PDA

Bekijk de volledige versie : aansluiten hdd op satelietontvanger



natascha
11-08-2007, 20:03
Wij hebben gisteren een nieuwe hdd speler gekocht bij de blokker. Alles is aangesloten maar ben bang niet goed. De hhdspeler kan geen zenders vinden bij de instelling automatisch zenders zoeken. Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen? Kan het zijn dat het niet gaat met een satelietontvanger (schotel). Wij hebben geen kabel.

Weet iemand raad, of waar ik info kan krijgen.

alvast bedankt!

Ruud Vorstermans
13-08-2007, 15:34
Video uit van de satelietontvanger naar video in van de HDD (bijv. dmv scart).
HDD instellen op externe ontvanger.

Wat je nu gedaan hebt is zoeken naar een analoog signaal en dat heb je immers niet.

natascha
13-08-2007, 20:31
pff, je hebt gelijk. ik heb ondertussen een mail terug van blokker waar ze ook in vermelden dat ik geen zenders automatisch moet zoeken omdat deze niet te vinden zijn. Dat gaat via de scart van de satellietontvanger. Wel een nadeel want ik kan dus geen programma's opnemen terwijl ik naar een andere zender zit te kijken. Als ik dat had geweten... Dat is een van de redenen waarom ik hdd heb gekocht...

Mr_Parker
15-08-2007, 13:16
Normaal gesproken zou je nog kunnen ruilen binnen x dagen bij de blokker (wil niet epr definitie zeggen geld retour maar goed).
Je zou dit kunnen doen en dan bij een dealer van sateliet decoders kunnen informeren naar een zogenaamde PVR voor DVB-S (digitale ontvangst van sateliet tv).
PVR decoders hebben een zogenaamde twintuner die met een smartkaart (dat kaartje wat je van canaaldigitaal krijgt) werkt.
Dergelijke pvr's kunnen dan 1 zender opnemen en 1 zender tegelijk weergeven.
Sommige moddellen kunnen dan soms zelfs met 3 zenders tegelijk werken. 2 opnemen en 1 kijken.

natascha
16-08-2007, 18:30
PVR decoders hebben een zogenaamde twintuner die met een smartkaart (dat kaartje wat je van canaaldigitaal krijgt) werkt.
Dergelijke pvr's kunnen dan 1 zender opnemen en 1 zender tegelijk weergeven.
Sommige moddellen kunnen dan soms zelfs met 3 zenders tegelijk werken. 2 opnemen en 1 kijken.[/quote]

Ik weet niet goed of je bedoelt dat ik een nieuwe satellietontvanger of een nieuwe hdd recorder moet aanschaffen? terug brengen zal niet meer gaan, dit is al 3 weken geleden dat ik die gekocht heb.

groetjes Natascha

natascha
16-08-2007, 18:31
Ik weet niet goed of je bedoelt dat ik een nieuwe satellietontvanger of een nieuwe hdd recorder moet aanschaffen? terug brengen zal niet meer gaan, dit is al 3 weken geleden dat ik die gekocht heb.

groetjes Natascha

Mr_Parker
17-08-2007, 07:05
Je zou een nieuwe satteliet ontvanger kunnen (moeten is wat zwaar uitgedrukt) kopen. Een zoals gezegd pvr model of twintuner. Ik meen dat er ook modellen zijn / waren die wel een twintuner hebben maar geen hdd of ander opname mechanisme. Die modellen moeten dus in combi met een losse recoder gebruikt worden. Maar ik denk dat het prijs verschil (als ze er nog zijn) in vergelijk met de pvr modellen laag is maar het gebruiksvoordeel van een pvr hoog.

Helaas is ruilen dus geen optie meer voor je in dit geval, je kunt het natuurlijk altijd proberen...

natascha
17-08-2007, 12:32
Als het om n andere satellietontvanger gaat, dan is het toch niet relevant om mijn hdd speler terug te brengen?

Ik moet dus een ander soort satellietontvanger kopen om wel naar 1 zender te kijken en een andere op te nemen?

Hoe gaat dat dan zijn zijn werk?

Bedankt voor je tijd. Natascha