PDA

Bekijk de volledige versie : Mission M32i vervangen... maar voor wat?



Marcellow
30-07-2007, 16:31
Hallo allen...

Na enkele maanden is het hoge woord er uit: De dame waarmee ik in hetzelfde huis woon vind de (front) luidsprekers toch niet zo mooi...

Wat ik nu heb staan is het volgende: Een set Mission M32i's op een paar zilverkleurig (grijs metallic) gespoten Standesin Z stands. De rears zijn twee Mission M30i's en als center een M3C2i.

Waar het (denk ik) om gaat is de diepte van de luidsprekers; ik had hiervoor een set Sony zuilen, deze waren minder diep en werden (denk ik) daardoor als minder storend ervaren.

Uiteraard zal ik binnenkort gaan kijken in diverse audiozaken, maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk; welke (minder diepe) luidspreker kan het geluid van mijn missions evenaren/ overtreffen?

Voor het overige: Ik heb een Sony 780QS reciever. De luidsprekers hebben bij voorkeur een basreflexpoort aan de voorzijde; dit ivm de eenvoudigere plaatsing.

Edgar Smit
30-07-2007, 17:24
Dat zal zoeken worden, de kastinhoud is verantwoordelijk voor een het overgrote deel van je klankbepaling. Dus hoe minder diep je kast wordt, hoe minder bas/midden.
Wat je zou kunnen overwegen zijn electrostaten van bijv Final, die zijn echt heel plat/ondiep maar hebben echt een goede sub nodig ter ondersteuning.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de dame eruit gooien .

Edgar Smit
30-07-2007, 17:28
voorbeeld electrostaat:
http://www.twinstaticaudio.nl/final/images/400i-voor-zijkant-h350.jpg

Marcellow
30-07-2007, 18:33
Dame is net een boemerang.. Dat werkt dus niet.

Electrostaten hebben niet mijn optische voorkeur! Zat eerder te denken aan een KEF (i)Q5 of iets dergelijks!

Avalan
31-07-2007, 11:39
En nu maar hopen dat de dame niet stiekem ook een DVD.nl account heeft ;)

Alexander D
31-07-2007, 11:47
Kijk eens naar de K-serie van Audiovector. Die zijn helemaal niet diep en hebben de baspoort aan de onderkant wat plaatsing ook wat makkelijker maakt dan aan de achterkant.

Marcellow
31-07-2007, 12:28
En nu maar hopen dat de dame niet stiekem ook een DVD.nl account heeft ;)


Die kan wel wat hebben hoor.. En behalve de optische factor kan het hele HT gebeuren haar weinig schelen!

Gerco Stuivenberg
05-08-2007, 17:56
Bij andere "fronts" zal de opto-factor wel verhoogd worden, maar niet veel.
Dit komt door de smalle opstelling en de plaatsing van de TV.

Eigenlijk zou je daarom beter voor slanke zuilen dan voor boekenplank-formaat kunnen kiezen. Je hebt dan alleen weer een sub nodig om het geluid dikker te maken. Dit zou dan betekenen dat je alle luidsprekers zou moeten vervangen om dit niet ten koste te laten gaan van het geluidsbeeld.

Je zou dan bvb kunnen denken aan bvb. deze:
B&W VM Serie (http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?cpflgs=0110&infid=822) of Magnat Needle Alu 9900 set (http://www.magnat.de/content/homeentertainment/product_serie_en.asp?s=95&pl=1,%204)

Edgar Smit
06-08-2007, 09:41
De Mission M32i is inderdaad wel een diepe luidspreker en omdat deze op een stand staat is hij optisch zeer prominent aanwezig. Ik denk dat het idee van Gerco om voor een slanke zuil te gaan als front geen slecht idee is. Aan de andere kant, als ik lees waar het "probleem" zit ben je dar zelf ook niet zeker van ( Waar het (denk ik) om gaat is de diepte van de luidsprekers.)

Ik raad je aan om je vriendin eens mee te nemen naar een audio zaak om haar eens te laten zien wat zij eventueel wel mooi vind. Misschien ben je met een paar zuilen (M33i of beter) ook al klaar, omdat eht een pure optische zaak is. Een zuil staat immers anders(rustiger) dan een bookshelf op een stand die imho vaak erg prominent aanwezig is, juist door de stand.

Probeer anders eens het volgende simpele trucje: bouw om de stand een kartonnen doos met dezelfde breedte en diepte als je speaker, zodat het lijkt alsof er een zuil staat, kijk zelf eens hoe dat eruit ziet en overleg met haar hoe zij zoiets vind. Grote kans dat het gewoon beter "smoelt".

Marcellow
20-08-2007, 15:03
Zaterdag in de MM geweest (schande, ik weet het) en daar stond een rijtje opgesteld. Gevraagd: "Welke vind jij nu mooi?" En, als antwoord: De Kef iq5.

Binnenkort maar eens ergens anders proberen. Ik zou er in ieder geval mee kunnen leven (optisch, heb ze nog niet gehoord!)

Edgar Smit
21-08-2007, 11:14
Zaterdag in de MM geweest (schande, ik weet het) en daar stond een rijtje opgesteld. Gevraagd: "Welke vind jij nu mooi?" En, als antwoord: De Kef iq5.

Binnenkort maar eens ergens anders proberen. Ik zou er in ieder geval mee kunnen leven (optisch, heb ze nog niet gehoord!)het is wat verder, maar Correct in Rotterdam heeft momenteel een hoop aanbiedingen ivm verbouwing. Weliswaar ook wat oudere modellen, maar in ieder geval meer keu (en betere) keus dan de MM.Linkje naar de koopjeskelder (http://www2.correct.com/klantsoort.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=2&SOORT=9942&PHPSESSID=d195bf89090cd0cca04226854db88060)

bsmpower
27-08-2007, 13:44
het is wat verder, maar Correct in Rotterdam heeft momenteel een hoop aanbiedingen ivm verbouwing. Weliswaar ook wat oudere modellen, maar in ieder geval meer keu (en betere) keus dan de MM.Linkje naar de koopjeskelder (http://www2.correct.com/klantsoort.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=2&SOORT=9942&PHPSESSID=d195bf89090cd0cca04226854db88060)

Net even gebeld naar Correct voor de prijs van de KEF iQ3 uit de koopjeskelder en ze vragen 199,- per stuk. Dit vind ik toch raar aangezien deze bij Progress 160,- per stuk zijn (nieuw)?

Edgar Smit
27-08-2007, 15:10
Net even gebeld naar Correct voor de prijs van de KEF iQ3 uit de koopjeskelder en ze vragen 199,- per stuk. Dit vind ik toch raar aangezien deze bij Progress 160,- per stuk zijn (nieuw)?correct is ook lang niet altidj de goedkoopste, maar je hebt in in ieder geval een idee en hun assortiment is vrij uitgebreid. Koopjeskelder is vaak ook gewoon nieuw spul trouwens. Maar vergelijken loont vaak wel, dat heb je nu zelf gezien.;)