PDA

Bekijk de volledige versie : Island, The [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
17-07-2007, 01:07
Island, The [Blu-ray Disc]

U bent uitverkoren. Ook in High Definition wacht het eiland op u.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3014)

Herman ter Lingen
17-07-2007, 19:47
Als ik het vergelijk met de waardering van de 'gewone' DVD, is deze dus nauwelijks beter van kwaliteit. Als ik hem al niet had, zou mijn keuze - gezien de prijsstelling - toch op de gewone DVD vallen.

Arnold van Oostrum
17-07-2007, 20:09
Als ik het vergelijk met de waardering van de 'gewone' DVD, is deze dus nauwelijks beter van kwaliteit. Als ik hem al niet had, zou mijn keuze - gezien de prijsstelling - toch op de gewone DVD vallen.
Je moet de waardering van een BD schijf niet vergelijken met een gewone DVD. Dat kan helaas niet. De waardering is in het licht van wat met het besproken medium mogelijk is. Een HD uitgave is (bijna altijd) per definitie beter qua:
- beelddetaillering (en daardoor scherptebeleving);
- ontbreken artefacten als aliasing, moirè, etc.;
- kleurverzadiging;
- voller en gedetailleerder geluid.
Ook deze BD uitgave van The Island is in vergelijk met de gewone DVD op alle fronten beter.Het zijn alleen geen verschillen van dag/nacht.

Roy de Jong
07-06-2009, 19:36
De recensie is inmiddels al 2 jaar oud maar de film op BD is mij gisterenavond bijzonder positief bevallen.

Ik ben gaan kijken en wist totaal niet wat te verwachten van "The Island".
De eerste 45 minuten lijkt het allemaal erg SF maar later in de film zorgt een plotwending voor een flinterdunne grens tussen fictie en realiteit.

Ondanks het ontbreken van een lossless HD audiotrack bevalt de DD 5.1 track erg goed, al hoort een DD track in het HD tijdperk niet meer thuis op een BD van 50GB(!).
Het beeld bevalt uitermate goed en kan op vele momenten in de film als refenrentiematerieel gebruit worden.

Voor mij is de film een absolute aanrader, ik ben er aangenaam door verrast.

Philippe
15-06-2009, 10:48
Ondanks het ontbreken van een lossless HD audiotrack bevalt de DD 5.1 track erg goed, al hoort een DD track in het HD tijdperk niet meer thuis op een BD van 50GB(!).
Het beeld bevalt uitermate goed en kan op vele momenten in de film als refenrentiematerieel gebruit worden.



Volledig mee eens. Misstaat in geen enkele BD collectie.

Michael Hamers
01-07-2009, 20:46
De recensie is inmiddels al 2 jaar oud maar de film op BD is mij gisterenavond bijzonder positief bevallen.

Ik ben gaan kijken en wist totaal niet wat te verwachten van "The Island".
De eerste 45 minuten lijkt het allemaal erg SF maar later in de film zorgt een plotwending voor een flinterdunne grens tussen fictie en realiteit.

Ondanks het ontbreken van een lossless HD audiotrack bevalt de DD 5.1 track erg goed, al hoort een DD track in het HD tijdperk niet meer thuis op een BD van 50GB(!).
Het beeld bevalt uitermate goed en kan op vele momenten in de film als refenrentiematerieel gebruit worden.

Voor mij is de film een absolute aanrader, ik ben er aangenaam door verrast.

Heb em net gekeken en het is gewoon een toppertje van dhr Bay (y)