PDA

Bekijk de volledige versie : weet het niet meer dvd recorder



joeydvd
01-08-2007, 09:13
Hallo,

Ik wil graag een hdd dvd recorder van pioneer aanschaffen of een samsung decoder met harde schijf.

Nu heb ik diverse sites en forums geraadpleegd maar ik kom er even niet meer uit.

Wat ik wil is namelijk het volgende.

Ik heb thuis een philips DCR 2020 decoder staan van @home.
Hier wil ik graag een Pioneer hdd dvd recorder (dvr 440H) of samsung decoder met harde schijf aansluiten.(DCB-P850R) dit betekend dan dat de philips vervalt.

Mijn voorkeur gaat uit naar de pioneer omdat ik ook een receiver van pioneer heb en graag van alles het zelfde merk wil hebben.

Maar nu heb ik (denk ik) begrepen dat je met dit model pioneer kunt opnemen maar niet tegelijk naar een andere zender kijken.
Met de Samsung zou dit wel kunnen.

Waar moet ik bij de koop van een hdd dvd recorder opletten zodat ik dit wel kan?
Dus opnemen op bijvoorbeeld rtl4 en kijken naar sbs 6.

Of is dit te omzeilen als je dus opneemt via de digitale decoder en analoog tv kijkt?

Graag een reactie want ik vind het maar moelijk!
Alvast vriendelijk bedankt.

Gr.Joey

Mr_Parker
08-08-2007, 12:53
Zo als altijd lopen er diverse zaken hier door elkaar.

Als je en via digitale tv iets wil opnemen en iets anders wil kijken vanaf digitale tv zul je een twintuner nodig hebben (of twee losse tuners met elk een eigen kaart en abo).

Je kunt wel iets opnemen vanaf digitale tv en iets anders analoog kijken als je uitsluitend een normale single tuner decoder hebt.

Wat twintuners betreft zijn er voor @home meerdere beschikbaar. Oa. de door je zelf al genoemde Samsung maar ook Humax heeft er een. Beide decoders zijn SD decoders, ze kunnen geen HD zenders aan, om die mis verwachting ook maar meteen te voorkomen.
De Humax kan 2 zenders tegelijk opnemen en daarbij nog een derde zender doorsturen naar de tv om te kijken. De Samsung kan maximaal 2 zenders te gelijk verwerken (waarbij er maar 1 opgenomen kan worden meen ik).
Bij de Humax geldt wel dat 2 van de drie zenders uit dezelfde stream moeten komen. Zo zitten bijv. ned 1, 2 en 3 meen ik in een digitale stream. Nu mogen de twee die opgenomen worden samen zitten en ben je geheel vrij in de keuze van de zender die je wil bekijken. Maar de 2 die opgenomen worden mogen ook in verschillende streams zitten, maar dan beprk je de keuze van de zender die je vervolgens nog kunt bekijken.

Uiteraard zijn er met deze decoders net als bij de anderen wel nog altijd "problemen" in oa stabiliteit.

Bij gebruik van een zogenaamde pvr (twintuner decoder met opname mogelijkheid) wordt de zender digitaal opgenomen. Bij gebruik van een losse dvd/hd-recoder is het ook wel digitaal maar dan is het eerst van digitaal omgezet naar analoog om via de scart naar de recoder te gaan welke het dan opnieuw digitaliseerd. Hierbij kan / zal de opname kwaliteit (natuurlijk) beinvloed worden.

Je voorbeeld van RTL 4 opnemen en SBS6 kijken kan dus met je huidige decoder en een losse recoder . Maar BBC3 opnemen en Humor TV kijken niet, daar deze beide allen via digitale te ontvangen zijn.