PDA

Bekijk de volledige versie : Disney Dumbo GEEN SE :(



(Disney)Tom Houben
14-08-2007, 14:35
En jawel, ze flikken het weer bij BVHE: stop ik vol verwachting (met toch een naar gevoel, de afbeelding op de dvd is niet nieuw namelijk...) m'n nieuwe Dumbo Special Edition DVD in m'n speler in de hoop een nieuwe transfer van de film aan te treffen, en ja hoor, de dvd is 100% dezelfde als de vorige editie, inclusief trailers van de "nieuwe" Dumbo 2, Kuzco en Atlantis, HELE DIEPE ZUCHT :(

Heb net gebeld met de servicelijn en ze gaan het navragen, als de meneer die erover ging terug is van vakantie hoor ik meer, ik hou jullie op de hoogte!!!

Tuvok
14-08-2007, 14:52
Dat meen je niet. Dezelfde streek als met Lilo & Stitch SE? Toen werd bij een aantal zendingen ook al de oude disc geleverd.
Laat ff weten wat ze hierop te zeggen hebben als je bericht krijgt.

Hugo R
14-08-2007, 16:01
Is inderdaad waarschijnlijk gewoon de oude versie met een nieuwe cover.
Hier staat meer info:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=53758

Daniël V.
14-08-2007, 17:30
Toch denk ik dat het geen fout is. Gewoon een treffend geval van ordinaire gemakzucht. Op de nieuwe verpakking wordt met geen woord gerept over een nieuwe transfer of nieuwe extra's. Alleen het detail over FastPlay komt niet overeen met de disc.

De nieuwe Robin Hood SE is wel een geheel nieuwe disc met FastPlay, nieuwe transfer, etc. Ik heb ze vandaag allebei gekocht.

Frank
14-08-2007, 17:56
Ik verwacht ook dat het ordinaire gemakzucht is. Het was nooit de bedoeling geweest om een betere release uit te brengen.

Tuvok
15-08-2007, 07:07
Wel vreemd dat Robin Hood wél een 'nieuwe' release is. In de US en GB zijn beide films uitgebracht met een nieuwe transfer en nieuwe bonus features. Waarom kan BVHE hier dan wel Robin Hood correct uitbrengen en Dombo niet? Snap hier niks van.

Peter van 't Wout
15-08-2007, 08:08
[quote=(Disney)
Heb net gebeld met de servicelijn en ze gaan het navragen, als de meneer die erover ging terug is van vakantie hoor ik meer, ik hou jullie op de hoogte!!![/quote]


Mag ik dat nr van die service lijn???
Ga ik ook bellen,wie weet dat hoe meer mensen er bellen,hoe groter de kans op dat ze er wat aan doen?

Heb hem ook gekocht omdat ik hem nog niet had,maar wel belachelijk dit zeg...............

Lorre
15-08-2007, 10:04
I've said it before and I'll say it again: BVHE sucks!

Maver21
16-08-2007, 10:29
Ik vind het ook beetje belachelijk. Robin hood wel "nieuwe" versie en Dumbo niet:( Zware domper.

Peter Pan 2 Terug naar Nooitgedachtland had ik ook een nieuwe versie van verwacht omdat deze ook dezelfde release data heeft als Robin Hood maar dat is gewoon de versie van 2003, achterop het doosje staat het jaartal 2003 dus dat was ook ff jammer

catfish
16-08-2007, 13:30
maar Robin Hood SE is 16:9, dus geknipt :(
hoef ze allebei dus niet te kopen

Frank
16-08-2007, 16:32
Robin Hood is niet geknipt. Robin Hood heeft destijds zoals die nu op DVD is uitgebracht in de bioscoop gedraaid. In breedbeeld dus.

Werner
16-08-2007, 18:45
Robin Hood is niet geknipt. Robin Hood heeft destijds zoals die nu op DVD is uitgebracht in de bioscoop gedraaid. In breedbeeld dus.

RH is inderdaad een moeilijk gevalletje. De versie was inderdaad voor bioscoop-breedbeeldformaat bedoeld, maar het is en blijft een open matte-versie: de 4:3 versie bevat méér informatie. En ik vind het beeld hier en daar toch wat gedrongen. Anderzijds is het beeld van de widescreen kwalitatief een ordegrootte beter.

bureaulamp
17-08-2007, 20:51
De amerikaanse nieuwe editie van Dumbo blijkt wél een nieuwe transfer te zijn. Geen perfecte, als ik op deze http://www.ultimatedisney.com/dumbo-bigtopedition.html recensie af kan gaan, maar wel een betere dan de oude...

Werner
17-08-2007, 21:50
De amerikaanse nieuwe editie van Dumbo blijkt wél een nieuwe transfer te zijn. Geen perfecte, als ik op deze http://www.ultimatedisney.com/dumbo-bigtopedition.html recensie af kan gaan, maar wel een betere dan de oude...

Zouden ze dan weer eens een packaging error gemaakt hebben zoals met de "nieuwe" transfer van Lilo & Stitch?

(Disney)Tom Houben
17-08-2007, 22:02
[quote=Peter van 't Wout;1207787]Mag ik dat nr van die service lijn???
[quote]

0900-2022 778 (NL) 10 cpm

@Werner: nou, de disc zelf heeft ipv "Dombo" "Dumbo" bij de NL naam staan, heel vreemd, hij is dus zeg maar voor 99% hetzelfde, dus een verpakkingsfout is het vrees ik niet, gewoon goedkoop en makkelijk doen, dát is het :(

Werner
17-08-2007, 22:09
@Werner: nou, de disc zelf heeft ipv "Dombo" "Dumbo" bij de NL naam staan, heel vreemd, hij is dus zeg maar voor 99% hetzelfde, dus een verpakkingsfout is het vrees ik niet, gewoon goedkoop en makkelijk doen, dát is het :(

Dat zegt niets, want als ik me goed herinner was de "nieuwe" versie van Lilo&Stitch (die enkel in combinatie met deel 2 te krijgen was) visueel helemaal identiek aan de "nieuwe" 1-disc, die dan feitelijk weer gelijk was aan de oude... ik geloof zelfs dat er visueel geen verschil was, want ik herinner me nog dat ik een winkeljuffrouw van Bart Smit tot wanhoop heb gedreven, en uiteindelijk wegens gebrek aan een dvd-speler in de winkel er met mijn laptop naartoe ben gegaan... Een fanaticus, moi?

De opdruk van een dvd wordt overigens dacht ik in een latere fase gedaan; belangrijk is of men een andere matrijs / moederdisc heeft gebruikt.

bureaulamp
18-08-2007, 08:34
De dvd-opdruk gebeurt inderdaad als laatste, en het is geen enkel probleem voor een fabriek om een ouder dvd-master te gebruiken en een nieuwe opdruk te laten maken. Ik vermoed ook dat ze dat gedaan hebben. De vraag is alleen waarom, als er een nieuwe master beschikbaar is? Die Disney-masters worden voor een aantal europese landen gemaakt, ik kan me niet voorstellen dat er nu opeens een speciale master voor Nederland zou zijn. Er staan toch ook buitenlandse talen op?

martijn0432
18-08-2007, 09:09
Zolang er "special edition" op de hoes staat vind ik dat we er vanuit mogen mogen gaan dat deze dvd anders is dan de oude. Als dat niet zo is dan vind ik de hoes misleidend en hebben we ook recht van klagen.

Daniël V.
18-08-2007, 09:31
Zolang er "special edition" op de hoes staat vind ik dat we er vanuit mogen mogen gaan dat deze dvd anders is dan de oude. Als dat niet zo is dan vind ik de hoes misleidend en hebben we ook recht van klagen.
Dat is wel een heel milde houding ten opzichte van de producent. :lol: Ik dacht dat het verleden toch wel vaak genoeg heeft uitgewezen dat je als DVD-consument niet blindelings van de verpakking uit moet gaan, in de veronderstelling dat de schijf echt iets beters te bieden heeft, of nog beter: het überhaupt een nieuwe schijf is!

In dit geval IS het dezelfde schijf als bij de eerdere uitgave. Meerdere mensen (waaronder ondergetekende) hebben dat al in dit topic aangegeven.

(Disney)Tom Houben
18-09-2007, 12:50
Beste Tom

U hebt ons laatst gemeld dat de nieuw uitgebrachte versie van Dombo dezelfde is als de eerste uitvoering. Bij nadere navraag werd mij meegedeeld dat de film inderdaad op de DVD dezelfde versie is verschenen, maar is in een nieuwe speciale verpakking verschenen.
Mocht je verder nog vragen hebben, laat het me weten, ik help jou graag verder.


Met vriendelijke groeten
Disney service


Nou, erg vriendelijk zijn ze wel, maar wat heb ik nu aan zo'n antwoord? Dat wist ik al, wil gewoon weten waarom de film in een ander land wel opgeknapt op dvd uitkomt en wij weer met de oude versie opgezadeld worden... :)

Frank
18-09-2007, 21:13
Je moet niet van zulke moeilijke vragen stellen. Daar kunnen ze bij Disneyservice niet mee omgaan. ;)