PDA

Bekijk de volledige versie : The Kingdom (Peter Berg) 2007



Martin Z.
20-07-2007, 14:26
Nog geen topic over? Anyway, het lijkt mij wel vermakelijk:

Verenigde Staten
Thriller / Drama

geregisseerd door Peter Berg (http://www.moviemeter.nl/director/10108)
met Jamie Foxx, Jennifer Garner en Chris Cooper

Ronald Fluery (Foxx) leidt een anti-terrorisme eenheid die de verantwoordelijken van een bomaanslag op Amerikaanse burgers in het Midden Oosten moet opsporen. Eenmaal in het weinig toegankelijke woestijnland, proberen de Amerikanen een lokale politie-officier aan hun kant te krijgen om hun onderzoek te vergemakkelijken. Maar het onderzoek wordt gedwarsboomd door bureaucratie en tradities en de levens van Fluery en zijn manschappen staan op het spel.

moviemeter (http://www.moviemeter.nl/film/40566)

TRAILER (http://www.apple.com/trailers/universal/thekingdom/)

Daan de G.
20-07-2007, 14:42
Jeremy Piven (L)

Trailer ziet er erg interessant uit!! Kijk hier naar uit...

intexor
27-09-2007, 13:35
Had hier nog niets over gehoord tot ik juist een banner zag op een site, zeer interessante cast en lijkt me wel een boeiende film te worden. Ik ga hem zeker kijken.

Wouter van Dis
27-09-2007, 16:42
Goede acteurs, interessant verhaal en setting,, geproduceerd door Michael Mann (en nee, miami vice is geen ***film).. Dus laat maar komen.. Premiere in Tuschinski met Jamie Foxx!

Begbie
15-10-2007, 21:04
Nog niemand deze gezien? Ik kom net uit de bios en moet zeggen dat ik mij goed vermaakt hebt. Een goede verhouding actie - verhaal, mooie beelden en de rol die Ashraf Barhom als kolonel Faris Al Ghazi neerzet was geweldig in mijn ogen. Overige rollen worden ook erg goed neergezet. De intro vond ik ook aardig gevonden, over de geschiedenis van Saudie-Arabië - terrorisme - olie - Amerikanen.

Een prima film met misschien wat 'hollywoodactie', maar imho misstaat dat de film zeker niet!

Het begin, als Jamie Fox het 'slechte nieuws' krijgt bij de klas van zijn zoontje, deed mij een beetje denken aan Bush en waar hij was terwijl hij het slechte nieuws kreeg over 9/11.

Marcel v/d H.
15-10-2007, 21:25
@ Begbie: Ben je net naar de Pathe geweest? Dan zaten we waarschijnlijk in dezelfde zaal. Het was wel weer raak met het geluid trouwens, komt de laatste tijd helaas veel te vaak voor in Pathe Gronigen. Het geluid net in zaal 5 was eerst kneiterhard en haperde gedurende de hele film. Verder vervormingen in de stemmen (af en toe bijna robotstemmen) en valse muziek.

Ik ben toch heel wat minder positief over de film zelf! De film begint aardig, maar zakt dan toch wel weg en het laatste stuk is wel erg onrealistisch/ Amerikaans. Aardig filmpje maar ik zal hem niet nog een keer kijken.

Begbie
15-10-2007, 21:36
@ Begbie: Ben je net naar de Pathe geweest? Dan zaten we waarschijnlijk in dezelfde zaal. Het was wel weer raak met het geluid trouwens, komt de laatste tijd helaas veel te vaak voor in Pathe Gronigen. Het geluid net in zaal 5 was eerst kneiterhard en haperde gedurende de hele film. Verder vervormingen in de stemmen (af en toe bijna robotstemmen) en valse muziek.

Ik ben toch heel wat minder positief over de film zelf! De film begint aardig, maar zakt dan toch wel weg en het laatste stuk is wel erg onrealistisch/ Amerikaans. Aardig filmpje maar ik zal hem niet nog een keer kijken.

Klopt zat er ook. Geluid was inderdaad dramatisch op bepaalde momenten, gelukkig was het niet continu anders was ik wel mijn geld terug gaan vragen. Had het nog niet zo erg meegemaakt bij de pathe.

Het laatste stuk bedoelde ik ook met het woord "hollywoodactie", maar ik kon het nog wel waarderen.
Gelukkig kijken we er allemaal anders tegen aan (y).

Las ik net op IMDB, gaat over het einde:
An earlier draft of the script had Sgt. Haytham being extremely disaffected after being tortured by his own government for his suspected involvement in the bombing. The earlier ending had Al-Ghazi surviving, but instead Haytham says goodbye to the FBI team at the air base with a hidden bomb strapped to his chest. Sykes tackles Haytham away from the group, but Haytham detonates it before Sykes can get clear.

Marcel v/d H.
16-10-2007, 11:50
The Kingdom (Peter Berg, 2007)
In het begin van de film zien we een aanslag op een Amerikaanse nederzetting in Saoedi-Arabië. Wanneer de lokale autoriteiten weinig doen om de daders te pakken gaat een speciaal Amerikaans FBI-team zelf in het geheim op onderzoek uit in Saoedi-Arabië. Wat volgt is een onrealistische opeenvolging van aktie waarin vier Amerikanen Rambo-style de daders van de aanslag uitroeien. De film begint sterk, maar vervolgens loopt het uit in een typische Amerikaanse (propaganda) film. De kogels lijken niet op te kunnen en de Amerikanen lijken onsterfelijk, verder enkele grappen op totaal onlogische en niet gepaste momenten. Het acteerwerk is redelijk en helaas heeft Jeremy Piven een veel te kleine rol (eigenlijk precies het aantal scenes die je ook al in de trailer zag). Snap ook niet waar de 7.5 op imdb vandaan komt, waarschijnlijk van de Amerikaanse stemmen. De krappe voldoende heeft men vooral te danken aan het acteerwerk en de regie (die was namelijk wel zeer behoorlijk) 5.8

Wouter van Dis
16-10-2007, 16:14
Ik vond de film in het begin erg sterk, maar daarna zakt hij toch wel echt in. Als het einde (en dan vooral laatste halve minuut, de dialoog) er niet in had gezeten was de film imo echt poep,, maar nu krijgt hij toch een kleine 6.5. Toch sterke karakters, maar verhaal had wel iets interessanter gemogen. Het hele onderzoek gebeuren duurde gewoon te lang.

Mark de Jong
17-10-2007, 17:42
Deze film viel me nog erg mee moet ik zeggen. Goede actie en het verhaal zat best goed in elkaar. Begin alleen wel dit soort films beu te raken nu.

denizg
28-10-2007, 18:55
Net gezien, goed begin (actie..) lange dialogen in het midden.. te lang einde ..mwa. Overall met moeite een 6je

Ik vond het een beetje erg zwak dat ze alle 4 aan het einde nog leven, like come on.. zitten ze daar als ratten in de val en geen enkele kogel die ze raakt ;s [/quote]

Rotterdam5314
30-10-2007, 22:24
Ik vind dit een goede film al had hij best wat realistischer mogen zijn. zeer zeker wanneer ze met een paar man een overdaad aan terroristen overwinnen zonder zelf iets te mankeren