PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Spider-Man



Ghast
06-05-2002, 10:44
Iedereen zit dan wel te w88 op deel 2 van LOTR en Starwars maar SPIDERMAN gaat denk ik beide hun kont schoppen, OK LOTR en Starwars heb ik nog niet gezien maar aangezien deel1 niet echt goed was zie ik Spiderman als winnaar uit de bus komen, die film roelt echt zwaar

Alexander de Mol
06-05-2002, 10:50
Zojuist ook op het nieuws dat Spiderman alle records aan de box office heeft verpletterd. Met het succes van de spinneman zit het dus wel goed.

Dadaveke
06-05-2002, 11:00
Ik wil hem wel zeker zien, maar lord of the ring blijft aan de top

Art
06-05-2002, 11:15
Ik ben benieuwd:D Kirsten Dunst speelt er in mee dus de film is voor mij al geslaagd:p :D :D

M Balje
06-05-2002, 12:35
Ik hoorde van de week dat Spiderman 27 Juni in premiere gaat hier ipv eind augustus.

M Balje
06-05-2002, 13:02
Om alpas in de steming te komen:

http://www.movieguide.co.nz/movie.asp?tag=170

Remco Out
06-05-2002, 14:18
Heb de trailer al gezien en ziet er inderdaad goed uit, maar ik kijk meer uit naar LOTR dan naar Spiderman, ga er uiteraard wel heen naar de bios. Ik zie het wel.

Gabriël de Rop
06-05-2002, 14:49
Spider-man staat ook heeeeel hoog op mijn lijstje; LOTR natuurlijk ook, maar omdat deze film nog meer dan een half jaar op zich laat w88, kijk ik meer uit naar Spider-man....LOTR vind ik nog TE ver weg...er zijn nog zat andere TOP-films in de tussentijd....

Remco Out
06-05-2002, 14:53
er zijn nog zat andere TOP-films in de tussentijd.... Dat is waar, maar ik kijk dan ook naar heel veel films uit dit jaar. Ik kijk op dit moment dan ook niet verder dan dit jaar, want volgend jaar komt er ook al zoveel leuks en dan word ik gek als ik daar de hele tijd op moet wachten.

M Balje
06-05-2002, 18:04
In Amerika heeft Spiderman in 3 dagen een bedrag van $ 114 opgeleverd.
Hier mee verslaat Spiderman,de eerste Harry Potterfilm,De Steen Der Wijzen.
Die leverde in 3 dagen $ 90 opleverde.

Bron: Yorin Film nieuws textpagina 352

Ghast
07-05-2002, 13:28
voor diegenen die hem nu al willen zien kunnen de vcd downen, de beeld kwaliteit is vrij goed aangezien het hier om een CAM gaat

deze --> 05/04/2002 TELESYNC Spider-Man *SVCD* Centropy [3 CDs]

Richard Hogaarts
08-05-2002, 04:17
Downen.....niks ervan...kijk hem wel in de bios want heen gaan doe ik wel...

Kijk hem liever op het bioscoop doek dan op mijn 17" monitor.

Gabriël de Rop
08-05-2002, 07:33
Volgens mij is het Spider-man en niet Spiderman. ;)

Remco Out
08-05-2002, 09:30
Volgens mij is het Spider-man en niet Spiderman. ;) Wat maakt het uit? :)

Gabriël de Rop
08-05-2002, 09:55
Wat maakt het uit? :)

Niet veel.....alhoewel....
Het verschil zit 'em in de klemtoon: Spider-man is echt een "spinnenman", terwijl Spiderman meer een soort achternaam is; bv. als Goldman, Silverman of Weisman.


Ach....laat ook maar zitten.....

Remco Out
08-05-2002, 09:57
Niet veel.....alhoewel....
Het verschil zit 'em in de klemtoon: Spider-man is echt een "spinnenman", terwijl Spiderman meer een soort achternaam is; bv. als Goldman, Silverman of Weisman.Deze discussie is ook wel eens gevoerd in een aflevering van Friends, toen hadden ze het over Superman. Maar goed, het zit hem inderdaad in de klem-toon. Het is inderdaad geen achternaam, dat heb je goed gezien.:)

Steven Maas
08-05-2002, 10:32
Als je er over gaat nadenken:
Man zou ook een achternaam kunnen zijn.
Dan is het: Mr. Man, Spider Man.

Ah, wha-ever...

Art
08-05-2002, 10:49
Spiderman mag ook. Dat is de alternatieve spelling. En je schrijft inderdaad ook gewoon Superman. Dus of het nou Spiderman of Spider-Man is, het komt op hetzelfde neer:o ;)

Remco Out
08-05-2002, 11:05
Spiderman mag ook. Dat is de alternatieve spelling. En je schrijft inderdaad ook gewoon Superman. Dus of het nou Spiderman of Spider-Man is, het komt op hetzelfde neer:o ;) Daar waren we al achter gekomen.:D

Art
08-05-2002, 11:08
Daar waren we al achter gekomen.:D
Ik bevestig het nogmaals om zo de discussie af te sluiten:o :D

Remco Out
08-05-2002, 11:14
Oke, over de schrijfwijze zijn we er uit, maar dan nu maar weer over de film, iemand de trailer al gezien? Ik wel in ieder geval, ziet er mooi uit de film, wel erg nep dat ze de muziek uit de matrix erop hebben staan en de muziek van Planet of the Apes.

Art
08-05-2002, 11:17
Oke, over de schrijfwijze zijn we er uit, maar dan nu maar weer over de film, iemand de trailer al gezien? Ik wel in ieder geval, ziet er mooi uit de film, wel erg nep dat ze de muziek uit de matrix erop hebben staan en de muziek van Planet of the Apes.
Ik heb de trailer in de bios gezien. Ziet er goed uit:) Zeker Kirsten Dunst:D

Gabriël de Rop
08-05-2002, 11:19
Heb delen van de trailer gezien.....de manier waarop ie door de stad slingert is echt geweldig, maar ik moet nog steeds een beetje wennen aan dat kostuum; ik vind het te "opvallend/opzichtig", vooral die weerspiegeling in Spidey's ogen.
Voor de rest, veelbelovend !

Remco Out
08-05-2002, 11:21
Heb delen van de trailer gezien.....Einde van de trailer is ook lachen, als die oma zegt: Take it easy, you're not Superman you know. :D

Remco Out
08-05-2002, 11:22
Ziet er goed uit:) Zeker Kirsten Dunst:D Alleen daarvoor zou je al naar de bios gaan. :D

Art
08-05-2002, 11:23
Alleen daarvoor zou je al naar de bios gaan. :D
Ik in ieder geval wel:D En ik denk velen met mij;)

Remco Out
08-05-2002, 11:25
Ik in ieder geval wel:D En ik denk velen met mij;) Ik ben in ieder geval zeker van de partij.;)

Steven Maas
08-05-2002, 11:37
Ik in ieder geval wel:D En ik denk velen met mij
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ghast
08-05-2002, 11:54
Ik heb de film gezien, echt een spektakel film, ook leuk trouwens er zat een teaser vooraf van "THE HULK" van de makers van Crouching tiger hidden boner :D die komt volgend jaar in de bios

Art
08-05-2002, 11:58
Ik heb de film gezien, echt een spektakel film, ook leuk trouwens er zat een teaser vooraf van "THE HULK" van de makers van Crouching tiger hidden boner :D die komt volgend jaar in de bios
Waar heb jij hem gezien dan?:confused: :)

Remco Out
08-05-2002, 11:59
Waar heb jij hem gezien dan?:confused: :) Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Steven Maas
08-05-2002, 12:01
Ooit van Kazaa gehoord?

Remco Out
08-05-2002, 12:02
Ooit van Kazaa gehoord? Ja

Art
08-05-2002, 12:06
Ooit van Kazaa gehoord?
Yep:o

Steven Maas
08-05-2002, 13:02
Die vraag was sarcastisch bedoeld....:D

Art
08-05-2002, 13:03
Dat was sarcastisch bedoeld....:D
Goh dat had ik niet begrepen:D

Ghast
08-05-2002, 13:04
ik ben deze thread begonnen omdat ik hem gezien heb

Een CAM versie van uitstekende kwaliteit !!!!!

Art
08-05-2002, 13:06
ik ben deze thread begonnen omdat ik hem gezien heb

Een CAM versie van uitstekende kwaliteit !!!!!
Dat dacht ik al:) Nee ik dacht misschien heb je hem in de bios gezien tijdens een Sneakpreview of zoiets:cool:

Marco
08-05-2002, 22:14
Had nog een nieuwsbrief van Columbia TriStar Benelux gekregen mbt Spiderman DVD (en video). In het kort: Columbia gaat de DVD flink promoten. De DVD wordt verwacht in December (preciese datum wordt nog meegedeeld door CT). Schijnt een geweldige DVD te worden.

Hoe dan ook, het wordt een leuk jaar mbt films (en DVD's natuurlijk) :D

Ash
09-05-2002, 14:57
Ik heb hem ook gezien, een uitstekende kwaliteit kwa beeld en geluid, en een zeer leuke teaser van The Hulk.

Remco Out
09-05-2002, 17:06
Schijnt een geweldige DVD te worden. Het is wel te hopen zeg, je kan toch moeilijk een slechte DVD op de markt brengen als de film alle records breekt in Amerika en misschien ook wel in Nederland. Het is bijna hun verplichting om met een geweldige DVD te komen, maar laten we het hopen, er zijn al meer vreemde dingen gebeurd wat betreft DVD releases.

Jeroen Driessen
10-05-2002, 08:09
De DVD zal denk ik zeker een mooie docu moeten bevatten over sfx. Deze lijken me erg gaaf...het webslingeren. Ik ga hem binnenkort ook gedownload kijken, maar als ie vet is -en dat is ie denk ik al gauw, aangezien ik al lang zat te wachten op een Spidey fil- haal ik zekers de DVD. Extra's zijn nu eenmaal niet te downloaden...toch?

Jeroen Groot
10-05-2002, 09:02
Supergoeie trailer. Nu maar hopen dat de film net zo goed is (mag ik M:I 2 in herinnering brengen?). Maar ik denk dat dat wel goed zit. Ben erg benieuwd, maar ik wacht wel totdat ie in de bioscoop draait.
Trailer van MIB II zag er ook gaaf uit trouwens

Jeroen Groot
10-05-2002, 09:04
Had nog een nieuwsbrief van Columbia TriStar Benelux gekregen mbt Spiderman DVD (en video). In het kort: Columbia gaat de DVD flink promoten. De DVD wordt verwacht in December (preciese datum wordt nog meegedeeld door CT). Schijnt een geweldige DVD te worden.

Hoe dan ook, het wordt een leuk jaar mbt films (en DVD's natuurlijk) :D
Het wordt tijd dat ze eens allemaal het belang van een goede DVD gaan inzien. Het is toch godsgeklaagd dat er van hele goede films hele slechte releases worden uitgegeven? Ik bedoel, Pulp Fiction, Speed (wordt nu gelukkig verholpen door de SE), Leon, From Dusk Till Dawn.

Sander Dubbeldam
30-06-2002, 22:09
afgelopen zaterdag (gisteren dus :rolleyes: ) in de bios gezien en ik moet zeggen dat ik het een hele leuk film vond.
het originele verhaal zoals het in de comics staat word ook vertoond (natuurlijk iets anders)

al met al een leuke film die ik zeker op dvd ga kopen. Ach ik was toch al fan van spidey :D

PlaneTeeR
30-06-2002, 22:46
hehe, idd goeie film...
kheb hem op vcd gezien, oeps :D illegale!!!

Luther Hartog
30-06-2002, 23:09
Ik heb een kaartje voor donderdag kunnen bemachtigen, in Pathe Arena is nu elk uur uitverkocht

Marco
30-06-2002, 23:49
Idd Sander. Lekkere popfilm, en zeer geschikt voor DVD :)
In het kort: Aardige regie van Sam, een overtuigende Tobey, een smakelijke Dunst :)

Renzo Verschoor
01-07-2002, 00:17
hehe, idd goeie film...
kheb hem op vcd gezien, oeps :D illegale!!! Ikke een tijdje geleden op DivX, oeps :D .

Ik vond het begin wel goed wanneer hij de krachten krijg enzo.
Daarnaar word hij echt poep tot het super einde (vanaf dat hij en de goblin half kapot zijn). Echt ik vind het zo gaar dat pak van spidey en the green goblin en dat knokken ook echt opper gaar en een zware tegenvaller.

Xin
01-07-2002, 09:27
Ik heb de film drie weken geleden gezien in de USA. Ik vond het een leuke film maar had er maar van verwacht. De film bevat een goede dosis humor. Helaas zit het stukje met de Twin Towers niet in de film, maar dat is wel te begrijpen.

Als ik het goed heb komt er een Super Bit DVD van Spiderman uit.

Mocht je ooit nog eens in Orlando (FL) zijn ga dan naar "Island of Adventure" van Universal en doe de Spiderman The Ride. Een super gave 3D ride. De rest van het park is minder maar Spiderman is echt onwijs. (Misschien offtopic maar wilde ik toch even melden)

Luther Hartog
01-07-2002, 10:23
Helaas zit het stukje met de Twin Towers niet in de film, maar dat is wel te begrijpen.Dat stukje was reclamemateriaal en zou nooit in de film terecht zijn gekomen, ook al was die ramp niet gebeurd.

Anonymous
01-07-2002, 12:10
Draait hij al ? :eek:

Maar goed, als dat niet het geval is en aankomende week
niet aan kaartjes kan komen ga ik 14 juli op zondagmiddag
naar de arena.7 juli die verdomde koopzondagen en nog
uitverkoop ook ! :mad:

Hanna
01-07-2002, 13:51
is het echt een leuke film?
ik heb zo'n idee dat het een typische boys-wannabe-big-film is, of niet? zit er een beetje een verhaal in of is het alleen maar van: kijk mij is op een gebouw springen???

groetjesss

Gabriël de Rop
01-07-2002, 14:09
Tja...je hebt toch vast wel eens van Spiderman gehoord ? Het verhaal is dus niet verrassend, maar een verfilming van de meest bekende comic-superheld ooit.
In Amerika zijn comics en superheroes nog steeds mateloos populair, waardoor de verfilming van Spider-man ook zo'n enorm kas-succes is geworden; in Nederland zal dit waarschijnlijk wel een stuk minder zijn.....maar voor iedere comic en spidey-fan is deze film een must-see natuurlijk !!

Ikzelf ga de film waarschijnlijk op 10 juli zien, waar weet ik nog niet...iig in Amsterdam.

Dane
01-07-2002, 19:15
afgelopen zaterdag (gisteren dus :rolleyes: ) in de bios gezien

He?? hier in nederland?? hij draait hier toch nog niet?

Ik ga woensdag naar de voorpremiere bij een bioscoop hier in de buurt, om 23.15, en ik kan echt niet wachten, die voorpremieres zijn echt lachen, je komt dan meestal de echte die-hard fans tegen, had ik ook bij star wars: ep 2, al die lui schreeuwen en klappen toen het lucasfilm logo in beeld kwam, en je moest eens uit hun dak zien gaan bij de battle van yoda en count dooku:D

Elwood.

Xin
01-07-2002, 20:58
Dat stukje was reclamemateriaal en zou nooit in de film terecht zijn gekomen, ook al was die ramp niet gebeurd.

Een nogal duur stukje reclame dan. Na 9/11 is de trailer meteen van het net gehaald. Kan me niet voorstellen dat ze het niet van plan waren te gebruiken. Ik heb de trailer nog wel. Neem aan dat het stukje wel als extra op de DVD staat, het is namelijk wel grappig.

Nathan Strik
01-07-2002, 22:36
Neem aan dat het stukje wel als extra op de DVD staat, het is namelijk wel grappig. Ik denk dat deze trailer niet op de DVD komt. Dat zou niet slim zijn denk ik van Columbia. Het ligt gewoon té gevoelig nog in Amerika om deze trailer op de DVD te kwakken.
Dit, én de belofte van Hollywood om rekening te houden met 9/11 doet mij sterk vermoeden dat je deze trailer niet op de DVD zult vinden.

Euphoria
01-07-2002, 23:27
He?? hier in nederland?? hij draait hier toch nog niet?
Sneak Preview ;)

Sander Dubbeldam
02-07-2002, 11:29
geen sneak preview. gewoon ff de grens passeren en naar de megabioscoop in antwerpen gaan :D

M Balje
02-07-2002, 11:53
Sneak Preview ;)

Jammer, als ik dat geweten had had ik afgelopenweek nog met de AH bonnen kunnen gaan.
Maar ja ik ga nu over 4 weken op m'n verjaardag.

Weet iemand waar ik trouwens kan kijken wat de sneakpreviews zijn.

Sander Dubbeldam
02-07-2002, 11:55
meestal kan je niet zien wat de sneakpreviews zijn. tenminste alleen op de avond zelf d8 ik.

Tossie
02-07-2002, 12:11
Als je het zou weten is het ook geen Sneak Peek meer.

Maxster4th
02-07-2002, 20:12
Tja...je hebt toch vast wel eens van Spiderman gehoord ? Het verhaal is dus niet verrassend, maar een verfilming van de meest bekende comic-superheld ooit.
In Amerika zijn comics en superheroes nog steeds mateloos populair, waardoor de verfilming van Spider-man ook zo'n enorm kas-succes is geworden; in Nederland zal dit waarschijnlijk wel een stuk minder zijn.....maar voor iedere comic en spidey-fan is deze film een must-see natuurlijk !!

Ikzelf ga de film waarschijnlijk op 10 juli zien, waar weet ik nog niet...iig in Amsterdam.

Aan de berichten hier en overal te horen zal jij wel moeten reserveren aangezien het een populaire film zal worden!

Tommy Brok
03-07-2002, 15:48
Ik heb gisteren kaartjes gereserveerd voor de voorpremiere van vanavond! Hij lijkt me echt gaaf, kan niet wachten tot vanavond!

Pepijn Wildbret
04-07-2002, 11:40
Spiderman afgelopen zaterdag in London gezien. Echt een hele coole film. Ik vraag mij alleen af: De scenes met de twin towers (die zouden zijn verwijderd na aanleiding van 11 september) waren dit nou echte scenes uit de film zelf, of wordt hiermee alleen die wereldberoemde trailer mee bedoeld? (nog steeds te bekijken via kazaa overigens)

Iemand?

Art
04-07-2002, 11:43
Spiderman afgelopen zaterdag in London gezien. Echt een hele coole film. Ik vraag mij alleen af: De scenes met de twin towers (die zouden zijn verwijderd na aanleiding van 11 september) waren dit nou echte scenes uit de film zelf, of wordt hiermee alleen die wereldberoemde trailer mee bedoeld? (nog steeds te bekijken via kazaa overigens)

Iemand?
Wat Luther al zei, dat was reclamemateriaal en niet bedoeld om in de film te gebruiken ;)

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 13:45
Ok ik heb em dus gisteravond in Groningen in de premiere gezien en ik vond em te cool!
Ik vind termen als 'popcornfilm' niet een goede beschrijving van deze film. Daarbij denk ik meer aan een slechte film die wel vermakelijk is wegens actie of humor oid. (Blade 2 ofzo? Ik heb dat zelf nooit zo dat ik een slechte film TOCH leuk vind...)

Anyway... Ik vond em dus geweldig en ik kan me geen betere verfilming voorstellen...

Oja en ik heb ook gezien hoe die illegale versie eruit ziet... en ook al ziet die er voor een telesync nog best goed uit, het ziet er in de bioscoop nog miljoen biljoen keer beter uit! :)

Dane
04-07-2002, 13:50
Gisteren dus ook geweest, ik vond de film echt mooi, de film ademt echt wel de sfeer van de strips en de cartoons uit vind ik, en de verwijzingen naar de oude tekenfilms enzo waren ook erg grappig, maar toen ik na de film de bioscoop verliet had ik toch het gevoel dat ik de film niet zo leuk vond als dat ik had gedacht, echt een leuke film, goede verfilming ook, maar ik had gedacht dat ik wat meer onder de indruk zou zijn.

Elwood.

Sander Dubbeldam
04-07-2002, 14:05
maar toen ik na de film de bioscoop verliet had ik toch het gevoel dat ik de film niet zo leuk vond als dat ik had gedacht, echt een leuke film, goede verfilming ook, maar ik had gedacht dat ik wat meer onder de indruk zou zijn.

Elwood.

dat had ik ook wel een beetje. misschien komt dat omdat deze film ook zo enorm gehypt is. er wordt gezegd best opening in 1 weekend enzo....

Dane
04-07-2002, 14:14
dat had ik ook wel een beetje. misschien komt dat omdat deze film ook zo enorm gehypt is. er wordt gezegd best opening in 1 weekend enzo....

Ik vind de film ook echt verre van perfect, Kirsten Dunst is zeker een visuele aanwinst in de film, maar veel van de scenes tussen haar en peter parker vond ik niet veel aan, en de dood van Ben Parker had beter kunnen zijn vind ik, en die tobey maguire heeft dus echt acteerlessen nodig als het op huilen op aan komt, dat zag er echt lachwekkend uit, Willen Dafoe was voor mij echt de enige die zijn rol perfect speelt.

Elwood.

Sander Dubbeldam
04-07-2002, 14:17
ik vond het een domper dat de dood van ben parker niet net zoals in de strips werd getoond.

Henk Heideveld
04-07-2002, 14:24
Kreeg bij aanschaf van Men in Black The Making of Spiderman cadeau. Zag er gelikt uit allemaal. Ben wel nieusgierig geworden. Zag heel unieke technische hoogstandjes. Kwam allemaal erg dicht bij het originele stripverhaal, erg kanp.

Dane
04-07-2002, 14:26
Kreeg bij aanschaf van Men in Black The Making of Spiderman cadeau. Zag er gelikt uit allemaal. Ben wel nieusgierig geworden. Zag heel unieke technische hoogstandjes. Kwam allemaal erg dicht bij het originele stripverhaal, erg kanp.

Welke versie is dat nu dan van M.I.B. is het de 1-disc versie?

Elwood.

Henk Heideveld
04-07-2002, 14:29
Welke versie is dat nu dan van M.I.B. is het de 1-disc versie?
Elwood. Yep, en erg "kaal".
't Ging mij er ook maar om de film. Had 'm domweg in al die jaren nog nooit gezien en aangezien deel II op stapel stond......

Dane
04-07-2002, 14:37
Yep, en erg "kaal".
't Ging mij er ook maar om de film. Had 'm domweg in al die jaren nog nooit gezien en aangezien deel II op stapel stond......

Ik snap het ook niet meer, hoeveel versie van M.I.B. zijn er zo langzamerhand al op de markt?? tenminste 4.

maar on topic: Spiderman had wel zn goede momenten, en de SFX waren prachtig, de mooiste scene die me is bij gebleven is dat Spidey na een luchtgevecht met goblin bij de brug in zo'n stenen gebouwtje valt en dat goblin zo'n bom naar binnen gooit en dat je dan in super slo-mo ziet dat de bom ontploft en dat het masker van spidey aan een kant verschroeit en dat ie dan door de muur achter heen wordt geblazen, dat zag er wel super uit. J Jonah Jameson vond ik ook goed, precies als in de cartoons.

Ik zat wel met een ding: Hoe komt Peter Parker in vredes naam aan zn spider-man pak???

Elwood.

Sander Dubbeldam
04-07-2002, 14:43
Ik zat wel met een ding: Hoe komt Peter Parker in vredes naam aan zn spider-man pak???

Elwood.

wist je niet dat ie een perfecte naaier is ;)

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 14:47
Ik vind de film ook echt verre van perfect, Kirsten Dunst is zeker een visuele aanwinst in de film, maar veel van de scenes tussen haar en peter parker vond ik niet veel aan, en de dood van Ben Parker had beter kunnen zijn vind ik, en die tobey maguire heeft dus echt acteerlessen nodig als het op huilen op aan komt, dat zag er echt lachwekkend uit, Willen Dafoe was voor mij echt de enige die zijn rol perfect speelt.
Ik vond de scenes tussen MJ en Peter juist prima. In het begin was vooral Peter echt te grappig. Ik lag dikwijls in een deuk omdat Tobey Maguire peter gewoon perfect deed op een soort zielige maar erg grappige manier.
En ik vond hem ook later in de minder komische scenes goed spelen. De scenes tussen hem en Dunst waren een goed en een belangrijk onderdeel van de film, wat, zoals Peter in het begin zelf in feite al zegt, eigenlijk gewoon een liefdesverhaal is.

Die huilscene zag er denk ik gewoon raar uit omdat Maguire een beetje raar hoofd heeft ofzo :)

Dane
04-07-2002, 14:47
wist je niet dat ie een perfecte naaier is ;)

:D , in de comics zie je toch wel echt dat hij het zelf maakt, maar het pak in de film lijkt me niet echt makkelijk in elkaar te zetten met de naaimachine van Aunt May, maar ja het is een stripverfilming he, we nemen het allemaal met een korreltje zout.

Elwood.

Sander Dubbeldam
04-07-2002, 14:49
de pakken kosten ook 100.000 $ per stuk en gelukkig zijn er maar 23 gemaakt :o
en ook 5 gejat :o :D

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 14:49
J Jonah Jameson vond ik ook goed, precies als in de cartoons.

Jaah die was goed gedaan inderdaad! En hij maakte echt te coole opmerkingen :)

Dane
04-07-2002, 14:53
Ik vond de scenes tussen MJ en Peter juist prima. In het begin was vooral Peter echt te grappig. Ik lag dikwijls in een deuk omdat Tobey Maguire peter gewoon perfect deed op een soort zielige maar erg grappige manier.
En ik vond hem ook later in de minder komische scenes goed spelen. De scenes tussen hem en Dunst waren een goed en een belangrijk onderdeel van de film, wat, zoals Peter in het begin zelf in feite al zegt, eigenlijk gewoon een liefdesverhaal is.

Die huilscene zag er denk ik gewoon raar uit omdat Maguire een beetje raar hoofd heeft ofzo :)

De scenes tussen Mj en Parker zijn op zich wel goed, maar ik vond ze niet echt goed, te overdreven..., gewoon niet veel aan, Maguire speelt idd een goede sukkel:D , en om oude koeien uit de sloot te halen, ik vind dat Felicia Harding in de film had moeten zitten:( , O ja ook een stoere scene in de film, Peter zegt op een gegeven moment dat ie is onslagen door Dr. Connor, en Kurt Connor of hoe hij ook heet wordt later toch The Lizard, misschien een verwijzing naar deeltje 2??

Dane
04-07-2002, 14:54
de pakken kosten ook 100.000 $ per stuk

En in de film heeft Parker ze gewoon gemaakt van een lapje stof ofzo....:D

Elwood.

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 15:17
O ja ook een stoere scene in de film, Peter zegt op een gegeven moment dat ie is onslagen door Dr. Connor, en Kurt Connor of hoe hij ook heet wordt later toch The Lizard, misschien een verwijzing naar deeltje 2??

Ja dat was wel cool inderdaad, das inderdaad The Lizard.
Maar dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij in deel 2 zit. Ik denk dat het meer zo was van "leuke verwijzing, en misschien kunnen we het nog een keer in een sequel gebruiken" :)

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 15:20
En in de film heeft Parker ze gewoon gemaakt van een lapje stof ofzo....:D

Och ze hebben hem in ieder geval eerst nog dat lame pakje gegeven, dat was wel mooi :)
Toen hij zich later na de dood van Ben besefte dat hij serieus misdaad wou bestrijden, heeft hij er blijkbaar wat meer tijd en geld in gestoken om een echt stoer pak te maken.
Ik denk dat zijn pak in de film ook niet $100.000 moet voorstellen :)

Jeroen Driessen
04-07-2002, 15:31
Ja dat was wel cool inderdaad, das inderdaad The Lizard.
Maar dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij in deel 2 zit. Ik denk dat het meer zo was van "leuke verwijzing, en misschien kunnen we het nog een keer in een sequel gebruiken" :) Wat ik gehoord heb zit The Lizard inderdaad in deel II. Eigenlijk hoop ik dat ze er Scorpion ingooien, want die wil ik wel eens zien met de huidige CGI technieken. Dat die staart van hem dan door de hele bios zwaait....smul smul

Dane
04-07-2002, 15:39
Toch zou ik het liefst Otto Octavius, a.k.a. doc Octopus zien.

Elwood.

Sander Dubbeldam
04-07-2002, 15:43
Toch zou ik het liefst Otto Octavius, a.k.a. doc Octopus zien.

Elwood.

ik ook, maar venom zou nog beter zijn :D

Tommy Brok
04-07-2002, 15:45
Ik heb hem gisteren in de bios gezien en vind hem echt master! Er zaten helemaal geen stukjes in die saai waren ofzo! Alles verloopt prima terwijl het toch niet te snel gaat, je ziet vaak dat iets te snel wordt verteld om alles in 2 uur te steken! Maar dat vind ik bij deze film niet! Kan niet wachten om deze op DVD aan te schaffen!

Tommy Brok
04-07-2002, 15:46
ik ook, maar venom zou nog beter zijn :D Als ik dah zo hoor kunnen we nog wel een halve eeuw vooruit!

Dane
04-07-2002, 15:47
ik ook, maar venom zou nog beter zijn :D

Venom zou er waarschijnlijk stoerder uitzien, maar voor mij is Doc Oc toch echt DE vijand van spiderman, k weet niet precies waarom. Hoeveel films zijn ze eigenlijk van plan te maken? Want er is heel veel spider-man materiaal wat stoer zou zijn om te verfilmen, denk maar aan als Peter doormuteert in ManSpider.

Elwood.

Rochan
04-07-2002, 15:48
ik ook, maar venom zou nog beter zijn :D

Of Kraven de Hunter:cool: :D of wat dat je van Carnage:D

Dane
04-07-2002, 15:50
Het zou nog beter zijn als Spidey bezoek krijgt van Fire-Woman en Ice-man!!:D :D ;) , zo kunnen we idd nog heeeel lang doorgaan...

Elwood.

Art
04-07-2002, 15:52
Het zou nog beter zijn als Spidey bezoek krijgt van Fire-Woman en Ice-man!!:D :D ;) , zo kunnen we idd nog heeeel lang doorgaan...

Elwood.
Dat vond ik vroeger altijd zo leuk :D Spider-Man en Fire-Woman en Ice-Man :)

Dane
04-07-2002, 15:54
Dat vond ik vroeger altijd zo leuk :D Spider-Man en Fire-Woman en Ice-Man :)

Dat vind ik nog steeds de ultieme spider-man tekenfilm, maar ik vond Ice-man wel atijd stoerder dan spider-man:D

Elwood.

Rochan
04-07-2002, 15:54
Het zou nog beter zijn als Spidey bezoek krijgt van Fire-Woman en Ice-man!!:D :D ;) , zo kunnen we idd nog heeeel lang doorgaan...

Elwood.

Moet je maar eens het verhaal van Spider-man Kraven last hunt eens lezen, dan begrijp je waarom ik zei Kraven, dit is een ideale verhaal voor een toekomstige verfilming:D :cool: :rolleyes:

Dane
04-07-2002, 15:55
Moet je maar eens het verhaal van Spider-man Kraven last hunt eens lezen, dan begrijp je waarom ik zei Kraven, dit is een ideale verhaal voor een toekomstige verfilming:D :cool: :rolleyes:

?? hoezo, leg eens uit, ik heb niet zo 1, 2 3 die strip bij de hand...;)

Elwood.

Tommy Brok
04-07-2002, 15:56
spider-manHeeft Siper-man in de tekenfilm geen patronen voor zijn web???? Dat kan ik me tenminste herrineren!

Art
04-07-2002, 15:56
Heeft Siper-man in de tekenfilm geen patronen voor zijn web???? Dat kan ik me tenminste herrineren!
Volgens mij ook :o :)

Dane
04-07-2002, 15:57
Heeft Siper-man in de tekenfilm geen patronen voor zijn web???? Dat kan ik me tenminste herrineren!

Ja, hij heeft in de cartoons zelf "web-shooters" gemaakt, en capsules met "webvloeistof", dat was best wel stoer, want als zn webvloeistof op was had ie een probleem...

Elwood.

Tommy Brok
04-07-2002, 15:57
Heeft Spider-man in de tekenfilm geen patronen voor zijn web???? Dat kan ik me tenminste herrineren! Dit was een foutje, wilde de edit knop gebruiken!

Rochan
04-07-2002, 15:58
?? hoezo, leg eens uit, ik heb niet zo 1, 2 3 die strip bij de hand...;)

Elwood.

Nou ik zal je niet alles vertellen, maar Spider-man ging dood in dat verhaal;) :rolleyes:

Tommy Brok
04-07-2002, 15:58
Ja, hij heeft in de cartoons zelf "web-shooters" gemaakt, en capsules met "webvloeistof", dat was best wel stoer, want als zn webvloeistof op was had ie een probleem...

Elwood. Waarom hebben ze dit in de film niet verwerkt?

Dane
04-07-2002, 15:59
Nou ik zal je niet alles vertellen, maar Spider-man ging dood in dat verhaal;) :rolleyes:

Goed dat je niet alles verteld....:mad: :mad: , nee geintje, dat zou wel heel stoer zijn om dat de laatste film te maken van spider-man, maar het lijkt me heel erg sterk dat ze dat doen.

Elwood.

Dane
04-07-2002, 16:00
Waarom hebben ze dit in de film niet verwerkt?

Dat vonden overbodig ofzo, ze wouden het eerst wel doen, ik heb plaatjes gezien, dat ze die webshooters gemaakt hebben, maar ze hebben het toch niet in de film gestopt.

Ik weet het niet zeker maar misschien kun je er wat over lezen op:

www.spidermanhype.com

Elwood.

Luther Hartog
04-07-2002, 16:04
Ik ben er net geweest en het was wel leuk

Tommy Brok
04-07-2002, 16:05
maar ze hebben het toch niet in de film gestopt.Ik heb dat ene stukje ook niet in de film gezien, dat ie volgens mij over een lange stalen balk rent, naar de camera toe! Zie je wel in veel voorstukjes!

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 16:32
Ik heb dat ene stukje ook niet in de film gezien, dat ie volgens mij over een lange stalen balk rent, naar de camera toe! Zie je wel in veel voorstukjes!
Zat er wel in hoor, als ie zo MJ en die bak vol kinderen moet redden...

Over die webshooters is trouwens heel veel gedoe geweest. De echte hard-core fans gingen nogal klagen dat ze het in de film iets anders aanpakten dan in de comic namelijk. Maar de meeste mensen legden zich er maar bij neer, en toen men de film te zien kreeg kon niemand meer klagen geloof ik. :)

Verder zijn er meerdere sequels gepland, maar het verhaal voor deel 2 is er nog niet, dus welke bad guy er nu aan de beurt is weet nog niemand.

Tommy Brok
04-07-2002, 16:34
Zat er wel in hoor, als ie zo MJ en die bak vol kinderen moet redden...Ik dacht dat ie er niet in zat, zal straks op de DVD wel eens kijken!

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 16:37
Ik dacht dat ie er niet in zat, zal straks op de DVD wel eens kijken!
Hmm ik weet het bijna zeker...
Helaas is de dvd er niet bepaald "straks"... aaahhh ik kan niet wachten! :)

Tommy Brok
04-07-2002, 16:41
Helaas is de dvd er niet bepaald "straks"... aaahhh ik kan niet wachten! :) Ik geloof iets van December, dus vind het nog wel mee vallen! Kan ook niet wachten!

Britte
04-07-2002, 19:22
Oke, ik heb hem nu gezien. De special effects en zijn spider-moves waren idd wel knap etc... maar het verhaal was echt wel bagger. Sorry maar ik kon echt niet meeleven met de film.

Gelukkig was de muziek ook ok: lang leven Elfmann!!!

Luther Hartog
04-07-2002, 19:24
Willem DaFoe maakte een hoop bij me goed

Britte
04-07-2002, 19:25
Willem DaFoe maakte een hoop bij me goed

Ja, da's idd wel waar maar dat neemt niet weg dat ik hem (film) heel die hype niet waard vond.

Luther Hartog
04-07-2002, 19:27
Ja, da's idd wel waar maar dat neemt niet weg dat ik hem (film) heel die hype niet waard vond. Tja..het is gewoon het niveau Star Wars...weinig inhoud en veel actie.

Geert Jan Alsem
04-07-2002, 20:15
Hoe zit er meer actie dan inhoud in deze film? Spider-Man vecht een paar keer met de Goblin en that's it.
Het is juist goed dat ze er geen actiefilm van gemaakt hebben. Het is ook eigenlijk het verhaal van Peter Parker, niet dat van Spider-Man zeg maar.

Bovendien is de "hype" rond Spider-Man voor een groot deel ontstaan omdat het gewoon een betere film was dan mensen verwachtten. De hoeveelheid reclame die ervoor gemaakt is verschilt echt niet veel van Planet Of The Apes, om maar een voorbeeld te noemen.

Dane
04-07-2002, 22:26
Tja..het is gewoon het niveau Star Wars...weinig inhoud en veel actie.

Je hebt het toch wel alleen over ep. 2 he:mad: :mad: , maar zelfs dan..., don't mess with star wars!! nee, geintje hoor, maar wat britte al zei, je leeft gewoon niet mee met de film(nu heb ik het dus over spider-man), en de acteerprestaties waren niet bijzonder goed vind ik, dus dat redde de film ook niet, alleen willem dafoe vond ik echt goed acteren als green goblin, verder vind ik de film goed om 3 rededen: de SFX zijn super, de actie is mooi in beeld gebracht(hoort eigen ook bij SFX maar goed), en het feit dat het spider-man is....

Elwood.

JayLunar
05-07-2002, 21:34
Heb Spidey net in de bios gezien. Het was een goede film, maar met een matig verhaal en een licht tegenvallende ontknoping. De actiescenes waren natuurlijk wel erg de moeite waard. De film is naar mijn mening wel redelijk goed te vergelijken met X-men. Ik geef deze film een 7+/10

M Balje
05-07-2002, 22:07
Hoorde net in Hart van Nederland dat Spiderman gisteren op de eerste dag,de eerste HP film heeft verslagen met 40 Duizend bezoekers.

Tommy Brok
06-07-2002, 11:14
Hoorde net in Hart van Nederland dat Spiderman gisteren op de eerste dag,de eerste HP film heeft verslagen met 40 Duizend bezoekers. BETERZ!

Luther Hartog
06-07-2002, 22:56
Ik heb hem vanavond voor de 2e keer gezien, nu wel genoeg voorlopig

Rochan
06-07-2002, 22:57
Ik heb hem vanavond voor de 2e keer gezien, nu wel genoeg voorlopig

Geen last gehad van schreeuwende kinderen:D

Luther Hartog
06-07-2002, 23:55
Geen last gehad van schreeuwende kinderen:D nee, wel van een meisje;)

Rochan
07-07-2002, 00:00
nee, wel van een meisje;)

Maar dat zal je wel niet erg gevonden hebben:D

Luther Hartog
07-07-2002, 00:07
Maar dat zal je wel niet erg gevonden hebben:D minder erg, dan een 10-jarig Marokkaans jongentje

Rochan
07-07-2002, 00:08
minder erg, dan een 10-jarig Marokkaans jongentje

Ja die zijn zo moeilijk te verstaan:D

Tommy Brok
07-07-2002, 09:39
Ik heb hem vanavond voor de 2e keer gezien, nu wel genoeg voorlopig Ik wil hem voortzo ook zeker nog een keer gaan kijken!:D!

Anonymous
07-07-2002, 09:42
Ik moet wachten tot 14 juli ! BAH ! vandaag werken :(

Tommy Brok
07-07-2002, 09:43
Ik moet wachten tot 14 juli ! BAH ! vandaag werken :( Aah minder, ach ja, heb je iets om naar uit te kijken!:D!

Anonymous
07-07-2002, 16:37
Dat is waar en doe ik ook zeker ! :D

Danielle Gerards
08-07-2002, 00:47
ja, waarom wordt het uitgesteld?

Richard B.
08-07-2002, 23:36
Ik heb 'm net gezien en ik kan ronduit zeggen dat ik hem zwak vond: het is, vindt ik, een redelijk standaard 'blockbuster' met middelmatige effects en erg clichematig dramatische scenes (damn, hoevaak kun je sterfscenes op dezelfde manier filmen?). Ik vond het eigenlijk een beetje een soort X-Men-kloon: zelfde soort humor, zelfde soort actiescenes. Jammer, na al die recenties had ik er veel meer van verwacht.

Richard

Dane
08-07-2002, 23:40
Ik heb 'm net gezien en ik kan ronduit zeggen dat ik hem zwak vond: het is, vindt ik, een redelijk standaard 'blockbuster' met middelmatige effects en erg clichematig dramatische scenes (damn, hoevaak kun je sterfscenes op dezelfde manier filmen?). Ik vond het eigenlijk een beetje een soort X-Men-kloon: zelfde soort humor, zelfde soort actiescenes. Jammer, na al die recenties had ik er veel meer van verwacht.

Richard

Ik vond de film zeker ook niet perfect, maar jij bent er wel heel erg negatief over zeg, ik vond de effecten wel goed gemaakt, en als je het over de sterfscene van Ben Parker hebt, heb je idd gelijk die was zwak, maar ik vind de film niet echt op x-men lijken, behalve dan dat het allebei stripverfilmingen zijn vond ik Spider-man veel meer de sfeer van de strip en eigenlijk voornamelijk de tekenfilm uitademen, en bij x-men vond ik het allemaal iets serieuzer.

Elwood.

Soesanto Bosari
08-07-2002, 23:46
Ten opzichte van Xmen was Spider-man vele malen beter.
Dit is een film met lekker veel actie, een hele herkenbare hoofdrol. Tobey Maguire is hoe je Spider-man voorstelt in real life.

Er is helemaal niets mis, met de special effects. Prima!

Ik moet zeggen dat er dialogen tussen zaten die wel langdradig waren, maar het kan ook zijn dat ik nogal moe was.

Ik was 1930 thuis. 1935 Ik kleedde me om. 2000 Ik at. 2045 Ik waste af. 2050 Ik zorgde ervoor dat mijn vrouw gekleed en al was. 2051 Ik vertrok met de auto. 2100 Ik stond 30 min in de rij. 2135 Ik kocht een grote Fanta. 2140 Ik keek. Ik genoot. 2330 Ik stond op. 2340 Ik ging naar het toilet. 2342 Ik waste mijn handen. 2345 Ik wachtte op mijn vrouw. 2350 Ik liep naar de auto. 2359 Ik stapte uit. 0005 Ik liep mijn huis in.

Dane
08-07-2002, 23:50
Ten opzichte van Xmen was Spider-man vele malen beter.

Vind ik dus echt totaal niet he, X-men ruled vet! die film is met relatief weing budget op een super manier in elkaar gezet, spider-man heeft veel meer budget gehad, is veel meer gehypt, en ik vond m zwaar tegenvallen, dit vind ik echt zo'n film waarbij de trailer beter was dan de daadwerkelijk film...

Elwood.

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 23:51
Vind ik dus echt totaal niet he, X-men ruled vet! die film is met relatief weing budget op een super manier in elkaar gezet, spider-man heeft veel meer budget gehad, is veel meer gehypt, en ik vond m zwaar tegenvallen, dit vind ik echt zo'n film waarbij de trailer beter was dan de daadwerkelijk film...

Elwood. Ja? Ik wou naar de bios gaan voor Spiderman, maar nu maak je me aan het twijfelen.
En wat vonden jullie van Spawn ?

Dane
08-07-2002, 23:53
Ja? Ik wou naar de bios gaan voor Spiderman, maar nu maak je me aan het twijfelen.
En wat vonden jullie van Spawn ?

Spawn is natuurlijk niet echt te vergelijken met x-men of spider-man, maar ik vond de film best wel goed, Spawn is ook een stoer karakter vind ik, maar wat spider-man betreft, de film is zeker wel goed hoor, ga er maar heen, ik ken iig veel mensen die zeggen dat ze er toch iets meer van verwacht hebben, ik zei al direct na de film: Ik dacht dat ik hem leuker zou vinden...

Elwood.

Lex v/d Moolen
08-07-2002, 23:59
Spawn is natuurlijk niet echt te vergelijken met x-men of spider-man, maar ik vond de film best wel goed, Spawn is ook een stoer karakter vind ik, maar wat spider-man betreft, de film is zeker wel goed hoor, ga er maar heen, ik ken iig veel mensen die zeggen dat ze er toch iets meer van verwacht hebben, ik zei al direct na de film: Ik dacht dat ik hem leuker zou vinden...

Elwood. OK, dan ga ik hem op het grote doek bekijken. Kan ik gelijk beslissen of ik hem koop op DVD

Dane
09-07-2002, 00:04
OK, dan ga ik hem op het grote doek bekijken. Kan ik gelijk beslissen of ik hem koop op DVD

Het is wel duidelijk dat de smaken over deze film sterk verschillen, maar ik ga hem toch wel kopen op dvd, want is wel een leuke film, alleen niet de film die ik verwacht had.

Elwood.

Richard B.
09-07-2002, 00:04
Ik vond de film zeker ook niet perfect, maar jij bent er wel heel erg negatief over zeg, ik vond de effecten wel goed gemaakt, en als je het over de sterfscene van Ben Parker hebt, heb je idd gelijk die was zwak, maar ik vind de film niet echt op x-men lijken, behalve dan dat het allebei stripverfilmingen zijn vond ik Spider-man veel meer de sfeer van de strip en eigenlijk voornamelijk de tekenfilm uitademen, en bij x-men vond ik het allemaal iets serieuzer.

Elwood.

Nou, het is maar een mening natuurlijk maar op basis van de trailer had ik er gewoon veel meer van verwacht. Als je daarin die 'spider-cam' shots (bestaat die term al?) ziet dan heb je de belangrijkste nieuwe effects-geintjes wel gehad eigenlijk. De stukjes die ik juist erg leuk vond aan de film (de scenes met Parkers 'baas', de scenes waarin Parker zijn pestkoppen te grazen neemt, de scenes van Spider-man met M.J., de actiescenes en de wat meer humoristischere scenes) maar heel kort en worden ze een beetje weinig gebruikt om de film te onderscheiden van andere Comic-verfilmingen. Het is flauw om te zeggen, maar ze hadden bij het maken van de film misschien net iets meer naar bijv. een film als Superman moeten kijken om te zien hoe je zoiets aan moet pakken. Qua verhaal en combinatie van drama en humor heeft die er wel wat van weg, maar daarin weten ze het veel pakkender te maken. Zoals ik al zei: het is maar een mening natuurlijk, maar ik was teleurgesteld.

Dane
09-07-2002, 00:07
Nou, het is maar een mening natuurlijk maar op basis van de trailer had ik er gewoon veel meer van verwacht. Als je daarin die 'spider-cam' shots (bestaat die term al?) ziet dan heb je de belangrijkste nieuwe effects-geintjes wel gehad eigenlijk. De stukjes die ik juist erg leuk vond aan de film (de scenes met Parkers 'baas', de scenes waarin Parker zijn pestkoppen te grazen neemt, de scenes van Spider-man met M.J., de actiescenes en de wat meer humoristischere scenes) maar heel kort en worden ze een beetje weinig gebruikt om de film te onderscheiden van andere Comic-verfilmingen. Het is flauw om te zeggen, maar ze hadden bij het maken van de film misschien net iets meer naar bijv. een film als Superman moeten kijken om te zien hoe je zoiets aan moet pakken. Qua verhaal en combinatie van drama en humor heeft die er wel wat van weg, maar daarin weten ze het veel pakkender te maken. Zoals ik al zei: het is maar een mening natuurlijk, maar ik was teleurgesteld.

Zo denk ik er dus ongeveer ook over, alleen de scenes met MJ vond ik niet om over naar huis te schrijven, de beste punten op het gebied van karakters, vond ik J. Jonah. Jameson idd super, en willem dafoe is ook perfect gecast vind ik.

Elwood.

Luther Hartog
09-07-2002, 00:09
OK, dan ga ik hem op het grote doek bekijken. Kan ik gelijk beslissen of ik hem koop op DVD ik koop hem denk ik niet of het moet een hele mooie DVD release

Lex v/d Moolen
09-07-2002, 10:02
willem dafoe is ook perfect gecast vind ik.

Elwood. Die vond ik ook ijzersterk in Platoon, goed acteur

Dane
16-07-2002, 20:45
Ik ben vanmiddag voor de 2e keer geweest, en zag bij de aftiteling iets leuks,

Bruce "Evil Dead" Cambell, speelt een cameo, als de kerel die Parker aankondigt bij het worstelen!

Elwood.

Sander Dubbeldam
16-07-2002, 20:48
Ik ben vanmiddag voor de 2e keer geweest, en zag bij de aftiteling iets leuks,

Bruce "Evil Dead" Cambell, speelt een cameo, als de kerel die Parker aankondigt bij het worstelen!

Elwood.

Grappig!

Ik de film zat ook iets grappigs. Als Peter en harry hun woning hebben, dan word van buiten af omhoog gefilmd. op een vlag staat ook iets met Spider ofzoiets.

Alex van den Berg
16-07-2002, 21:44
Dus of het nou Spiderman of Spider-Man is, het komt op hetzelfde neer:o ;)

[B]Ik bevestig het nogmaals om zo de discussie af te sluiten:o :D Maar om de discussie nog even op gang te houden... Alfabetisch gezien komt Spider-man nog voor Spidergirl, terwijl Spiderman na Spidergirl komt...
Mochten ze over Spidergirl dus ook een film gaan maken, dan moeten ze wel consequent blijven in de naamgeving want anders lopen we ons elke keer rot te zoeken in onze DVD-kasten! :D

Alex van den Berg
16-07-2002, 21:46
Niet op het bovenstaande reageren... Ik ben gewoon wat melig en loop ouwe koeien uit de sloot te sleuren... :D

Tossie
16-07-2002, 23:14
Nou nou.
Die viel tegen.
Had me er misschien teveel van voorgesteld, maar dit was niet wat ik had verw8.
Special effects waren af en toe erg slecht.
En het verhaal vond ik ook niet echt leuk.
Te veel slap Holllywood geneuzel...

En dan die amerikaanse vlag aan het einde...

Neen. Geen topper voor mij!

Jeroen Driessen
17-07-2002, 09:27
Heb hem nu ook gezien en vond hem aan de ene kant errug goed, maar er zaten toch dingen in die me erg stoorde.
Goed was dat de sfeer van de strips erg goed naar boven kwam. Toch was het hierdoor meer een teenmovie dan een film voor volwassenen. In de strips was dit ook het geval, want de verhalen over het begin (die zich ook nog op school afspelen) zijn vrij cliché. Aangezien een tienerleven over het algemeen ook cliché's, kan ik hiermee nog leven.
Ik hoop echter wel dat er straks ook Spideyfilms komen die ook de donkere kanten/vijanden laten zien (inderdaad Carnage, Venom, Craven etc.). Deze zullen de film ook voor volwassenen aantrekkelijk kunnen maken.
Ander minpunt (groot) vond ik het pak van de Green Goblin, wat een misbaksel! Er zat totaal geen expressie van waanzin in, terwijl dit zelfs in de -statische- strips juist wel erg duidelijk overkwam. Dit stond dan ook in schril contrast met de geweldige rol van Norman Osbourne.
De grote pluspunten waren toch het begin en de "slingerstukjes" en met name die op het einde. Hier kreeg ik echt wel kippenvel bij, ondanks die VS vlag op 't eind (leed zit toch nog diep blijkbaar...). Ook het pak van Spidey vond ik erg cool, alleen als 'ie gewoon liep zag het wat raar uit. Hij maakte niet echt een lenige indruk, die je wel zou verwachten.

Ik geef er een 8+ voor, aangezien dit toch mijn favo comicfiduur is. Ik hoop alleen dat er straks ook een (of meer!!) film (s) komen die meer in de stijl van X-Men gemaakt zijn, wat serieuzer en volwassener.... En de DVD ga ik zeker halen, want dat wordt een knaller.

Tossie
17-07-2002, 09:37
En de DVD ga ik zeker halen, want dat wordt een knaller.

Zijn er al specs van bekend?

Rochan
17-07-2002, 09:41
Zijn er al specs van bekend?
Dit zijn de specs, voor de R1 versie, daar wordt ook een Collectorsbox uitgebracht.
Bron www.ign.com

July 15, 2002 - Today Columbia TriStar announced the full specs for the November 1st release of Spider-Man on DVD. The smash hit film will arrive on both fullscreen and widescreen editions backed by a $100 million marketing campaign. Below you will find the full specs for the two-disc set that will include two commentary tracks and much more:

DISC ONE

Video: 1.85:1 anamorphic widescreen.

Audio: English & French 5.1 (Dolby Digital)

Subtitles: English, French & Spanish

Subtitled Factoids "Weaving the Web": Pop-On Production Notes &
Historical Facts

Commentary: Sam Raimi (director), Laura Ziskin (producer), Kirsten
Dunst & Grant Curtis (co-producer)

SFX Commentary: John Dykstra (special effects designer) & Visual
Effects Crew

Branching Web-i-sodes (access via Spider-Sense)

Marketing Campaigns: Trailers & TV Spots

Filmographies & Character Files

Music Videos: Chad Kroeger featuring Josey Scott, "Hero" & Sum 41,
"What We're All About"

DVD-ROM: Comic/Feature Comparison; Record Your Own Commentary;
Countdown to Spider-Man 2; Weblinks

DISC TWO

HBO Making of Spider-Man

"Spider-Mania": an E! Entertainment Special

Director Profile: Sam Raimi

Composer Profile: Danny Elfman

Screen Tests: Tobey Maguire, J.K. Simmons & CGI Spider-Man

Costume and Makeup Tests

Gag/Outtake Reel

Conceptual Art & Production Design Gallery

Historical Documentary - Spider-Man: The Mythology of the 21st
Century

The Spider-Man Comic Book Archives

Rogues Gallery

The Loves of Peter Parker

Comic Book Artist Pin-Up Gallery

Activision Game: Hints & Tips

DVD-ROM: Activision Game (two playable levels for PC); three
exclusive Marvel dot.comics (Spider-Man: Blue #1, Black Cat #1, & Peter
Parker: Return of the Goblin); Spider-Man: Visualizer

Also on November 1, Columbia will release a Collector's DVD Set that will include the Widescreen DVD, a reprint of Marvel Comic's "Amazing Fantasy" #15 in which Spider-Man was created, an exclusive collectible drawing by former Spider-Man artist John Romita, Sr. and current Spider-Man artist John Romita, Jr., a collectible numbered film cel from the movie, and more.

Glenn Smits
17-07-2002, 18:08
Het zit niet mee de laatste tijd met de bios bij mij. Heb LOTR niet in de bios gezien en Spiderman en Starwars ook niet. Het schiet niet op. Ik heb toen echter wel Training Day en Showtime en Bandits en John Q gezien.
Training Day is een absolute topper.

Rochan
20-07-2002, 09:30
Heb de film gisteravond gezien. Heb echt genoten van de film. vond het een goede comicverfilming. Het enigste minpunt van de film vond ik toch wel een beetje over kill aan S.E. en dan vooral de scenes van Spider man zelf. Ga de dvd zeker aanschaffen (is eigenlijk wel van zelfsprekend, als comicfan) En wacht met smarrt af op de vervolg delen:D :cool: :D

Donovan
23-07-2002, 22:17
Heb hem net in de bios gezien, en ik kan er kort over zijn: tenzij de dvd voor een euro'tje of vijf te koop is ga ik hier geen geld aan uitgeven. De term "don't believe the hype" is nog nooit zo van toepassing geweest.

M Balje
30-07-2002, 23:37
Ik heb de film net gezien in het Tussinski Theater zaal 1(Amsterdam)
En ik moet zeggen dat ik het een goede film vond.
Goede muziek,zat alleen op sommige fragmenten een beetje dat Batman muziekje (Het begin van Batman en het eind)in en vond dat een beetje minder.
Maar verder heb ik niks te zijken.

Ik ga met Smart zitten wachten op de dvd Release en op deel 2.

Peter pannekoek
31-07-2002, 18:13
Omdat ik in de middag ging was de bios vrijwel leeg :D en ik heb echt genoten van de film, je hoeft er nie bij na te denken, gewoon verstand op 0 en kijke ...heerlijk

Jeroen Driessen
01-08-2002, 11:52
De term "don't believe the hype" is nog nooit zo van toepassing geweest. Spider-Man is al meer dan 30 jaar populair in de VS en nu dan eindelijk eens live op het witte doek. Logisch dat er een hype ontstaat. De film doet ook heel erg comicachtig aan en als je nooit iets in comics hebt gezien of je verwacht een serieuzere film, dan is dit zeker een tegenvaller.
Ik vind het altijd onzin dat een hype nooit iets kan zijn, omdat het....en hype is. Mensen maken die hype zelf, door enorm uit te kijken naar een film en de commercie speelt er handig op in en trekt zo ook "de rest" mee. Dat een film dan voor die rest tegenvalt kan ik me voorstellen, maar juist diegene die hier naar uit hebben gekeken vinden de film fantastisch. Als je dus naar een film gaat, omdat het een hype is, dan is de kans groter dat hij tegenvalt. Ik verwachtte echter heel andere dingen, dus ik vond hem erg goed. Ik blijf het hypen van films altijd lastig vinden om over te discussiëren... Wie maakt dit nu een hype, wat is de verwachting, wat is de beleving, wat is je smaak...ga er maar eens aanstaan!

Xin
04-09-2002, 19:55
Er zijn nogal wat Spiderman treads maar deze leek mij de juiste. Hier een artikel van R2 Project over de DVD release.

We are getting trade reports that "Spiderman" has been officially pegged for November 4th release date. However we note that Columbia have moved the release date on their documentation that we see from the 1st of November to the 25th. By all accounts the release date is a matter of some debate, should it be released before "Attack of the Clones" or afterwards? Keep watching this space for details.

Link naar artikel
http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=4637

Lourens
07-09-2002, 22:38
Heb de film in vliegtuig naar VS gezien, en ben blij dat ik niet naar de bios ben geweest om de film te gaan zien,
Wat film mij die film tegen, het is dat ik in het vliegtuig zat had toch niks beters te doen... :D