PDA

Bekijk de volledige versie : Hebben subs een platte netstekker ?



Avalan
31-07-2007, 13:28
Snel vraagje: hebben subs typisch een niet-geaarde platte stekker of een geaarde ronde stekker ?
De reden dat ik het me afvraag is omdat mijn versterker zelf nog 2 geschakelde platte stopcontacten heeft. Daarmee zou het m.i. dan moeten mogelijk zijn om telkens de sub aan/uit te schakelen zonder het zelf te moeten doen of te moeten rekenen op een auto-standby.

Edgar Smit
03-08-2007, 10:42
Je kunt ervan uitgaan dat de betere subs gewoon een geaarde ronde stekker hebben, maar vaak ook een los netsnoer. Indien je dus nog een netsnoer hebt liggen met een platte stekker, kun je dat gewoon gebruiken.

Avalan
03-08-2007, 10:59
Bedankt voor de reactie.
Als ze geaard zijn, zal dat wellicht wel voor een bepaalde reden zijn, niet ? ;) Is het dan wel een goed idee de stekker te vervangen door een niet-geaarde ?

Rob Eric Blank
03-08-2007, 11:01
Sommige niet geaarde subs willen wel eens gaan brommen......aarde kan dan helpen!

Avalan
05-08-2007, 12:22
Tnx, Rob, dat lijkt me idd wel belangrijk om uit te zoeken!

Edgar Smit
06-08-2007, 09:47
Avalan, Een sub vraagt meestal nogal wat power en dus is het idd, zoals Rob al aangaf, niet verstandig die op je versterker aan te sluiten. Dergelijke aansluitingen op een versterker zijn vaak bedoeld voor losse componenten zoals eeen CD speler/cassttedeck/platenspeler etc.
Indien de standby stand van je sub niet wilt gebruiken (doe ik ook niet trouwens ;) ) en hem niet handmatig witl aan/uitzetten kun je ook een afstandbedienbaar stopcontact kopen. Kost tegenwoordig niet zo veel meer en met een druk op de knop gaat je sub aan of uit. Dat lijkt me een veel betere oplossing.

Avalan
06-08-2007, 13:55
Tnx Edgar. Prima tip ! Dan heb ik weer een reden te meer om toch eens werk te maken van het herprogrammeren van mijn Philips Pronto :).

Seth__Gekko
07-08-2007, 21:38
Oef ab's programmeren, daar heb ik een pest hekel aan. Gelukkig werkt mijn auto on op de SVS prima.

Rob G.
08-08-2007, 14:26
Zijn de master/slave stekkerblokken misschien een optie? Deze heb je voor bijv. pc's om alle randapparatuur automatisch uit de schakelen bij het afsluiten van de pc.

De vraag is weer wel van welke kwaliteit deze blokken zijn...

Herjan
13-08-2007, 15:16
Ik zou inderdaad kiezen voor Master/Slave stekkerblok. Als je gewoon een degelijke neemt, is de kwaliteit ruim voldoende.

Edgar Smit
13-08-2007, 15:21
Ik zie de vraag al komen, wat is dan een degelijke?

Herjan
13-08-2007, 15:35
Bijvoorbeeld:
http://www.elektronica-online.nl/productimages/22274.jpg
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9771

Inclusief overspanningbeveiliging en mogelijkheid om je telefoon- en coaxkabel (tv/radio) er door te laten lopen. Zijn die ook direct beveiligd...