PDA

Bekijk de volledige versie : Onkyo TX-SR605 (Heeft u zo'n versterker? dan moet u dit bericht aandachtig lezen)



BASIL
12-08-2007, 19:41
Heeft iemand een update gedaan van deze versterker? Volgens Onkyo is er een probleem met de Dolby True HD en met een update komt alles weer in orde.

Indien je de update gedaan hebt, hoe ben je aan die cd met de update geraakt? ;)

Alexander D
13-08-2007, 08:11
Heeft iemand een update gedaan van deze versterker? Volgens Onkyo is er een probleem met de Dolby True HD en met een update komt alles weer in orde.

Indien je de update gedaan hebt, hoe ben je aan die cd met de update geraakt? ;)

Je zou natuurlijk je dealer kunnen vragen....

BASIL
13-08-2007, 18:32
Volgens Onkyo is er een probleem met een reeks versterkers van de type 605 en moet er een update gedaan worden.

Wat is het probleem? Als je Dolby TrueHD kiest, dan komt er geen klank uit.


Heb juist naar een verkoper van de MediaMarkt gebeld. Hij wist niets over een update. Hij heeft mijn gegevens genoteerd en ging zo snel mogelijk kontakt nemen met Onkyo. En zodra hij iets iets meer weet, dan mag ik mijn versterker binnen brengen voor een update.
Het gaat over een bepaalde reeks van de 605. Diegene die in juli en begin augustus gekocht hebben, hebben die update nodig.

Hoe kan je zien of je versterker ok is of niet?

1/ Zet je versterker aan

2/ druk tegelijkertijd op "Stanby" en op "Display"

3/ druk dan verschillende keren op "Tone+"

Op een bepaalde moment zie je de volgende gegevens "DSPS605 : XXXXXXXX"

indien het "DSPS605 : 07518A" is, dan moet je de update doen.
indien het "DSPS605 : 07601A" is, dan is het ok en is de update al gedaan.

Willy B.
23-08-2007, 19:06
Volgens Onkyo is er een probleem met een reeks versterkers van de type 605 en moet er een update gedaan worden.

Wat is het probleem? Als je Dolby TrueHD kiest, dan komt er geen klank uit.


Heb juist naar een verkoper van de MediaMarkt gebeld. Hij wist niets over een update. Hij heeft mijn gegevens genoteerd en ging zo snel mogelijk kontakt nemen met Onkyo. En zodra hij iets iets meer weet, dan mag ik mijn versterker binnen brengen voor een update.
Het gaat over een bepaalde reeks van de 605. Diegene die in juli en begin augustus gekocht hebben, hebben die update nodig.

Hoe kan je zien of je versterker ok is of niet?

1/ Zet je versterker aan

2/ druk tegelijkertijd op "Stanby" en op "Display"

3/ druk dan verschillende keren op "Tone+"

Op een bepaalde moment zie je de volgende gegevens "DSPS605 : XXXXXXXX"

indien het "DSPS605 : 07518A" is, dan moet je de update doen.
indien het "DSPS605 : 07601A" is, dan is het ok en is de update al gedaan.

En is de update nu gedaan ?

BASIL
23-08-2007, 23:58
Neen, nog niet.:-?

De Mediamarkt in Brussel heeft nog geen instructies ontvangen van Onkyo. Ik heb ze twee weken gegeven. Nu ga ik regelmatig bellen zolang dat ze geen nieuws hebben. Want met die verkopers weet je nooit. Misschien is die mens vergeten contact te nemen met Onkyo. Indien ik binnen 2 weken nog geen nieuws heb, dan ga ik mijn versterker zowiezo terug brengen en ga zeggen dat de Dolby TruHD niet functionneert en dat volgens Onkyo een update moet gedaan worden door de winkel zelf. Ik heb een copie gemaakt van de instructies voor die update en ik ga één exemplaar bijgeven. Dan weten ze wat ze moeten doen.

Willy B.
24-08-2007, 13:44
Dan zal ik maar effe wachten bij aankoop van deze model.
Tot alles inorde is.

buti
18-09-2007, 12:48
Zie de volgende pagina om te kijken of je een update behoeft en hoe deze te verkrijgen:
Onkyo TX-SR605 Firmware update (http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmware_en_5771160.php)

BASIL
18-09-2007, 19:12
Zie de volgende pagina om te kijken of je een update behoeft en hoe deze te verkrijgen:
Onkyo TX-SR605 Firmware update (http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmware_en_5771160.php)


The firmware of your receiver is up-to-date, no update is necessary. Dat staat bij mij vermeld :confused: verstaat er niets van want ergens heb ik gelezen dat ik een update nodig heb.

Goede versie is DSPSR605:07601A en mijn versie is DSPSR605:07518A

Wie moet ik geloven?

mir
19-09-2007, 20:14
even een off topic vraagje :

Waar kan ik deze versterker het goedkoopste vinden in Belgie en voor hoeveel €€?

mir

mikebijt
19-09-2007, 20:23
Ook bij mij volgens de search op serie nummer geen update nodig terwijl de versterker een 07518A aangeeft.:confused:

BASIL
20-09-2007, 08:18
Ook bij mij volgens de search op serie nummer geen update nodig terwijl de versterker een 07518A aangeeft.:confused:

De search functionneerd niet. Heb gisteren een e-mailtjes naar Onkyo Belgium gestuurd en heb vandaag een antwoord ontvangen dat spijt genoeg mijn versterker een update nodig heeft.

dit is zijn e-mail: info@hnny.nl en ze spreken nederlands :)

Volgens hen mag ik nu naar de winkel gaan voor de update.(y) Dat ga ik doen zodra ik tijd heb.

BASIL
20-09-2007, 08:20
even een off topic vraagje :

Waar kan ik deze versterker het goedkoopste vinden in Belgie en voor hoeveel €€?

mir

Ik denk dat 599€ de goedkopigste prijs zal zijn.

mikebijt
20-09-2007, 14:52
De search functionneerd niet. Heb gisteren een e-mailtjes naar Onkyo Belgium gestuurd en heb vandaag een antwoord ontvangen dat spijt genoeg mijn versterker een update nodig heeft.

dit is zijn e-mail: info@hnny.nl en ze spreken nederlands :)

Volgens hen mag ik nu naar de winkel gaan voor de update.(y) Dat ga ik doen zodra ik tijd heb.

Is er geen andere update mogelijkheid dan naar de winkel sjouwen met de versterker?? Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om die update anders (zelf) te doen??:confused:

BASIL
20-09-2007, 18:25
Is er geen andere update mogelijkheid dan naar de winkel sjouwen met de versterker?? Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om die update anders (zelf) te doen??:confused:

absoluut. In geval dat je nog een cdspeler thuis hebt dan moet je naar de winkel gaan en een cd vragen met de update. Ik heb geen cdspeler meer. ik gebruik de dvdspeler ook als cdspeler.

Je kan zien op de site van Onkyo danzij de serial n° of de update al gedaan is of niet. Ik heb deze namiddag een tweede mailtje van onkyo ontvangen om te vragen om tot woensdag te wachten en terug te proberen want momenteel is er iets mis. Als hij dan dit zegt " The firmware of your receiver is up-to-date, no update is necessary", dan is alles ok met je versterker. Volgens Onkyo wilt die versies "DSPS605 : 07518A" en "DSPS605 : 07601A" niets zeggen. Als je de tweede versie hebt dan is alles ok. Als je de eerste versie hebt, dan is er een kans dat de update al gedaan is bij hen.

BASIL
28-09-2007, 11:36
Heb terug contact genomen met Onkyo Belgium. Ik heb de serial n° gegeven en volgens hun gegevens is alles in orde met mijn versterker en hoef geen update te doen. :)

Nu moet ik nog eventjes geldud hebben totdat de nieuwe hybride HDspeler uitkomen om mijn versterker volop te kunnen van genieten.

Willy B.
12-10-2007, 22:27
Ik heb vandaag deze gekocht maar ik krijg er geen geluid uit van de nieuwe hd formaten ik heb effe gaan zien maar de site voor een update 10 nummers ingetikt de site zegt dat de versterker up-to-date is.
Raar wat kan dat zijn kan er iemand mij helpen misschien dat ik iets verkeerd doen.

Willy B.
13-10-2007, 12:03
Zou het kunnen zijn dat het aan de hdmi kabels ligt.
Het kan zijn dat ik nieuwe hdmi kabels moet kopen hdmi 1.3a versie.

Frenkel
13-10-2007, 12:44
Zou het kunnen zijn dat het aan de hdmi kabels ligt.
Het kan zijn dat ik nieuwe hdmi kabels moet kopen hdmi 1.3a versie.

Volgens mij maken HDMI kabels geen verschil.
De HDMI 1.3 kabels zijn getest, of ze voldoende bandbreedte aankunnen die voor HDMI1.3 nodig is.
Maar vrijwel alle oudere HDMI kabels kunnen dit ook gewoon aan, zeker bij korte kabels.

Willy B.
13-10-2007, 16:13
Volgens mij maken HDMI kabels geen verschil.
De HDMI 1.3 kabels zijn getest, of ze voldoende bandbreedte aankunnen die voor HDMI1.3 nodig is.
Maar vrijwel alle oudere HDMI kabels kunnen dit ook gewoon aan, zeker bij korte kabels.

Ik heb daarstraks nieuwe kabels gekocht nog altijd het zelfde probleem.

Pieter Kleine
22-10-2007, 21:30
Mogelijk vind je dan hier de verklaring:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54534

Verder voor de blu-ray speler de 10A versie:
Mittels der neuen Version ist der DMP-BD10A jetzt in der Lage, intern Dolby TrueHD bis zu einer 7.1-Konfiguration zu decodieren. Auch DTS-HD kann bis 7.1 decodiert werden, allerdings momentan nur DTS-HD High Resolution Audio. DTS-HD Master-Audio-Tonspuren werden intern in einen normalen DTS 5.1-Datenstrom umgewandelt, was etwas betrüblich ist, da viele Blu-ray-Discs bereits eine DTS-HD Master Audio 5.1-Tonspur aufweisen, die aktuell nicht in vollem Umfang verarbeitet werden kann. Es gibt keinen Player, der DTS-HD Master Audio intern decodiert, und es gibt keinen Player, der DTS-HD Master Audio als Bitstream über die HDMI-Schnittstelle ausgeben kann. Mit dem Onkyo TX-SR605E ist zwar ein AV-Receiver erhältlich, der einen Decoder für DTS-HD Master Audio an Bord hat, in Ermangelung eines passenden Zuspielers aber hat man momentan nichts davon.

Samengevat: vermoedelijk kunnen jouw beide spelers de nieuwe formaten niet in bitstream uitgeven voor decodering in de receiver, dus zal dit na interne decodering via pcm moeten.

BASIL
23-10-2007, 00:55
Samengevat: vermoedelijk kunnen jouw beide spelers de nieuwe formaten niet in bitstream uitgeven voor decodering in de receiver, dus zal dit na interne decodering via pcm moeten.

Deze winter komen er wel een paar spelers uit die de nieuwe formaten wel in bitstream kunnen uitgeven voor decodering in de receiver. (y)

Newboy
27-10-2007, 14:59
Off topic:

Ben van plan deze receiver te kopen via audiovision-shop.de Nu hebben zij een aantal "bargains" bij die receiver met luidsprekers erbij.

Dit zal mijn eerste receiver + ludsprekers zijn en dus totaal geen ervaring. Geld ook bij die luidsprekers "hoe duurder, hoe beter"? En heb ook van die "staande" luidsprekers gezien op die foto's. Zou ik dan die moeten nemen?

Ik ga er volgende zaken op aansluiten

- PS3
- Oppo DV981HD upscaling dvd speler
- Sony KDL-40X2000

Heb ook gelezen dat mij LCD enkel HDMI 1.2 heeft terwijl de receiver 1.3a heeft. Kan dit problemen opleveren?
Thanx!

Alexander D
27-10-2007, 15:51
Deze apparatuur kun je allemaal aansluiten. Geen enkel probleem.

Duurdere speakers zijn in het algemeen beter dan goedkopere maar nog belangrijker is dat je iets fijn vindt klinken. Duurder hoeft voor jou niet altijd mooier te zijn. Het luisteren van speakers voor aankoop is dus zeker aan te bevelen.

Newboy
27-10-2007, 16:06
Deze apparatuur kun je allemaal aansluiten. Geen enkel probleem.

Duurdere speakers zijn in het algemeen beter dan goedkopere maar nog belangrijker is dat je iets fijn vindt klinken. Duurder hoeft voor jou niet altijd mooier te zijn. Het luisteren van speakers voor aankoop is dus zeker aan te bevelen.

Thanx. Het beluisteren van de speakers zelf is een prob want ik ga dit alles online kopen :)

En wat is nu beter? Die "staande" luidsprekers of een model zonder?

Alexander D
27-10-2007, 16:17
Thanx. Het beluisteren van de speakers zelf is een prob want ik ga dit alles online kopen :)

En wat is nu beter? Die "staande" luidsprekers of een model zonder?

Ga je ook een sub kopen?

Newboy
27-10-2007, 17:19
Wat is een sub?

Ik ga voor die "bargains (http://audiovision-shop.de/Preise/Heimkino/Sur.-Pakete/av-pakete.html)" bij audiovision-shop.de

Alexander D
27-10-2007, 19:40
Wat is een sub?

Ik ga voor die "bargains (http://audiovision-shop.de/Preise/Heimkino/Sur.-Pakete/av-pakete.html)" bij audiovision-shop.de


Dat is die 'grote' kast op het plaatje. Die is verantwoordelijk voor de lage tonen.

Pieter Kleine
27-10-2007, 21:23
Sub = subwoover, zorgt voor weergave lage tonen als geschreven. Deze heb je nodig als jouw speakers die lage tonen niet goed kunnen weergeven.

Alexander D
28-10-2007, 08:46
Sub = subwoover, zorgt voor weergave lage tonen als geschreven. Deze heb je nodig als jouw speakers die lage tonen niet goed kunnen weergeven.

maar dan een subwoofer. ;)

Newboy
28-10-2007, 11:14
En welke setup raden jullie mij dan aan van die bargains van audiovision-shop.de?

peter maas
21-05-2008, 12:40
Hoop dat iemand mij iets kan vertellen over dat probleem. Heb zojuist een monteur van Samsung in huis gehad, omdat ik geen hdmi meer kan ontvangen. Hij zei dat dat waarschijnlijk aan de Onkyo receiver (TX-SR605) moest liggen. En inderdaad had ik op mijn vorige receiver, een oudere Panasonic wel hdmi ontvangst.
Heeft iemand hier ervaring mee?

asdonk
22-05-2008, 21:59
de onkyo 605 heeft gewoon hdmi, is een kwestie van goed instellen
de update had te maken met DTS True HD knallen

Pieter Kleine
23-05-2008, 07:18
Peter,

je moet jouw probleem beter omschrijven. Krijg je op de receiver geen signaal over hadmi? Heb je dan wel de hdmi ingang goed toegewezen in het menu? Krijg je op de tv geen hdmi signaal van de receiver? In het laatste geval zijn de hdmi out instellingen goed? of er is mogelijk een 'handschake-probleem'. En dat kan dan heel goed aan de tv liggen.

BASIL
02-06-2008, 23:29
Na 11 maanden onzekerheid heb ik kunnen uittesten of ik de goede firmware versie heb. De DTS-HD decoder werkt perfect.:)

asdonk
04-06-2008, 16:31
na 11 maanden werd dat wel tijd, de 607 van onkyo is bijna uit:-P

Alexander D
04-06-2008, 16:32
na 11 maanden werd dat wel tijd, de 607 van onkyo is bijna uit:-P

:mrgreen:

BASIL
04-06-2008, 23:44
na 11 maanden werd dat wel tijd, de 607 van onkyo is bijna uit:-P

de 606 en de 607 ;-)

Ik heb hem wel al een jaar gebruikt :lol: . DVDspeler:arrow: 605:arrow: Plasma (met HDMI aansluiting). Mijn vorige versterker was zonder HDMI en zonder DTS-decoder. Ik had wel een interne DTS-decoder in mijn dvdspeler.

Ik koop nooit alles in ééns. Twee jaar geleden heb ik mijn plasmascherm gekocht. Vorig jaar mijn HD-versterker en nu mijn BDspeler. En wat zou ik volgend jaar kunnen kopen? :lol:

asdonk
05-06-2008, 07:45
een 607:confused:
nee zonder gekheid, ik ben dik tevreden over de onkyo 605 , geluid is met DTS True HD en DD+ er zeker op vooruit gegaan
en zeker de blu ray en hd-dvd over hdmi bevallen prima
instellen was wel met wat haken en ogen, maar werkt prima
heb ook diverse firmware upgrades gedaan van Toshiba en ook die van Onkyo, allen goed verlopen

BASIL
05-06-2008, 17:56
een 607:confused:
nee zonder gekheid, ik ben dik tevreden over de onkyo 605 , geluid is met DTS True HD en DD+ er zeker op vooruit gegaan
en zeker de blu ray en hd-dvd over hdmi bevallen prima
instellen was wel met wat haken en ogen, maar werkt prima
heb ook diverse firmware upgrades gedaan van Toshiba en ook die van Onkyo, allen goed verlopen

Hoeveel firmware waren er voor de 605? Alléén één vorig zomer betreffend de DTS-HD decoder? Of waren er nog anderen nadien?

asdonk
06-06-2008, 17:09
ik heb alleen die firmware upgrade gedaan dit jaar voor klappen in het geluid welke zouden kunnen optreden bij DTS True HD geluid
heb deze een 2 maanden geleden uitgevoerd
die andere upgrade van vorig jaar hoefde ik niet te doen daar mijn 605
van een latere serie is

BASIL
06-06-2008, 20:08
ik heb alleen die firmware upgrade gedaan dit jaar voor klappen in het geluid welke zouden kunnen optreden bij DTS True HD geluid
heb deze een 2 maanden geleden uitgevoerd
die andere upgrade van vorig jaar hoefde ik niet te doen daar mijn 605
van een latere serie is

Kun je mij zeggen waar ik die laatste firmware van dit jaar kan vinden?

Edit: gaat het over een ".rar" bestand,
http://www.mediafire.com/?lxl10pjdqgf

of gaat het over een ".wav" bestand?
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=739501

en ben ik verplicht op een CD-R audio op te nemen? of mag dat op een gewone CD-R

Heeft iemand al geprobeerd de update te doen via een dvdplayer met alléén optischaansluiting? Lukt dat of ben ik verpicht een cdspeler te gebruiken?

BASIL
09-06-2008, 09:04
Up ;-)

Kan iemand mij helpen?

Pieter Kleine
09-06-2008, 10:16
De HD-knal update is een wav-bestand en die kun je ook via de dvd-speler over optisch afspelen. Wel op de goede optische ingang van de receiver aansluiten.

asdonk
09-06-2008, 14:05
yep de update die via dvd of cd speler moet via de optische ingang
dat is de laaste (enige die ik heb uitgevoerd)

BASIL
09-06-2008, 18:05
De HD-knal update is een wav-bestand en die kun je ook via de dvd-speler over optisch afspelen. Wel op de goede optische ingang van de receiver aansluiten.

Bedankt ;-)

pdu
07-01-2009, 18:20
Receiver Onkyo TX SR605
Blu-Ray Sony BDP-S550
LCD TV Philips 37PFL7662D12
Verbonden via 1.3 HDMI kabels.

Als ik de Blu-ray speler aansluit via de HDMI in de receiver op de TV via HDMI out duurt het enkele minuten voordat ik een signaal ontvang op de TV.

Het begint met een aan – en weer uitspringend beeld zonder geluid.
In de loop van soms wel 10 minuten worden de momenten met beeld telkens wat langer en komt er geluid bij. Meestal eindigt het opstarten met een volledig beeld en geluid van prima kwaliteit in 1080 modus. Tijdens dit “opstarten zie je op het display van de receiver dat deze aan het zoeken is, omdat o.a. de DTS e.d. aan- en uitgaan.
Ik heb alle mogelijke beeldinstellingen geprobeerd en het maakt geen enkel verschil.

Als ik de Blu-ray speler direct via HDMI aansluit op de TV ondervind ik geen problemen. IK kan dan de signalen in alle modi ontvangen van 480 tot 1080 P 24. Dit betekent voor mij dat het niet aan de HDMI kabels ligt zoals mij vaak wordt geadviseerd. Het enige merk HDMI kabel wat ik overigens nog niet heb geprobeerd is Monster omdat ik deze na een eventueel aanhouden van de klachten niet kan terugbrengen.

Overigens had ik deze problemen ook met mijn vorige DVD speler, met als klein verschil dat het opstarten wat sneller leek te verlopen.

Wat doe ik verkeerd en wat kan ik doen om de problemen op te lossen?