PDA

Bekijk de volledige versie : Ghost Rider (Extended Version) [DVD]



Arnold van Oostrum
03-08-2007, 09:06
Ghost Rider (Extended Version)

Veel brandende special effects in deze Marvel Comic verfilming

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3038)

Alexander D
03-08-2007, 10:29
Alhoewel ik weinig hoge verwachtingen heb lijkt hij me toch wel leuk om een keer te kijken.

Wat me wel opvalt is dat jullie zo positief zijn over het geluid terwijl ze op dvd-home niet zo heel positief zijn over het laag wat toch een belangrijk deel is van de impact voor dit type film.

Daniël V.
03-08-2007, 11:42
Deze heb ik twee weken geleden op DVD gezien. Goede uitgave met leuke extra's. Ook de comic die je bij FRS en VanLeest erbij krijgt is een leuke toevoeging. Niet de meest logische keuze van Sony om hier een 2-disc van te maken, maar daar klagen we natuurlijk verder niet over. Deden ze het maar met meerdere titels!

Ondanks alle negatieve geluiden heb ik me goed met Ghost Rider vermaakt. Het is zeker niet de beste comicverfilming, maar als je van Marvel houdt, en mee kan gaan in het plot over de premiejager van de duivel (hoe simpel het ook is), dan heb je een lekker duistere maar toch leuke actiefilm te pakken.

Nic Cage voldoet wat mij betreft prima als Johnnie Blaze. In Ghost Rider-gedaante heb je eigenlijk helemaal niet met Cage te maken, dus daarover valt niet te oordelen. De Rider ziet er goed en stoer uit, en de CGI-overgang van Blaze naar Rider en terug ziet er gaaf en geloofwaardig uit. Eva Mendes is zoals altijd een heerlijk genot om naar te kijken, en speelt een leuke rol als love-interest. Er is ook zeker chemie tussen haar en Cage. Sam Elliot als doodgraver en Peter Fonda als de duivel vond ik ook al zulke kostelijke vertolkingen. Passen perfect bij de stijl van een stripverhaal. Beetje over de top, maar niet TE.

Het uiterlijk van de film, waarin het beeld van de Rider op zijn vlammende chopper toch het stoerste is, ziet er zeer goed uit. Ook de bad guys (allen figuren met krachten gebaseerd op de elementen) zien er met CGI goed uit en zijn zoals ze horen te zijn: lekker oppervlakkig en 100% wicked. Alleen de hoofd-baddie (zoon van de duivel, Blackheart) springt naar de voorgrond en is geloofwaardig en interessant genoeg.

Alleen het verhaal is nogal dun, in essentie de zwaar verbruikte goed vs. slecht - formule, hier bovendien met personages die niet echt diepgaand zijn. Maar zoals gezegd is het uiterlijk van de film imo dik in orde, met een paar goede actiescenes, en leveren de acteurs leuk spel.

Van mij krijgt deze film een 6.8. De DVD geef ik een 8.0.

Fokkeyou
03-08-2007, 14:12
Na de recensies gelezen te hebben en hier en daar een aantal reacties te hebben opgepikt had ik hier geen verwachtingen van. Toch was de film best vermakelijk. Zo slecht dat ie leuk wordt. Alleen Sam Elliott deed mij continu denken aan zijn rol uit 'The Big Lebowski'.:mrgreen:

BassFace
03-08-2007, 21:41
Ook de comic die je bij FRS en VanLeest erbij krijgt is een leuke toevoeging.

Hier in België krijg je die comic er altijd bij hoor, eender waar je de dvd koopt.

pietdvd
03-08-2007, 22:42
Sony Pictures heeft Ghost Rider in een zogenaamde ‘extended version’ uitgebracht op DVD. Deze verlengde versie duurt 15 minuten langer dan de bioscoopversie. Ghost Rider is door Sony Pictures uitgebracht op een 2-disc editie.9 minuten langer bedoelje. 118 - 109 = 9. Je hebt prongelijk de Amerikaanse tijd van de DC (124 minuten) genomen en daar de 109 minuten van de cinema pall release afgehaald.

114 minuten R1 tijd Cinema Versie - 4% Pall = 109 minuten R2 tijd Cinema Versie.
124 minuten R2 tijd Directers Cut - 4% Pall = 118 minuten R2 tijd Directers Cut.

Bij de blueray dvd heb je geen pall,mar dan het moet 10 minuten zijn,zoals je kan zien.

Frank
03-08-2007, 22:44
Dan kunnen ze bij Sony ook niet tellen, want op de cover staat 15 min. langer dan de bioscoopversie.

Otnemem
05-08-2007, 18:49
Laatst op dvd gekocht en heel erg van genoten! Ik vind Nic Cage altijd wel cool en charismatisch en ghost rider is gewoon een coole character. Al die slechte kritiek was en is nergens voor nodig, want het is gewoon een heel degelijke film (in zijn genre of niet).

Roy Langeveld
07-08-2007, 09:38
Leuk filmpje als tussendoortje, maar niet veel meer dan dat. Het dunne verhaal wordt aardig gecompenseerd door de lekker lompe actiescenes, maar de schurken in deze film zijn amper interessant, en die vormen toch altijd een belangrijk deel van een comicbook verfilming. Ook de climax is helaas een nogal abrupt afgeraffeld rommeltje. Beetje jammer, maar goed, er komt nog wel een sequel die het kan overtreffen, de lat ligt nu iig niet al te hoog.

intexor
24-04-2008, 13:15
Ik had gehoopt dat de extended edition wat zou toevoegen aan de film, zoals dat bijv. bij Daredevil weldegelijk het geval was. Ghost Rider is net als Daredevil een matige comic book verfilming, maar de extended edition maakt de film echt niet beter.

Mijn grootste probleem met Ghost Rider is dat de CGI ondermaats is waardoor dit personage voor mij echt niet goed overkomt zodra je hem voor de eerste keer in volle glorie te zien krijgt. Bovendien zijn de gevechten verschrikkelijk inspiratieloos en kort. De romance met het personage gespeeld door Eva Mendes is gewoon even cliché als iedere andere love interest in dit soort films, en voor mij dan ook compleet overbodig. Cage doet het al bij al niet slecht, maar ik hoop toch dat hij vriendelijk bedankt als er ooit sprake is van sequels voor deze film.

Ik heb de indruk dat we de beste comic book personages om een film te maken ondertussen allemaal de revue hebben zien passeren, en dat de Marvels en DC's van deze wereld nu het vat met minder (algemeen) bekende superhelden hebben aangeboord, en deze nu aan de filmstudio's proberen te slijten zonder eerst even te onderzoeken of het personage in kwestie zich eigenlijk wel leent voor een live action film. We zullen dus nog wel meer films mogen verwachten die van min of meer dezelfde kwaliteit zijn als Ghost Rider, en die kwaliteit is amper net voldoende.