PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf Denon 2308



mvmoock
30-07-2007, 22:49
Hallo allemaal,

Ik ben van plan in binnen kort een Denon 2308 receiver te kopen en naar de reacties en recenties die ik er over heb gelezen is het een goed apparaat.

Nou vroeg ik mij af, met de komt van bluray (en hd-dvd) zitten er ook nieuwe gecodeerde geluids formaten aantekomen, zoals: Dolby TrueHD en DTS HD.

Deze receiver kan deze formaten niet decoderen, is het mogelijk als ik in de toekomst bijvoorbeeld een bluray speler koop dat ik die hdmi aansluit op de 2308 en toch die geluids formaten kan beluisteren? (dmv de bluray speler oid?)

Martijn

Alexander D
31-07-2007, 08:34
Dat kan wel ja maar je kunt ook naar de nieuwe Onkyo reeks kijken. De 605, 705 enz. Die receivers kunnen het zelf en zijn nu te koop.

mvmoock
31-07-2007, 19:09
Maar wat voor voordelen zou dat dan hebben anders dan dat de bluray speler het doet?
Ik heb de 2308 al beluisterd en denk dat hij mooi bij mijn speakers past.

Alexander D
31-07-2007, 20:24
Maar wat voor voordelen zou dat dan hebben anders dan dat de bluray speler het doet?
Ik heb de 2308 al beluisterd en denk dat hij mooi bij mijn speakers past.

Receiver heeft vaak meer instelmogelijkheden.

Pieter Kleine
02-08-2007, 22:42
Weet je zeker dat de 2308 de nieuwe geluidsformaten niet ondersteunt? Het maakt toch deel uit van de nieuwste serie. Verder zou ik inderdaad ook kijken naar die nieuwe onkyo receivers, de 05 serie.. Krijgen heel goede recensies. Heb zelf de Denon 3805 en zit te wachten op de eerste recensies van de 3808, binnenkort. Maar het zou best eens kunnen zijn dat ik straks ook voor de Onkyo gaat.

Alexander D
03-08-2007, 08:34
Volgens mij is het onmogelijk dat jij de 2308 al gehoord hebt.

Die is zelfs in landen waar nieuwe receivers veel eerder beschikbaar zijn dan hier nog niet beschikbaar.

Dus ik denk dat je een 2307 hebt gehoord.

Pieter Kleine
03-08-2007, 09:59
Ik vond het ook al vreemd, want volgens mijn info zijn de nieuwe receivers met nummer eindgetal 8 pas vanaf september a.s. leverbaar. Maar via de 2307 zou het ook mogelijk moeten zijn om de nieuwe geluidsformaten te beluisteren, als de speler een decoder aan boord heeft en deze vervolgens analoog wordt aangesloten op de receiver.

Alexander D
03-08-2007, 10:05
Ik vond het ook al vreemd, want volgens mijn info zijn de nieuwe receivers met nummer eindgetal 8 pas vanaf september a.s. leverbaar. Maar via de 2307 zou het ook mogelijk moeten zijn om de nieuwe geluidsformaten te beluisteren, als de speler een decoder aan boord heeft en deze vervolgens analoog wordt aangesloten op de receiver.

Dat klopt maar dan zou IK toch echt nog een twee maanden wachten op de nieuwe modellen. Analoog aansluiten is toch een mindere optie.

Pieter Kleine
03-08-2007, 11:12
Dat zou mijn advies ook. Ik ben ook van plan om binnenkort een nieuwe receiver aan te schaffen, maar wacht nog even daarmee. Over maandje of zo zijn er ook meer recensies beschikbaar zodat je ook op papier kunt lezen wat de kwaliteit is van de nieuwe receivers.

Pieter Kleine
09-08-2007, 22:38
Ik heb mij inmiddels ook verder ingelezen. Blijkbaar is er momenteel geen enkele speler die Dolby TrueHD en DTS HD via hdmi/bitstream kan doorgeven aan een receiver zodat deze het kan decoderen. Als het je daarom gaat is het zeer verstandig om inderdaad te wachten totdat er spelers komen die die wel kunnen.

Alexander D
10-08-2007, 08:27
Ik heb mij inmiddels ook verder ingelezen. Blijkbaar is er momenteel geen enkele speler die Dolby TrueHD en DTS HD via hdmi/bitstream kan doorgeven aan een receiver zodat deze het kan decoderen. Als het je daarom gaat is het zeer verstandig om inderdaad te wachten totdat er spelers komen die die wel kunnen.

Volgens mij komt er een Pana (typenummer met achteraan '80') die het kan. Ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. :oops:

Alexander D
10-08-2007, 08:36
Het is een Pioneer en geen Pana!

http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/the-pioneer-bdp-lx80-blu-ray-disc-player-with-hd-audio-bitstream-output.html