PDA

Bekijk de volledige versie : Blu-ray spelers onder de $450 grens



TJ Weissel
15-08-2007, 11:51
Sony heeft niet meer de goedkoopste Blu-ray "Speler"... Samsung is op de proppen gekomen met het eerste betaalbare hdmi 1.3 Blu-ray model. De BD-P1200 (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000NEJYVO/ref=pd_luc_mri/104-0823798-0126321?%5Fencoding=UTF8&m=A1J7WSBJHTGUFA&v=glance), staat momenteel op nog geen 450 us dollars dit in vergelijking staat met 320 euro's? ...

De markt ligt nu eindelijk open, echter vrees ik dat dit voor de PS3 'n harde klap in het gezicht zal zijn... Ondanks dat je op deze laatst genoemde ook kan gamen, echter die ontbreken ook nog...

http://media.bestofmicro.com/V/Z/6335/3/6335.jpg

details: Samsung (http://www.samsung.com/common/microsite/exhibition/ices2007/presskit/ices2007_ce11.html)

Avalan
15-08-2007, 12:07
Sony heeft niet meer de goedkoopste Blu-ray "Speler"... Samsung is op de proppen gekomen met het eerste betaalbare hdmi 1.3 Blu-ray model. De BD-P1200 (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000NEJYVO/ref=pd_luc_mri/104-0823798-0126321?%5Fencoding=UTF8&m=A1J7WSBJHTGUFA&v=glance), staat momenteel op nog geen 450 us dollars dit in vergelijking staat met 320 euro's? ...


Eerste 'betaalbare' ? Is dat je eigen interpretatie ? ;) Wat voor de een betaalbaar is, is voor iemand anders nog veel te duur :).
En ik zou zeker niet klakkeloos $450 omrekenen naar €320. Typisch ga je hier gewoon hetzelfde bedrag betalen maar dan in euro, reken dus op €450.

Peter van santbrink
15-08-2007, 12:34
IK WIL EEN HYBRIDE SPELER !!! WAAR BLIJVEN ZE ?? :evil: :evil: :evil:

Aloys
15-08-2007, 12:38
IK WIL EEN HYBRIDE SPELER !!! WAAR BLIJVEN ZE ?? :evil: :evil: :evil:

Waarom nu nog een hybride speler? HD DVD is toch zo goed als verslagen dus die films die nu exclusief op HD DVD zijn komen in de nabije toekomst wel op Blu Ray

Peter van santbrink
15-08-2007, 12:47
Waarom nu nog een hybride speler? HD DVD is toch zo goed als verslagen dus die films die nu exclusief op HD DVD zijn komen in de nabije toekomst wel op Blu Ray

Heb reeds een aantal HD-dvd's liggen.....

TJ Weissel
15-08-2007, 13:01
Waarom nu nog een hybride speler? HD DVD is toch zo goed als verslagen dus die films die nu exclusief op HD DVD zijn komen in de nabije toekomst wel op Blu Ray

Deze bewering heb ik jou al vaker zien maken ;)

Maar vooralsnog spreek ik meer mensen die HD DVD's kijken dan Blu-ray dit heeft met name te maken met het erbamelijke Sony Pictures aanbod, verder zie ik het eerder gebeuren dat de andere kampen naar HD DVD gaan dan dat Universal naar Blu-ray kamp zou gaan.

Vergeet niet dat HD-DVD de meeste studio's achter zich heeft staan: Universal Films, Weinstein Company, Dimension Films, Rogue Pictures, Focus Features, First Look Studios, Paramount, Dreamworks, Warner Bros (met exclusive titels), Image Entertainment (Discovery Channel), BBC/2 Entertain, Magnolia Pictures, Brentwood Home Video, Ryko, Koch/Goldhil Entertainment, HBO, Studio Canal, etc.

Persoonlijk denk ik gewoon dat deze formaten naast elkaar blijven bestaan.

Verder vind ik 445dollar zeer betaalbaar voor 'n nextgen apparaat, waar tot paar maanden terug het goedkoopste model bijna 2x zo duur was, uiteraard is maar hoe je het bekijkt... er zijn altijd mensen die lang wachten met nieuwe formaten, early adopting is idd wat prijziger maar je krijgt er dan ook wat voor terug!, langer plezier.

Master S
15-08-2007, 14:03
Warner Bros (met exclusive titels)

Dit is helemaal niet waar mn beste. Ze brengen The Matrix, Batman Begins, enz. nog niet uit op BD omdat dat java gedoe voor die extra features zoals PIP nog niet in orde is.

TJ Weissel
15-08-2007, 14:05
Dit is helemaal niet waar mn beste. Ze brengen The Matrix, Batman Begins, enz. nog niet uit op BD omdat dat java gedoe voor die extra features zoals PIP nog niet in orde is.

Tot die tijd zijn het dus exclusieve titels: Bijv. Matrix / Batman Begins al enkele maanden in huis. Dit ligt overigens aan Blu-ray en niet aan HD DVD.

Aloys
15-08-2007, 14:21
Maar vooralsnog spreek ik meer mensen die HD DVD's kijken dan Blu-ray dit heeft met name te maken met het erbamelijke Sony Pictures aanbod, verder zie ik het eerder gebeuren dat de andere kampen naar HD DVD gaan dan dat Universal naar Blu-ray kamp zou gaan.

Sowieso zegt het niks dat de mensen die jij kent meer HD DVD kijken, want dat is per persoon verschillend. Wie weet kent je buurman weer meer mensen die Blu Ray kijken.
Waarom denk je dat andere studios eerder naar HD DVD gaan dan Universal naar BD? BD verkoopt veel beter en zelfs Microsoft heeft aangegeven dat ze misschien met een BD extensie voor de 360 komen.


Vergeet niet dat HD-DVD de meeste studio's achter zich heeft staan: Universal Films, Weinstein Company, Dimension Films, Rogue Pictures, Focus Features, First Look Studios, Paramount, Dreamworks, Warner Bros (met exclusive titels), Image Entertainment (Discovery Channel), BBC/2 Entertain, Magnolia Pictures, Brentwood Home Video, Ryko, Koch/Goldhil Entertainment, HBO, Studio Canal, etc.
Oja, ik zou ook zeker niet die topfilms van Brentwood Home Video, Ryko of Koch/Goldhil Entertainment willen missen.
Als je kijkt naar de studios die er toe doen:

Blu-ray
Paramount
Warner Bros.
Disney (Buena Vista)
Fox
Lionsgate
MGM
Sony Pictures

HD-DVD
Paramount
Warner Bros.
Universal Studios


Persoonlijk denk ik gewoon dat deze formaten naast elkaar blijven bestaan.Daar ben ik het mee eens. alleen denk ik dat voor films in de toekomst alleen Blu Ray er nog is, en HDDVD gebruikt gaat worden in de computerwereld.

TJ Weissel
15-08-2007, 14:26
Daar ben ik het mee eens. alleen denk ik dat voor films in de toekomst alleen Blu Ray er nog is, en HDDVD gebruikt gaat worden in de computerwereld.


Grappig :) .. denk zelf precies het omgekeerde.. met name dankzij grotere opslag voor Blu-ray en de beveiliging van deze media.

ach ja we'll see, het bericht dat Microsoft 'n BR drive zou gaan maken heb ik nergens gezien en alvorens Fox films gaat uitbrengen op BluRay zijn we wel weer 'n tijd verder

't blijft dus gissen, maarjah jij blijkt het al zeker te weten :D

Aloys
15-08-2007, 14:44
Grappig :) .. denk zelf precies het omgekeerde.. met name dankzij grotere opslag voor Blu-ray en de beveiliging van deze media.

ach ja we'll see, het bericht dat Microsoft 'n BR drive zou gaan maken heb ik nergens gezien en alvorens Fox films gaat uitbrengen op BluRay zijn we wel weer 'n tijd verder

't blijft dus gissen, maarjah jij blijkt het al zeker te weten :D

Neehoor, dit is wat ik DENK.

Je weet tenslotte nooit wat er gebeurt, dit is alleen het meest logische.

EDIT:

Maar weer on topic?

windoweyez
15-08-2007, 17:19
De markt ligt nu eindelijk open, echter vrees ik dat dit voor de PS3 'n harde klap in het gezicht zal zijn... Ondanks dat je op deze laatst genoemde ook kan gamen, echter die ontbreken ook nog...

details: Samsung (http://www.samsung.com/common/microsite/exhibition/ices2007/presskit/ices2007_ce11.html)

Ik denk dat dat wel mee valt, de ps3 kost $499 in de VS.
:mrgreen:

En in de toekomst, lees begin 2008, wordt er weer een nieuwe prijsdaling van de ps3 voorspeld.

Bealeo
15-08-2007, 17:21
Samsung BD-P1000 Blu-Ray Disc Player kost nu bij Amazon $539.95, bij de goedkopste shop hier in NL kost hij € 536...

Vergeet het maar als je denk dat je deze speler straks als ie in europa verkrijgbaar is voor 320 euro kan krijgen. Dollar van amerika wordt hier altijd euro, is ook bijna met alle andere apparatuur. Top BR speler van sony kost in Amerika 799 dollar en hier 799 euro.

rvvnr1
15-08-2007, 17:36
Waarom nu nog een hybride speler? HD DVD is toch zo goed als verslagen dus die films die nu exclusief op HD DVD zijn komen in de nabije toekomst wel op Blu Ray
Omdat 2008 t jaar van de hybridespelers gaat worden! Samsung komt er in t najaar mee, LG verlaagd z'n prijs voor t huidige model en je kunt er wel op rekenen dat er meedere merken dezelfde keuze gaan maken: consumenten willen niet kiezen!

Zelfs een merk als Onkyo kondigt een HD DVD speler aan dus t formaat zal echt niet snel van de markt verdwijnen. Sterker nog de opvolging van technieken gaat tegenwoordig zo snel dat de eerstvolgende "formatenoorlog" vast alweer voor de deur staat.... ;)

Bealeo
15-08-2007, 17:58
Omdat 2008 t jaar van de hybridespelers gaat worden! Samsung komt er in t najaar mee, LG verlaagd z'n prijs voor t huidige model en je kunt er wel op rekenen dat er meedere merken dezelfde keuze gaan maken: consumente willen niet kiezen!

Zelf ben ik tegen hybride spelers ! Waarom ? Waarom consument meer laten betalen voor een speler dan het nodig is ? Logisch dat een hybride speler duurder zal zijn dan 1 Blu-Ray of 1 HD-DVD speler. Merken op dit moment:

Blu-Ray

- Sony
- Samsung
- Denon ( 2008 )
- Panasonic
- Pioneer
- Philips
- Sharp ( 2008 )
- Lite-On ( 2008 )
- Mitsubishi (( 2008 )
- LG

HD-DVD

- Toshiba
- Onkyo ( 2008 )
- Microsoft Xbox HD-DVD speler

Hybride spelers

- LG
- Samsung (Misschien !)

Lijkt me duidelijk als je ook nog eens laatste feiten erbij pakt dat HD-DVD het niet gaat redden (hoop is). Zelf ben ik niet zo tegen HD-DVD, wat ik wil is dat er straks een formaat 1 zodat consument niet meer hoeft te betalen dan het nodig is en zoals het nu eruit zit gaat het Blu-Ray worden. Blu-Ray heeft ook veel voordelen als je vergelijkt met HD-DVD. Als er straks eentje overblijft dan hoeven ook geen films van bepaalde studio's te missen aangezien alle studio's dan op 1 formaat uitbrengen !

Frenkel
15-08-2007, 18:04
Heb reeds een aantal HD-dvd's liggen.....

Waarom dan niet nu een HD DVD speler kopen, en later een BD speler.
Een hybride speler heeft natuurlijk als voordeel dat je maar één HDMI aansluiting hoeft te gebruiken op je TV, en het scheelt ook wat aparatuur ruimte, maar zoals het er nu uitziet word de hybride van Samsung duurder dan een losse BD speler en losse HD DVD speler.
Bij de MediaMarkt Breda kost de Toshiba HD DVD speler 399,- Euro.
Als ik thuis al wat HD DVD's had liggen,... dan wist ik het wel.

rvvnr1
15-08-2007, 18:59
Zelf ben ik tegen hybride spelers ! Waarom ? Waarom consument meer laten betalen voor een speler dan het nodig is ? Logisch dat een hybride speler duurder zal zijn dan 1 Blu-Ray of 1 HD-DVD speler.

Tuurlijk is dat in t begin zo, maar uiteindelijk zal t niks meer gaan schelen en zal er (hopelijk) geen enkele non-Hybride speler meer verkocht worden. Kijk maar naar het hele DVD plus en min verhaal, wie maakt er zich nu nog zorgen om t formaat dvd-recordable wat moet worden aangeschaft? Niemand toch (tenzij je een oudere of een wat kritische dvdspeler hebt)?? En waarom niet? Omdat een hybride brander niks meer kost en t ook de enige branders zijn die nu nog te krijgen zijn.

De prijzen kelderen snel genoeg (LG komt bijvoorbeeld ergens in september met een HD multi drive voor de pc voor een euro of 400, een BR only kost nu nog ruim t dubbele!!) dus binnen afzienbare tijd is t voor een hele grote groep mensen interessant om een hybride speler te kopen => einde formatwar!



Hybride spelers

- LG
- Samsung (Misschien !)

Nee niet misschien, hij is al aangekondigd: klik hier (http://www.highdefdigest.com/news/show/743).

Peter van santbrink
15-08-2007, 20:38
Waarom dan niet nu een HD DVD speler kopen, en later een BD speler.
Een hybride speler heeft natuurlijk als voordeel dat je maar één HDMI aansluiting hoeft te gebruiken op je TV, en het scheelt ook wat aparatuur ruimte, maar zoals het er nu uitziet word de hybride van Samsung duurder dan een losse BD speler en losse HD DVD speler.
Bij de MediaMarkt Breda kost de Toshiba HD DVD speler 399,- Euro.
Als ik thuis al wat HD DVD's had liggen,... dan wist ik het wel.

Moet me ook inhouden maar geduld is een schone zaak ;) Je eerste punt is de belangrijkste reden dat ik 1 toestel wil; heb "maar" 2 Hdmi ingangen en 1 is er gereserveerd voor m'n regiovrije dvd-speler.

Ik neem aan dat de BR/HD-dvd spelers die nu te krijgen zijn niet regiovrij zijn (te maken) voor gewone dvd's ?

Is die Toshiba trouwens de E1 of de XE1 ?

Lorre
15-08-2007, 21:32
Maar vooralsnog spreek ik meer mensen die HD DVD's kijken dan Blu-ray dit heeft met name te maken met het erbamelijke Sony Pictures aanbod, verder zie ik het eerder gebeuren dat de andere kampen naar HD DVD gaan dan dat Universal naar Blu-ray kamp zou gaan.

Vergeet niet dat HD-DVD de meeste studio's achter zich heeft staan: Universal Films, Weinstein Company, Dimension Films, Rogue Pictures, Focus Features, First Look Studios, Paramount, Dreamworks, Warner Bros (met exclusive titels), Image Entertainment (Discovery Channel), BBC/2 Entertain, Magnolia Pictures, Brentwood Home Video, Ryko, Koch/Goldhil Entertainment, HBO, Studio Canal, etc.

HD-DVD heeft idd nu een mooier aanbod, maar door het gebrek aan ondersteunende studio's zal hun doosje vlug leegraken. En waar zal HD-DVD zijn als Fox, Sony, BVHE, ... begint met hun toppers uit te brengen? Warner is zo gek niet dat ze Batman Begins enzo exclusief op HD-DVD zullen laten. Zeker niet als The Dark Knight volgend jaar uitkomt en er mogelijke kopers aan het wachten zijn voor de BR uitgave. Tijdelijk exclusief zal er niet voor zorgen dat ik vlug een HD-DVD speler aanschaf terwijl Fox en de anderen geen titels gaan uitbrengen op het ander formaat. Er is er maar één die zijn volledige steun geeft aan HD-DVD en dat is Universal, maar de vraag blijft voor hoelang? Door 1 formaat te steunen laten ze een andere markt liggen waardoor ze geld mislopen. Een studio mag dan principes hebben, het geld zal voorop gaan en ik voorspel dan ook dat het een kwestie van tijd is tegen Universal ook overloopt en beide formaten ondersteunt. Tot die tijd koop ik me de films van Universal wel op DVD.

Bealeo
15-08-2007, 21:53
HD-DVD heeft idd nu een mooier aanbod, maar door het gebrek aan ondersteunende studio's zal hun doosje vlug leegraken. En waar zal HD-DVD zijn als Fox, Sony, BVHE, ... begint met hun toppers uit te brengen? Warner is zo gek niet dat ze Batman Begins enzo exclusief op HD-DVD zullen laten. Zeker niet als The Dark Knight volgend jaar uitkomt en er mogelijke kopers aan het wachten zijn voor de BR uitgave. Tijdelijk exclusief zal er niet voor zorgen dat ik vlug een HD-DVD speler aanschaf terwijl Fox en de anderen geen titels gaan uitbrengen op het ander formaat. Er is er maar één die zijn volledige steun geeft aan HD-DVD en dat is Universal, maar de vraag blijft voor hoelang? Door 1 formaat te steunen laten ze een andere markt liggen waardoor ze geld mislopen. Een studio mag dan principes hebben, het geld zal voorop gaan en ik voorspel dan ook dat het een kwestie van tijd is tegen Universal ook overloopt en beide formaten ondersteunt. Tot die tijd koop ik me de films van Universal wel op DVD.

Amen ! ;)

rvvnr1 (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=1661), vergeet het maar dat hybride spelers binnenkort net zo goedkoop zijn als 1 BR of HD-DVD speler. Mark my word's ;)

Frenkel
15-08-2007, 22:05
Ik neem aan dat de BR/HD-dvd spelers die nu te krijgen zijn niet regiovrij zijn (te maken) voor gewone dvd's ?

Is die Toshiba trouwens de E1 of de XE1 ?

Volgens mij is de Panasonic BD speler wel regiovrij te maken,..in de UK zijn er in ieder geval wel personen die hem regiovrij hebben gemaakt
Maar bij iedere firmware update van de kant van de fabrikant, kan dat zomaar weer teniet worden gedaan.
Dit is de bezitters van de Panasonic al eens overkomen, al was die vreemd genoeg na de daarna volgende update weer gewoon regiovrij te maken.

Die Toshiba zal waarschijnlijk wel de E1 zijn geweest, en het is een week geleden dat ik hem gezien heb, en MM kennende kan de prijs nu weer veranderd zijn.

rvvnr1
15-08-2007, 22:57
rvvnr1 (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=1661), vergeet het maar dat hybride spelers binnenkort net zo goedkoop zijn als 1 BR of HD-DVD speler. Mark my word's ;)
Nee ok binnenkort niet, maar dat t steeds interessanter gaat worden omdat bijvoorbeeld de prijzen aardig gaan dalen en er meer aanbod (concurrentie -> nog snellere daling prijzen!) komt is nu eenmaal een feit. De hybride speler van Samsung gaat trouwens ongeveer net zoveel kosten als een model van de vorige generatie dat maar 1 formaat kon afspelen, dan hebben we t dus over een verschil van slechts 1 generatie!. Ook een feit is dat door prijsdalingen de prijzen van hybride spelers steeds dichter naar die van "1 format only" spelers zullen kruipen. Een filmliefhebber is over een tijdje echt wel bereid om een paar tientjes extra uit te geven voor een hybride speler.

Pieter Kleine
16-08-2007, 20:58
Momenteel zijn er in dvd profiler zo'n 1574 hd-titels in dvdprofiler, waarvan 708 hd-dvd en 868 blu ray. Gelet op deze aantallen mag je zonder meer aannemen dat beide systemen gewoon naast elkaar blijven bestaan.
Punt van discussie zou niet zo meer moeten zijn of één van beide blijft bestaan, maar of beide de status van 'niche' markt of zoals de MM in Zwolle de status van dvd special intrest kunnen overstijgen.