PDA

Bekijk de volledige versie : Allemaal FILM ( docu serie)



Saigon
06-08-2007, 10:37
Dit najaar zendt de Avro de documentairereeks ALLEMAAL FILM uit. Deze opvolger van de successerie ALLEMAAL THEATER zal wederom worden gepresenteerd door Jeroen Krabbé. Hij zal de kijker in negen afleveringen meenemen door ruim zestig jaar Nederlandse Film.

Geen encyclopedische opsomming, maar grote en kleine verhalen van Nederlandse filmmakers, acteurs en producenten, rijk geillustreerd met fragmenten uit talloze Nederlandse films. Met onder meer: Kees Brusse, Paul Driessen, Heddy Honigmann, Mimoun Oaissa, Fons Rademakers, Eddy Terstall, Monique van de Ven, Paul Verhoeven, Yorick van Wageningen en Alex van Warmerdam.

Eerste aflevering: 9 September om 20:15 uur

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/allemaal_film/

Dat word kijken en genieten!

Patrick van den Hul
06-08-2007, 12:08
Jammer dat het wederom alleen over Nederlandse films gaat. Zelfs de meeste algemene filmprogramma's die Nederland kent of heeft gekend, gaan vaak voor een groot deel over binnenlandse producties. Ik hoef dit niet te zien in ieder geval.

Saigon
09-09-2007, 18:05
Vanavond de eerste aflevering van deze documantaire reeks over de gescheidenis van de nederlandse films. Oa intervieuws met regiseurd als Paul Verhoeven en Fons Rademakers.Toch wel een aanrader lijkt me;)Vanavond om 20:20 op Nederland 2.

Ludo Keeris
10-09-2007, 16:02
F*ck, gemist! Heeft iemand het gezien? Ik kan wel op uitzendinggemist.nl kijken, maar ben wel benieuwd naar de reacties van mensen.

BrianB
10-09-2007, 16:28
F*ck, gemist! Heeft iemand het gezien? Ik kan wel op uitzendinggemist.nl kijken, maar ben wel benieuwd naar de reacties van mensen.

Hij was goed. Het was natuurlijk wel een eerste aflevering, en dus een introductie. Maar het belooft veel goeds.
Er werd onder andere gevraagd wat nu precies de magie was van film, wat de eerste film was, waar ze naartoe zijn gegaan en de indruk daarvan, en wat nu een nederlandse film inhoudt.

TJ Weissel
11-09-2007, 16:41
Jammer dat het wederom alleen over Nederlandse films gaat. Zelfs de meeste algemene filmprogramma's die Nederland kent of heeft gekend, gaan vaak voor een groot deel over binnenlandse producties. Ik hoef dit niet te zien in ieder geval.

In dat geval raad ik je: "A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies".

Patrick van den Hul
11-09-2007, 16:55
In dat geval raad ik je: "A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies".

Heb ik gezien... :p

Ik zou het alleen tof vinden als er eens programma op de TV kwam over films in wat bredere zin, dus niet alleen NL-producties en ook niet onevenredige extra aandacht voor NL producten. Dat programma op MTV is er wel, maar heeft niet bepaald niveau...

TJ Weissel
11-09-2007, 17:01
Heb ik gezien... :p

Ik zou het alleen tof vinden als er eens programma op de TV kwam over films in wat bredere zin, dus niet alleen NL-producties en ook niet onevenredige extra aandacht voor NL producten. Dat programma op MTV is er wel, maar heeft niet bepaald niveau...

Denk dat er 'n fiks kostenplaatje aan zit verbonden, ivm alle rechten (van buitenlandse filmfragmenten) en MTV heeft helemaal geen niveau meer ;)

Kasper P.
11-09-2007, 23:25
Jammer dat het wederom alleen over Nederlandse films gaat. Zelfs de meeste algemene filmprogramma's die Nederland kent of heeft gekend, gaan vaak voor een groot deel over binnenlandse producties. Ik hoef dit niet te zien in ieder geval.
Vraag me af over welke programma's je het dan hebt :-?, kan enkel op een uitgezonden making of van Zwartboek komen ofzo voor de rest wordt er bar weinig aandacht aan de NL-film op tv gegeven.

Patrick van den Hul
12-09-2007, 17:00
Vraag me af over welke programma's je het dan hebt :-?, kan enkel op een uitgezonden making of van Zwartboek komen ofzo voor de rest wordt er bar weinig aandacht aan de NL-film op tv gegeven.

Er wordt inderdaad bar weinig aandacht aan film in het algemeen gegeven op de NL tv. Maar als er dan een keer iets is, zoals laatst dat woensdagavond laat programma op nl 3 ofzo, dan wijden ze 50% van de tijd aan een Nederlandse productie. Dat vind ik dan onevenredig veel voor een programma dat beweert over alle films te gaan.

Quido
13-09-2007, 16:40
Dat programma van Cinema.nl? Dat viel wel mee hoor. Meeste wat ik tegenkom aan filmprogramma's gaat vnl. over films uit Hollywood. Dat het hier enkel om NL films gaat komt natuurlijk voort uit de opzet en bedoeling van het programma ;)

Patrick van den Hul
13-09-2007, 22:27
Dat programma van Cinema.nl? Dat viel wel mee hoor. Meeste wat ik tegenkom aan filmprogramma's gaat vnl. over films uit Hollywood. Dat het hier enkel om NL films gaat komt natuurlijk voort uit de opzet en bedoeling van het programma ;)

Bij dit programma logisch inderdaad, maar toch weer jammer...

Cinema.nl duurde meen ik ongeveer een half uurtje, waarvan 10-15 minuten interviews, fragmenten en beelden van de set van een Nederlandse productie, bijna elke keer weer. Als je ervan houdt geweldig, maar dan moeten ze niet pretenderen een breed filmprogramma te zijn.

Wordt het trouwens nog wel uitgezonden of is het een stille dood gestorven? Ik heb het al tijden niet meer gezien. Enerzijds vanwege bovengenoemde reden, anderzijds omdat een aantal beloofde features nooit zijn verschenen, bijv. de rode loper, waarin mensen geïnterviewd zouden worden die net de bioscoop uitlopen.

Quido
13-09-2007, 22:38
Geen idee, heb het niet echt gevolgd. Vond het niet bijster interessant. Zou graag eens wat oude filmprogramma's willen zien, van Carmiggelt ofzo. Maar goed, dat zal er wel nooit van komen ;)

bosmeneer
14-09-2007, 23:31
Geen idee, heb het niet echt gevolgd. Vond het niet bijster interessant. Zou graag eens wat oude filmprogramma's willen zien, van Carmiggelt ofzo. Maar goed, dat zal er wel nooit van komen ;)

Vraag de makers van HollandDoc of /Geschiedenis eens? :)

mad dog
22-09-2007, 11:30
Geen idee, heb het niet echt gevolgd. Vond het niet bijster interessant. Zou graag eens wat oude filmprogramma's willen zien, van Carmiggelt ofzo. Maar goed, dat zal er wel nooit van komen ;)
Bedoel je niet van Simon van Collem? Simon Carmiggelt had volgens mij een ander vakgebied dan film!

Quido
22-09-2007, 12:16
Klopt ja ;)

Quido
22-09-2007, 20:42
Vanavond om 22.45 uur aflevering 3, en dus niet zoals gebruikelijk op de zondagavond!

Ned. 2: 22.45-23.40 uur

Aflevering 3: De gouden jaren.

In de jaren 70 professionaliseert de Nederlandse film.Producenten bedenken uitgekiende strategieën,de eerste echte filmsterren worden gekweekt.Vooral de expliciete bloot- en seksscènes,die de Nederlandse speelfilm een tijdlang kenmerken,lijken een onderdeel van een veronderstelde succesformule.

Het levert in ieder geval een aantal van de grootste succesfilms uit de Nederlandse filmhistorie op.

“Uitverkocht, daar wordt je totaal verslaafd aan, aan dat woord”. Deze woorden van Frans Weisz typeren de jaren '70. Na de wat moeizame jaren ‘60, beginnen de jaren ’70 met ongekende successen. Rijen mensen staan voor de bioscoop om films als Wat Zien Ik, Blue Movie en Turks Fruit te zien.

Het lijkt ineens alsof alle Nederlandse films kassuccessen worden. Producenten als Rob Houwer en Rob Dumee bedenken uitgekiende strategieën. Zij weten als geen ander sterren te kweken en media-aandacht voor hun films te genereren. Wat maakt Turks Fruit tot het grote succes? Paul Verhoeven, Monique van de Ven en Jan de Bont vertellen over de soms controversiële keuzes tijdens de productiefase.

Wat was het geheim van de Nederlandse film in de jaren '70? Vooral de expliciete bloot- en seksscènes, die de Nederlandse speelfilm een tijdlang kenmerken, lijken een onderdeel van een veronderstelde succesformule. Het levert in ieder geval een aantal van de grootste succesfilms uit de Nederlandse filmhistorie op.

Fontane
23-09-2007, 21:35
Ik moet zeggen (heb net even de opnames van de eerste drie afleveringen gezien) dat ik het best een leuk programma vind. Daarnaast is het ook leuk om Jeroen Krabbe zo eens als presentator op tv te zien, doet die best ok.

Quido
24-09-2007, 00:42
Aflevering 4 was trouwens vanavond al ... komende zondag dus aflevering 5.