PDA

Bekijk de volledige versie : Meer Blu-ray schijven verkocht dan HD DVD



DaMan
17-08-2007, 12:20
Dit jaar zijn er meer Blu-ray discs verkocht dan HD DVD schijfjes volgens 'n onderzoek van Home Media Research.

http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/blu-ray-discs-sales-figures-are-higher-then-hd-dvd-discs-this-year.html

Aloys
17-08-2007, 12:23
Sales of Blu-ray discs for the 1st 6 months of this year totalled 1.6 million units, compared with 795,000 HD-DVD discs sold in the same time frame.

Twee keer zoveel dus.

DaMan
17-08-2007, 12:28
Ik moet nog maar zien welke vd. 2 het gaat winnen. Het kan best zijn dat veel consumenten 't beide links laten liggen & liever wachten op goede internet-streaming.

Bealeo
17-08-2007, 14:24
Ik moet nog maar zien welke vd. 2 het gaat winnen. Het kan best zijn dat veel consumenten 't beide links laten liggen & liever wachten op goede internet-streaming.

Ik zou voortaan eerst "technisch" nadenken voordat je zulke uitspraken doet ;)

De zoveelste goede nieuws voor Blu-Ray :D

Pieter Kleine
17-08-2007, 14:44
Drie punten:
- Kijkend naar de manier waarop Blu Ray wordt gepushd is het nog verbazend hoeveel hd-dvds zijn verkocht. Ik koop mijn hd-dvds enkel nog online, bij gebrek aan aanbod in de lokale frs;
- Kijkend naar de hoeveelheden van elk formaat is het zeker dat beiden naast elkaar blijfven bestaan, er blijf behoefte aan afspeelapparatuur voor beide formaten.
- Zet je hiernaast het aantal verkochte dvds in dezelfde periode dan vallen HD-dvd en Blu Ray volledig weg. De nieuwe systemen moeten zich nog steeds bewijzen, mede gelet op de bestaande kinderziektes cq niet uitontwikkelde technologie.

SuperDre
18-08-2007, 00:36
Dit gaat dus over de eerste helft van het jaar, en dan is het aantal toch behoorlijk.. In de 2e helft is pas de PS3 in prijs verlaagt wat toen in 1 keer een enorme boost heeft gegeven. Grote ketens in de VS gaan voornamelijk nog alleen maar BD verkopen..
Technisch gezien is er helemaal niets mis met HD-DVD, maar in de praktijk heeft het 1 groot nadeel, 9 van de 10 grote blockbusters van de afgelopen tijd komt alleen uit op BD.. Het feit dat de meeste filmstudio's alleen op BD uitbrengen en niet op HD-DVD zal toch ook wel een grote reden zijn om toch maar over te stappen op BD. Zeker als die ene studio die nu nog alleen op HD-DVD uitbrengt (Universal) al volgens de steeds sterker wordende geruchten toch zwicht en ook gaat uitbrengen op BD, zodra dat gebeurd dan is het gedaan met HD-DVD.. Hou er namelijk ook rekening mee dat er meer producenten van apparatuur in het BD kamp zitten tegenover HD-DVD..

Tja en op goede internet-streaming kun je voorlopig nog lang wachten, want zodra dat werkelijk mainstream zou gaan worden verwacht maar dat ineens de internetabbo's enorm in prijs zullen stijgen... Er is gewoonweg niet genoeg capaciteit om voor iedereen HD-streaming te leveren..

Hellboy
18-08-2007, 09:31
Ik maak me niet zo heel druk over dit bericht. Gister me eerste HD-DVDtje gekocht. Als blijkt dat HD-DVD het toch niet gaat worden maak ik me neit zo heel druk.

Ik koop dan gewoon een speler ( bv. van LG ) die en HD-DVD ken lezen en Blu-Ray... Ik heb alleen dan geld gestoken in een HD-DVD spelertje voor me Xbox360. 150eu lichter ;)

Pieter Kleine
18-08-2007, 10:34
Technisch gezien is er helemaal niets mis met HD-DVD


Sterker nog, vaak zijn de hd-dvd uiitvoeringen van de film beter dan de blu ray. Ik koop dan altijd de hd-dvd versie, en enkel blu ray als er geen alternatief is danwel blijkens uitvoering de blu ray beter is (zelden). .

TJ Weissel
18-08-2007, 10:40
Ah een komkommerbericht :) ... door 'n research groep wiens naam onbekend is, poll onder 50man?

Nah, er zijn al teveel HD DVD's / Blu-ray's verkocht om dit nu nog te laten floppen, dit lot hebben de filmbakkers sowieso zelf in handen en niet de consument (hoe graag sommige dit ook willen), er zullen steeds minder films op DVD gaan verschijnen. Verder het feit dat er nu al meer HiDef media is verkocht dan het aantal verkochte DVD's bij de introductie geeft toch wel aan dat er vraag naar is. (als ik de cijfers van deze site tenminste moet geloven).

Mijn grootste probleem met BR is gewoon dat ik mij niet zo kan vinden met Sony Pictures en de Warner Bros releases zijn zoals eerder gezegd hierboven, in eerste instantie (soms) HD Exclusive en in tweede instantie beter uitgewerkt.

Nee deze formaten overleven allebij, worden hybride spelers die de markt gaan voeren, en je kastje bevat binnenkort Rode en Blauwe hoesjes.

Newboy
19-08-2007, 00:43
Ik moet nog maar zien welke vd. 2 het gaat winnen. Het kan best zijn dat veel consumenten 't beide links laten liggen & liever wachten op goede internet-streaming.

Dan mogen wel de limieten van alle landen eerst wegvallen voor + nog het feit dat niet iedereen internetverbinding heeft. Zelfs pay per view op tv heeft niet zo'n succes laat staan internet-streaming.

Bijzonder goed nieuws voor Blu-ray. Heeft ook veel voordelen tegenover HD-DVD door zijn grotere opslagcapaciteit. Face/off bijvoorbeeld komt op de 2 formaten. Maar bij HD-DVD vallen de extra's weg door vermoedelijk door de beperkte opslagcapciteit.

And features which appear to be exclusive to Blu-ray Disc (they are not listed for the HD DVD release, presumably due to the reduced storage capacity) include:
The Light and the Dark: Making Face/Off (HD)
John Woo: A Life in Pictures (HD)
Original Theatrical Trailer (HD) http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=64762

TJ Weissel
19-08-2007, 10:22
Dan mogen wel de limieten van alle landen eerst wegvallen voor + nog het feit dat niet iedereen internetverbinding heeft. Zelfs pay per view op tv heeft niet zo'n succes laat staan internet-streaming.

Bijzonder goed nieuws voor Blu-ray. Heeft ook veel voordelen tegenover HD-DVD door zijn grotere opslagcapaciteit. Face/off bijvoorbeeld komt op de 2 formaten. Maar bij HD-DVD vallen de extra's weg door vermoedelijk door de beperkte opslagcapciteit.

And features which appear to be exclusive to Blu-ray Disc (they are not listed for the HD DVD release, presumably due to the reduced storage capacity) include:
The Light and the Dark: Making Face/Off (HD)
John Woo: A Life in Pictures (HD)
Original Theatrical Trailer (HD)http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=64762

Vergeet niet dat het hier om de amerikaanse BD gaat, deze vermoedelijk niet regiovrij is? (edit: Region: All Regions)

Reinbo
19-08-2007, 12:04
Universal staat nu ook al onderdruk van het moederbedrijf (NBC) om ook op BR te gaat releasen. Denk niet dat HD DVD zal verdwijnen, maar de slag om de consumenten (film) markt hebben ze gewoon verloren....


http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa141.html#uniema

Pieter Kleine
19-08-2007, 16:23
Reinbo;1210116
maar de slag om de consumenten (film) markt hebben ze gewoon verloren....
Sorry, maar dan weet je niet wat er aan de hand is. Er is maar één formaat dat de slag om de consumentenmarkt nog steeds heeft gewonnen en dat is dvd! Volgens de media wint de ene keer blu ray, dan weer hd-dvd, dan weer blu ray. Feit is dat van beide hd-formaten al zoveel verkocht zijn dat beide systemen gewoon naast elkaar blijven bestaan. En digital bits is helaas niet meer onafhankelijk in de berichtgeving, sinds ze zelf een keuze hebben gedaan voor blu ray, inplaats van de markt die keuze te laten doen.

En de HD-titels zullen vermoedelijk nooit de slag om de consumentenmarkt winnen, maar zal een deel van de markt veroveren. DVD kan wel eens het leidende medium blijven.

SuperDre
19-08-2007, 18:27
Reinbo;1210116
Sorry, maar dan weet je niet wat er aan de hand is. Er is maar één formaat dat de slag om de consumentenmarkt nog steeds heeft gewonnen en dat is dvd! Volgens de media wint de ene keer blu ray, dan weer hd-dvd, dan weer blu ray. Feit is dat van beide hd-formaten al zoveel verkocht zijn dat beide systemen gewoon naast elkaar blijven bestaan. En digital bits is helaas niet meer onafhankelijk in de berichtgeving, sinds ze zelf een keuze hebben gedaan voor blu ray, inplaats van de markt die keuze te laten doen.

En de HD-titels zullen vermoedelijk nooit de slag om de consumentenmarkt winnen, maar zal een deel van de markt veroveren. DVD kan wel eens het leidende medium blijven.

Ik denk toch echt dat JIJ degene bent die niet weet wat er aan de hand is.. jij doet net alsof dvd bij deze ronde hoort, wat natuurlijk niet het geval is.. dat is net zoiets zeggen als 1 jaar na de introductie van dvd dat VHS de slag om de consumentenmarkt had gewonnen..
Je moet het eerder zien in de trand vhs vs vcc bv, in het begin hadden beide formaten ook redelijk wat titels, totdat vhs toch de overhand kreeg. De vergelijking is bijna gelijk te maken als met BD vs HD-DVD, namelijk bij VHS had je ook meerdere fabrikanten die voor dat formaat spelers op de markt brachten, en VCC had je er maar 1 (en een bietje), datzelfde is nu ook het geval bij BD waar een hoop grote electronica fabrikanten een speler voor uitbrengen, maar voor HD-DVD is het er ook weer eigenlijk maar 1 (en een bietje)..
De meeste consumenten zien nu ook duidelijk dat de meeste (grote) filmmaatschappijen alleen op BD uitbrengen (met uitzondering dus van de grote Universal) gaan die toch voor het zekere (let dus op dat de meeste doorsnee huishoudens dan toch voor Disneyzuk gaan die alleen BD doen).
Jij geeft ook aan dat de ene keer BD dan weer HD-DVD wint, dan lees jij toch alleen maar verouderde 'media' want ik kan me al lang niet meer herinneren dat er ergens te lezen stond dat HD-DVD meer verkocht dan BD.. Alle berichten tegenwoordig zijn toch dat BD weer meer verkoopt dan HD-DVD..
En ga er maar zeker van uit dat wanneer Universal om is, dat HD-DVD dus echt verloren heeft, en de kant van vcc op zal gaan, ofwel er komt nog wel voor uit, maar steeds minder en minder tot op een gegeven moment er niets meer voor te krijgen is.. Wat je dus ook niet moet vergeten is dat maatschappijen wel uit kunnen brengen op HD-DVD, maar als winkeliers die niet in hun schappen leggen dan heeft het ook weinig nut. En dus het feit dat enkele grote retailers in de VS alleen BD gaan verkopen dan geeft dat toch wel aan wat die retailers denken over het succes van HD-DVD...

Pieter Kleine
19-08-2007, 18:51
Ik haalde laatst in de frs Steenwijk 4 bd op. Dit leidde tot de vraag: goh, heeft u een blu ray speler. Paar weken eerder in dezelfde frs toe ik een hd-dvd disc ophaalde, was mijn vraag: verkoopt dat spul eigenlijk wel. Nee was het antwoord, nog niks verkocht. Wel de afgelopen week in Meppel, 4 stuks. Heb recent in een personeelsblad een stuk geplaatst over hd-dvd en blu ray. Er werken bij mijn bedrijf zo'n 400 mensen. Aan de reacties te horen was ik de enige met een bd- en hd-dvdspeler. De meesten hadden zelfs nog nooit van blu ray en hd-dvd gehoord. En let wel, de bij de introductie van de dvd was dit al massaal bekend. En de huidige onbekendheid is ook wel logisch, want is één van vele nieuwe technieken.
Er is verder een belangrijk verschil met de introductie van de dvd. Toen de dvd werd ingevoerd werkte de techniek. Nu zijn er op voorhand al verschillende kinderziektes waarwij de pioniers wel over heen komen, maar die bij de massa comsumten twijfels alleen maar bevestigen. Een recent voorbeeld: de nieuwe geluidsformaten en de discussie die wereldwijd nu gevoerd wordt over wel of niet kunnen decoderen daarvan in de nieuwe receivers. 24 p die nu pas bij de nieuwe tv modellen komt. En wil je een perfect beeld dan moet je dus wel weer 24 p hebben.
Ik investeer nu in beide nieuwe formaten, en verwacht wel dat het gaat doorzetten, maar ik blijf een duidelijke en grotere markt zien voor dvd nu en op de middellange termijn. Want dat is al vaker hier geschreven voor een grote groep consumenten biedt hd-dvd en bd geen voordeel.

SuperDre
19-08-2007, 19:15
Want dat is al vaker hier geschreven voor een grote groep consumenten biedt hd-dvd en bd geen voordeel.

Maar dat deed dvd in het begin ook niet voor mensen die vhs hadden..

TJ Weissel
19-08-2007, 19:24
Ik denk toch echt dat JIJ degene bent die niet weet wat er aan de hand is.. jij doet net alsof dvd bij deze ronde hoort, wat natuurlijk niet het geval is.. dat is net zoiets zeggen als 1 jaar na de introductie van dvd dat VHS de slag om de consumentenmarkt had gewonnen..
Je moet het eerder zien in de trand vhs vs vcc bv, in het begin hadden beide formaten ook redelijk wat titels, totdat vhs toch de overhand kreeg. De vergelijking is bijna gelijk te maken als met BD vs HD-DVD, namelijk bij VHS had je ook meerdere fabrikanten die voor dat formaat spelers op de markt brachten, en VCC had je er maar 1 (en een bietje), datzelfde is nu ook het geval bij BD waar een hoop grote electronica fabrikanten een speler voor uitbrengen, maar voor HD-DVD is het er ook weer eigenlijk maar 1 (en een bietje)..
De meeste consumenten zien nu ook duidelijk dat de meeste (grote) filmmaatschappijen alleen op BD uitbrengen (met uitzondering dus van de grote Universal) gaan die toch voor het zekere (let dus op dat de meeste doorsnee huishoudens dan toch voor Disneyzuk gaan die alleen BD doen).
Jij geeft ook aan dat de ene keer BD dan weer HD-DVD wint, dan lees jij toch alleen maar verouderde 'media' want ik kan me al lang niet meer herinneren dat er ergens te lezen stond dat HD-DVD meer verkocht dan BD.. Alle berichten tegenwoordig zijn toch dat BD weer meer verkoopt dan HD-DVD..
En ga er maar zeker van uit dat wanneer Universal om is, dat HD-DVD dus echt verloren heeft, en de kant van vcc op zal gaan, ofwel er komt nog wel voor uit, maar steeds minder en minder tot op een gegeven moment er niets meer voor te krijgen is.. Wat je dus ook niet moet vergeten is dat maatschappijen wel uit kunnen brengen op HD-DVD, maar als winkeliers die niet in hun schappen leggen dan heeft het ook weinig nut. En dus het feit dat enkele grote retailers in de VS alleen BD gaan verkopen dan geeft dat toch wel aan wat die retailers denken over het succes van HD-DVD...

Het is nog altijd 'n feit dat de studios het in eigen hand hebben en niet de consument.. wanneer ze steeds minder op DVD uit gaan brengen....

Verder HD DVD heeft niet verloren. er zijn al teveel HD DVD's verkocht *en persfabrieken* om deze standaard te laten falen. Blu Ray zal mogelijk de populairste zijn... maar wanneer de Hybrids een feit zijn is de rest bijzaak.

TJ Weissel
19-08-2007, 19:31
De toekomst: (oudere foto)
http://www.scav.nl/schijfjes.jpg
my host
http://www.scav.nl:2222/CMD_FILE_MANAGER/domains/scav.nl/public_html/schijfjes.jpg

Avalan
19-08-2007, 19:55
Het is nog altijd 'n feit dat de studios het in eigen hand hebben en niet de consument.. wanneer ze steeds minder op DVD uit gaan brengen....


Correct, maar zolang er veel meer DVDs verkocht worden dan DVDs, zie ik geen enkele uitgever iets in HD-only uitbrengen hoor. En daar knelt dan ook het schoentje, cfr SACD.

Avalan
19-08-2007, 20:12
Maar dat deed dvd in het begin ook niet voor mensen die vhs hadden..

Dat weet ik nog zo niet. DVD was (op dat moment) in verschillende opzichten beter dan VHS:
* betere kwaliteit zonder ruis e.d.
* geen last van beschadigingen door veelvuldig afspelen (ondertussen weten we dat dat niet noodzakelijk zo is, met beschadigde DVDs uit videotheken die mogelijk niet meer deftig afspelen).
* veel handiger formaat.
* random toegang tot verschillende chapters/content, zonder te moeten door- of terugspoelen
Nadeel (op dat moment) :
* niet te copiëren.

Voor HD-DVD en BluRay is het voordeel tov DVD nog enkel de betere beeld- en geluidskwaliteit en meer interactieve mogelijkheden. Het eerste zie/hoor je sowieso alleen op nieuwe/goede hardware en het laatste interesseert het gros van huidige DVD-kijkers soweiso niet.
Ik vrees dan ook dat het nog vrij lang een niche-markt zal blijven.

Lorre
19-08-2007, 20:21
Er komt allemaal wel meer bij kijken dan enkel een hybrid speler op de markt brengen. De studio's (Universal, Warner,...) moeten dan telkens beide formaten ondersteunen wat leidt tot het dubbel uitbrengen (--> lees dubbele kosten) van het uitbrengen van 1 bepaalde film. Zoals ik al eerder aangaf studio's mogen een voorkeur hebben en hun principes aanduiden voor een bepaald formaat, op het einde draait het om de winst. Als BR nu de grote favoriet is en dan ook de meeste uitgaves van neem nu Warner daarop gekocht worden gaat die niet onnodig nog het HD-DVD kamp ondersteunen als het toch te weinig opbrengt. Zelfde geld voor Universal. Ze laten een groot publiek links liggen die nu al voor BR gekozen hebben en als blijkt dat er enorm veel poen te rapen valt met ook die te ondersteunen zullen ze het zeker niet laten. Ik verwacht alsnog dat HD-DVD in de loop van tijd overkop gaat en BR de grote overwinning behaalt. Universal en Warner mogen nu nog exclusives uitbrengen eens hun magische doos zal leeg zijn, het geld minder vlug binnenstroomt en daarboven op ook een druk van zowel de consument en andere bedrijven die investeren in bepaalde films van hen bovenop hen komt zullen die toch genoodzaakt zijn om het andere formaat mee te ondersteunen of te beslissen wat voor hen het voordeligst zal worden in de toekomst. Het weg en weer geslinger van wie meer verkoopt is nu ook nog niet echt goed te zeggen. HD-DVD heeft op DIT moment een ruimere keuze waardoor er door bepaalde titels meer HD-DVD's verkocht worden dan BR's. Maar zoals eerder aangegeven hoelang kan HD-DVD overleven op enkel de exclusieve versies van Universal en Warner? Eens hun doos van toppers op is en het grootste gedeelte van hun publiek die gekocht hebben zal het uitsterven vanwege te weinig support. En als je de releaselijst begint te zien van BR merk je dat ook die aardig begint aan te vullen. BR komt gewoon minder vlug op gang en heb het liever zo dan gewoon vlug afgewerkte titels op een HD-medium te krijgen. En in de toekomst zal HD-DVD mss 1 exclusive kunnen uitbrengen terwijl BR er dan 2-5 tegen aan kan gooien dankzij hun grotere support...

Reinbo
19-08-2007, 21:21
Reinbo;1210116
Sorry, maar dan weet je niet wat er aan de hand is. Er is maar één formaat dat de slag om de consumentenmarkt nog steeds heeft gewonnen en dat is dvd! Volgens de media wint de ene keer blu ray, dan weer hd-dvd, dan weer blu ray. Feit is dat van beide hd-formaten al zoveel verkocht zijn dat beide systemen gewoon naast elkaar blijven bestaan. En digital bits is helaas niet meer onafhankelijk in de berichtgeving, sinds ze zelf een keuze hebben gedaan voor blu ray, inplaats van de markt die keuze te laten doen.

En de HD-titels zullen vermoedelijk nooit de slag om de consumentenmarkt winnen, maar zal een deel van de markt veroveren. DVD kan wel eens het leidende medium blijven.


DVD? goh, ik wist niet dat die mee deden, zal over enkele jaren zeker meer gebruikt worden dan een HD dragers..... Not!

Verder heb ik het nergens over de positie van The Digital Bits, maar enkel over het feit dat de moedermaatschappij van Universal (aldus Universal zelf) ze onder druk zet. En dan heb ik het niet eens over de verkoop cijfers, laat staat de release lijst dit najaar, maar zo je wilt... Keep on dreaming en keep on buying dvd's in 2012! :twisted: Moet je wel goed zoeken, want ik denk niet dat er nog een maatschappij is die die uitbrengt.


@ Lorre: Warner brengt op beide formats uit en hun 300 verkoopt bijna 3 keer zo goed op Blue Ray

Lorre
19-08-2007, 21:36
Ze brengen idd op beide formaten hun films uit, maar ze hebben toch een voorkeur voor HD-DVD met exclusives aan te bieden. Daarom doel ik in mijn post ook op hun. :)

Pieter Kleine
19-08-2007, 22:04
Maar dat deed dvd in het begin ook niet voor mensen die vhs hadden..

Zoals hierboven gemeld bood dvd dat voordeel direct al. Men kon namelijk makkelijk op dvd overstappen met behoudt van de bestaande apparatuur. Met hd-dvd en bd is dat anders, je hebt een minimaal een hd-ready tv nodig. Tot voor kort leefde ik in de illussie dat je ook voor de nieuwe geluidsformaten een nieuwe receiver nodig hebt. Maar dat schijnt dus niet zo te zijn, wat mij er overigens niet van weerhoudt binnenkort toch zo'n nieuwe receiver aan te schaffen (het is weer eens tijd voor).

Reinbo


Keep on dreaming en keep on buying dvd's in 2012!

Ik koop nieuwe films voornamelijk op hd-dvd en blu ray. Maar ik blijf ook nog dvds kopen, voornamelijk series. Ik had alleen kritiek op jouwe stelling dat hd-dvd de slag om de consumentenmarkt heeft verloren. Mogelijk dat de opinies van sommigen daartoe aanleiding geven, maar de feiten niet. Qua softwareaanbod lopen hd-dvd en bd nog aardig gelijk op. Daarbij ben ik erg benieuwd wat dit jaar de kerst gaat doen, met al aangekondigde prijsverlagingen voor hd-dvd spelers.

En dat BD succes van 300. Dat wordt volgens aan analyse die ik heb gelezen ook wel verklaard omdat veel ps3 bezitters de BD 300 hebben gekocht, omdat dat nogal op de 'computerspel' lijkt.



DVD? goh, ik wist niet dat die mee deden, zal over enkele jaren zeker meer gebruikt worden dan een HD dragers..... Not!


De meeste lezers hier zijn zoals ik a-typisch. Wij kopen nieuwe apparatuur en vervangen die al na een paar jaar. Kijkend naar de mensen die ik in mijn omgeving kijken doen de meeste mensen het anders. Die kopen een nieuwe tv. en vervangen deze pas als hij kapot is. Deze mensen gaan niet opeens die tv vervangen door relatief dure tv's omdat er nu hd-dvd of bd is. In tegendeel! Die blijven gewoon dvds kopen, die doen het nu al goed genoeg is een door mij vaak gehoord argument. En laat ik het dan niet eens er over hebben dat volgens sommigen je pas echt van hd-dvd of bd kunt genieten met schermen vann 50 inch of groter.

TJ Weissel
20-08-2007, 02:36
Correct, maar zolang er veel meer DVDs verkocht worden dan DVDs, zie ik geen enkele uitgever iets in HD-only uitbrengen hoor. En daar knelt dan ook het schoentje, cfr SACD.

Jawel het beinvloed de verkoop van HD devices ;)

SACD had verder niets nieuws onder de zon, HD zorgt voor 'n nieuwe "boom" en daar pikt iedere fabrikant 'n graantje van mee.

Reinbo
20-08-2007, 06:35
@ Rhodanos:
Ik heb nu een BR (PS3) Ik koop volgend jaar een mooie high end BR (Liefst Combo), als heb ik sterk het idee dat dat niet eens meer hoeft. HD spelers kunnen wel goedkoper worden met kerst, maar BR zal snel volgen. Bovendien koopt de gewone consument liever een iets duurdere Philips of Sony dan en Toshiba (als die al worden aangeboden door de winkelier).

Verder is er de release lijst met alle blockbusters van deze zomer die enkele op BR verschijnen. Dat 300 zoveel meer verkoopt door ps3 zou kunnen, maar ook andere titels lopen beter en dat terwijl HD goedkoper is en meer titels uit heeft... En tot slot kan je geen HD huren, wel BR (In de US dan).

Maar we zullen zien. Ikzelf twijfel niet meer.

Edwin V
20-08-2007, 07:01
Blu-ray overheerst nu wel. Bij de MM bijvoorbeeld is het vak met Blu-ray discs veel groter dan die met HD-DVD's. Dat wil echter niet zeggen dat Blu-ray de winnaar gaat worden en de opvolger van DVD. Het kan ook de kant van laserdisc op gaan, hoewel de discs wel meer verkrijgbaar zijn dan laserdisc in Nederland destijds.
Ik denk ook dat het merendeel van de consumenten dik tevreden is met DVD en niet een hogere prijs wil betalen voor Blu-ray of HD-DVD. Dus als de filmmaatschappijen willen dat Blu-ray echt gaat doorbreken moeten ze de prijzen van de discs net zo laag maken als die van DVD of zelfs films alleen uitbrengen op Blu-ray. Ook zullen er spelers moeten komen die hetzelfde geprijsd zijn als DVD spelers. HD-ready TV's lopen al wel aardig maar dat komt meer door de strakke platte schermen dan daadwerkelijk HD beeld.

Rogier Burghout
20-08-2007, 07:09
Idd, 30 eruo vind ik net ook te duur, 20 euro zoals HD DVD is een mooie prijs. Toch zie ik een aantal titels op HD DVD die ik graag op BD zou zien, bijv de Universal titels. Ik ben zelf een grote Michael Mann fan, en een aantal films zijn via Universal uitgebracht, en voorlopig gaan die niet over...:(
Waar ik me overigens wel aan stoor is dat je ziet bij BD uitvoeringen van 2-disc SE uitgaves op DVD dat ze alleen de extra's van disc 1 meenemen....

Reinbo
20-08-2007, 07:35
Die prijzen dalen natuurlijk nog wel. Het hele zooitje is nog geen jaar op de markt.. maar over 3 jaar koop je gewoon de oudere titels voor € 10. Een nieuwe dvd kost ook nu vaak nog € 20,- maar als je een paar weekjes wacht heb je 'm voor de helft. Denk ook niet dat het een laserdisc verhaal wordt, daarvoor lijkt het BR schijfje te veel op dvd. de consument is er dus eigenlijk al aan gewend.

Pieter Kleine
20-08-2007, 09:15
Reinbo


En tot slot kan je geen HD huren, wel BR (In de US dan).



Ik ben vorige week overgestapt van moviemile naar keeno. Je kunt bij keeno.nl zowel hd-dvd als br huren. Heb vorige week Corpse Bride gehuurd in de Blu Ray versie. Ga hem op termijn wel kopen, maar dan in de hd-dvd versie (is technisch beter).

Mijn hardware is beneden wel vermeld. Ik hou beide opties bewust open Ik ga voor de best mogelijke kwaliteit op papier, en dat is vaak hd-dvd.

rvvnr1
20-08-2007, 19:38
Over een maandje of wat zal dit allemaal weleens omgedraaid kunnen zijn, zowel Paramount als Dreamworks (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=53938) kiezen nu nl. exlusief voor HD DVD!!

Pieter Kleine
20-08-2007, 20:47
De keuze is dus gebaseerd op het feit dat de techniek van HD-dvd beter uit ontwikkeld is en de productiekosten per eenheid product lager.

Lorre
20-08-2007, 21:22
En wederom zullen ze merken dat een deel van hun winst verloren gaat door zich te voegen bij HD-DVD. Met tijd zullen ze wel terug anders praten.(6)

Pieter Kleine
20-08-2007, 22:01
Ik heb even snel gekeken naar de releaselijst van dvd-home. De gevolgen voor nieuwe releases in Nederland zijn als volgt.

Nu 42 hd-dvd titels tegenover 33 blu ray titels.

Straks 42 hd-dvd titels tegenover 28 blu ray titels, als Paramount aangekondigde blu ray titels terugneemt.

Pieter Kleine
21-08-2007, 12:51
Een kleine update. Een kleine verfijning, er staan nog zo'n 13 dubbele uitgaves op de lijst, dus HD-dvd en Blu Ray. Wat als we die er af halen?

De blu ray spelers missen 29 enkel hd-dvd titels.

De HD-dvd spelers missen dan zo'n 10 enkel Blu Ray titels.

Ik heb zo'n - al eerder uitgesproken - vermoeden dat Samsung eind dit jaar en volgend jaar goede zaken gaat doen met de combo-speler. Ik ben benieuwd wat het korte termijn effect zal zijn op de hardware markt. De aarzelaars zullen denk ik - terecht - verder aarzelen, en als men ook voor HD gaat kiezen voor een combo-speler.

Wat wordt de volgende verrassing, op de langzamerhand uiterst onzekere hd-markt?

TJ Weissel
21-08-2007, 12:54
Grootste probleem is, dat het produceren van 'n bluray disc icm. rechten aan sony en de DRM en het authoren van 'n nog niet perfect uitgewerkt BD Java (en in de toekomst te verwachten BD Interactive .. PiP) veels te duur is.

Momenteel is het 'n feit dat er meer BD discs verkocht worden (niet bekend van welke titels), echter is het ook 'n feit dat 'n BD disc veel minder opbrengt dan 'n HD DVD dus ook al verkoopt 'n studio 2:1 ... maken ze meer winst op de laatst genoemde.

Ander bijkomend voordeel, bijna iedereen kan 'n *interactieve* HD DVD authoren daar de standaard af is, met als gevolg bijv ook veel indie releases (zie amazon).

SuperDre
21-08-2007, 12:54
De keuze is dus gebaseerd op het feit dat de techniek van HD-dvd beter uit ontwikkeld is en de productiekosten per eenheid product lager.

Helemaal niet gebasseerd op het feit dat HD-DVD beter uitontwikkeld is, maar op het feit dat Paramount/Dreamworks 150miljoen dollar heeft gekregen om 18 maanden lang exclusief op HD-DVD uit te brengen (de films van steven spielberg zijn uitgesloten van deze deal, omdat spielberg niet op HD-DVD wil uitbrengen)..

Pieter Kleine
21-08-2007, 12:59
Helemaal niet gebasseerd op het feit dat HD-DVD beter uitontwikkeld is, maar op het feit dat Paramount/Dreamworks 150miljoen dollar heeft gekregen om 18 maanden lang exclusief op HD-DVD uit te brengen (de films van steven spielberg zijn uitgesloten van deze deal, omdat spielberg niet op HD-DVD wil uitbrengen)..

Dat laatste komt van The digital bits. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze info is, want staat niet in persbericht van Paramount voorzover ik gezien heb. Ik moet wel zeggen dat de hele toonzetting van The digital bits heel 'verzuurd' bij mij overkwam en niet passend bij onafhankelijke journalitistieke verslaggeving.

TJ Weissel
21-08-2007, 13:03
Helemaal niet gebasseerd op het feit dat HD-DVD beter uitontwikkeld is, maar op het feit dat Paramount/Dreamworks 150miljoen dollar heeft gekregen om 18 maanden lang exclusief op HD-DVD uit te brengen (de films van steven spielberg zijn uitgesloten van deze deal, omdat spielberg niet op HD-DVD wil uitbrengen)..

Spielberg heeft geen keus daar 5 van zijn grote films bij Universal zitten, en niet bij Dreamworks of Paramount.


Paramount Home Entertainment will issue new releases day and date as well as catalog
titles exclusively on HD DVD. Today’s announcement does not include films directed
by Steven Spielberg as his films are not exclusive to either format.

Kleine pleister op de wonden dus ;)

Edwin V
21-08-2007, 13:15
Eerst maar eens Spielberg films uitbrengen. Helemaal niks is minstens zo erg als exclusief op 1 formaat.

SuperDre
21-08-2007, 16:42
Spielberg heeft geen keus daar 5 van zijn grote films bij Universal zitten, en niet bij Dreamworks of Paramount.

Kleine pleister op de wonden dus ;)

uhm.. spielberg heeft wel keuze, daarom zijn de spielbergfilms die waren aangekondigd door universal voor HD-DVD in het begin van het jaar verwijderd uit de lijst, omdat spielberg dit dus niet wilde, dat is ook de reden waarom ze bij paramount dus uitgesloten zijn voor de deal, ze komen alleen op BD..

SuperDre
21-08-2007, 16:56
Grootste probleem is, dat het produceren van 'n bluray disc icm. rechten aan sony en de DRM en het authoren van 'n nog niet perfect uitgewerkt BD Java (en in de toekomst te verwachten BD Interactive .. PiP) veels te duur is.

Momenteel is het 'n feit dat er meer BD discs verkocht worden (niet bekend van welke titels), echter is het ook 'n feit dat 'n BD disc veel minder opbrengt dan 'n HD DVD dus ook al verkoopt 'n studio 2:1 ... maken ze meer winst op de laatst genoemde.

Ander bijkomend voordeel, bijna iedereen kan 'n *interactieve* HD DVD authoren daar de standaard af is, met als gevolg bijv ook veel indie releases (zie amazon).

Wat jij zegt is trouwens onzin, iedereen kan ook een interactieve BD disk authoren zonder daar speciale rechten aan sony voor af te staan, je kunt bv gewoon ULead Moviefactory 6 gebruiken (die beide formaten kan authoren) of zelfs gewoon de software van Cyberlink die standaard meegeleverd wordt met de Sony BDburners (en verder zijn er nog een legio andere programma's waarmee het mogelijk is), en het betreffende resultaat gewoon via een BDperser laten persen.. En de standaard DRM is identiek aan die van HD-DVD, alleen bij BD is er de mogelijkheid om in de toekomst nieuwe strengere DRM toe te passen.. Net als bij BD zul je ook bij HD-DVD (en ook zoals nu al bij dvd is) moeten oppassen met welke functies je gebruikt, want niet alle functies worden (perfect) ondersteund door alle HD-DVD spelers, zeker de dualformat-spelers niet..

Pieter Kleine
21-08-2007, 17:32
And that's not the only thing that has switched. Dreamworks Animation chief Jeffrey Katzenberg said in March of the hi-def formats, "They're not going to become the next platform. I think for the general consumer, there is not a big enough delta between the standard DVD in terms of where it is today and the next generation." He said yesterday, "We believe the combination of this year's low-priced HD DVD players and the commitment to release a significant number of hit titles in the fall makes HD DVD the best way to view movies at home." Bron: variety.

Let ook op de twijfel of HD-dvd en Blu Ray het nieuwe medium worden.

Pieter Kleine
24-08-2007, 21:49
http://www.highdefdigest.com/news/show/Disc_Sales/Netflix/Netflix:_Demand_for_Blu-ray_and_HD_DVD_Evenly_Split,_But_Tiny/895 heeft een artikel over verhuurcijfers van HD-dvd en Blu Ray. Blijkbaar loopt dat gelijk op, in tegenstelling tot eerder gepubluceerde verkoopcijfers.

Overigens ik toch nog wel met een vraag. We horen een verhouding van 2 tegen 1 in verkoopcijfers van HD-dvd en Blu Ray. Maar wat wordt er precies geteld. De verkopen van de groothandel aan de detailhandel of van de detailhandel aan de consument. In het eerste geval kan er veel vervuiling zitten in de verkoopcijfers.

Reinbo
24-08-2007, 23:37
Ach laten we in ieder geval vaststellen dat ze beide niet echt lopen en dat dat nog wel even zo zal blijven...

Avalan
25-08-2007, 12:33
Ach laten we in ieder geval vaststellen dat ze beide niet echt lopen en dat dat nog wel even zo zal blijven...

Amen :)

TJ Weissel
25-08-2007, 13:09
Ach laten we in ieder geval vaststellen dat ze beide niet echt lopen en dat dat nog wel even zo zal blijven...

Het was je vast ontgaan, maar kijk eens in dit Topique! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50314) en aanschouw het feit dat deze lijst steeds groter wordt :)