PDA

Bekijk de volledige versie : PCM via HK AVR 245 & PS3



Bealeo
10-08-2007, 14:23
Zoals velen weten hebben veel BR schijfjes PCM audio en die schijnt veel beter te zijn dan DD of DTS (toch ?). Nou heb ik een PS3 als BR speler en een HK AVR 245 receiver. HK AVR 245 heeft 1 x HDMI out (deze gaat naar mijn TV) en 2 x HDMI in. PS3 is aangelosten op een van deze HDMI In 1.

Als ik de TV op de juiste HDMI aansluiting zet en receiver op HDMI 1 krijg ik netjes beeld van de PS3 maar geen audio. In mijn receiver kan ik behalve video signaal ook audio signaal kiezen ( Analoog, Coax 1 t/m3 en Optical 1 t/m3) Als ik audio uitvoer op analoog zet want coax en optical is het niet dan krijg ik geen audio. Audio uitboer van BR in PS3 is ingesteld op PCM dan. Mijn vraag is dus hoe ik PCM audio werkend krijg met PS3 en AVR245 ?

Als ik trouwens PS3 via optical aan mijn receiver aansluit, BR autvoer in PS3 op bitstram zet en audio uitvoer op receiver op de juiste optical zet dan herkent mijn receiver netjes de signaar (DTS of DD) maar dit is dan geen PCM dus !

Heb in de handleiding van de receiver rond gekeken maar kan niks hierover vinden..

Avalan
10-08-2007, 14:52
Ben je er zeker van dat de receiver ook HDMI gebruikt voor de audio ? Lijkt me van niet, zo te lezen, en dient de receiver gewoon als schakelaar voor het HDMI signaal en moet je vooralsnog een afzonderlijke audio-connectie leggen (optisch in het geval van PS3).
Sony heeft bvb ook enkele van die receivers die welliswaar HDMI hebben, maar er niets mee doen behalve schakelen.

Bealeo
10-08-2007, 15:10
Lees net op HK site:

Letter perfect. That’s a great description for the AVR 245 – it features two-input HDMI switching.

Hij doet dus niks anders dan video signaal over HDMI switchen ? :-(

Weet iemand of er receivers van HK zijn die wel audio over HDMI kunnen sturen ?

Avalan
10-08-2007, 16:00
Ik denk dat je direct al naar een serieus hogere prijsklasse moet gaan dan. Maar zoek eigenlijk gewoon naar receivers die DTS-HD of Dolby TrueHD ondersteunen, want dat is eigenlijk wat je wil hebben (HDMI als input is niet voldoende). Deze formaten kunnen sowieso alleen over HDMI verstuurd worden.

Bealeo
10-08-2007, 18:54
Ik denk dat je direct al naar een serieus hogere prijsklasse moet gaan dan. Maar zoek eigenlijk gewoon naar receivers die DTS-HD of Dolby TrueHD ondersteunen, want dat is eigenlijk wat je wil hebben (HDMI als input is niet voldoende). Deze formaten kunnen sowieso alleen over HDMI verstuurd worden.

Ja dat vermoeden had ik al, alleen is HK niet echt duidelijk op hun site over HDMI aansluitingen dus vroeg me af of iemand een HK heeft die PCM ondersteund over HDMI.

Bedankt voor je tip iig (y)