PDA

Bekijk de volledige versie : HDD naar DVD: langzaam ?



Peter van santbrink
28-07-2007, 16:57
Ik heb al een tijdje een dvd-recorder met HD (LG RH4840) en wil, nu HD vol dreigt te raken, enkele opgenomen sportwedstrijden op dvd zetten ;

Vraag: klopt het dat als ik "dub" van HD naar dvd dit zolang duurt als de opname (dus b.v. wedstrijd van 1,5 uur moet je ook 1,5 uur wachten tot dvd gebrand is); kan dit niet sneller ? in handleiding (die zeer onduidelijk is) staat dat 1 uur HQ 25-30 minuten duurt; net wat op dvd gezet maar was 1 op 1 (1 uur 16 duurde 1 uur 16)

P@trick_DVD
29-07-2007, 16:59
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van je recorder maar meestal wordt op hoge snelheid of in realtime gekopieerd. Of op hoge snelheid kan worden gekopieerd hangt af van een aantal zaken. Ten eerste mag je de opnamekwaliteit bij het kopieƫren naar DVD niet aanpassen. Verder mag de opnamemodus (Video of VR) niet verschillen volgen mij maar zeker weten doe ik dat niet (neem zelf altijd alles op in Video Modus). Hoe snel de hoge snelheid optie is hangt af van je recorder en gebruikte DVD. Mijn recorder heeft ongeveer 8 minuten nodig om een DVD compleet te beschrijven in hoge snelheid. Hoe lang de werkelijke duur van de opname is heeft hier geen invloed op.

Peter van santbrink
29-07-2007, 21:44
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van je recorder maar meestal wordt op hoge snelheid of in realtime gekopieerd. Of op hoge snelheid kan worden gekopieerd hangt af van een aantal zaken. Ten eerste mag je de opnamekwaliteit bij het kopieƫren naar DVD niet aanpassen. Verder mag de opnamemodus (Video of VR) niet verschillen volgen mij maar zeker weten doe ik dat niet (neem zelf altijd alles op in Video Modus). Hoe snel de hoge snelheid optie is hangt af van je recorder en gebruikte DVD. Mijn recorder heeft ongeveer 8 minuten nodig om een DVD compleet te beschrijven in hoge snelheid. Hoe lang de werkelijke duur van de opname is heeft hier geen invloed op.

dank voor de info, stuk duidelijker geworden; had in HQ opgenomen maar in SQ overgezet; modus weet ik eigenlijk niet; ga van de week wat rommelen....

leslcor
03-08-2007, 19:00
de duur van een film overzetten HDD naar dvd heeft weinig te maken met de eigenlijke speelduur van een film...een film die een volle dvd in beslag neemt kan men overzetten in ongeveer 15 minuutjes.
Hoe hoger de gekozen kwaliteit hoe meer plaats uw film in beslag neemt en dus hoe langer het duurt dat deze op uw dvd staat.
Best kan u de opnamekwaliteit kiezen naar gelang van het doel (bvb iets wat u wil bijhouden op een betere kwaliteit dan iets wat u eenmalig dient te zien)
de beste opnamekwaliteit kiezen is vaak dom aangezien dan de film meestal niet op 1 dvd past...

Peter van santbrink
04-08-2007, 10:22
de duur van een film overzetten HDD naar dvd heeft weinig te maken met de eigenlijke speelduur van een film...een film die een volle dvd in beslag neemt kan men overzetten in ongeveer 15 minuutjes.
Hoe hoger de gekozen kwaliteit hoe meer plaats uw film in beslag neemt en dus hoe langer het duurt dat deze op uw dvd staat.
Best kan u de opnamekwaliteit kiezen naar gelang van het doel (bvb iets wat u wil bijhouden op een betere kwaliteit dan iets wat u eenmalig dient te zien)
de beste opnamekwaliteit kiezen is vaak dom aangezien dan de film meestal niet op 1 dvd past...

Duidelijk: had toen in HQ opgenomen voor eenmalig kijken maar wil nu toch bewaren; ben het niet helemaal met je eens over in HQ opnemen en overzetten op disc; ik kan met m'n recorder (en neem aan dat andere dit ook kunnen) een HDD "editten" en een de opname verdelen; kan dus een film van 3 uur verdelen in 3 van een uur en de film dus in HQ op 3 schijfjes zetten

Verschil tussen SQ en HQ is er wel maar niet dusdanig dat ik 3 schijfjes ga gebruiken; in mijn specifieke geval gaat het om American Football wedstrijden (via NASN) en die duren minimaal 2.5 uur; denk dat ik ze nu ga opnemen in SQ en de opname verdeel in voor en na "halftime"; past dan mooi op 2 disc's;

Dank voor info