PDA

Bekijk de volledige versie : 640kb/s Dolby Digital of 5.1 PCM -> Pro Logic II over optical



Denizz
14-07-2007, 22:32
Ik heb de Blu-ray The Patriot gekocht, en daar kan je kiezen uit 640kb/s Dolby Digital of 5.1 PCM. Aangezien ik geluid heb over optical kan ik 5.1 PCM niet volledig benutten. Maar wat denken jullie wat beter is, het lossy Dolby Digital of PCM uncompressed maar waar wel 2.1 word van gemaakt wat met Prologic naar surround over gezet moet worden?

Brian2
15-07-2007, 15:33
Ik heb het laatst bij mezelf vergeleken met de Blu-ray van Destiny's Child, en de dynamiek die de DD heeft krijg je absoluut nooit met PCM 2.1 en Pro Logic II. Ook was het geluid veel zachter, maar dit kan misschien aan de PCM track zelf hebben gelegen.

Denizz
18-07-2007, 13:29
Ik heb het nu zelf ook gehoord. Ik nam een scene uit the patriot met veel geweerschoten uit één van de 2 achterspeakers. Daarbij doet Pro logic maar wat, en is het bij DD 640kb/s gewoon goed. Overigens klinkt 640kb/s DD niet slecht natuurlijk, maar ik ben zo iemand die als er iets beters is, dat ook meteen wilt hebben :P.

Ik hoop echter wel dat er veel meer Blu-rays gaan komen met een DTS 1.5 mb/s soundtrack, dat was erg mooi bij Ice Age 2 :).