PDA

Bekijk de volledige versie : Kopierenvan videorecnaar panasonic dmr eh57



lauw67
12-08-2007, 00:29
Dus een videoband kopieren van een videorecorder(Philips) naar(de hd) van deze hd dvdrecorder,wie kan mij vertellen hoe ik kom er niet uit heb onderlaatst wel van een videocamera wat overgenomen dat lukte me wel maar dit wil echt niet lukken staat ook niet veel over beschreven in de gebruiksaanwijzing.
Ongeveer 2 maanden in bezit van deze toch wel topper.:lol:

DVDProfilersFilmgek
14-08-2007, 13:14
Dus een videoband kopieren van een videorecorder(Philips) naar(de hd) van deze hd dvdrecorder,wie kan mij vertellen hoe ik kom er niet uit heb onderlaatst wel van een videocamera wat overgenomen dat lukte me wel maar dit wil echt niet lukken staat ook niet veel over beschreven in de gebruiksaanwijzing.
Ongeveer 2 maanden in bezit van deze toch wel topper.:lol:

Een originele videoband (koop-video) kan copy-protected zijn, de hdd dvd-recorder zal in zo'n geval weigeren om een copy te maken, ook al is het maken van een eigen back-up in Nederland wel toegestaan. BTW, de beeldkwaliteit blijft net zo slecht/goed als die van de band, om die reden zou ik geen copy maken.

Voor elk probleem zijn er oplossingen, er zijn van die kastjes te koop die het macrovision(copyprotectsignaal) afdekken, en dan kun je wel een copy maken. Het ligt aan het soort kastje dat je hebt, de meesten geven onderaan het beeld een heel klein zwart balkje(de afdekking) en bij een klein aantal een grijs balkje. Er gaat een scart van de videorecorder het kastje in, en er gaat een scart uit, in jouw geval zal dat dan naar de HDD DVD-recorder zijn, appeltje eitje:wink: Moet zelf nog ergens zo'n kastje hebben met een grijs balkje.

Voor de meeste koop VHS tapes kun je wel de DVD versie krijgen, dat is zeker aan te raden, je krijgt dan een betere kwaliteit dan zelf een copy maken, doch in sommige gevallen zal dat niet mogelijk zijn en dan is het wel fijn als je een backup kunt maken.

Mr_Parker
14-08-2007, 14:44
Voor het geval het om een eigen opname, van bijv tv of camera, op videoband gaat die naar dvd / d moet geldt normaal het volgende.

De vcr moet aangesloten zijn via SCART, voor het opnemen dien je vervolgens op de hd recoder aan te geven dat je vanaf die scart connectie iets wil opnemen, afhankelijk van hoe je het geheel aangesloten hebt is het meestal EXT2 of AV2 of een dergelijke benamenig. Overigens is het bij de meeste merken wel zo dat scart 2 de beste aansluit plek is van een vcr naar de recoder, scart 1 is meestal het best om naar de tv te leggen.
Met deze instelling zou het, mits het dus om een opname zonder kopieer beveiliging gaat, goed moeten gaan.

lauw67
15-08-2007, 12:13
Ja bedankt dat gaan we dan toch maar proberen ,het moeilijke van die scart aansluiten
is nl dat de videorecorder en de hddvd recorder in een gesloten kastje staan.
Dat was het makkelijke met de videocamera die kon ik gewoon aan de voorkant in pluggen.
En als ik dus dit met de videorecorder probeer herkent hij deze dus niet , en de hd dvd recorder staat voor als ik iets op wil nemen van tv express niet met de videorecorder verbonden want als ik een videoband afspeel en dan dus op de hddvd recorder een prog.
van tv op wil nemen gaat dit niet want hij pakt dan het signaal van de videorecorder.:confused:
Vervelend maar het is niet anders maar toch bedankt ,en we gaan dit na 25 augustus proberen want ga komende week een weekje op vakantie.:smile:
Maar ik laat nog wat weten als het gelukt is van scart naar scart.
Groetjes Lauw.(y)

DVDProfilersFilmgek
15-08-2007, 16:15
Ja bedankt dat gaan we dan toch maar proberen ,het moeilijke van die scart aansluiten
is nl dat de videorecorder en de hddvd recorder in een gesloten kastje staan.
Dat was het makkelijke met de videocamera die kon ik gewoon aan de voorkant in pluggen.
En als ik dus dit met de videorecorder probeer herkent hij deze dus niet , en de hd dvd recorder staat voor als ik iets op wil nemen van tv express niet met de videorecorder verbonden want als ik een videoband afspeel en dan dus op de hddvd recorder een prog.
van tv op wil nemen gaat dit niet want hij pakt dan het signaal van de videorecorder.:confused:
Vervelend maar het is niet anders maar toch bedankt ,en we gaan dit na 25 augustus proberen want ga komende week een weekje op vakantie.:smile:
Maar ik laat nog wat weten als het gelukt is van scart naar scart.
Groetjes Lauw.(y)

Je kunt je dvd recorder rustig verbinden met je videorecorder, een kwestie van pinnetje 8 uit de scartkabelstekker verwijderen, op dat pinnetje komt een schakelsignaal te staan dat het aangesloten apparaat naar die ingang doet gaan, als je dat pinnetje verwijderd is dat probleem opgelost, je dient dan enkel zelf te schakelen naar de bronnen waarvan je wilt opnemen.:idea:

Prettige vakantie(y)

lauw67
15-09-2007, 16:29
Ja heb vorig weekend eindelijk eraan bezig geweest,bleek dat de instelling van av2 van de hddvd recorder op s-video stond en vandaar geen goed beeld had.
Dit probleem is opgelost zie nu geen verschil tussen videoband of de opname op de harde schijf.
Pinnetje 8 van de scart onderbroken werkt uitstekend bedankt allemaal voor de hulp,
ga zo door ,groetjes Lauw.(y) :)

DVDProfilersFilmgek
16-09-2007, 18:31
Dank voor je terugkoppeling(y)

We zullen doorgaan:bier: