PDA

Bekijk de volledige versie : Illusionist, The [DVD]



Marcel den Haan
23-07-2007, 23:24
Illusionist, The [DVD]

Edward Norton als de illusionist Eisenheim in deze film over magie en liefde.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3031)

Zoolander
23-07-2007, 23:42
Een prachtige film. Verliest het van The Prestige, maar is zeer genietbaar.

Bettina
24-07-2007, 07:54
Ben het met zoolander eens!
Erg goede film maar de Prestige heeft het betere verhaal.

Jammer dat er in de recensie niets gezegd wordt over de muziel van Philip Glass, dat geeft de film voor mijn gevoel toch nog iets extra's

Martin Zuidervliet
24-07-2007, 10:22
Ik ben het niet met Zoolander eens.
Ik vond de film beter dan "The Prestige" aangezien de ontknoping mij daar niet verraste en ik het acteerwerk en productieontwerp slechter vond.

Zoolander
24-07-2007, 10:53
Wat ik mooi vond aan The Prestige was het thema. Hoe ver is iemand bereid te gaan om zijn obsessie te volgen?

jeanreno
24-07-2007, 11:28
Idd, mooi gefilmd in oud bruine decors. Goed gespeeld, vooral Edward Norton en Paul Giamatti. Het enige nadeel is dat de beoogde twist in het verhaal eigenlijk overduidelijk is, waardoor een deel van de spanning wegvalt. (Bij de prestige had ik wel een idee over wat er komen ging, maar bevatte de uiteindelijke "3e act" toch nog genoeg verassing). Maar al met al een boeiende film.

Hellboy
24-07-2007, 12:44
Een zeer goede film. Mooi geschoten, soundtrack zeer goed en de cast die het zeer goed neerzet.

Alleen kon The Prestige het net even allemaal iets beter.

8.5/10

chimera01
24-07-2007, 12:56
De Illustionist was meer een film met een twist waar the Prestige meer in het gebied van scifi wandelde. beiden meer dan de moeite waard.

The Illusionist is een must see film voor iedereen die van films houdt.

Jeroen D
24-07-2007, 13:07
Hele mooie film. Het verhaal is wel een beetje simpel maar Edward Norton houd altijd m'n aandacht vast, een geweldig acteur.
Veel vergeleken met The Prestige en hoewel die wel veel beter was is deze film toch zeker de moeite waard.

deweb
24-07-2007, 14:14
The prestige heb ik niet gezien, maar ik vond deze film zeker de moeite waard.
De kleuren, het verhaal, de aankleding en vooral het acteerwerk was voortreffelijk. Wanneer Norton begint met zijn optredens zit je gewoon te denken van "Wow! Die man kan acteren". Hij zet een zeer geloofwaardige rol neer, maar moet zowel op het vlak van het verhaal als op het vlak van acteerwerk een strijd voeren met Giamatti die hier overduidelijk op zijn plaats is. Sommige scené's vond ik echt een duel waarin het erom spande "wie speelt wie van het scherm af". De strijd is onbeslist gebleven.

The Ilussionist zou ik mede daarom min of meer bijna geniaal willen noemen.

JCL
24-07-2007, 15:41
Ik ben het niet met Zoolander eens.
Ik vond de film beter dan "The Prestige" aangezien de ontknoping mij daar niet verasde en ik het acteerwerk en productieontwerp slechter vond.

Jij zag niet mijlen ver aankomen dat zij niet dood was?! Het enige wat mij verraste was de rol van de kijzer in het geheel.

Fokkeyou
24-07-2007, 19:52
Een prachtige film. Verliest het van The Prestige, maar is zeer genietbaar.

Opvallend hoe vaak de vergelijking met The Prestige valt in deze topic. Afgezien het beroep van de hoofdrolspelers (illusionisten) en het jaar van uitgave zie ik namelijk weinig overeenkomsten.

Mich
24-07-2007, 21:24
ik ga akkoord dat er eigenlijk niet veel overeenkomsten zijn met The Prestige.
Deze film boeide mij van begin tot eind. Edward Norton is ook wel een acteur die mijn voorkeur heeft. Kan bijna nix verkeerd doen. Zelfs als ik alleen zijn stem te horen krijg.;)

Hier schitterde hij.
Onmiddellijk gekocht en bekeken.

Coen P.
25-07-2007, 15:14
The Illusionist (Neil Burger, 2006)
Samen met The Prestige kwam er met The Illusionist nog een goochelfilm uit. Beide films verschillen echter enorm qua verhaal en insteek zodat ze probleemloos naast elkaar kunnen bestaan en gezien worden. Het verhaal schetst ons de onmogelijke liefde tussen een Oostenrijks meisje van adel en een jongen uit de gewone burgerij. Ze mogen elkaar niet meer zien en ze verliezen elkaar uit het zicht. Het meisje groeit op en staat op het punt om te trouwen met de kroonprins. De jongeman ontwikkelt zich als een getalenteerde illusionist. Als de koninklijke familie zijn show bijwonen treft hij zijn oude liefde weer. Ze gaan elkaar stiekem vaker zien, maar de liefde is even onmogelijk als voorheen. Als de dame in kwestie komt te overlijden vermoedt de illusionist dat de kroonprins de dader is. De onderzoekende politiechef, die in dienst is van het hof, gelooft hem niet maar als de bewijzen zich opstapelen begint hij te twijfelen. The Illusionist is eigenlijk een liefdesdrama in een goochelaarsjasje. Met Paul Giamatti en Edward Norton als sterren is deze film goed te behappen. ****

Hugo R
29-07-2007, 14:43
Geweldige film vond ik. Verhaal wist me eigenlijk de hele tijd te boeien en met name Norton vond ik fantastisch spelen. Ook het einde kwam voor mij als een verrassing, al ben ik de enige als ik het zo lees :-D

Avalan
11-01-2008, 09:18
Ik vraag me af of ik de enige ben bij wie zijn TV enorm last had met deze film. Ik weet niet of het aan het bronmateriaal, de DVD transfer, of simpelweg mijn TV zelf maar doorheen de film was er enorm veel posterizatie aanwezig in mijn beeld. Dit viel in de eerste plaats vooral op in alle scenes waar ze met opzet vignettering toepasten (i.e. de hoeken van het beeld donkerder laten worden). In die scenes zag je gewoon letterlijk cirkels (of eerder ovalen) aan de buitenkanten van het beeld. Maar ook in sommige andere scenes was het beeld toch echt niet je dat.
BTW, heb een Panasonic 42PV70, toch ook niet echt een slechte TV.

Richard B.
27-07-2008, 22:19
Op zich geen slechte film, maar echt goed vind ik hem toch ook niet. Het verhaal is me een beetje te soapachtig en te voorspelbaar. Het illusionisme-element en de mooie klassieke aankleding van de film maken dat niet goed. Deze film is voor mij een typisch "zeventje".

Het einde vond ik trouwens onbevredigend en eigenlijk ook een beetje raar. Waarom word de suggestie gewekt dat het goed is dat de (onschuldige!) kroonprins de dood is ingedreven? De reactie van Giamatti's inspecteur-karakter doet dat wel zo lijken. Leopold was misschien geen vriendelijke vent maar hij was in ieder geval geen moordenaar. :?