PDA

Bekijk de volledige versie : Doorgeefdvd: Spring, summer, fall, winter... and spring



Pretender
04-08-2007, 17:45
De DVD van de film "Spring, summer, fall, winter... and spring" gaat weer in de verloting. Voor de winnaar geldt dat de DVD binnen een paar dagen gekeken wordt en vervolgens weer verder verloot wordt op het forum. Laat een berichtje achter als je wil meedoen, dit kan tot woensdag 8 augustus 0:00 uur.

Omschrijving:
Niemand blijft onberoerd door de kracht van de seizoenen en hun jaarlijkse cyclus van geboorte, groei en verval. Zelfs niet voor de twee monnikken die een kluizenaarshutje delen dat op een vijvertje drijft midden tussen de bergen. Met het ontvouwen van de seizoenen wordt ieder aspect van hun beider levens doordrongen van een intensiteit die leidt tot een nog grotere spiritualiteit — en tragedie. Want ook zij ontkomen niet aan de wensen van het leven, de verlangens, het lijden en de passie die ieder van ons in hun greep houdt. Onder toeziend oog van de Oude Monnik ervaart de Jonge Monnik het verlies van de onschuld wanneer een spel een gruwelijke wending neemt, ervaart hij het ontwaken van liefde wanneer een vrouw hun beschermde leven binnendringt, voelt hij de dodelijke kracht van jaloezie en obsessie, de prijs van verlossing en de verlichting van ervaring. Net als de seizoenen voortdurend aan verandering onderhevig zijn, zal het kluizenaarshutje voor altijd een thuis voor de geest zijn, zwevend tussen het nu en de eeuwigheid.

Bijzonderheden: Grote winnaar van de Internationale Filmfestivals van San Sebastian en Locarno. (2003). De Zuid-Koreaanse regisseur Ki-Duk Kim is bij velen bekend als maker van gewelddadige films met een radicale en vaak schokkende visie op de Koreaanse samenleving.

http://www.sbh-gent.be/filmrecensies/filmrecensies-05-06/spring_spring.jpg

Mik. V
04-08-2007, 19:37
Wederom *zucht* Van de partij (y)

Hugo R
04-08-2007, 21:32
En de vraag wat vond je er van? :-D

Pretender
05-08-2007, 07:51
@ Hugo20, jij schrijft je ook in voor de verloting?!

- Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (http://www.imdb.com/title/tt0374546/) (Ki-duk Kim (http://www.imdb.com/name/nm1104118/), 2003)
7.0/10.0

Traag, eenvoudig verhaal met zeer weinig woorden. Prachtige beelden.
De film pakte me niet helemaal in, maar toch heb ik met genoegen deze uitgekeken.

Hugo R
05-08-2007, 09:30
@ Hugo20, jij schrijft je ook in voor de verloting?!

Ik heb hem al een keer gehad ;)

Pretender
05-08-2007, 21:36
Ik heb hem al een keer gehad ;)

Haha, ja dan houdt het op :wink:

Pretender
06-08-2007, 11:50
Wederom *zucht* Van de partij (y)

Tot nu toe ben je de enigste, dus ik acht de kans heel groot dat jij deze ''wint''. :roll: :mrgreen: ;-)

Pretender
07-08-2007, 10:54
laatste upje voor deze verloting :bier:

Limbo_bok
07-08-2007, 13:32
ik wil me ook inschrijven!:grin:

Benman
07-08-2007, 14:38
I'm in ......... 8)

Pretender
09-08-2007, 11:18
And the winner is..............................................

















Mikel Venhovens

Erwin de Koning
09-08-2007, 11:33
Gefeliciteerd Mikel

:bier: