PDA

Bekijk de volledige versie : surround problemen



MARANTZ4100
15-07-2007, 10:35
Hier een vraag van een leek:
Ik heb de Maranz4100 reciever gekocht en wil deze gebruiken met mn bose 5.1 surround boxen, maar het lukt me op de 1 of andere manier niet om de reciever van de PCM stand af te krijgen, in het display worden alleen de front speakers herkend .
Wanneer ik met de surround knop alle surround instellingen afloop dan hoor je wel geluid door de achterste speakers maar in het display zijn alleen de front speakers verlicht en staat nog steeds PCM aan, het lukt dus niet om de verlichting PCM te wijzigen in Dolby Surround, DTS etc etc.

Ik heb mn samsug dvd aangesloten met een hdmi kabel op de reciever en via de reciever een hdmi kabel naar mn tv, ik heb ook al geprobeerd om de dvd rechtsstreeks met HDMI naar de tv en dan een coax naar de reciver maar dan heb ik helemaal geen geluid.

Iemand misschien evaring met het OSD menu?? Dat ziet er namelijk ook op mijn display heel anders uit dan in mn handleiding
Misshien kan iemand me op weg helpen, grrrrr :-P

Peter Porrio
16-07-2007, 08:37
Via de HDMI-kabel: Kijk even in het Setup-menu van je DVD-speler bij de Audio instellingen over HDMI. Deze moet staan op 5-channel, multichannel, of iets dergelijks

Via coax: In het Setup-menu van je DVD-speler bij Audio instellingen de output op Bitstream, Digital, of iets dergelijks zetten.

In het Setup-menu van je reciever bij Digital inputs de coaxiale ingang waar je de DVD-speler op aangesloten hebt (bijv COAX 1) koppelen aan de bronselectie DVD (staat nu waarschijnlijk op CD).