PDA

Bekijk de volledige versie : Vertical Limit [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
19-07-2007, 04:42
Vertical Limit [Blu-ray Disc]

Nog steeds een spannende actiefilm, nu met mooie High Definition beelden van besneeuwde bergen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3021)

hstadman
19-07-2007, 15:48
Als actiefilm vind ik cliffhanger toch leuker dan deze film.

Albert Kostwinder
19-07-2007, 16:26
Als actiefilm vind ik cliffhanger toch leuker dan deze film.

ja, maar nog niet op blu ray / hd dvd helaas.... :wink:

hstadman
19-07-2007, 16:48
ja, maar nog niet op blu ray / hd dvd helaas.... :wink:

Helaas inderdaad! De film is zeker niet slecht maar als ik de film vergelijk met zijn rechtstreekse concurrent "cliffhanger" is die weer wat beter. Hopen dat het snel op hd-dvd blu-ray uitkomt.

Albert Kostwinder
19-07-2007, 17:02
Helaas inderdaad! De film is zeer niet slecht mar al de film vergelijk met zijn rechtstreeke concurrent "cliffhanger" is die weer wat beter. open dat het snel op hd-dvd blu-ray uitkomt.

Geduld joh, er komen massa's titels uit voor hd dvd en blu ray. Wordt nog leuk dit jaar... :)

hstadman
19-07-2007, 17:28
Geduld joh, er komen massa's titels uit voor hd dvd en blu ray. Wordt nog leuk dit jaar... :)

Ik heb alleen geen zin om massa's dvd te moeten vervangen voor hd-dvd of blu-ray titels.

Albert Kostwinder
19-07-2007, 19:06
Ik heb alleen geen zin om massa's dvd te moeten vervangen voor hd-dvd of blu-ray titels.

Echt wel (y)

Ik geloof het wel wat dvd's betreft. Besteed ik geen 1 € meer aan. ;-)

zetmoon
20-07-2007, 09:33
Ik heb alleen geen zin om massa's dvd te moeten vervangen voor hd-dvd of blu-ray titels.

Precies!

Albert Kostwinder
20-07-2007, 10:21
Precies!

Nee, natuurlijk wil je niet je favoriete film(s) in een beter dan bios kwaliteit opnieuw aanschaffen en hou je liever een wazig dvd'tje. Ik geloof er geen ene snars van en is typisch non user prietpraat...:)

Edvos
20-07-2007, 11:05
Idd ben al aan het kijken welke DVD´s ik kan vervangen voor Blu-ray exemplaren, zal langzaam aan gaan maar wil echt de betere kwaliteit in beeld en geluid :-o

Albert Kostwinder
20-07-2007, 11:31
Idd ben al aan het kijken welke DVD´s ik kan vervangen voor Blu-ray exemplaren, zal langzaam aan gaan maar wil echt de betere kwaliteit in beeld en geluid :-o

Aanvankelijk hield ik de boot ook wat af, maar ben ondertussen zwaar verslaafd. Er is geen weg terug.... (6)

Iedereen die zegt dat hij zijn dvd's niet gaat vervangen. Wees gewaarschuwd!! :)

pretorian22
20-07-2007, 14:26
Aanvankelijk hield ik de boot ook wat af, maar ben ondertussen zwaar verslaafd. Er is geen weg terug.... (6)

Iedereen die zegt dat hij zijn dvd's niet gaat vervangen. Wees gewaarschuwd!! :)


mijn favoriete films zal ik wel vervangen naar blu ray en hd dvd maar ik ga echt niet alle 600 films vervangen. geupscaled gaan die ook wel

alleen de toppers worden vervangen! :)

wel moet ik zeggen dat ik nieuwe films alleen nog maar aanschaf op hd dvd of blu ray

Albert Kostwinder
20-07-2007, 14:34
mijn favoriete films zal ik wel vervangen naar blu ray en hd dvd maar ik ga echt niet alle 600 films vervangen. geupscaled gaan die ook wel

alleen de toppers worden vervangen! :)

wel moet ik zeggen dat ik nieuwe films alleen nog maar aanschaf op hd dvd of blu ray

Dat doe ik ook hoor, gewoon de toppers of films die mij na aan het hart liggen vervang ik zonder morren. Graag zelfs, het is net alsof je ze weer voor het eerst ziet. Voor de rest houd ik de mindere films op dvd. Nieuwe films koop ik ook meteen in hd. :)

Redondo
20-07-2007, 14:46
Als actiefilm vind ik cliffhanger toch leuker dan deze film.

Mee eens. De kwaliteit zal beter zijn dan de eerdere uitgave op DVD, maar vond deze film al heel slecht op DVD en op Blu-Ray zal het verhaal niet beter zijn geworden. Geen aanrader!

Frenkel
20-07-2007, 15:25
Ik geloof het wel wat dvd's betreft. Besteed ik geen 1 € meer aan. ;-)


Inderdaad.
Ik ben begin dit jaar gestopt met DVD.
Ik heb juist spijt dat ik eind vorig jaar nog een aantal van mijn favoriete films op DVD heb aangeschaft (Backdraft en Black Rain), terwijl het toen al bekend was dat die op HD-DVD/BD zouden uitkomen, of op het zelfde moment werden uitgebracht.

Ik moet aleen nog even een HD speler aanschaffen :oops:

zetmoon
20-07-2007, 16:16
Nee, natuurlijk wil je niet je favoriete film(s) in een beter dan bios kwaliteit opnieuw aanschaffen en hou je liever een wazig dvd'tje. Ik geloof er geen ene snars van en is typisch non user prietpraat...:)

Schande, schande, schande!

Hoe durf je de "gewone" DVD wazig te noemen!

Ik heb gisteravond de DVD van "Vertical limit" gekeken en het beeld was fantastisch.

Punt.

TJ Weissel
20-07-2007, 16:26
Ik heb alleen geen zin om massa's dvd te moeten vervangen voor hd-dvd of blu-ray titels.

Niets moet,.. verder volgens mij is dit 'n HD/BR topic, en zit jij te vragen om de HD/BR disc van Cliffhanger? (prutfilm btw) (6).

Verder aan de mensen die DVD haarscherp vinden, kijk eens 'n film op HD... zal je merken dat veel DVD prints wel wat te wensen overlaten, echter is het helemaal je eigen keuze en moet je niets!, sterker nog de spelers zijn DVD backwards compatible dus niets aan het handje.

Zoals eerder geopperd in dit topique: Favoriete films op HD DVD / Blu-ray herzien is 'n spiksplinternieuwe ervaring! En deze worden zonder probleem vervangen.

Ik ben overigens nog niet gestopt met het aanschaffen van dvd's, die titels die na al die jaren net nog ontbreken (vaak in het geval van 'n echte klassieker of regiseur), of via de "Moviebank" wat gunstiger geprijst zijn ;)

Albert Kostwinder
20-07-2007, 16:26
Schande, schande, schande!

Hoe durf je de "gewone" DVD wazig te noemen!

Ik heb gisteravond de DVD van "Vertical limit" gekeken en het beeld was fantastisch.

Punt.

Zoals ik al zei, uitspraak van een non user... (6)

Natuurlijk op een klein scherm ziet het er wel mooi uit, maar als je dvd metersgroot gaat opblazen blijft er weinig van over..... :)

Kasper P.
20-07-2007, 17:03
Zoals ik al zei, uitspraak van een non user...
Telkens die elitaire onzin van je :-?.

TJ Weissel
20-07-2007, 18:09
Telkens die elitaire onzin van je :-?.

Dat heeft niets met elitairiteit te maken, maar gewoon het hooked zijn aan high def ;)

Albert Kostwinder
20-07-2007, 18:59
Telkens die elitaire onzin van je :-?.

Sinds wanneer is dvd op een gave tv kijken ineens niet elitair Kasper??? Ik snap deze opmerking niet...:-?

verklaar je eens nader....

Arnold van Oostrum
20-07-2007, 20:33
Zoals ik al zei, uitspraak van een non user... (6)


Telkens die elitaire onzin van je :-?.


Blijf svp elkaar met respect bejegenen. Ook al gebruik je smilies, het zijn natuurlijk geen al te flatterende opmerkingen die zo over en weer naar elkaar gemaakt worden.

Het waarderen van High Definition beeld en geluid op Blu-ray Disc en HD DVD is heel persoonlijk. De meeste mensen waarderen de goede kwaliteit van DVD op hun eigen scherm en kunnen daarvan genieten. Dat is tenslotte ook het doel, genieten van de film. Of dit nu in HD is of standaard resolutie, op DVD of op Blu-ray Disc of op HD DVD.. dat doet er feitelijk niet zoveel toe. Maar er gewoon lekker van genieten.

Natuurlijk is het beeld van HD mooier en scherper (en zelfs het geluid nog fraaier). Maar dat wil niet zeggen dat mensen die genoeg hebben aan en tevreden zijn met de gewone DVD daardoor 'minder' zijn. Laat iedereen hier in zijn/haar waarde.

Eenzelfde discussie zou je ook kunnen voeren met geluid. Veel mensen vinden MP3 geluid prima. High End liefhebbers griezelen erbij en vinden het beste nog niet goed genoeg. Maar ook hier, basis is dat je kunt genieten van de muziek. De mate van kwaliteit die je daarbij zoekt of nodig hebt, is heel persoonlijk en voor ieder verschillend.

hstadman
20-07-2007, 20:39
Dat doe ik ook hoor, gewoon de toppers of films die mij na aan het hart liggen vervang ik zonder morren. Graag zelfs, het is net alsof je ze weer voor het eerst ziet. Voor de rest houd ik de mindere films op dvd. Nieuwe films koop ik ook meteen in hd. :)

Zoals anderen al voor mij hebben gezegd; ik ga echt niet alle films vervangen voor hd-dvd of blu-ray. Alleen de top titels.

TJ Weissel
20-07-2007, 20:43
reactie op bovenstaande; Dit is dan nog geen reden om binnen 'n HD topic te gaan schreeuwen dat HD niets is ;)

hstadman
20-07-2007, 20:49
Niets moet,.. verder volgens mij is dit 'n HD/BR topic, en zit jij te vragen om de HD/BR disc van Cliffhanger? (prutfilm btw) (6).

Verder aan de mensen die DVD haarscherp vinden, kijk eens 'n film op HD... zal je merken dat veel DVD prints wel wat te wensen overlaten, echter is het helemaal je eigen keuze en moet je niets!, sterker nog de spelers zijn DVD backwards compatible dus niets aan het handje.

Zoals eerder geopperd in dit topique: Favoriete films op HD DVD / Blu-ray herzien is 'n spiksplinternieuwe ervaring! En deze worden zonder probleem vervangen.

Ik ben overigens nog niet gestopt met het aanschaffen van dvd's, die titels die na al die jaren net nog ontbreken (vaak in het geval van 'n echte klassieker of regiseur), of via de "Moviebank" wat gunstiger geprijst zijn ;)

Heb ik gedaan; op een tft scherm en full hd, viel mij tegen. Zoals gezegd is mijn set geoptimaliseerd en is het boven gemiddeld scherp! Dus, allicht dat op mijn set het verschil met hd kleiner is dan voor anderen. Op de grootte van mijn scherm is het verschil miniem; hiervoor heb je minimaal vanaf 42 inch nodig en full hd.

Tot op heden nog geen tft of plasma gezien die het kan opnemen tegen mijn (geoptimaliseerde) crt.

Allicht dat de nieuwe generatie schermen wat biedt?!

Ik zal zeker blu-ray schijven kopen, echter zullen lang niet alle dvd's vervangen worden voor blu-ray.;)

hstadman
20-07-2007, 20:50
reactie op bovenstaande; Dit is dan nog geen reden om binnen 'n HD topic te gaan schreeuwen dat HD niets is ;)
Beter leren lezen; ik zeg alleen dat ik cliffhanger een betere film vindt, jij maakt er meteen weer een hd-dvd opsessie van.:lol:

Albert Kostwinder
20-07-2007, 20:58
Blijf svp elkaar met respect bejegenen. Ook al gebruik je smilies, het zijn natuurlijk geen al te flatterende opmerkingen die zo over en weer naar elkaar gemaakt worden.


Sorry Arnold, maar je ziet volgens mij spoken.....

TJ Weissel
20-07-2007, 22:19
Beter leren lezen; ik zeg alleen dat ik cliffhanger een betere film vindt, jij maakt er meteen weer een hd-dvd opsessie van.:lol:

obsessie, ps. als je verwijten gaat maken doe het dan wel goed. jij laat ondertussen wel weten dat je je dvd's niet gaat vervangen.. verder ontopic... :roll:

Verder is TFT relatief klein voor optimaal Full HD duidelijk is dit niet je ding dus gaarne niet jezelf tegen spreken.

Albert Kostwinder
21-07-2007, 12:37
Blijf svp elkaar met respect bejegenen. Ook al gebruik je smilies, het zijn natuurlijk geen al te flatterende opmerkingen die zo over en weer naar elkaar gemaakt worden.

Het waarderen van High Definition beeld en geluid op Blu-ray Disc en HD DVD is heel persoonlijk. De meeste mensen waarderen de goede kwaliteit van DVD op hun eigen scherm en kunnen daarvan genieten. Dat is tenslotte ook het doel, genieten van de film. Of dit nu in HD is of standaard resolutie, op DVD of op Blu-ray Disc of op HD DVD.. dat doet er feitelijk niet zoveel toe. Maar er gewoon lekker van genieten.

Natuurlijk is het beeld van HD mooier en scherper (en zelfs het geluid nog fraaier). Maar dat wil niet zeggen dat mensen die genoeg hebben aan en tevreden zijn met de gewone DVD daardoor 'minder' zijn. Laat iedereen hier in zijn/haar waarde.

Eenzelfde discussie zou je ook kunnen voeren met geluid. Veel mensen vinden MP3 geluid prima. High End liefhebbers griezelen erbij en vinden het beste nog niet goed genoeg. Maar ook hier, basis is dat je kunt genieten van de muziek. De mate van kwaliteit die je daarbij zoekt of nodig hebt, is heel persoonlijk en voor ieder verschillend.

Ik begrijp nog steeds niet waarom je mij ook als voorbeeld neemt in deze onnodige post.

hstadman
21-07-2007, 13:04
obsessie, ps. als je verwijten gaat maken doe het dan wel goed. jij laat ondertussen wel weten dat je je dvd's niet gaat vervangen.. verder ontopic... :roll:

Verder is TFT relatief klein voor optimaal Full HD duidelijk is dit niet je ding dus gaarne niet jezelf tegen spreken.

Nog beter leren lezen:

Ik schrijf in dit forum dat ik niet ALLE dvd's ga vervangen voor hd exemplaren.
Geen idee of tft/lcd mijn ding is, mischien dat de nieuwe zending, komend eind dit jaar wel de moeite waard is. De schermen die ik tot dusver heb gezien met hd content konden mij niet beindrukken. Kan ook zijn dat ze niet optimaal waren ingesteld en dat ze tot meer in staat zijn dan ik tot nu toe heb gezien. Feit blijft dat van de 3 typen tv's, tft/lcd de zwakste van de drie is (uitgaande van crt, plasma en tft/lcd).

zetmoon
21-07-2007, 14:35
Blijf svp elkaar met respect bejegenen. Ook al gebruik je smilies, het zijn natuurlijk geen al te flatterende opmerkingen die zo over en weer naar elkaar gemaakt worden.

Het waarderen van High Definition beeld en geluid op Blu-ray Disc en HD DVD is heel persoonlijk. De meeste mensen waarderen de goede kwaliteit van DVD op hun eigen scherm en kunnen daarvan genieten. Dat is tenslotte ook het doel, genieten van de film. Of dit nu in HD is of standaard resolutie, op DVD of op Blu-ray Disc of op HD DVD.. dat doet er feitelijk niet zoveel toe. Maar er gewoon lekker van genieten.

Natuurlijk is het beeld van HD mooier en scherper (en zelfs het geluid nog fraaier). Maar dat wil niet zeggen dat mensen die genoeg hebben aan en tevreden zijn met de gewone DVD daardoor 'minder' zijn. Laat iedereen hier in zijn/haar waarde.

Eenzelfde discussie zou je ook kunnen voeren met geluid. Veel mensen vinden MP3 geluid prima. High End liefhebbers griezelen erbij en vinden het beste nog niet goed genoeg. Maar ook hier, basis is dat je kunt genieten van de muziek. De mate van kwaliteit die je daarbij zoekt of nodig hebt, is heel persoonlijk en voor ieder verschillend.

Bravo!

hstadman
21-07-2007, 14:58
Bravo!

Hierbij kan men nog opmerken dat ook de evolutie van dvd niet stilstaat. Nieuwe dvd's hebben vaak beter beeld en geluid dan oude dvd's. Dus, ook hier zit nog enigzins wat rek in voor verbetering. Gezien de opmerkingen van vele mensen die hd materiaal hebben en relatief kleine tv's gebruiken is full hd alleen interessant voor grotere schermen, vanaf 42 inch daar alleen die schermen lijken te profiteren van de hogere resolutie en is het verschil tussen een goede dvd/hd dvd op normale tv's vaak relatief klein.

Voor beamers en grote tv's groter dan 42 inch zal de verbetering allicht groot zijn.
Wil men optimaal presteren zal men zich bereidt moeten voelen om in grote ful hd tv's te willen investeren om optimaal te kunnen profiteren.

TJ Weissel
21-07-2007, 15:34
Hierbij kan men nog opmerken dat ook de evolutie van dvd niet stilstaat. Nieuwe dvd's hebben vaak beter beeld en geluid dan oude dvd's. Dus, ook hier zit nog enigzins wat rek in voor verbetering. Gezien de opmerkingen van vele mensen die hd materiaal hebben en relatief kleine tv's gebruiken is full hd alleen interessant voor grotere schermen, vanaf 42 inch daar alleen die schermen lijken te profiteren van de hogere resolutie en is het verschil tussen een goede dvd/hd dvd op normale tv's vaak relatief klein.

Voor beamers en grote tv's groter dan 42 inch zal de verbetering allicht groot zijn.
Wil men optimaal presteren zal men zich bereidt moeten voelen om in grote ful hd tv's te willen investeren om optimaal te kunnen profiteren.

jouw zgn. DVD Revolutie is gebonden aan de Mpeg2 standaard, deze is in de loop der jaren niet veranderd!, weet waar je over spreek.. de enige vorm rek die hier inzit is het varieren met de bitrate. (Superbit anyone?).

Ik lees wat jij zegt, ik bespeur daar de krittische ondertoon die jij vasthoudt over het feit dat "jij" HD niet indrukwekkend genoeg vindt staat als 'n huis, dat jij je films toch wel gaat vervangen voor HiDef materiaal. Verder TFT heeft native resolution dus als er 'n schermtype redelijk compact blijft is deze het wel.

Dat het 'n investering is, is zeker waar... dat het die investering niet waard is.. is zeker niet waar! Verder haal jij erbij dat het alleen op kleine schermen bekeken wordt door ons (lees: de hd addicts) hoe weet je dat? :D

Verder is dit geen aanval op jou, maar 'n overzicht van de door jouw geposte botsingen ;)

Albert Kostwinder
21-07-2007, 17:26
Ik heb er goed over nagedacht maar ik stop met dvd.nl.

De sfeer staat mij na vele jaren totaal niet meer aan. De vrijheid van meningsuiting is gewoon in het gedrang hier. Het belerend en ook onnodig postje van Arnold deed mij wederom gruwen.

Ik heb mij altijd oprecht, eerlijk en open gedragen en nog nooit de intentie gehad iemand te krenken hier. Smiley's heb ik enkel gebruik om aan te geven dat ik dolde of een grapje maakte, niet omdat ik een sneer uit wilde delen. Als iemand daar anders over denkt, dan biedt ik die bij deze mijn excuses alsnog daarvoor aan.

hstadman
21-07-2007, 17:45
jouw zgn. DVD Revolutie is gebonden aan de Mpeg2 standaard, deze is in de loop der jaren niet veranderd!, weet waar je over spreek.. de enige vorm rek die hier inzit is het varieren met de bitrate. (Superbit anyone?).

Ik lees wat jij zegt, ik bespeur daar de krittische ondertoon die jij vasthoudt over het feit dat "jij" HD niet indrukwekkend genoeg vindt staat als 'n huis, dat jij je films toch wel gaat vervangen voor HiDef materiaal. Verder TFT heeft native resolution dus als er 'n schermtype redelijk compact blijft is deze het wel.

Dat het 'n investering is, is zeker waar... dat het die investering niet waard is.. is zeker niet waar! Verder haal jij erbij dat het alleen op kleine schermen bekeken wordt door ons (lees: de hd addicts) hoe weet je dat? :D

Verder is dit geen aanval op jou, maar 'n overzicht van de door jouw geposte botsingen ;)

Ik weet wat mpeg 2 inhodt en feit is dat vele maatschappijen nog steeds geen moeite doen om dvd op volle kwaliteit op dvd te zetten. Full dts of full bitrate is al een verbetering ten opzichte van de doorsnee dvd. Niet voor niets dat er nog steeds (veel) verschil zit in de kwaliteit van de uitgaves.

We zullen dit ook terug zien in de hd-dvd's; de nieuwe uitgaves zullen beter geluid hebben daar ze dan wel op hd-dts zullen overstappen en 1080p. Alhoewel de meeste al 1080p beeld hebben is het geluid nog vaak half bitrate dts of dd.

Denk je dat je de enige bent met hd?! Ik zie wat zie en lees wat ik lees. HD op kleinere crt of tft schermen is nauwelijks beter dan dvd! Dat IS een vaststaand feit.

Dat hd op een groot scherm, vanaf 42 inch wel veel scherper is, heb ik, zoals je kunt lezen ook nooit ontkent. Zeker als je scherm full hd is en 24 bps aan kan.
Wat dat betreft ziet de toekomst er goed uit met de nieuwe schermen van samsung en pioneer die full hd zijn, 24bps kunnen afspelen, hdmi 1.3 hebben en eventueel een nieuw panel die meer kleuren kan weergeven.

HD dvd komt alleen goed uit de verf als je ook alles afstemt op hd, dus groot scherm en hd-dvd of blu ray speler. Voor oude crt's of kleine tft/lcd schermen(lees 720p) is hd nauwelijks een verbetering.

Ik wil alleen maar zeggen dat een nieuw beter formaat gemixed met oude techniek zoals oudere tft/lcd schermen en crt tv's nauwelijks verbetering geeft en voor mensen een teleurstelling kan inhouden.( ik ga uit van de gemiddelde consument).

Grote schermen en beamers hebben veel meer profeit van de hogere resolutie!
Het is dan ook verstandig als je op hd wilt overstappen ook een groot formaat hd scherm te nemen die full hd aankan!

Trouwens, hd-dvd is geen revolutie maar een evolutie, in japan is allang een nog hogere resolutie/standaard ontwikkeld. Ook holografische opslag is al aan de weg aan het timmeren. Hd dvd is slecht een zovele evolutie van de cd-dvd.

Een revolutie is pas iets dat dvd/hd-dvd gaat vervangen!

hstadman
21-07-2007, 17:53
Ik heb er goed over nagedacht maar ik stop met dvd.nl.

De sfeer staat mij na vele jaren totaal niet meer aan. De vrijheid van meningsuiting is gewoon in het gedrang hier. Het belerend en ook onnodig postje van Arnold deed mij wederom gruwen.

Ik heb mij altijd oprecht, eerlijk en open gedragen en nog nooit de intentie gehad iemand te krenken hier. Smiley's heb ik enkel gebruik om aan te geven dat ik dolde of een grapje maakte, niet omdat ik een sneer uit wilde delen. Als iemand daar anders over denkt, dan biedt ik die bij deze mijn excuses alsnog daarvoor aan.

Albert, ik heb nooit problemen met je gehad, ook als onze gedachten niet altijd dezelfde waren, hebben we op een gewone manier onze gedachten uiteen kunnen zetten.

Ik vind dat dat ook op een openbaar forum moet kunnen en vind, gezien je verleden op dvd.nl , dat Arnold's post niet op jouw van toepassing is.

Komt nog bij dat we elkaar wel een beetje kennen en wel wat van elkaar kunnen hebben. ;) Dit geldt ook voor j. weissel. We discussieren over bepaalde zaken en ieder legt zijn standpunt uit. Dit geeft andere mensen meer inzicht, daar ze van verschillende invalshoeken belicht worden. Aan een ieder zelf eruit te filteren wat men goed acht.

Alles en iedereen maar napraten is niemand wijzer van geworden!:mrgreen:

Nogmaals, ik zou het jammer vinden als een gewone form van discussie ook al niet meer te toleren valt op dvd.nl!

TJ Weissel
21-07-2007, 18:44
Ik ben het overigens met bovenstaande eens, en hoop oprecht niet dat Albert het echt voor gezien houdt!

Verder nog even aan hstadman, uiteraard ieder z'n mening... :D

hstadman
22-07-2007, 00:03
Ik ben het overigens met bovenstaande eens, en hoop oprecht niet dat Albert het echt voor gezien houdt!

Verder nog even aan hstadman, uiteraard ieder z'n mening... :D

We zitten echt niet zover uit elkaar; ik ben zeer zeker van mening dat hd beter is, als je alles op hd afstemd.;)

Ik ben echter van mening dat het mixen van oud en nieuw, niet het optimale resultaat geeft, wat hd je wel beloofd. In die zin is het resultaat gewoon minder dan hd zou kunnen bieden. Een blu-ray speler op een oude crt zal nauwelijks winst opleveren! Of een oude dvd speler op een 1080P scherm. Reken er maar op dat vele consumenten die deze vorm van elektronica gaan mixen voor verrassingen komen te staan; blu-ray of hd-dvd beloofd toch wonderen?! Doet het ook, mits je alles goed afstemd.


Heb je een groot scherm wat 1080P(24 bps) aankan of een beamer, heb je een goede hd speler en eventueel later een nieuwe hdmi 1.3 versterker of receiver die overweg kan met de HD geluidsformaten, ja dan heb je ook alles optimaal om alles eruit te halen wat erin zit. Dan ben je trouwens alsnog afhankelijk van de maatschappijen wat ze doen betreffende geluidsformaten! Ik las net een tijdje geleden dat er pas 1 maatschappij erover denkt om op hd geluid over te stappen op HD content.

Leijo
22-07-2007, 20:15
Wat ik me wel afvraag (en ik heb nog nooit HD-DVD of Blu-Ray gezien): de reviewer schrijft dat in sommige scènes nu goed te zien is dat ze daar geen echte sneeuw gebruikt hebben. Als ik dàt kan zien, kijk ik toch liever naar een iets waziger DVD-beeld...

zetmoon
22-07-2007, 20:22
Wat ik me wel afvraag (en ik heb nog nooit HD-DVD of Blu-Ray gezien): de reviewer schrijft dat in sommige scènes nu goed te zien is dat ze daar geen echte sneeuw gebruikt hebben. Als ik dàt kan zien, kijk ik toch liever naar een iets waziger DVD-beeld...

Om met Cruyff te spreken:

Elk voordeel heb z'n nadeel.

Op TV en Video worden veel tekortkomingen in films, met name special effects,
back-projection en blue-screen, mooi verhuld.
Maar op DVD en zeker op HD valt alles genadeloos door de mand.

TJ Weissel
23-07-2007, 02:24
Moet ik het bovenstaande echt serieus nemen, of denken de heren nog even na over het principe film? :???:

zetmoon
23-07-2007, 09:48
Moet ik het bovenstaande echt serieus nemen, of denken de heren nog even na over het principe film? :???:

Heel serieus!
Het is gewoon een feit.

TJ Weissel
23-07-2007, 11:01
Heel serieus!
Het is gewoon een feit.

Dan zal ik als ik jou was toch nog maar even nadenken over hoe film nu echt werkt... 35mm film laat de zgn. digitale filmformaten echt wel ver achter zich.

zetmoon
23-07-2007, 12:12
Dan zal ik als ik jou was toch nog maar even nadenken over hoe film nu echt werkt... 35mm film laat de zgn. digitale filmformaten echt wel ver achter zich.

Het zit hem niet alleen in de film zelf, maar ook in de manier van afspelen.
Een 35mm film slijt nou eenmaal door het afspelen.
En als je een film niet meteen ziet als hij nog nieuw is, dan heb je gewoon niet
zo'n geweldige kwaliteit.

Ik heb Titanic 10 keer in de bioscoop gezien en elke keer was de beeldkwaliteit minder.
Krassen en spetters etc.

Bij DVD en HD wordt de kwaliteit niet minder.
En tevens wordt de film onder de meest ideale omstandigheden ingescand,
veel beter dan een bioscoop de film kan projecteren.
En na ook nog een digitale bewerking te hebben ondergaan ziet een film er op
DVD of HD er beter uit dan in de bisocoop.

scheur
23-07-2007, 12:37
Uhmm, ik vond deze film nog wel aardig......
(daar gaat in deze topic toch over....:confused:)

(6)

TJ Weissel
23-07-2007, 14:35
Het zit hem niet alleen in de film zelf, maar ook in de manier van afspelen.
Een 35mm film slijt nou eenmaal door het afspelen.
En als je een film niet meteen ziet als hij nog nieuw is, dan heb je gewoon niet
zo'n geweldige kwaliteit.

Ik heb Titanic 10 keer in de bioscoop gezien en elke keer was de beeldkwaliteit minder.
Krassen en spetters etc.

Bij DVD en HD wordt de kwaliteit niet minder.
En tevens wordt de film onder de meest ideale omstandigheden ingescand,
veel beter dan een bioscoop de film kan projecteren.
En na ook nog een digitale bewerking te hebben ondergaan ziet een film er op
DVD of HD er beter uit dan in de bisocoop.

Een goede operateur zal het nooit voormekaar krijgen om spetters (??) en krassen op 'n film te krijgen, dit ligt meer aan slechte apparatuur of in dat geval 'n falende operateur die de film ergens langs laat lopen... mits ik 9 euro zou betalen voor 'n film waar 'n kabel in zit zou ik hier geen genoegen mee nemen!, wat heeft dit verder met de scherpte maken?

Verder iemand die denkt dat n gecodeerde film beter beeld opleverd dan vanaf Telecine, weet duidelijk niet waar die over praat.. hoe kan iets beter worden dan de bron?

En 10x titanic in de bios... why?! :roll:

zetmoon
23-07-2007, 15:01
Een goede operateur zal het nooit voormekaar krijgen om spetters (??) en krassen op 'n film te krijgen, dit ligt meer aan slechte apparatuur of in dat geval 'n falende operateur die de film ergens langs laat lopen... mits ik 9 euro zou betalen voor 'n film waar 'n kabel in zit zou ik hier geen genoegen mee nemen!, wat heeft dit verder met de scherpte maken?

Verder iemand die denkt dat n gecodeerde film beter beeld opleverd dan vanaf Telecine, weet duidelijk niet waar die over praat.. hoe kan iets beter worden dan de bron?

En 10x titanic in de bios... why?! :roll:

1 Een film die tig keer door een projector gaat slijt.
2 Een origineel 35mm negatief is uiteraard beter dan een gecodeerde versie.
Echter, ELK stukje film bevat wel enige onvolkomenheden die er na de scan
met de computer uitgehaald worden.
Ook een gloednieuwe film heeft last van krasjes, spetters en vlekjes.
Die zien we dus wel in de bioscoop, maar niet op de DVD als men de moeite
neemt om de computer te gebruiken.
Zeker als het 35mm materiaal zwaar versleten is zoals bij een oude film,
dan levert de DVD, na restauratie, een veel beter beeld op.
3 Ik vind Titanic een geweldige film.

TJ Weissel
23-07-2007, 15:14
Nogmaals, 'n goede (en schone) projector zorgt bij constante projectie niet voor schade aan de telecine! enkel de perforatie pikt houdt er op den duur mee op.

Maarjah jij maakt duidelijk je foto's ook liever op 0,8mp dan op bijv. 2mp

hstadman
23-07-2007, 17:53
Een HD (high definition) scan van een origineel(35mm) is ongeveer 4000dpi! Als je ervan uitgaat dat het beste tot nu toe 1080P is, zul je wel na kunnen gaan dat het origineel veel meer informatie bevat. Ook HD-dvd heeft nog compressie nodig. Wat men meestal vergeet is dat de meeste copieen gebruikt in een bioscoop copieen zijn van de master en de master is eigenlijk weer een copy van het originele filmmateriaal! hoe slechter e master, hoe slechter de bios copy is. Als men een goede master maakt, of een goede digitale copy van de master maakt is er nog veel mogelijk en kan een oude film flink opgepoets worden. Voorbeelden zijn o.a. star wars trilogie, sergio leone films etc. deze zijn allen ontzettend goed op dvd gezet.

Er is veel variatie in bioscopen en afspeel apparatuur. Dus veel variatie in de geleverde kwaliteit en in die zin is dvd of HD -dvd/blu-ray een stuk constanter! Ook hier geldt echter dat een beter stukje apparatuur ook meer kijk en luister genot kan bewerkstelligen!

On topic;

Deze film is "the vertical limit"! Ik blijf erbij dat ik cliffhanger een betere film vind. Ook meteen een van de betere stallone films.

TJ Weissel
23-07-2007, 18:44
Echter maken ze tegenwoordig 'n digitale master *uncompressed* van de Masterprint, vanuit deze worden de Aktes voor de bioscoop geprint. de ondertiteling wordt er later in geperst door emulsie weg te halen.

Zoals hdstadman boven ook zegt, is film in verste verte niet te vergelijken met digitale resoluties en bevat zodoende veel meer info, het print procede is de laatste jaren zeer sterk verbeterd ;)

on topic:

Ik vond Vertical Limit iig niet beter dan Cliffhanger ;)