PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI wel/niet? En welke?



Patrick van den Hul
20-07-2007, 16:18
Er zijn al wat topics over geopend, maar geen van die beantwoorden precies miijn vraag. Ik zal het zo kort en duidelijk mogelijk formuleren.

Uitgangspunt
94cm Samsung LCD in bestelling (LE37S71). Deze wil ik graag op de best mogelijke manier verbinden met mijn DVDspeler (Sony DVP NS32). Geluid koop ik van mijn vader over en hij heeft al prima kabels. Verder heb ik nog een playstation 2.

Vraag
HDMI is volgensmij de beste keuze voor het doorgeven van een beeldsignaal van moderne LCD's. Ik heb nu in feite 3 vragen waarvan de eerste de allebelangrijkste is:

1. Wat is een goede HDMI kabel binnen het prijssegment tot ongeveer 75 euro om mijn LCD met de DVD speler te verbinden?

2. Als ik er een kastje bijkoop voor digitale televisie, is er dan behoorlijk winst te halen door andere kabels te kopen dan de meegeleverde? Budget ongeveer 25 euro (exclusief het kastje dus, alleen voor een eventuele betere kabel).

3. Zijn er nog andere aansluitmogelijkheden voor de playstation 2, behalve gewoon Scart. Ik vermoed van niet, maar kan het altijd vragen.

Dus:
Belangrijkste is hoe de TV met de DVDspeler te verbinden. Ik zat zelf te denken aan iets in de richting van de PGV1002 HDMI - HDMI kabel 2 meter van www.livingcinema.nl (http://www.livingcinema.nl) voor ongeveer 50 euro. Maar is goedkoop in dit geval duurkoop?

Patrick van den Hul
21-07-2007, 18:25
Niemand? Hier op het forum is toch wel veel kennis aanwezig over dit of wordt dit subforum zo weinig gelezen?

Avalan
25-07-2007, 19:07
1. Gewoon de eerste de beste kabel die je kan vinden. Ofwel werkt hij ofwel niet, vermits het digitaal is. Ik zou zeker geen €75 uitgeven voor een HDMI-kabel hoor, tenzij je een grote afstand moet overbruggen.
2. Typisch is de afstand tussen bakje en TV heel kort. Dus gewoon een goede SCART-kabel kopen, of eerste de beste HDMI als je kastje dat zou hebben.
3. In de veronderstelling dat het wel degelijk de RGB-kabel voor de PS2 is (en dus niet de standaard composite met SCART-adaptor brol), is er nog enkel component-kabels die nog beter zullen zijn. Dan kun je sommige games ook in progressive scan spelen, denk ik.

Alexander D
26-07-2007, 09:39
Voor Hdmi zijn er veel goede kabels.

De Supra schijnt top te zijn en is ook weer heel goed getest (neem effe contact op met Beter Beeld & Geluid, die kunnen zo leveren)

Als je het dig. tv kastje met een scart moet aansluiten, kun je absoluut verbetering halen uit een betere scart. Dat hoeft niet meteen een scart te zijn van 100 euro hoor. Ik heb een VLS gekocht via hifisupply.nl en die kost maar 13 euro dacht ik. Was veel beter dan de standaard kabel.