PDA

Bekijk de volledige versie : prive demo svs



uut arnhem
26-07-2007, 22:50
Beste svs-bezitters

Binnenkort word ik door mijn vrouw met beamer en ht naar de zolder van ons nog op te leveren nieuwbouwhuis verbannen :bier:. Na 2 jaar op stereo te hebben gebeamerd in de woonkamer wil ik de draad weer oppakken met ietwat minder strenge eisen aan de speakers en kan ik de sub en de electronica opnieuw uitkiezen.

Na het beluisteren van een svs pb12 nsd begrijp ik eindelijk wat ik gemist heb bij mijn REL quake, Q201 en stadiumIII subs die ik allen binnen 2 jaar de deur gewezen heb.

Wie in de (weide) omgeving van arnhem zou eens een klein uurtje willen laten horen wat zijn of haar PB12plus, pb12 nsd of PC plus subwoofer in huis heeft??

Zodra onze HT zolder (8 x 5 meter bij 2m60 hoog) voorzien is van vliering en airco wil ik met een bestaand setje BNS speakers (soundcolumn-1, center en surround boxjes) en een nog aan te schaffen 5.1 versterker beginnen en eerst kijken waartoe de svs in staat is in de nieuwe ruimte. De rest volgt dan later.

Als tegenprestatie stel ik de ruimte op een zeer hete zomerdag een film lang ter beschikking.

Graag een belletje op (06) 51 50 96 83 of een PM want ik vermoed dat het svs virus óók mij een beetje te pakken heeft gekregen......

Paul Fredrik

Seth__Gekko
27-07-2007, 07:10
Als het niet lukt, dan kan je altijd svsound.nl benaderen voor een thuis demo.
Ben je al bij de dealers wezen luisteren?

uut arnhem
27-07-2007, 07:46
Als het niet lukt, dan kan je altijd svsound.nl benaderen voor een thuis demo.
Ben je al bij de dealers wezen luisteren?
Jazekers!!, Gisteren bij Roelofaudio in Amersfoort geweest, alleen was de ruimte daar wat aan de kleine kant.....
Wat een voelbare dreunen gaf de svs!!

darkraver
27-07-2007, 09:20
Beste,

Leuk om te vernemen dat je een SVS in actie hebt mogen ervaren....en nog leuker dat je hem wel weet te waarderen vooral omdat je toch reeds gewaardeerde subs in je bezit hebt gehad.
Heb je niet gevraagd of je de SVS eventueel in bruikleen mag nemen voor een dagje thuis ?

Verder weet ik dat www.hchifi.nl een PB12NSD heeft staan in een zeer grote ruimte, dit ter info. Als je hem in deze ruimte goed vind nou dan mag hij thuis totaal niet tegenvallen.

Nu denk ik echter niet dat een PB12NSD moeite zal hebben met 8x5m.

Heb je verdere info nodig dan laat het me weten !

Met vriendelijke groet

Marcel
SVSOUND BENELUX

uut arnhem
27-07-2007, 16:24
Beste,

Leuk om te vernemen dat je een SVS in actie hebt mogen ervaren....en nog leuker dat je hem wel weet te waarderen vooral omdat je toch reeds gewaardeerde subs in je bezit hebt gehad.
Heb je niet gevraagd of je de SVS eventueel in bruikleen mag nemen voor een dagje thuis ?

Verder weet ik dat www.hchifi.nl een PB12NSD heeft staan in een zeer grote ruimte, dit ter info. Als je hem in deze ruimte goed vind nou dan mag hij thuis totaal niet tegenvallen.

Nu denk ik echter niet dat een PB12NSD moeite zal hebben met 8x5m.

Heb je verdere info nodig dan laat het me weten !

Met vriendelijke groet

Marcel
SVSOUND BENELUX
dank voor je reactie Marcel!

Juist omdat ik de vliering in ons nieuwe huis pas na 24 augustus kan monteren en ik nog geen 5.1 receiver heb, zou ik het leuk vinden om bij iemand naar een complete set te luisteren, vooral als ik daar geen uren voor in de auto hoef te zitten.
Het thuis uitproberen van een PB12nsd thuis kon alleen maar na betaling vooraf en terugstorting achteraf maar is wél mogelijk bij roelofaudio.
Ik wacht even rustig af totdat er zich een net zo enthousiast als ik zijnde svs bezitter aanmeldt die graag wil laten zien wat de svs kan.

Is er een héél groot verschil tussen de PB12nsd en de PB12-plus??
Past de laatste in een ruimte van 8 x 5 meter zonder een totale overkill en vloek voor de buren te worden??

Groet

Paul Fredrik

darkraver
27-07-2007, 17:47
Is er een héél groot verschil tussen de PB12nsd en de PB12-plus??
PB12NSD
325 watt
frontfire
vanaf +/- 16 HZ
zwart en zilver



PB12+
525 Watt
12.3 driver
downfire
vanaf +/- 10HZ
meerdere finishes

Verschil zit hem er meer in dat de PB12+ de betere driver heeft, meer power heeft en nog een stuk dieper gaat. Maar vergeet niet de PB12NSD doet ook reeds 100DB bij 16HZ en 102bij 120HZ...
Wat JIJ nu echter de beste vindt dat is JOUW mening, standaard zeggen dat voor jou de PB12+ beter is ???


Het thuis uitproberen van een PB12nsd thuis kon alleen maar na betaling vooraf en terugstorting achteraf maar is wél mogelijk bij roelofaudio.Netjes, niets op aan te merken :bier:
Voor serieuze kopers mag dat geen probleem wezen !


Past de laatste in een ruimte van 8 x 5 meter zonder een totale overkill en vloek voor de buren te worden??PB12NSD / 12+ trekken dit makkelijk, ivm je buren, simpelweg rekening houden met mekaar.
Overkill ?? je regelt normaal alles netjes af in verhouding.......en dan nog rekening houden met je buren......Verder kun je met een 50 euro sub je buren ook behoorlijk irriteren hoor :lol:


Ik wacht even rustig af totdat er zich een net zo enthousiast als ik zijnde svs bezitter aanmeldt die graag wil laten zien wat de svs kan.Nou niet iedere prive persoon staat te springen om mensen thuis te ontvangen.
Echter je hebt de PB12NSD reeds gehoort en die beviel je wel (6)
Om het allemaal te vergemakkelijken daar hebben we juist dealers voor aangesteld :?

uut arnhem
27-07-2007, 21:15
[quote=darkraver;1198511]PB12NSD
325 watt
frontfire
vanaf +/- 16 HZ
zwart en zilver



PB12+
525 Watt
12.3 driver
downfire
vanaf +/- 10HZ
meerdere finishes

Verschil zit hem er meer in dat de PB12+ de betere driver heeft, meer power heeft en nog een stuk dieper gaat. Maar vergeet niet de PB12NSD doet ook reeds 100DB bij 16HZ en 102bij 120HZ...
Wat JIJ nu echter de beste vindt dat is JOUW mening, standaard zeggen dat voor jou de PB12+ beter is ???

Ik kan deze laatste zin niet helemaal plaatsen, hoe bedoel je deze??

Netjes, niets op aan te merken :bier:
Voor serieuze kopers mag dat geen probleem wezen !

Wat het vooraf betalen van appartuur die je wilt beluisteren betreft:
Mijn OB1 speakers van 4500 euri en een Primare van 2000 euri kreeg ik bij de dealers zonder problemen mee, er is echter veel veranderd de laatste jaren, begrijp ik.....

PB12NSD / 12+ trekken dit makkelijk, ivm je buren, simpelweg rekening houden met mekaar.
Overkill ?? je regelt normaal alles netjes af in verhouding.......en dan nog rekening houden met je buren......Verder kun je met een 50 euro sub je buren ook behoorlijk irriteren hoor :lol:

Met mijn vraag bedoelde ik meer van: is de PB12+ niet een beetje té heftig c.q. onnodig voor een ruimte van 8 x 5 en kan ik daarom wellicht beter opteren voor een PB12NSD?? In en review las ik nl dat dit een keer het geval was waarbij zowel versterker als sub beide op minimaal moesten worden gezet....
Zoiets als een porsche kopen om op de promenade mee te rijden.......:-?

Nou niet iedere prive persoon staat te springen om mensen thuis te ontvangen.

Ikzelf heb er geen enkele moeite mee als een mede HT-liefhebber een keertje wil komen luisteren naar mijn supersub 8-) , het gaat toch om een hobby nietwaar??:mrgreen:
Echter je hebt de PB12NSD reeds gehoort en die beviel je wel (6)
YEP!!
Om het allemaal te vergemakkelijken daar hebben we juist dealers voor aangesteld :?

Klopt!, alleen is het makkelijker kiezen als er meer modellen zijn en ook de ruimte een vergelijkbare grootte heeft, vandaar deze in mijn ogen redelijke vraagstelling aan mede HT-liefhebbers...

Nogmaals dank voor je reactie!

Ultramorada
28-07-2007, 22:33
Heb je je vraag ook neergelegd op het HT forum? Daar is volgens mij een topic met daarin wie welke subwoofer heeft en of je hem kan komen beluisteren/voelen.

Gevonden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56800.0

Seth__Gekko
29-07-2007, 11:54
Ja, vooral even doen, aanmelden op htforum en leg even je situatie voor bij de mensen waar je tercht kan voor een demo.

uut arnhem
29-07-2007, 15:44
Ja, vooral even doen, aanmelden op htforum en leg even je situatie voor bij de mensen waar je tercht kan voor een demo.


Mensen, dankjewel!!

Ga ik mee aan de slag!

Na nog wat meer spitwerk wil ik ook graag een keertje luisteren naar der PC-ultra versie, ook al is deze nog niet leverbaar in nederland. Las berichten van huisdieren in paniek en gillende huisvrouwen (6)

Heb zelfs gedacht aan import via en amerikaanse relatie echter SVS gaf aan dat hun amerikaanse modellen in europa op 230V > 110V niet optimaal werken.
Reden zou kunnen zijn dat de amerikaanse modellen met een op 60Hz gebaseerde voeding minder vermogen zouden kunnen halen uit het net als deze frequentie naar 50Hz zou dalen.
Aan de andere kant praten we hier over een hoogrendements geschakelde voeding denk ik, die als de spanning omlaag wordt gebracht naar de vereiste 110 Volt, deze klus wel zou moeten klaren...Ik zal met SVS amerika eens contact opnemen.
Tot die tijd even naar de andere fora kijken want de kans dat het een SVS wordt, is redelijk groot na al die positieve berichten!!

darkraver
29-07-2007, 16:41
Ik zal met SVS amerika eens contact opnemen

Beste,

SVS levert geen 220V subs naar Europa direct aan Europese eindklanten...
Ron en Ed kennende wordt je wederom netjes doorverwezen naar SVSound BeNeLux.
Eventueel een 110V sub bemachtigen via de Amerikaans markt, via omwegen, dat is iets waar we niet achterstaan en dat is ieders zijn eigen keuze en waar we geen service, support of garantie op verlenen, helaas.

Gr,

Marcel

Seth__Gekko
29-07-2007, 20:32
Inderdaad pak gewoon een Benelux SVS mee, geen gezeur, geen gedonder, wel zo makkelijk.

uut arnhem
30-07-2007, 12:15
Inderdaad pak gewoon een Benelux SVS mee, geen gezeur, geen gedonder, wel zo makkelijk.

Ik sta helemaal achter jullie insteek, alleen moet ik dan vooralsnog "genoegen nemen" met een 4-kante sub, terwijl de cylindervormige modellen voor mijn vrouw een wat hogere WAF factor hebben, vandaar mijn verzoek.
Wanneer zijn de cylindervormige modellen beschikbaar voor de nederlandse/europese markt?? Ik las op de website van SVS iets over medio-eind 2007, of heb ik dit verkeerd begrepen??. ik wacht hier wel op indien nodig...
Nogmaals, ik passeer liever geen dealers maar een mercedes kiezen omdat er geen volvo is waar ik blij van wordt.......

darkraver
30-07-2007, 12:42
Beste,

ultra varianten (PC alsook PB ) zullen naar verwachting eind 2007 leverbaar zijn ?

Vergeet de CE keuringen niet, derhalve zal beschikbaarheid in de VS vroeger zijn....

Gr,

Marcel

Alexander D
30-07-2007, 12:50
Beste,

ultra varianten (PC alsook PB ) zullen naar verwachting eind 2007 leverbaar zijn ?

Vergeet de CE keuringen niet, derhalve zal beschikbaarheid in de VS vroeger zijn....

Gr,

Marcel

Zijn er dan ook al prijsindicaties van die Ultra's?

darkraver
30-07-2007, 19:06
Sorry maar prijzen en beschikbaarheidsdata Europa zijn ons nog niet bekend.
Speculeren doe ik liever niet, eerlijk gezegd :nono:
Hoop dat men dit begrijpt (y)

Alexander D
07-08-2007, 13:38
Een sub van 50 euro irriteert iedereen (6).


:mrgreen:

Seth__Gekko
07-08-2007, 20:36
plop