heb je nou gekozen? ...

... en nog gefeliciteerd met je aanwinst. :)

Alexander D
03-10-2007, 09:29
De RA Subs model 1

Rob Eric Blank
03-10-2007, 10:36
Inderdaad de RA Model 1.
Deze is gewoon heel wat sneller dan een Quake II en de vervorming is veel minder, waardoor deze bij stereo gewoon wat subtieler speelt. Onhoorbaar, totdat je de sub uitschakeld en duidelijk iets mist.