PDA

Bekijk de volledige versie : Spider-Man 2 of 2.1



Jeroz
17-08-2007, 00:18
Hallo,
ik wou binnenkort nog even spider-man 2 gaan kopen, omdat ik toch ook de
eerste spider-man op dvd heb en ik zeker weten spider-man 3 ga kopen moet ik
de collectie toch compleet hebben.
maar ik kwam dus erachter dat er een ook spider-man 2.1 versie was en dat een extended cut versie was.
nu is mijn vraag of jullie spider-man 2 of 2.1 in huis hebben want bij de freerecordshop
scheelt het maar 5 euro tussen de twee versies.
maar wat mij eigenlijk tegenhoud is dat 2.1 een extended versie is, dus geen director's cut.
dus de regisseur heeft niet zijn toe stemming gegeven om de extra beelden ertussen te
plakken. dus ik ben bang dat de extra beelden de film zouden kunnen verpesten,
want ik heb begrepen dat de lift scene vervangen is door een andere lift scene met andere dialogen en er zitten in totaal ongeveer 8 minuten extra in en zijn dat geen scènes die de film zouden kunnen verpesten?.
dus welke hebben jullie thuis liggen spider-man 2 of 2.1 / of welke lijkt jullie beter?

alvast hartelijk bedankt.

Erwin de Koning
17-08-2007, 07:33
Koop ze allebei

:bier:

Patrick van den Hul
17-08-2007, 08:40
Kunnen we geen algemeen topic maken voor al je vragen over specifieke DVD's?

Aloys
17-08-2007, 08:45
In 2.1 zitten nieuwe shots waarvan ze eerst door het budget de sfx niet af konden krijgen.

Er zitten betere stukken in, maar sommige scenes zijn ook minder geworden.

Overall zal het weinig uitmaken.

(ik bezit beide versies)

Pieter V
17-08-2007, 12:42
De nieuwe extented shots, voegen nauwlijks nog iets toe. En de extra's die bij Spider-Man 2 zitten, komen niet bij 2.1 voor. De extra's die 2.1 biedt, gaan meer over Spider-Man 3 dan over deel twee.

Ga er maar vanuit, dat je deze extra's straks ook terug kunt kijken, op de Spider-Man 3 2 disc uitgave.

En als je toch voor Spider-Man 2.1 zou willen gaan, zou ik hem pas kopen voor een mooi prijsje.

Hier is ook nog een review over 2.1: http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=3802

Lorre
17-08-2007, 15:33
De extra stukjes in de gevechtscénes vind ik wel tof, maar de liftscéne vond ik dan weer beter in de eerste uitgave. Ook Jameson in Spider-man pak vond ik goed als deleted scéne, maar in de film komt het niet tot zijn recht. Ook zijn er dacht ik bepaalde shots gewijzigd om de nadruk nog meer op Peter Parker (Tobey Maguire) te leggen. Mijn voorkeur gaat uit naar de gewone bioscoopversie, maar moest ik van u zijn zou ik wachten tot ik de blu-ray editie kan kopen. Die bevat namelijk beide versies.

Aloys
17-08-2007, 15:38
De extra stukjes in de gevechtscénes vind ik wel tof, maar de liftscéne vond ik dan weer beter in de eerste uitgave. Ook Jameson in Spider-man pak vond ik goed als deleted scéne, maar in de film komt het niet tot zijn recht. Ook zijn er dacht ik bepaalde shots gewijzigd om de nadruk nog meer op Peter Parker (Tobey Maguire) te leggen. Mijn voorkeur gaat uit naar de gewone bioscoopversie, maar moest ik van u zijn zou ik wachten tot ik de blu-ray editie kan kopen. Die bevat namelijk beide versies.

Hier ben ik het mee eens, alleen vind ik ze ongeveer even goed.

Ralfers
17-08-2007, 18:31
ik zou voor de Spider-Man 2 giftset gaan :) zag hem dinsdag nog liggen bij de MM (Groningen) voor 8,99 (y)

Jeroz
18-08-2007, 00:34
ik zou voor de Spider-Man 2 giftset gaan :) zag hem dinsdag nog liggen bij de MM (Groningen) voor 8,99 (y)

Is dat dan de normale of de extended versie?

Frank
18-08-2007, 09:42
Normale.

Mathieu Ghekiere
18-08-2007, 09:51
De gewone 2disc editie bevat wel een making of van zo'n 2 uur lang, en de 2.1 versie niet.

Jeroz
18-08-2007, 13:25
ik heb vandaag bij freerecordshop toch maar spider-man 2.1 gekocht voor 5 euro.

Werner
18-08-2007, 16:00
ik heb vandaag bij freerecordshop toch maar spider-man 2.1 gekocht voor 5 euro.

Voor die prijs ben je zeker niet bedrogen!