PDA

Bekijk de volledige versie : Speaker A+B Button en bekabeling



the limp man
01-08-2007, 18:53
hallo,

Ik heb thuis een Denon AVR 2105 staan die een speaker A+B button heeft. Mijn speakewr bekabeling bestaat uit Van Den Hul The Clearline. maar wat is nu precies de functie van de speaker A+B button? Dat staat niet in de handleiding vermeld. Als ik A indruk, dan heb ik gewoon normaal geluid, maar druk ik B in, hoor ik niet meer. Wat kan ik hier precies mee?

Marcellow
07-08-2007, 15:29
Ik ga er van uit dat dit een serieuze vraag is.

Je kunt op de B- aansluiting (achterop) een tweede stel luidsprekers aansluiten. Wanneer je de B indrukt, hoor je het tweede stel luidsprekers. Druk je A+B in hoor je beide stellen luidsprekers.

Volgens mij is dit ook terug te vinden in je handleiding.

Edgar Smit
08-08-2007, 11:43
RTFM zeggen we dan, oftewel Read The F*cking Manual.
Maar goed, omdat je er blijkbaar niet veel van hebt begepen, dit is de uitleg:
met een A/B (of A+B) schakelaar kun je 2 verschillende soorten frontspeakers aansturen, namelijk A en B. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken als je voor stereo andere speakers gebruikt dan voor HomeTheater.

Vorbeeld:
voor stereomuziek heb je 2 zuilspeakers staan, deze sluit je aan op A
voor Home Cinema gebruik heb je een sattelietspeakerset staan, hiervan sluit je de fronts aan op B.
Lusiter je stereomuziek, kies je de A zodat je dat via de zuilspeakers hoort, ga je een film kijken, kies je de B zodat je fronts de sattelietspeakers zijn.

Avalan
08-08-2007, 11:52
Niet alleen RTFM maar ook UYFB, denk ik. Want met een beetje gezond verstand is het toch echt wel overduidelijk wat A, B en A+B betekenen. Niet onterecht vroeg Marcellow zich af of de vraag serieus was ;).

Marcellow
15-08-2007, 11:18
En, ben je er al uit, hoe e.e.a. werkt?

@ avalan wat is UYFB... terwijl ik dit tik weet ik het opeens... Zomaar MFB ge Ud!!!

Avalan
15-08-2007, 13:52
Marcellow ;).

Seth__Gekko
18-08-2007, 09:26
d0h koppie koppie