PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Infinifilm DVD's bieden extra functies



Paul Ranft
25-08-2001, 20:35
Nieuwe Infinifilm DVD's bieden extra functies



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=91)

Ben van Vliet
25-08-2001, 20:38
Klinkt erg interessant.. Welke maatschappij geeft deze DVD's uit? Lijkt me ook wel wat voor Nederland, dus filmmensen als jullie meelezen: Regel dit :D

Ben

Nathan Strik
25-08-2001, 23:29
New Line Cinema brengt deze DVD´s in Amerika zelf uit. In Amerika hebben ze namelijk WEL hun eigen DVD productiekantoor.

Jammer genoeg heeft New Line Cinema geen Nederlands kantoor, maar worden al hun DVD titels hier verkracht door RCV. Omdat RCV nog steeds de "gewone" DVD nog niet onder de knie heeft lijkt het me heel stug dat ze binnen korte tijd "infinifilms" gaan produceren.

Nederland trekt weer eens aan het kortste eind... :mad: :mad: :mad:

Alex van den Berg
26-08-2001, 01:19
Het doet me een heel klein beetje denken aan de 'Follow the White Rabbit' optie in The Matrix... Daarmee kun je tijdens het kijken van de film de bij een scene behorende 'Making of' bekijken, om vervolgens weer gewoon verder naar de film te kijken...

Maar... al met al een zeer waardevolle toevoeging aan het medium! :)

Léon Bolweg
26-08-2001, 09:13
Het wordt eens tijd dat ze dit concept ook eens gaan toepassen bij de R2 versies. Ik wordt er langzamerhand helemaal schijtziek van al die verschillen tussen de regio's.

starbuck
26-08-2001, 09:36
*starbuck zoekt wachtstand..engage* zucht

Nathan Strik
26-08-2001, 11:45
Ach, dat zal nog wel even duren... Tot die tijd hebben we gewoon de import om op terug te vallen.



Het wordt eens tijd dat ze dit concept ook eens gaan toepassen bij de R2 versies.

Nathan Strik
26-08-2001, 11:47
Het zou me trouwens niets verbazen als deze DVD lijn WEL naar regio-2 komt, maar dan natuurlijk regio 2 Engeland, waar het weer iets minder is, maar ze wel de allerbeste DVD´s van Europa maken... :cool:

Cenobite
26-08-2001, 13:02
Ik wordt ondertussen schijtziek van de f*cked-up releases van RCV.
De nieuwe Terminator 2 DVD zal maar 1 versie van de film bevatten, omdat RCV geen "Seamless Branching" doet. Wat een stelletje losers zeg. Gelukkig heb ik de Regio 1 release met "seamless braching" en 3 versies van de film. Je wordt gewoon gedwongen om de Regio 1 versie te bestellen via internet, omdat de regio 2 versies zo K*T zijn. Wat dat betreft loopt europa nog ver achter op Regio 1 / USA .

De nieuwe Regio 1 "DIE HARD TRILOGY" Box set ( 3 dubbele DVD's ) is de natte droom van iedere DVD liefhebber. RCV eat your heart out !!

Nathan Strik
26-08-2001, 14:23
Niet alle regio 2 films zijn K*T hoor, gewoon alleen het Nederlandse spul wat RCV uitbraakt.
Ik las trouwens op www.play247.com dat de UK versie ook NL ondertitels heeft. Maar RCV brengt toch geen UK DVD´s uit?!? Is deze versie dan misschien beter dan de RCV versie?!? Wie weet het?!?



Je wordt gewoon gedwongen om de Regio 1 versie te bestellen via internet, omdat de regio 2 versies zo K*T zijn.

Léon Bolweg
26-08-2001, 14:53
Eigenlijk moeten we met z'n allen geen RCV dvd's kopen......

of toch maar niet ??

Eric van Ballegoie
26-08-2001, 15:25
Ik moet eerlijk zeggen dat ik onderhand wel een beetje moe wordt van het collectieve afgeven op RCV. RCV maakt de laatste tijd gewoon prima DVD's en de meeste argumenten hier slaan nergens op. Alles heeft met RECHTEN te maken en tenzijn je fl 89 voor een DVD wilt betalen moeten er gewoon compromissen gemaakt worden.

Het verhaal rond Terminator 2 is trouwens ook onzin: RCV betrekt deze DVD bij Studio Canal / Kinowelt en die hebben ervoor gekozen om geen seamless branching toe te passen, de Duitse versie beschikt dus ook alleen over de special edition versie van de film.

Iedereen blijft maak zeiken over RCV terwijl ze erg goede dingen doen (zie review The Cell (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=305) en de nieuwe directors cut release van Stargate met DTS geluid is ook van zeer goede kwaliteit, veel beter dan de R1 versie).

Kritiek leveren om slechte titels is prima, dat doen wij ook, maar RCV de grond in boren over dingen die niet hun fout zijn slaat gewoon nergens op.

Ter info: New Line heeft sinds enige maanden als politiek dat hun DVD's overal ter wereld met dezefde extra's uit komen. De kans dat deze infinifilm DVD's naar Nederland komen is dan zeker ook niet klein. Ik zal morgen contact opnemen met RCV om hen te vragen of zij er al wat meer over weten.

Ben van Vliet
26-08-2001, 15:55
Ik wordt ondertussen schijtziek van de f*cked-up releases van RCV.
....Wat een stelletje losers zeg. .....omdat de regio 2 versies zo K*T zijn. ......RCV eat your heart out !!



Wie is hier nou de looser? Onder een fake naam onzinnige kritiek leveren. Bah ! Ik ben het met Eric eens dat RCV de laatste tijd erg goeie dingen doet (en nee, ik heb geen aandelen RCV ;) )

Nathan Strik
26-08-2001, 18:17
Bij The Cell kan ik nog steeds niet kijken zonder ondertitels... dus zeg niet dat deze DVD prima in orde is, want dat is dus niet zo.
Ik lever nooit loze kritiek en ben gewoon nog steeds teleurgesteld over sommige RCV DVD´s. Toegegeven, ze doen veel goede releases (onder andere Austin Powers 2), maar het geval blijft dat de DVD´s technisch (heeft dus niks te maken met rechten) nog veel te wensen overlaten.
Of is het soms toeval dat de zoektijden bij RCV DVD´s veel langer zijn dan bij de meeste andere DVD´s die ik heb?!? Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wel een goed initiatief is dat van New Line, krijgen we misschien toch in de nabije toekomst Infinifilms... :D



Iedereen blijft maak zeiken over RCV terwijl ze erg goede dingen doen (zie review The Cell en de nieuwe directors cut release van Stargate met DTS geluid is ook van zeer goede kwaliteit, veel beter dan de R1 versie).

Kritiek leveren om slechte titels is prima, dat doen wij ook, maar RCV de grond in boren over dingen die niet hun fout zijn slaat gewoon nergens op.

Alex van den Berg
26-08-2001, 19:30
Bij The Cell kan ik nog steeds niet kijken zonder ondertitels... dus zeg niet dat deze DVD prima in orde is, want dat is dus niet zo.
Ik lever nooit loze kritiek...

Hmmm... Als ik jou was, dan zou ik toch even bij 'Audio Options' kijken... daar staat onderaan de optie 'Subtitles off'

En daarnaast werkt de 'subtitle on/off' toets op mijn AB ook prima bij deze DVD... :)

The Cell - RCV, R2 - UPC: 713054-200792

Anonymous
26-08-2001, 22:39
Even een rijtje bekende RCV Bagger voor ongelovigen :

Air Bud : Hoes zegt widescreen 16:9 maar is gewoon Full Frame 4:3, en ondertiteling NIET uitschakelbaar

Prophecy : Hoes zegt widesceen 16:9 , maar is 2.35:1 ( en niet 16:9 enhanced).

Slingshot : ondertiteling kan niet uit

Blade : ondertiteling kan niet uit

Lost in space : ondertiteling kan niet uit

Goodwill hunting : ondertiteling kan niet uit.

Geen RCV meer voor mij , Regio 1 all the way.

Voordelen regio 1 Releases :

Veel grotere keuze
veel sneller nieuwe titels
veel betere video transfers
technisch geavanceerder
meestal meer extra's
geen gezeik met ondertitels die NIET uit kunnen
vaker met Dolby Digital en DTS
Goedkoper ( gemiddeld 18 of 19 Dollar = fl 45,= voor nieuwe titels)

Nathan Strik
27-08-2001, 00:03
ZeroDown trekt rood weg van schaamte, had er nog niet aan gedacht om bij het audio-options menu te kijken....

Enne, zoals ik al zei... om de één of andere vreemde reden werkt die subtitle toets niet bij deze DVD. Tenminste bij mij niet...





Hmmm... Als ik jou was, dan zou ik toch even bij 'Audio Options' kijken... daar staat onderaan de optie 'Subtitles off'

En daarnaast werkt de 'subtitle on/off' toets op mijn AB ook prima bij deze DVD... :)

Eric van Ballegoie
27-08-2001, 08:09
Onze 'ungregistered' gast noemt inderdaad allemaal 'oude' RCV titels waarbij de ondertiteling niet uit te schakelen is. Inmiddels (al meer dan een half jaar) is dit echter wel mogelijk bij alle RCV titels.

Je punten over R1 kloppen over het algemeen wel, behalve wat je schrijft over 'betere video transfers' dit is namelijk niet waar. R1 en R2 transfers worden van dezelfde HD-master gemaakt en er is tegenwoordig weinig tot geen verschil in beeldkwaliteit tussen R1 en R2, en als er verschil is dan kan het voordeel beide kanten op uitvallen. (En kom nu aub niet met voorbeelden van anderhalf jaar oud).

Anonymous
27-08-2001, 13:10
unregistered voor mij

wat een lulverhaal !!!!

rcv heeft gezegd dat ze meer titels met dts
uitbrengen b.v. Stargate, little Nicky, unisol
terminator 2 en vele meer

en bij de weg. wie koopt er een titel die airbud heet!!!!
de ondertiteling kan niet uit omdat je klote player hebt

ok rcv staat nog in de kinderschoenen van dvd
maar maken vlug verbetering

over beeld valt niet te twisten dat is 9 van de 10
in orde

eric ik ben het niet altijd met je eens maar nu staat ik
100% achter je

A.J
27-08-2001, 17:05
als de ondertiteling van een dvd niet uit kan is het toch niet geljk een baggertitel ?????
ik vind dat als het geluid, het beeld en de extras verder goed zijn het niet gelijk om een "baggertitel" gaat !!!!!!!!!!!!

Jos Leene
28-08-2001, 17:06
Om nog effe terug te komen op het echte onderwerp van deze thread...

Dat hele INFINIFILM is natuurlijk geweldig maar wordt binnenkort natuurlijk voor zowel DVD als gewone TV een middel om reclame te maken voor items uit een film.

de beste verkoop truc, tijdens de film komt er een weblink of erger nog een telefoon nummer waar je de zonnenbril, telefoon, auto...... die net over het beeld flitst kunt kopen.

mmmm
Ik weet nog niet of we hier zo blij van moeten worden.

Quinty
28-08-2001, 19:40
Ik vind het ook een beetje onzin om nu RCV zo af te kraken.
Ok ze hebben niet altijd de beste producten gehad maar als je kijkt
naar wat ze nu uitbrengen dan kan je toch niet anders concluderen dat
ze toch hun best doen.

Overigens brengt RCV 13 Days uit met DTS.
Deze is niet te vinden op de Regio 01 release.
Ik ben dan ook heel erg blij dat RCV besloten heeft om op New Line
films DTS tracks op de dvd toe te voegen , mits mogelijk dan.
Ook Lost Souls komt met DTS !!!

Anonymous
28-08-2001, 20:49
wie koopt air bud nou !?!?!?!?!?

rcv is best ok goed beeld en steeds meer dts
(little nicky terminator 2, stargate,unisol enz)

Nathan Strik
29-08-2001, 01:18
Als je het nieuwsbericht goed hebt gelezen had je gezien dat je zowel de gewone film als de Infini-versie kunt kiezen in het DVD-menu. Je hebt dus zelf de keuze of je die extra info wilt of niet.
Van jouw "doemscenario" lijkt mij dus geen sprake...



Dat hele INFINIFILM is natuurlijk geweldig maar wordt binnenkort natuurlijk voor zowel DVD als gewone TV een middel om reclame te maken voor items uit een film.

Tijntje
29-08-2001, 17:49
Regio 1 all the way.

Voordelen regio 1 Releases :

Veel grotere keuze
veel sneller nieuwe titels
veel betere video transfers
technisch geavanceerder
meestal meer extra's
geen gezeik met ondertitels die NIET uit kunnen
vaker met Dolby Digital en DTS
Goedkoper ( gemiddeld 18 of 19 Dollar = fl 45,= voor nieuwe titels)



Amen..... :D

Hakker
07-09-2001, 21:37
ff een reactie op hierboven:

goh het zijn allemaal oude DVD's waar de ondertiteling niet uitkan. Tegenwoordig zijn ze beter bezig. Het feit dat bij jou ELKE regio 1 DVD beter is is bullsjit. OK de Criterion collectie heerst, maar Stargate is zoals gezegd al regio 1 toch wel zeker zwakker als de regio 2 release. Dark city regio 2 zal geloof ik ook meer extra's als de regio 1 versie gaan bevatten.

ok dat heb ik nu gehad. NLC weet zelf ook dat ze in Europa niet al te sterk staan dus ik verwacht zeker wel dat ze dit gaan toepassen in hun nieuwere regio 2 DVD's. Ik hoop alleen dat ze het snel zullen doen en niet dat we 2 jaar moeten gaan wachten.