PDA

Bekijk de volledige versie : Playstation 3 HDMI of Component ?



freaky
28-07-2007, 17:07
Beste,

Ik heb Playstation 3 gekocht en aangesloten via component omdat ik miskeken heb ik de winkel want wou HDMI. Ben ik nu verplicht HDMI bij te schaffen ? Want ik weet niet wat beter is, ze zeggen HDMI ?

Alvast bedankt

Ronald Stiebolt
28-07-2007, 18:54
HDMI is beter omdat de PS3 helemaal up-to-date is voor wat betreft additionele 'features' via HDMI (1.3). Denk hierbij bv. aan de mogelijkheid om films in de originele 24 frames te laten zien, lip-sync is verbeterd en nog wat toeters en bellen.

freaky
29-07-2007, 13:26
Verdorie, weer €25 in de vuilbak

Alexander D
29-07-2007, 14:37
Verdorie, weer €25 in de vuilbak

Kun je die kabel niet gewoon ruilen?

freaky
29-07-2007, 22:21
Kun je die kabel niet gewoon ruilen?

Morgen ga ik bellen naar die winkel, maar denk het niet omdat hij uit verpakking is.

Alexander D
30-07-2007, 07:58
Morgen ga ik bellen naar die winkel, maar denk het niet omdat hij uit verpakking is.

Dan zeg je toch dat je om hdmi had gevraagd maar een andere kabel hebt gekregen.....(6)

Edgar Smit
30-07-2007, 09:17
En anders verkoop je hem gewoon weer op een of ander forum waar DVD liefhebbers enzo komen ;) .

Avalan
30-07-2007, 10:42
En anders verkoop je hem gewoon weer op een of ander forum waar DVD liefhebbers enzo komen ;) .

Die gaan er niet veel mee zijn, vrees ik. Het is immers niet zomaar een component kabel (3x cinch aan beide zijden). Gezien de PS3 geen component uitgang heeft, zal het dus een kabel zijn met aan één kant de proprietary PS3 plug.
Idd wel een beetje stom om zulke kabel te kopen, gezien de PS3 wél een standaard HDMI uitgang heeft.

Edgar Smit
30-07-2007, 10:52
Die gaan er niet veel mee zijn, vrees ik. Het is immers niet zomaar een component kabel (3x cinch aan beide zijden). Gezien de PS3 geen component uitgang heeft, zal het dus een kabel zijn met aan één kant de proprietary PS3 plug.
Idd wel een beetje stom om zulke kabel te kopen, gezien de PS3 wél een standaard HDMI uitgang heeft.niet aan gedacht eigenlijk, goed punt.(y)

freaky
30-07-2007, 21:00
Die gaan er niet veel mee zijn, vrees ik. Het is immers niet zomaar een component kabel (3x cinch aan beide zijden). Gezien de PS3 geen component uitgang heeft, zal het dus een kabel zijn met aan één kant de proprietary PS3 plug.
Idd wel een beetje stom om zulke kabel te kopen, gezien de PS3 wél een standaard HDMI uitgang heeft.

Heb mijn kabel mogen ruilen voor HDMI :DMaar Avalan, hoe kom je er bij dat PS3 geen component heeft? heeft zowel Component als HDMI uitgang hoor, wat zeg jij nu? Kan het bewijzen aan hand van foto als je wilt.

hstadman
30-07-2007, 21:38
Heb mijn kabel mogen ruilen voor HDMI :DMaar Avalan, hoe kom je er bij dat PS3 geen component heeft? heeft zowel Component als HDMI uitgang hoor, wat zeg jij nu? Kan het bewijzen aan hand van foto als je wilt.
je bedoeld zeekr composiet en hdmi. Component werkt met 3 coax aansluitingen.8-)

freaky
30-07-2007, 23:34
je bedoeld zeekr composiet en hdmi. Component werkt met 3 coax aansluitingen.8-)

Was met 3 coax aansluitingen

Avalan
31-07-2007, 13:18
Om te beginnen is het 3x cinch, geen 3x coax.
Maar dan nog verwar je met de standaard bijgeleverde kabel. Die heeft welliswaar 3 cinch pluggen, maar 2 ervan hebben de kleur rood en wit, en dienen voor het geluid. Dan houd je nog enkel een gele over, en dat is voor Composite video.
Component video met (analoog) geluid, zou dus 5 cinch-connectors moeten hebben : rood-blauw-groen-rood-wit. Die kabel bestaat gegarandeerd ook voor de PS3 maar zit niet standaard in de doos. En gezien de PS3 standaard wel een HDMI-aansluiting heeft, vermoed ik dat die nauwelijks verkocht wordt. Hier heb je een voorbeeld trouwens: http://www.consoleshop.be/product/38473/sony-av-component-cable-ps3.html

PS: heb zelf een PS3 dus foto's zijn niet nodig ;). De PS3 heeft qua A/V eigenlijk maar 2 standaard uitgangen: HDMI (beeld+geluid) en optisch (enkel geluid), dus zelfs geen composite. Composite, RGB, component, etc... moeten allemaal via de proprietary PlayStation A/V connector (die trouwens nog altijd dezelfde gebleven is als in de PS1/PS2 en waarbij je dus je oude kabels kunt herbruiken).

PS2: misschien kun je wel eens een foto van je kabel maken, want ik snap eigenlijk niet welke je dan wel gekocht hebt voor €25...

Marcel A. de Vrije
18-08-2011, 18:36
Is het mogelijk om de de PS 3 zowel HDMI (naar TV) als via de speciale AV kabel component (naar projector) aan te sluiten?

Rogier Burghout
18-08-2011, 18:44
Is het mogelijk om de de PS 3 zowel HDMI (naar TV) als via de speciale AV kabel component (naar projector) aan te sluiten?

nope, helaas:

http://community.us.playstation.com/thread/714924?start=0&tstart=0

peptalk
18-08-2011, 18:49
Aansluiten natuurlijk wel, alleen moet je dan switchen tussen de video-uitgangen in het menu van de PS3.

Marcel A. de Vrije
18-08-2011, 19:57
Dank jullie wel.... Jammer, dan maar switchen in het menu....