PDA

Bekijk de volledige versie : Geeft optische kabel ook beeld door?



mischa
05-05-2002, 08:51
Geeft zo'n optische kabel (zo'n glasvezel ding) ook beeld door?

Op mijn DVD zit alleen composite SCART en dat heeft dus wazig beeld

De versterker kan wel alles aan

Help me!!!!!!!!!!!!

Dave
05-05-2002, 09:03
nee, glasvezel is alleen voor geluid.
als je met de scart alleen wazig beeld krijgt zou ik eens de kabels controleren daar lijkt me ergens een foutje in te zitten dan,
Succes verder,
Groeten,
mr Blonde!

Louis Bouduin
05-05-2002, 10:08
Zoals mr Blonde al zei: glasvezel is alleen voor het geluid. Maar je moet eens kijken wat voor een scart kabel je hebt. Hoeveel pinnetjes hij heeft, want lang niet alle scart kabels zijn hetzelfde. Je hebt er voor het geluid, beeld (gewone/RGB/S-VHS), enz.

mischa
05-05-2002, 10:48
Kan het aan mijn tv liggen, dat die allee composite scart meepikt en geen RGB herkent?

Mike Philippens
05-05-2002, 10:58
Je zou natuurlijk in het boekje van de TV kunnen kijken of ie RGB kan. Op mijn Sony kan alleen Scart-1 RGB signalen verwerken, en dat is te zien aan de 3 bolletjes die bij de ingang staan. En je moet het misschien ook bij de DVD speler instellen. Af fabriek zal ie niet zomaar op RGB staan, maar lekker veilig op Composiet Video. Ook hier is het boekje het handigste om mee te beginnen, of gewoon een beetje door de menu's struinen.

Tip: als je geen boekje van de tv meer hebt, of het boekje is een beetje vaag kun je proberen het merk/typenummer in Google in te tikken. 9 van de 10 keer krijg je een of andere pagina (soms van de fabrikant) met de specs voor je neus.

bmateijsen
05-05-2002, 11:01
om deze vraag te beantwoorden moeten we wel even weten wat voor home-cinema apparatuur je hebt.

Daarnaast geven niet alle dvd-spelers een RGB signaal en kunnen veel vaak oudere tv's niet eens het RGB signaal verwerken.


Nog een laatste puntje de kwaliteit van je scart-kabel bepaald voor een deel ook de beeldkwaliteit die je uiteindelijk op je tv ziet. Dus als deze zeer slecht is... zal je dat uiteindelijk enorm gaan merken. N.B. een goede kwaliteit scart heft niet een slechte kwaliteit dvd-speler of tv op. maar dat spreekt voor zich.

meer over het aansluiten van je dvd-speler vind je hier (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5)

groet Bjorn