PDA

Bekijk de volledige versie : Prestige, The [DVD]



Marcel den Haan
01-08-2007, 20:07
Prestige, The

Hugh Jackman en Christian Bale als twee illusionisten met een grote rivaliteit.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3036)

Hugo R
01-08-2007, 20:44
Ben heel benieuwd naar deze film, zeker nadat ik laatst the illusionist heb gezien. Zal deze binnenkort zeker eens aanschaffen.

Dennis Oosterhuis
01-08-2007, 21:02
Heb hem een paar weekjes geleden gezien, heb toen het volgende stukje getypt:

Robert Angier (Hugh Jackman) en Alfred Borden (Christian Bale) zijn twee jonge, bevriende goochelaars. Na een mislukte truc, met catastrofale gevolgen, slaat hun vriendschap om in rivaliteit. Ze willen elkaars trucs overnemen en verbeteren en zo elkaar aftroeven. Ze gaan hierin zover dat dit alles gigantisch uit de hand dreigt te lopen. Wanneer Borden een zeer spectaculaire en nog nooit vertoonde truc laat zien (‘The Transported Man’), wordt het voor Angier een obsessie om erachter te komen hoe Borden dit voor elkaar heeft gekregen. Hij stuurt zijn assistente Olivia Wenscombe (Scarlett Johansson) op hem af om hem zijn geheim af te troggelen. Wat hij echter niet voorzien had is dat Olivia valt voor de charmes van zijn grote concurrent. De rivaliteit tussen de twee lijkt te leiden naar een gigantische climax met dodelijke afloop, maar is alles wel wat het lijkt..?

Regisseur van dit nieuwste pareltje is Christopher Nolan. Een man die met films als “Batman Begins” en vooral “Memento” al had laten zien een fantastisch regisseur te zijn en nu flikt hij het weer! In “The Prestige” is niets wat het lijkt en je wordt, vooral als het einde nadert, vaak gigantisch op het verkeerde been gezet.
Het script is fantastisch, de decors zijn levensecht (je waant je echt in het London van enkele eeuwen geleden) en de cast is werkelijk subliem! Christian Bale liet al zien uitstekend te kunnen acteren, maar ook de andere hoofdpersoon, Hugh Jackman, laat zien meer te kunnen dan met zijn klauwen uit te halen... Verder showt ook Scarlett Johansson haar talent en zijn er indrukwekkende bijrollen van Michael Caine, David Bowie en Andy Serkis. Alledrie zeer overtuigend. Zoals we gewend zijn van Nolan wordt het verhaal niet-chronologisch verteld, waardoor je dus heen en weer flitst van heden naar verleden en weer terug. Dit zorgt, samen voor enkele subtiele plotwendingen in het midden van de film en een paar enorme aan het eind, dat je er goed met je gedachten bij moet zijn. “The Prestige” is een voltreffer en meerdere kijkbeurten wordt aangeraden, al is het alleen maar om het verhaal beter te begrijpen.

Cijfer: 9.5/10

Werner
01-08-2007, 23:04
Beslist één van de beste films die ik het afgelopen jaar gezien heb, zo niet dé beste. Nolan is toch zo'n meester in het verweven van chronologieën zodat eerder de logische volgorde der gebeurtenissen komt bovendrijven. Dit pareltje is één collectie van referenties naar dingen die al gebeurd zijn, nog staan te gebeurenen diens meer... een puzzel die bij elke kijk onder een andere hoek toch weer op een andere manier in elkaar past. Though-provoking, én Nolan is iemand die eindelijk nog eens iets origineels durft naar voren schuiven. Zeer essentiële verplichte kijkkost!

Daniël V.
02-08-2007, 06:49
Ik sluit me helemaal aan bij Dennis en Werner. (y) Het zou dubbelop zijn om het in mijn eigen woorden allemaal nog eens te gaan verkondigen.

Toevallig heb ik hem gisteravond voor het eerst gezien, en het was werkelijk meesterlijk. Je moet de hele film lang goed bij de les blijven. Dat is hier geen uitdaging, gezien alles tot in de puntjes is verzorgd. Van de acteerprestaties (echt iedereen doet het werkelijk top) tot de decors, kostuums en effecten.

The Prestige is echt een film om op DVD te hebben. Hij is het naast visueel ook inhoudelijk meer dan waard om vaker te bekijken en over na te praten.

BassFace
02-08-2007, 10:00
het enige wat me irriteerde aan deze film was David Bowie, man wat is die kerel slecht :nono:

Hankster
02-08-2007, 11:05
het enige wat me irriteerde aan deze film was David Bowie, man wat is die kerel slecht :nono:
Nee, ik vond hem best goed acteren. En zowiezo vind ik het altijd een charismatische persoonlijkheid.

Willen ze ons gaan double-dippen met de DVD-release, of is deze kale DVD echt de enige release die we in korte tijd kunnen verwachten? Ik zit namelijk nog te twijfelen of ik hem aan zal gaan schaffen.

Frank
02-08-2007, 11:44
Willen ze ons gaan double-dippen met de DVD-release, of is deze kale DVD echt de enige release die we in korte tijd kunnen verwachten? Ik zit namelijk nog te twijfelen of ik hem aan zal gaan schaffen.

Dat zal de toekomst gaan uitwijzen.

Jeroen D
02-08-2007, 12:18
Een werkelijk briljante film. Ik had wel 2 kijkbeurten nodig omdat de 1e keer me dingen ontgaan waren.
Nolan is echt een meester in z'n vak, anders kun je niet zo'n intelligente film maken.
Bowie slecht ? Vond 'em wel cool in deze film, hij past er goed in.
Deze zou van mij ook een 9.5 krijgen.

Symphony X
02-08-2007, 20:43
Geweldige Nolan film, ga ik zeker nog aanschaffen en een 2de keer kijken.

Lagomorph
09-08-2007, 13:28
Ik ben deze film eigenlijk gaan kijken omdat David Bowie erin zat, maar al snel greep de film me, ik vond 'm dan ook erg geslaagd.
En ik vond David Bowie ook nog een mooie performance neerzetten. ^^

Bettina
10-08-2007, 16:25
Ik vond Bowie ook goed spellen. Dat accent :)

Jammer dat hij alleen nog in films speelt op dit moment. Nieuwe muziek van hem zou zeker ook welkom zijn!

Lagomorph
10-08-2007, 19:56
Ik vond Bowie ook goed spellen. Dat accent :)

Jammer dat hij alleen nog in films speelt op dit moment. Nieuwe muziek van hem zou zeker ook welkom zijn!

Ach, z'n laatste cd komt uit 2003, dat valt op zich nog best mee.
Maar het zou inderdaad heel gaaf zijn als er weer eens een nieuw album uitkwam.

Beloved
13-08-2007, 12:25
goede film, ik had hem alleen al veel te snel door.

jasmin1
14-08-2007, 17:28
goede film, ik had hem alleen al veel te snel door.

Dat hoor ik ook voor het eerst!!!

Petra van B.
21-08-2007, 00:05
topfilm!

Roland Robinson
23-08-2007, 15:20
Éen van de beste thrillers ooit! Regisseur Nolan is een kei en het acteerwerk is fantastisch! Aanrader. Zeker aanbevolen om de film tenminste twee maal te kijken om alles pas goed door te krijgen!

Richard B.
24-12-2007, 06:42
Erg boeiende thriller! Dit is echt zo'n film waar je nog tijden over blijft piekeren nadat je hem gezien hebt. Het is trouwens ook een beeldschone film: het acteerwerk en camerawerk zijn subliem. The Prestige is een van de films die me echt verrast heeft in 2007.

Kees Hoekerd
01-07-2008, 17:50
Modern meesterwerk! Mij was het meeste wel duidelijk op het einde, maar alsnog een prachtig stukje cinema, zoals meerdere films moeten zijn. Intelligent, en de kijker moet wel een beetje meedenken. Hoe boeiend kan een film over 2 goochelaars zijn? Zo boeiend. (y)

Prachtige scene, als Bale de show van Jackman saboteert, nadat die hem in de hand heeft geschoten. We zien een man die het podium op mag om een kooi vast te houden. Dan zien we pas zijn hoofd en het is Bale. Daarna gaat de camera naar Jackman die zich realiseert: I'm fucked.''