PDA

Bekijk de volledige versie : Blade Runner: 5 HD DVD/Blu-Ray



rvvnr1
18-07-2007, 21:01
Still no release date, but more details have surfaced for Warner Home Video's highly-anticipated next-gen versions of 'Blade Runner,' which now promise to set a new capacity benchmark for a single-title release.
.....
Boasting a total of five (count 'em, five!) discs, the next-gen release of 'Blade Runner' promises to set a new record in terms of number of discs for a single-title high-def release.

What exactly all those discs will house has yet to be revealed, but Warner has confirmed that 'Blade Runner' will be presented in multiple versions, including a recut 'Essential 25th Anniversary Edition' featuring both newly-shot and never-before-seen restored footage.
.....

BRON (http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Disc_Announcements/Warner_to_Raise_Next-Gen_Bar_with_Five-Disc_Blade_Runner/779)

Jurriaan Wittenberg
20-07-2007, 08:41
Met vanaf September een tijdelijke biosrelease in de States hoop ik ook dat er een paar filmrollen de kant van Europa op komen drijven. Magoe eerst zien dan geloven.

Waar ik wel redelijk van overtuigd ben is dat deze box

http://www.cyberpunkreview.com/images/blade-runner-finalcut.jpg
Met als content:


Disc 1 - The Final Cut (2007):

Ridley Scott’s definitive new version of his science-fiction masterpiece includes added & extended scenes, added lines and new and cleaner special effects.Disc 2 - 3 Complete Film Versions:

‘82 U.S. Theatrical version
‘82 International Theatrical version
‘92 Director’s Cut (http://www.cyberpunkreview.com/movie/decade/1980-1989/blade-runner/)Disc 3 - “Dangerous Days: Making Blade Runner” Documentary

Newly created documentary: Through interviews with the cast and crew, critics and colleagues, this feature-length documentary provides a mainstream-friendly yet meaningful in-depth look at Blade Runner’s literary genesis, its challenging production and controversial legacy. When all is said and done, this will be the definitive documentary on the film.Disc 4 – Enhanced Content Bonus: (TBC)

INCEPTION - Featurettes and galleries devoted to Philip K. Dick, the birth of Cyberpunk and adapting the novel Do Androids Dream of Electric Sheep.
PRE-PRODUCTION - Featurettes and galleries devoted to script development, conceptual design and abandoned sequences.
PRODUCTION - Featurettes and galleries devoted to principal photography and locations.
POST-PRODUCTION - Featurettes and galleries devoted to deleted scenes, music and visual effects.
RELEASE - Featurettes and galleries devoted to marketing and reaction including Trailers, TV Spots and Promotional Featurettes
LEGACY - Featurettes and galleries devoted to the film’s resurrection and impact.Disc 5 - Work Print Version & Enhanced Content:

Including the rarely seen Work Print version and potentially the 52 min. Channel Four (UK) documentary which was the first serious documentary created for the film.Additionally, the set will come packaged in a limited “Blade Runner” briefcase holding the five-disc digipack with foil-enhanced and embossed slipcase. The goodies inside will include a lenticular motion image from the original feature, a collectible model spinner, an origami unicorn, a collection of photographs and a letter from Ridley Scott.


bron: http://www.cyberpunkreview.com/movie/upcoming-movies/blade-runner-final-cut-its-the-unicorn/
voor het einde van het jaar bij mij in de kast zal staan :mrgreen: of in ieder geval zo snel mogelijk.

... paar maandjes slapen nog maar...

Cheers,
Jurriaan

EDIT: even de content van de discs erbij gezet

steven van dijk
20-07-2007, 09:01
Wow ziet er uit goed zeg die koffer,,
Maar eerst zien allemaal..er is zoveel gezegd en wat hebben we nog steeds..de oude videoband van de orginele versie uit 1982 en de director;s cut..

Albert Kostwinder
20-07-2007, 09:42
Highdefdigest is zeer betrouwbaar. Bij mij is er al een plekje gereserveerd...:-D

Jurriaan Wittenberg
20-07-2007, 13:09
Ik las ook al geruchten dat een dergelijke box in Australië gereleased zou worden. Dat geeft hoop dat er integraal ook hier iets uit gaat komen. Zo'n doos uit de States of waar dan ook gaat geheid niet zonder extra kosten door de douane komen ...

Albert Kostwinder
20-07-2007, 13:25
Ik las ook al geruchten dat een dergelijke box in Australië gereleased zou worden. Dat geeft hoop dat er integraal ook hier iets uit gaat komen. Zo'n doos uit de States of waar dan ook gaat geheid niet zonder extra kosten door de douane komen ...

Dat maakt me in dit geval niet uit. Betaal het netjes aan de postbode en zeg zelfs dankjewel...:mrgreen:

Jurriaan Wittenberg
23-07-2007, 08:11
Dat maakt me in dit geval niet uit. Betaal het netjes aan de postbode en zeg zelfs dankjewel...:mrgreen:

Hihihi.. eigenlijk wel heh! :bier:

Rogier Burghout
23-07-2007, 11:40
Ik hoop niet dat ze voor de High-def releases zoveel schijfjes gaan gebruiken. Opslag technisch gezien hebben ze er voor BD aan 2 genoeg...maar als ze zelfs POTC 1 en 2 ieder een 2-disc releases gaan geven hou ik me hart vast...:?

Jurriaan Wittenberg
23-07-2007, 12:51
Tjah .. dat ligt er maar net aan wat voor productiekwaliteit ze eraan willen hangen. Tuurlijk.. 't kan allemaal ook op 2 DVD'tjes maar als je een full blown HD release wil doen, denk ik dat je toch zeker de eerste 2 disks 1 op 1 als HD-DVD/BD moet releasen. Disk 2 lijkt me een mooi voorbeeld om te laten zien hoe geavanceerd je nu met branching technologie aan de gang zou moeten kunnen gaan. Zie bijvoorbeeld ook de T2 dvd release waar met branching technologie ook 3 films bijna foutloos op 1 schijf staan. Met de huidige technologische verbetering moet dat met die 3 versies van BladeRunner ook wel kunnen lijkt me. ZO ver liggen die verschillende versies nou ook weer niet uit elkaar. We hebben het voornamelijk over audio en wat toegevoegde scenes. Lijkt me in ieder geval een leuke uitdaging!

Dan hangt het er verder vanaf of je het bonusmateriaal voor alle releases gelijk wilt houden, daar zou je bijv. 3 standaard DVD's van kunnen maken. dan ben je klaar. Maar als het materiaal het toe laat, kunnen ze er ook voor kiezen om dit ook afzonderlijk in HD te remasteren. Zullen ze wel wat materiaal moeten upscalen. Maar wie weet.... loont het de moeite.

Het blijft koffiedik kijken, afwachten en geduld hebben (6)

Eerst maar eens op vakantie... wordt het vanzelf september enzo.

Rogier Burghout
23-07-2007, 17:10
Waarom zou je ze 1 op 1 willen releasen? Eeen BD is 50 gig groot, en gezien dat de film ongeveer 12 tot 15 gig in beslag neemt kan je er in totaal wel 3 op kwijt. DAT is nou juist het grote voordeel van HD-DVD en BD, de grotere opslagcapaciteit. De reen voor deze ontwikkeling was juist dat er meer 1 op schijf terecht zou komen, zo meldden de ontwikkelaars dit. Als iedereen elkaar nu gaat napraten om releases met meer overbodige scijven, dan krijgen we die natuurlijk. En de dito prijs natuurlijk....Ik zie nu al genoeg bare-bones BD's liggen (ook nmog eens single layered BD's) waarvan ik me nou afvraag of de studios het allemaal wel begrepen hebben....

Jurriaan Wittenberg
24-07-2007, 11:29
Waarom zou je ze 1 op 1 willen releasen? Eeen BD is 50 gig groot, en gezien dat de film ongeveer 12 tot 15 gig in beslag neemt kan je er in totaal wel 3 op kwijt. DAT is nou juist het grote voordeel van HD-DVD en BD, de grotere opslagcapaciteit. De reen voor deze ontwikkeling was juist dat er meer 1 op schijf terecht zou komen, zo meldden de ontwikkelaars dit. Als iedereen elkaar nu gaat napraten om releases met meer overbodige scijven, dan krijgen we die natuurlijk. En de dito prijs natuurlijk....Ik zie nu al genoeg bare-bones BD's liggen (ook nmog eens single layered BD's) waarvan ik me nou afvraag of de studios het allemaal wel begrepen hebben....

Erh.. first of all ... ik praat niemand na in deze hoor. Ik zie alleen maar een beschrijving van iets dat op 5 schijfjes gereleased wordt. Het is nog niet eens zeker danwel bekend of dit een DVD set is, HD-DVD en/of blu-ray disk. Je kan natuurlijk ook moord en brand gaan schreeuwen nog voordat er ook maar iets officieels vast ligt...

Verder denk ik met 3 jaar ervaring in de Nederlandse DVD industrie helaas de conclusie te kunnen en mogen trekken dat er in ieder geval voor ONS taalgebied EERST naar de prijs van de productie gekeken wordt en daarna pas of dit ook voor de geïnteresseerde fan interessant wordt.

==GELUKKIG== kunnen we ons dan nog voorzien van mooie boxsets die helaas vaak genoeg in ons kikkerlandje niet eens (of nog erger in mindere vorm) het daglicht zien.

Bedenk daarbij wel dat we momenteel qua homevideo release in een rare tijd zitten: er zijn wel ff 3 verschillende mainstream formaten. DVD - HD-DVD - BluRayDisk. Allemaal budgettair niet echt aantrekkelijk voor de producent. (Die dat dan wel weer een gedeeltelijk over zichzelf afroept, dus van mij geen medelijden hoor!). Resultaat is dat mooie boxsets die multiformat uitgebracht worden zich misschien zullen bedienen van herbruikbare onderdelen die daarmee de kosten wat kunnen drukken.

Either way: deze liefhebber wil die koffer gewoon in HD-DVD hebben hoor!!

Jurriaan Wittenberg
24-07-2007, 11:32
En of de studios het met Barebones BD's wel of niet begrepen hebben... overweeg dan eens de volgende twee ideeën die ik daarover heb:

- Een barebones release nu rechtvaardigt een SE release over 2 jaar
- BD-java is nog niet helemaal ondersteund en behoeft misschien nog wat extra tijd voor de leukere releases...

Edgar Smit
24-07-2007, 11:53
En of de studios het met Barebones BD's wel of niet begrepen hebben... overweeg dan eens de volgende twee ideeën die ik daarover heb:

- Een barebones release nu rechtvaardigt een SE release over 2 jaar
- BD-java is nog niet helemaal ondersteund en behoeft misschien nog wat extra tijd voor de leukere releases...ja leuk, nog meer versies van films, heb je strax de:
Special Edition
Special edition Directors Cut
Special Limited Edition
Special Limited Edition Directors Cut
Limited edition
Limited edition Directors Cut
Extended Edition
Extended edition Directoprs Cut
Extended Limited edition
Extended Limted Edition Directors Cut
Special Limited Extended Edition
Special Limited Extended Edition Directors Cut
En die ook nog allemaal in 10th en 25th Anniversary Edition al dan niet in giftsets die op hun beurt ook wel of niet genummerd, gesigneerd of gelimiteerd zijn en dan het liefst alles in zowel DVD, Blu-Ray en HD-DVD en combinatie boxen van deze schijven :mrgreen: .

Ik snap best dat bepaalde uitvoeringen iets extra's hebben maar volgens mij wordt er nogal eens doorgeslagen in het uitgeven van de verschillende edities.;)

Jurriaan Wittenberg
24-07-2007, 12:10
helemaal mee eens... 'tis pure nonsense en ik ik vind het ook maar niks hoor!
Het is echter schijnbaar de realiteit :(

Edgar Smit
24-07-2007, 13:24
helemaal mee eens... 'tis pure nonsense en ik ik vind het ook maar niks hoor!
Het is echter schijnbaar de realiteit :(
Zolang er een markt voor is zal het blijven gebeuren. Ik betrap me zelf er ook wel eens op dat ik een 2-disc ipv 1-disc koop, terwijl ik nagenoeg nooit de extra's kijk.
Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen die echt filmgek zijn elke editie willen hebben en zolang die er zijn blijft dit gebeuren.

rvvnr1
26-07-2007, 23:53
18 December is t zover, Highdefdigest weet er meer van (http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Disc_Announcements/Blade_Runner_Specs,_Date_Revealed/814).... ;)

Rogier Burghout
27-07-2007, 07:11
Erh.. first of all ... ik praat niemand na in deze hoor. Ik zie alleen maar een beschrijving van iets dat op 5 schijfjes gereleased wordt. Het is nog niet eens zeker danwel bekend of dit een DVD set is, HD-DVD en/of blu-ray disk. Je kan natuurlijk ook moord en brand gaan schreeuwen nog voordat er ook maar iets officieels vast ligt...


Uiteraard was dit niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen; ik richtte deze opmerking dan ook niet tegen jou. Verder schreeuw ik geen moord en brand maar zie ik een kleine tendens in de BD markt komen met de 2-disc versies waar ik niet blij van wordt. Als ik dan ook zie dat het erop gaat lijken dat het aantal discs van een DVD wordt overgnomen voor een HD release, en dat wordt toegejuigd; dan begin ik te vrezen dat de HD formaten weer een uitmelkmachine pur sang worden. Kijk ook maar naar de huidige releases op bijv BD: bijna allemaal zo bare-bones als wat. Het was toch juist de insteek om die 50 respectievelijk 20 gig vol te stoppen met HD transfers en extra's?

Zo ook dus de release van Bladerunner. Laat ze alsjeblieft die 50/20 gig gebruiken voor wat degelijke schijven. Warner brengt op beide formaten uit, dus die kan een mooi voorbeeld geven op allebei.

Jurriaan Wittenberg
27-07-2007, 12:12
Uiteraard was dit niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen; ik richtte deze opmerking dan ook niet tegen jou. Verder schreeuw ik geen moord en brand maar zie ik een kleine tendens in de BD markt komen met de 2-disc versies waar ik niet blij van wordt. Als ik dan ook zie dat het erop gaat lijken dat het aantal discs van een DVD wordt overgnomen voor een HD release, en dat wordt toegejuigd; dan begin ik te vrezen dat de HD formaten weer een uitmelkmachine pur sang worden. Kijk ook maar naar de huidige releases op bijv BD: bijna allemaal zo bare-bones als wat. Het was toch juist de insteek om die 50 respectievelijk 20 gig vol te stoppen met HD transfers en extra's?

Zo ook dus de release van Bladerunner. Laat ze alsjeblieft die 50/20 gig gebruiken voor wat degelijke schijven. Warner brengt op beide formaten uit, dus die kan een mooi voorbeeld geven op allebei.

Ik denk dat je een release als Blade Runner in meerdere opzichten als bijzonder mag zien waardoor ik niet verwacht dat dat nog zomaar uit te melken is door eerst barebones en daarna fullblown SE's op de markt te gaan brengen.

Zeker nu dit:
http://www.thedigitalbits.com/articles/br2007/announce.html
bekend is (FRIGGIN' AWESOME!!! :shock: )

Er komen tegelijkertijd een 2 disk, 4 disk en een 5 disk versie uit! Wat dan ook weer op DVD, HD-DVD en BluRay beschikbaar zal zijn ... alleen van de HD versies zijn de prijzen nog niet bekend maar dus wel dat het HD schijfjes zullen worden.

Er loopt overigens ergens anders op dit forum nog een thread die over de nieuwe release van BR gaat, daar vond ik gisteren deze announcement van TheDigitalBits. (ik kom daar zelf bijna dagelijks dus tzt had ik zelf ook gevonden, maar de andere forumleden waren me dit keer voor (y) )

Het is een lang verhaal dus om dat nou helemaal te gaan quoten... klik maar ff aan hoor :-o

Voor andere relaeses ben ik het inderdaad helaas met je eens maarjah .. da's nou eenmaal de tendens in de markt: waarom maar 1x iets verkopen als je het 2-5 keer kan verkopen?!

Cheers all!
Jurriaan

Newboy
27-07-2007, 19:35
Het komt van Warner dus zal die Blu-ray disc versie waarschijnlijk wel regiovrij zijn. Van zodra het beschikbaar is als preorder, direkt bestellen!

rdevries
01-08-2007, 03:41
De 5-disc Collector Set en 5-disc Ultimate Collector set kunnen nu bij Amazon.com voorbesteld worden.

R.

rvvnr1
01-08-2007, 12:22
De 5-disc Collector Set en 5-disc Ultimate Collector set kunnen nu bij Amazon.com voorbesteld worden.

R.
En geeneens duur met resp. $ 27,95 en $ 69,95 (slechts $ 54,95 voor de dvd versie).