PDA

Bekijk de volledige versie : welke breedbeel tv?!



System 3rror
25-08-2001, 11:29
Goeiedag...

Ik had een vraagje, welke breedbeeld tv kan ik het best kopen?
Ik zat te denken aan of een JVC of een Sony, in de prijsklasse tussen 2000 en 2500 gulden..

Wel graag 100 Hz, 70 cm breed en platte beeld buis!
Zag bij BCC een sony voor 2500 en bij de mediamarkt een JVC voor 2350.. Beide hadden ze die kenmerken..

Zou iemand me een goed advies kunnen geven? Bijvoorbaat dank!

Gegroet, Tim

Alex van den Berg
25-08-2001, 12:13
Ik zou voor Loewe of Panasonic kiezen...

System 3rror
25-08-2001, 12:48
Zijn die er ook in deze prijs klasse? Heb me er verder nog niet echt in verdiept...

Heb wel een rondje gemaakt op het internet, maar meestal staan er geen prijzen bij op de pagina's!

Alex van den Berg
25-08-2001, 13:01
Ik heb zelf een jaar geleden een Loewe Xelos (16:9, Digital 100 Hz, 70cm, 3x video in) gekocht...
Oorspronkelijk was de prijs zo'n 3000,= maar na wat onderhandelen kon ik het toestel voor 2700,= meenemen... :)

O ja ... De beeldbuis is niet superplat, maar wel bijna superplat... :)

System 3rror
25-08-2001, 13:46
Klinkt ook wel positief, mag wel iets uitwijken van het budget..

Ik ga volgende week toch nog maar eens een ronde maken langse de winkels... Deze week ook al gedaan, maar die zeggen alleen neem de duurste, das de beste!

Remco de Swart
26-08-2001, 10:35
Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl dit is een onafhankelijke site die o.a. gebruikerservaringen heeft over vele producten waaronder breedbeeld tv's. De Loewe genoemd door Open Mind komt er bijvoorbeeld zeer goed uit.

Michiel
26-08-2001, 11:17
[QUOTE]Originally posted by System 3rror
[B]Goeiedag...

Ik had een vraagje, welke breedbeeld tv kan ik het best kopen?
Ik zat te denken aan of een JVC of een Sony, in de prijsklasse tussen 2000 en 2500 gulden..

Nou ik zou dan inderdaad voor de panasonic gaan, die heeft het minst beeld vertekening (volledig beeld) in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Jvc of Sony, want die kappen onder en boven een stuk van het beeld af ! Loewe weet ik niet want dat merk ken ik niet goed maar panasonic zou de beste keuze zijn!

Veel suc6 met de aankoop hoop dat ik een beetje geholpen heb!

Koofie
26-08-2001, 23:34
Ik mag mezzelf redelijk tv kenner noemen denk ik. Ik heb zelf ook heel goed nagechekt toen ik een breedbeeldbak kocht. Als ik jouw was zou ik de Sony kiezen. JVC is eigenlijk een beetje een achterloper op dit gebied. SONY en PHILIPS lopen echt voorop in de beeldbuis techniek en zoals je ook wel hebt gehoord is loewe ook een goeie.

Dus ik kan bijna met 100% zekerheid zegge dat je die Sony moet nemen.

succes

aetjansen
28-08-2001, 12:55
Hoi,

Over breedbeeldtv's: Ik heb afgelopen week bij de Makro een Sony gekocht. Ik was er al naar op zoek geweest, en ineens zag ik em daar staan.

71 cm, 100 Hz, 3 video in, auto zender scan en allemaal andere mooie toeters en bellen. Inclusief meubel. Ik vind het een heel strak setje om te zien en het beeld vind ik gewoon geweldig.

Het zaakie was 1999 exclusief btw, dus net onder de 2400 inclusief. Ik weet niet precies tot wanneer de aanbieding loopt, maar misschien heb je er wat aan.

Het enige wat ik aan te merken heb is dat als ik een "anamorphic widescreen" dvd speel, het heel moeilijk (zo niet onmogelijk) is om het helemaal beeldvullend (dus zonder zwarte balken) te krijgen zonder dat er informatie afgekapt wordt aan de zijkanten... ik moet me hier nog verder in verdiepen. Iemand tips?

Succes,
Arno

bmateijsen
28-08-2001, 13:14
Gefeliciteerd met je aankoop... Over anamorphisch gesproken....

persoonlijk zou ik gewoon anamorphisch de film bekijken. Aangezien je anders toch rare beelden gaat krijgen van uitgerekte gezichten en andere objecten. Bovendien vind ik de zwarte balken nooit irritant, mits de ondertiteling op de juiste wijze geplaatst is.....

M.a.w. bekijk de film zoals deze op de dvd is gezet... dit geeft altijd het meest optimale beeld!

Groet Bjorn

:D

Remco de Swart
28-08-2001, 13:19
Zie voor meer informatie over dit onderwerp http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6

noXS21
28-08-2001, 18:49
Hoi system 3rror ik heb een tip, koop je t.v. bij BLOCK. Ik weet niet waar je woont maar er zit er b.v. een in Utrecht. Dit is hun tel. 030-2341653 dan kun je prijzen vergelijken.

p.s. Koop een Panasonic heb ik ook gedaan zeer goede prijs/kwaliteit verhouding !!!!!

System 3rror
28-08-2001, 19:58
Allemaal alvast bedankt..

Ben nog druk aan het zoeken, vandaag weer naar mediamarkt geweest voor de Loewe en JVC... Donderdag maar eens naar utrecht naar de Block en de rest van de winkels daar! en ook dan maar snel naar de makro om daar eens te kijken.

Als ik zo jullie mening bekijk, komt panasonic als een goede uit de bus... Sony is een mooi design, maar heb dr ook al verschillende negative dingen over gehoord, met oa aparte kleuren en die zwarte balken..

noXS21> woon in bilthoven, 15 min van utrecht fietsen :)

Rutger Kars
29-08-2001, 08:48
15 min van utrecht fietsen :)
Is vervelend fietsen hoor, met een breedbeeld achterop ;)

jan timmers
29-08-2001, 11:41
Hallo Tim

Een nieuwe t.v. kiezen is inderdaad een moeilijke zaak en altijd een persoonlijke keuze. Uiteraard is het budget belangrijk, maar ook alle opties die jij noodzakelijk vindt.
Zelf ben ik ook al geruime tijd aan het rondkijken en ik weet nu al wel merk ik wil, namelijk de Loewe. Van alle t.v.'s die ik tot nu toe gezien heb (en dat zijn er veel, want ik ben zeer kritisch) is dit merk gelijkwaardig qua beeld met B&O , maar wel een stuk betaalbaarder. Werkelijk een fantastisch beeld, perfecte kleuren, groot contrast en vervormingsvrij ook bij opnamen die in een ander formaat zijn omgezet. Zeer groot geheugen voor 1750 pagina's teletekst , allerlei digitale uitbreidingsmogelijkheden, etc,etc. Bovendien hebben ze heel mooi uitgevoerde modellen, keurig afgewerkt en een zeer gebruiksvriendelijke afstandsbediening. Reken op een f 3000 voor een 100 Herz breedbeeld met allerlei opties. Aanbiedingen zie je niet vaak, maar let wel op het juiste chassis:ik adviseer het MediaPlus-chassis. Dat is 100% digitaal en heeft een aantal belangrijke opties, zoals pip, splitscreen, zoomfuncties, en wat ik nog belangrijker vind: digital movie mode. Daardoor krijg je ook bij snelle beelden (voetbal, tennis, autorace) een vloeiend beeld en niet zo'n schokkerig altzheimer effect wat het kenmerk was van de Philips 100 Herz,eerste generatie. Je kunt deze tv's ook uitbreiden met DTS, satelite en zelfs internet.
Een advies: neem er de tijd voor, kijk en vergelijk zelf uitgebreiden kies een zaak met meerdere merken en goede kijkmogelijkheden.
Succes met je keuze.
Jan Timmers

Raymond van Ringelenstijn
02-09-2001, 12:44
Hoi Tim,

Ik neem gewoon elk jaar een nieuwe ..... tv.

Of ik zo rijk ben ?? nee hoor.

Ik lease hem...

Voordelen elk jaar een ander toestel... hoeft natuurlijk niet...
Kapot geen probleem komen ze maken... (ik heb mijn tv al eens opgeblazen met een beamer...)

Kosten valt best mee... ik heb een philips 82 cm breedbeeld 100hz... hier ben ik zeer tevreden over. Fl 94,- pm all in.

Ok misschien kost het uiteindelijk meer maar ja voor mij een goede optie.....