PDA

Bekijk de volledige versie : BREAKING NEWS: Pim Fortuyn neergeschoten!!



Pagina's : [1] 2

Alex van den Berg
06-05-2002, 17:20
Pim Fortuyn is zojuist in het mediapark in Hilversum neergeschoten!
Volgens de laatste berichten is er 6 keer geschoten en is Pim per ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd...

Eventueel meer nieuws in de uitzending van 2 Vandaag die op dit moment op N2 bezig is.... RTL4 nieuws heeft ook berichtgeving...

Het nieuws op RTL-4 meldt zojuist dat Pim zwaargewond is!

Ik vind deze man absoluut onbetrouwbaar, maar dit gaat me echt te ver!

martin
06-05-2002, 17:21
Net in het nieuws dat Pim Fortuijn waarschijnelijk is neer geschoten ???

waar moet dat heen.

Jaded
06-05-2002, 17:22
waar moet dat heen.
Kerkhof?

Hoge bomen vangen veel wind...

M Balje
06-05-2002, 17:23
Pim fortuin is neergeschoten toen hij van een radio interview af kwam.
Hij ligt nu nog gewond op de grond.


Bron: Rtl4 nieuws nu...

martin
06-05-2002, 17:24
Hmm ik heb ook net een topic geopend, je was me net voor.

Maar dit is niet de manier om je onvrede tetonen.

martin
06-05-2002, 17:25
Het weer in nederland is zo slecht dat het Kogels regent.

Edwin V
06-05-2002, 17:27
Het lijkt er nu op dat hij dood is.

Edwin V
06-05-2002, 17:29
Er moet dus duidelijk meer politie op straat.

Alex van den Berg
06-05-2002, 17:29
Hmm ik heb ook net een topic geopend, je was me net voor.En we waren niet de enige... :)

Zojuist even alle Fortuyn-aanslag-threads samengevoegd...

Louis Bouduin
06-05-2002, 17:30
Hoe verwerpelijk ook mensen hun ideeen ook mogen zijn; ervoor doodgeschoten worden is een miljard keer erger. Bah!

Florus
06-05-2002, 17:30
Ik woon letterlijk 500 meter van het mediapark af. Ik had er zelfs bijna gewerkt...
Ik hoorde net de ambulances loeien...
Dit is dus niet meer de ver van mijn bed show. Waar gaat het heen met Nederland.....

Met alle respect, maar dit is te gek. Je kan het oneens zijn met iemand, maar dan schiet je die person neer?
Dit is nou precies waarom Pim werd veracht. Omdat ie dit zou voorstaan...
Kom op mensen, dit is niet normaal meer.

M Balje
06-05-2002, 17:32
Zet hem nu op Rtl4,Frits Wester (Die kale van het nieuws)vertelt in het programma rtl Boulavard.

Alex van den Berg
06-05-2002, 17:36
Melding N2:

Geraakt in hoofd, hals en borst!!
Schouwarts is aangekomen... Pim is overleden!!!!

System 3rror
06-05-2002, 17:37
****** streek... sorry voor de woorden, maar dr zijn geen andere voor!

System 3rror
06-05-2002, 17:38
Naja.. daar moet dus een ziekte staan..

En die gast die het gedaaan heeft die moet net zo gedood worden.

Florus
06-05-2002, 17:38
De ambulance rijdt niet meer terug....
Pim Fortuyn is overleden.

Florus
06-05-2002, 17:41
Naja.. daar moet dus een ziekte staan..

En die gast die het gedaaan heeft die moet net zo gedood worden.
Oog om oog, Tand om Tand?

Eye for an eye will make the whole world blind - Ghandi

Opgepakt worden en een eerlijk proces krijgen lijkt me een beter idee.
Of wil je soms dat de moordenaar van de moordenaar ook vermoordt moet worden?

System 3rror
06-05-2002, 17:43
Ok, dat je het niet met hem eens bent, maar hem daarvoor doodschieten...... Too Much..

Mja, wat moet je anders met zo'n vent, gewoon martellen ofzo..

Louis Bouduin
06-05-2002, 17:45
Ok, dat je het niet met hem eens bent, maar hem daarvoor doodschieten...... Too Much..
Mja, wat moet je anders met zo'n vent, gewoon martellen ofzo..

Opsluiten, een proces houden, en proberen te achterhalen wat zo iemand beweegt. Zal nu niet veel uithalen, maar met de tijd worden we er wel beter van.

Alex van den Berg
06-05-2002, 17:47
Laten we nu niet meteen aan wraak gaan denken...

Ik ben zelf redelijk "links" ingesteld en was het dus meestal niet met Pim eens... In mijn ogen was hij te extreem-rechts.
Maar dit soort LINKS-extremisme verafschuw ik net zo erg!

Een gezond denkend "links" ingesteld mens zal nooit geweld als aanval gebruiken.
Dit heeft voor mij ook niets meer met politiek te maken... Eerder met terrorisme... of een zwaar gestoord mens...

Louis Bouduin
06-05-2002, 17:49
Maar dit soort LINKS-extremisme verafschuw ik net zo erg!


Is dan al bekend wie of welke groepering dat dit gedaan heeft. Ik bedoel, dit staat toch niet automatisch niet voor links-extremisme?

System 3rror
06-05-2002, 17:49
Ik zeg er trouwes verder niks meer op.. zeg nu dingen waar ik straks misschien spijt van heb. Maar ben ontzet, ik was een voorstander van hem.. En dit komt als een harde klap in mn gezicht aan.

System 3rror
06-05-2002, 17:51
Is dan al bekend wie of welke groepering dat dit gedaan heeft. Ik bedoel, dit staat toch niet automatisch niet voor links-extremisme? Nog niets bekend verder erover... Wordt jongen met petje gezocht

Dadaveke
06-05-2002, 17:52
de enige gast die uitkomt voor wat andere alleen maar durven te denken schieten ze af. niet normaal.

Alex van den Berg
06-05-2002, 17:52
Is dan al bekend wie of welke groepering dat dit gedaan heeft. Ik bedoel, dit staat toch niet automatisch niet voor links-extremisme? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het iemand was, die lijnrecht tegenover de meningen van Pim staat... Dus tegenovergesteld denkt...

Ik vermoed eigenlijk dat we met een zwaar ziek persoon te maken hebben...

Louis Bouduin
06-05-2002, 17:52
Ik zeg er trouwes verder niks meer op.. zeg nu dingen waar ik straks misschien spijt van heb. Maar ben ontzet, ik was een voorstander van hem.. En dit komt als een harde klap in mn gezicht aan.

Voor- of tegenstander, links of rechts, geeneen weldenkend mens zal hier niet van huiveren. Verfoeilijk.

Alex van den Berg
06-05-2002, 17:54
Maar ben ontzet, ik was een voorstander van hem.. En dit komt als een harde klap in mn gezicht aan. Ik was een absolute tegenstander van Pim... maar daarom niet minder geschokt en ontzet...

Dit staat los van politiek... Er is iemand vermoord die het niet had verdiend!!

System 3rror
06-05-2002, 17:57
Nee, dit gun je niemand..

VVD, Christen Unie en GL hebben campagne stop gezet.. Zal wel worden uitgesteld allemaal.

John
06-05-2002, 17:57
Mijn amis was het ook niet, maar dit....... Maf dat ik net nog tot 6 uur Ruud de Wild (met Fortuyn) zat te luisteren, en ze onderling gekheid zaten te maken......

Alex Bel-Gy-Bel
06-05-2002, 17:58
Ik ben geschokt en ik hoop dat de moordenaar(s) het zelfde lot ondergaan:mad:

System 3rror
06-05-2002, 17:59
Mijn amis was het ook niet, maar dit....... Maf dat ik net nog tot 6 uur Ruud de Wild (met Fortuyn) zat te luisteren, en ze onderling gekheid zaten te maken...... Ja vaag was dat, heb zelf tot kwart voor 6 geluisterd in de auto, ging toen naar binnen.. Zit te eten en zie het nieuws :(

Louis Bouduin
06-05-2002, 18:02
Ik ben geschokt en ik hoop dat de moordenaar(s) het zelfde lot ondergaan:mad:

Ik ben ook geschokt maar hoop dat de moordenaars niet hetzelfde lot ondergaan.

Alex van den Berg
06-05-2002, 18:04
Op dit moment ook uitzending op CNN....

System 3rror
06-05-2002, 18:07
BBC en Duitse tv hebben het er net ook over gehad.

Martin de Goeij
06-05-2002, 18:08
Schokkend & Ontzet.....ik was het ook niet in alle opzichten met hem eens, maar om 'm nu te neer te schieten gaat natuurlijk alle perken te buiten...Ik ben het eens met Alex (en Paul Rosemuller) dat dit los v.d. politiek staat...iemand neerleggen vanwege zijn ideëen is absoluut verwerpelijk!

Martin de Goeij
06-05-2002, 18:10
Op dit moment ook uitzending op CNN.... Dit keer niet als eerste...waren (te)druk met Israël & Arafat

Louis Bouduin
06-05-2002, 18:10
dat dit los v.d. politiek staat...iemand neerleggen vanwege zijn ideëen is absoluut verwerpelijk!

De ironie van dit alles is natuurlijk dat hij van veiligheid zijn hoofdthema had gemaakt.

Jaded
06-05-2002, 18:11
Pim de martelaar?

Martin de Goeij
06-05-2002, 18:13
De ironie van dit alles is natuurlijk dat hij van veiligheid zijn hoofdthema had gemaakt. Idd.....hij had het gisteren nog over n-go area's in R'dam

(Disney)Tom Houben
06-05-2002, 18:13
Nou ja zeg, waar moet het naartoe in dit ***land...:(

M Balje
06-05-2002, 18:18
6 Mei 2002 Pim Fortuin (overleden) Neergeschoten.
13 Mei 2000 Enschede: De Vuurwerkramp (volgende week maandag 2 jaar geleden)

Laurens-Jan
06-05-2002, 18:19
Op GoT is een topic met nu al 1320 reply's, binnen 1 uur.
Er worden ook flink wat bans uitgedeeld voor mensen die racistisch bezig zijn.
Op fok.nl idem dito.

System 3rror
06-05-2002, 18:24
CRAP wat hier stond...

Axioma
06-05-2002, 18:24
Innige deelneming.

Meer woorden hoeven niet , stilte zegt genoeg.

bmateijsen
06-05-2002, 18:25
voor of tegenstander van fortuyn is op dit moment niet boeiend. We hebben het hier over een mens en niet zijn politieke mening. Het is buitengewoon klote dat dit gebeurt in Nederland... en je vraagt je dan ook af...... waarom??

Groet Bjorn

M Balje
06-05-2002, 18:27
Sbs6 nieuws meld net dat de dader mogelijk is opgepakt bij Texaco (Een bezine tank) in de buurt.
Het is nu nog maar een gerucht later meer..

John
06-05-2002, 18:27
De ironie van dit alles is natuurlijk dat hij van veiligheid zijn hoofdthema had gemaakt.

... en dat hij zich de laatste tijd blijkbaar niet veilig voelde, en bedreigd werd...

Jaded
06-05-2002, 18:28
Die opmerking van Pim is een martelaar was niet echt een handige opmerking
Was een vraag btw...
Volgens het boekje:
Mar'telaar m (-laars, -laren) die gemarteld en gedood wordt om zijn geloof; iem. die lijdt om een overtuiging.
Ik kan me best inbeelden dat dit gebeuren gebruikt wordt door aanhangers om hun overtuigingen 'te bewijzen'.

John
06-05-2002, 18:28
6 Mei 2002 Pim Fortuin (overleden) Neergeschoten.
13 Mei 2000 Enschede: De Vuurwerkramp (volgende week maandag 2 jaar geleden)

goh drukke maand mei: 4 mei ... 5 mei ...

Alex van den Berg
06-05-2002, 18:29
Op GoT is een topic met nu al 1320 reply's, binnen 1 uur.
Er worden ook flink wat bans uitgedeeld voor mensen die racistisch bezig zijn.
Op fok.nl idem dito. En hier houden we het relaxed....
Persoonlijke aanvallen worden meteen gewist... :D

System 3rror
06-05-2002, 18:30
Was een vraag btw...
Volgens het boekje:
Mar'telaar m (-laars, -laren) die gemarteld en gedood wordt om zijn geloof; iem. die lijdt om een overtuiging.
Ik kan me best inbeelden dat dit gebeuren gebruikt wordt door aanhangers om hun overtuigingen 'te bewijzen'. Ja sorry Jaded, ik las het verkeerd.. heb het ook weggehaald.

Martin de Goeij
06-05-2002, 18:30
mis 2 on-topic posts?

John
06-05-2002, 18:31
Op GoT is een topic met nu al 1320 reply's, binnen 1 uur.
Er worden ook flink wat bans uitgedeeld voor mensen die racistisch bezig zijn.
Op fok.nl idem dito.


GoT? God of Termination?

Alex van den Berg
06-05-2002, 18:31
mis 2 on-topic posts? Hmmm... In dat geval... sorry...
Offie was even niet meer te houden... :D

Nathan Strik
06-05-2002, 18:32
Vreselijk!!! Hier gaat nog een heel naar staartje aan zitten ben ik bang.

Ik hoop dat ze de dader snel pakken.

Martin de Goeij
06-05-2002, 18:33
Hmmm... In dat geval... sorry...
Offie was even niet meer te houden... :D Easy does it, Alex...;) Ik viel niemand aan, wel een rare opm van een ander...that's all (kijk nog maar eens):)

martin
06-05-2002, 18:36
Als je iets denk vind of zegd ben je je leven niet meer zeker.
Dit is niet normaal meer, ik zit het nieuws tevolgens maar het is in en in triest.

ze schijne de dader tehebben, ben toch wel zéér benieuwd naar de motieven van zo iemand.

Alex van den Berg
06-05-2002, 18:39
ben toch wel zéér benieuwd naar de motieven van zo iemand. Dat probeer ik me ook steeds te bedenken.... maar ik kom echt niet verder dan "zwaar gestoord" :(

eisbaer
06-05-2002, 18:39
Jezus, ik ben zwaar aangeslagen. Dat iemand die zoiets doet mag branden in de hel. De verklaring van Pim's israelische buurtgenoot geeft het goed aan."Nederland is zijn onschuld verloren".

System 3rror
06-05-2002, 18:39
Op GoT worden de meeste topics dicht gegooid..

De chauffeur schijnt hem te hebben gepakt in het begin. Verder had SBS het idd over een benzine station waar die zou zijn gepakt.

Ronnie van Straalen
06-05-2002, 18:40
Ik vermoed eigenlijk dat we met een zwaar ziek persoon te maken hebben...

Dat moet toch wel anders doe je zoiets toch niet.

Laurens-Jan
06-05-2002, 18:43
Op GoT worden de meeste topics dicht gegooid..

Ja duh, er is 1 centraal topic (wel in 2 delen, het werd onoverzichtelijk).
100x een topic over 1 onderwerp is nogal onzinnig he?

Jaded
06-05-2002, 18:44
Dat moet toch wel anders doe je zoiets toch niet.
Vergeten we niet even "innocent until proven guilty"?
Denken dat het een zwaar gestoord persoon is, totaal los van de werkelijkheid, ... is altijd gemakkelijk.
Maar het kan evengoed de evenwichtige huisvader van de geburen zijn.

M Balje
06-05-2002, 18:45
PIM FORTUIN IS DOOD !

Hij is net in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen.

Bron: Frits Wester Rtl 4 nieuws

Louis Bouduin
06-05-2002, 18:45
Dat moet toch wel anders doe je zoiets toch niet.

Nu, dat valt nog te bezien. Als je zo even door de geschiedenis neust, komt je vaak koele, berekende op het eerste zicht volkomen normale mensen tegen, die vreselijke misdaden hebben begaan.
Helaas, zou ik zeggen.

Anonymous
06-05-2002, 18:46
Inmiddels is Pim Fortuyn dus overleden en is er bekend gemaakt
dat de chauffeur de dader heeft overmeesterd en op hem is gaan
zitten en dat de politie hem gearresteerd heeft, helaas is dit nog
niet door de authoriteiten bevestigd.

<bericht weggehaald omdat sommige mensen dit helaas verkeerd
lezen !>

Pim Fortuyn hoofdstuk kan gesloten worden terwijl ik helaas wel
bang ben op activisten die het hier niet bij laten zitten... En wat
natuurlijk weer angst meebrengt voor de gewone burger...

hitch_fan
06-05-2002, 18:47
Ik lees dit net hier en ben geschokt. Fortuyn was niet mijn meest favoriete persoon maar dit is diep en diep triest. Dat dit in Nederland gebeurt is werkelijk ongelovelijk.

Martin de Goeij
06-05-2002, 18:47
Dat moet toch wel anders doe je zoiets toch niet. idd....ik ben het zelf niet eens met de ideeën van Christelijk rechts....maar daar gaan we toch wel democratisch mee om....en bovendien: Janmaat was toch wel (veel) extremer dan PF...en die werd ook niet neergeschoten, maar werd genegeerd.

Rolf
06-05-2002, 18:48
PIM FORTUIN IS DOOD !

Hij is net in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen.

Bron: Frits Wester Rtl 4 nieuws

Op Nederland 2 zeggen ze dat hij nog op het mediaterrein ligt mede om het sporenonderzoek. Alle info klopt dus nog niet echt.

Alex van den Berg
06-05-2002, 18:48
Denken dat het een zwaar gestoord persoon is, totaal los van de werkelijkheid, ... is altijd gemakkelijk.
Maar het kan evengoed de evenwichtige huisvader van de geburen zijn. Je hebt helemaal gelijk... maar het is in Nederland zo onvoorstelbaar, dat mijn gedachten niet veel verder komen...

Volgens mij was de laatste politieke moord in dit land op ..... eeeeuh.... Willem van Oranje?? :confused:

Alexander de Mol
06-05-2002, 18:51
[GEEN WOORDEN.....]

Anonymous
06-05-2002, 18:52
Op Nederland 2 zeggen ze dat hij nog op het mediaterrein ligt mede om het sporenonderzoek. Alle info klopt dus nog niet echt.

Wat ik net begrepen heb van txt is hij overleden op het terrein,
zijn 2de ambulance en trauma kopter rustig vertrokken en is de
lijkschouwer nu bezig met Fortuyn

Ronnie van Straalen
06-05-2002, 18:53
Denken dat het een zwaar gestoord persoon is, totaal los van de werkelijkheid, ... is altijd gemakkelijk.
Maar het kan evengoed de evenwichtige huisvader van de geburen zijn.

Daar heb je gelijk in.
Ik wilde ook niet zeggen dat de persoon ziek is maar het is ziek om zo'n een actie uit te halen.

Hoor trouwens net dat de lijkwagen is gearriveerd op het media park.

Martin de Goeij
06-05-2002, 18:55
het moet me toch wel van het hart dat het onhutsend, triest en verdrietig is om vast te stellen dat iemand, die als een van de weinige het poltieke kippenhok in Den Haag wist op te schudden, (waarschijnlijk) is heengegaan.....

Kasper P.
06-05-2002, 18:55
+++Uit respect van dit treurige voorval, vraag ik je respect om 5 minuten stilte om 21:00... Stuurt dit door, want wij Nederlanders hebben WEL een hart..+++

DIT IS GEKKEN WERK IEMAND VERMOORDEN OM ZIJN MENING!

DE NEDERLANDSE POLITIESTAAT IS GEBOREN.

:eek: :(

ron
06-05-2002, 18:56
Ik ben diep geschokt en mijn gedachten zijn bij Fortuyn en zijn familie. Mooie democratie is dit, ik schaam me voor het land waarin ik woon. Diep en diep triest dat zoiets in een vrij land als Nederland kan gebeuren.

System 3rror
06-05-2002, 19:01
5 minuten stil zal niet werken ben ik bang...

Rolf
06-05-2002, 19:01
Wat ik net begrepen heb van txt is hij overleden op het terrein,
zijn 2de ambulance en trauma kopter rustig vertrokken en is de
lijkschouwer nu bezig met Fortuyn

Heb het uiteindelijk ook vernomen. Heb er geen woorden voor...

Kasper P.
06-05-2002, 19:07
Maar 5 minuten zijn bedoelt om respect aan pim te tonen!!

Anonymous
06-05-2002, 19:09
Maar 5 minuten zijn bedoelt om respect aan pim te tonen!!

Is ook zo, maar iedereen moet ff z'n ei kwijt op zijn manier, en
of dat nu diep geschokt is of lekker schelden op een ander in
het forum is ieders pakkie aan maar :) wees jij dan 5 minuten
stil als je zo je uitlaatklep ff wil tonen :)

Martin de Goeij
06-05-2002, 19:09
Maar 5 minuten zijn bedoeld om respect aan pim te tonen!! Idd....dat is niet zo moeilijk, toch?

System 3rror
06-05-2002, 19:09
Maar 5 minuten zijn bedoelt om respect aan pim te tonen!! Dat begrijp ik ook wel..

Dat moet iedereen vanavond maar op zn eigen manier doen. Misschien dat er nog een landelijk iets komt, het is tenslotte weer zinloos geweld?!

Anonymous
06-05-2002, 19:10
Dat begrijp ik ook wel..

Dat moet iedereen vanavond maar op zn eigen manier doen. Misschien dat er nog een landelijk iets komt, het is tenslotte weer zinloos geweld?!

Cker zinloos !

Sander Dubbeldam
06-05-2002, 19:11
Het wordt steeds erger met de wereld, en zeker erger met nederland. we beginnen jammer genoeg steeds meer op amerika te lijken met dit soort taferelen. hopelijk gaat er toch daar in den haag een lichtje branden.

Alex van den Berg
06-05-2002, 19:13
5 minuten stil???

Ik ben al 2 uur sprakeloos! :eek:

Kasper P.
06-05-2002, 19:13
Door (onder andere) dit voorval verandert Nederland in een verkeerde samenleving (net zoals de VS), het zal een politiestaat worden, waarin niemand meer z'n mening op een normale manier kan uiten. En waar iedereen in de gaten wordt gehouden! MOET DIT NOU? NEDERLAND WORD WAKKER! (moest ff m'n mening kwijt)

Mike Philippens
06-05-2002, 19:15
Moelijk voorstelbaar dat zoiets ook in Nederland gebeurt. Love him or hate him: dit wens je niemand toe en is buiten alle proporties.

Met dit soort gebeurtenissen ben ik altijd benieuwd wat het buitenland erover zegt. En ja hoor....daar gaan we weer: right wing (dat was ie dan wel), anti-immigration und so weiter...

Wie vraagt er nog naar de motieven van de moordenaar/es ?
Misschien moeten de heren/dames politici en de media de hand eens diep in eigen boezem steken en mij recht in de ogen kijken en dán zeggen dat ze altijd naar eer en geweten over Pim hebben gesproken/bericht. Het is vaker gezegd, maar door alle inaccurate berichtgeving, bewuste mis-quotes en uit hun verband gerukte uitspraken is Foruyn voor racist en a-sociaal uitgemaakt.
Zie hier het resultaat. Natuurlijk heeft men niet hierom gevraagd, maar blijkbaar heeft een zieke geest dit toch als een soort 'heilige opdracht' ervaren.

Uiteraard is er nog niets bekend over de exacte motieven van de dader, maar het is zeker geen vergissing en het zal niet gaan om zijn opvallende stropdassen...

Anonymous
06-05-2002, 19:15
5 minuten stil???

Ik ben al 2 uur sprakeloos! :eek:

idd....

Maurits
06-05-2002, 19:15
Waar gaat het toch heen in de wereld?!!! Dit is toch niet normaal meer. Ik kan hier echt met me hersens niet bij hoor. ZIEK dat is het!!!

Alex van den Berg
06-05-2002, 19:16
MOET DIT NOU? NEDERLAND WORD WAKKER! (moest ff m'n mening kwijt) Hehehehehe... Je doet me erg aan mezelf denken.... 20 jaar geleden... :D
Laat de emoties even lekker bezinken en ga dan eens serieus nadenken... :)
Maak je maar geen zorgen hoor... Juist op dit soort momenten schrikt men wakker... :D

Rolf
06-05-2002, 19:17
Wim Kok kan elk moment zijn reactie geven.

Kasper P.
06-05-2002, 19:18
5 minuten stil???

Ik ben al 2 uur sprakeloos! :eek:

Inderdaad ben sprakeloos...............

John
06-05-2002, 19:18
Ja duh, er is 1 centraal topic (wel in 2 delen, het werd onoverzichtelijk).
100x een topic over 1 onderwerp is nogal onzinnig he?

wat is GoT in gotsnaam dan?

Sander Dubbeldam
06-05-2002, 19:18
schrikt men wakker, ja dat moeten ze ook! Over 10 jaar kan je beter op de noordpool gaan wonen omdat het daar beter is dan in nederland :mad:

mark t
06-05-2002, 19:19
het zal een politiestaat worden...

Lijkt me stug. Pim is door een mafkees neergeschoten, en niet door de overheid. Een politiestaat zal er dus wel niet van komen. Maar een verdere verwijdering tussen politiek en samenleving misschien wel. Wie van de dames en heren politici durft zich na vandaag nog zonder uitgebreide planning en veiligheidsmaatregelen onder het gewone volk te begeven?

We leven in een samenleving waar het voor sommige mensen moeilijk wordt alles te volgen (in sociaal en/of materieel opzicht). Zulke verwarde geesten grijpen de laatste tijd ook in deze contreien naar het wapen. Daar zit WEL een overeenkomst met Amerika.
Terwijl het eerst alleen aan de overkant van de oceaan voorkwam, zijn er de afgelopen jaren al diverse schietincidenten in deze regio geweest (school in Duitsland, parlement in Oostenrijk, school in Veghel, nu een politicus).

Martin de Goeij
06-05-2002, 19:21
wat is GoT in gotsnaam dan? Afkorting van "Gotspe"?

Alex van den Berg
06-05-2002, 19:24
Volgens mij was de laatste politieke moord in dit land op ..... eeeeuh.... Willem van Oranje?? :confused: Volgens mij volgt de NOS dit forum ook.... Mijn uitspraak werd een paar minuten geleden letterlijk in het 8 uur journaal geciteerd.... :confused: :D

Kasper P.
06-05-2002, 19:25
Lijkt me stug. Pim is door een mafkees neergeschoten, en niet door de overheid. Een politiestaat zal er dus wel niet van komen. Maar een verdere verwijdering tussen politiek en samenleving misschien wel. Wie van de dames en heren politici durft zich na vandaag nog zonder uitgebreide planning en veiligheidsmaatregelen onder het gewone volk te begeven?


Ik bedoel dat alles dan zo gecontroleerd door de politie word (sorry ben slecht met schrijben)

Martin de Goeij
06-05-2002, 19:25
Lijkt me stug. Pim is door een mafkees neergeschoten, en niet door de overheid. Een politiestaat zal er dus wel niet van komen. Maar een verdere verwijdering tussen politiek en samenleving misschien wel. Wie van de dames en heren politici durft zich na vandaag nog zonder uitgebreide planning en veiligheidsmaatregelen onder het gewone volk te begeven?

We leven in een samenleving waar het voor sommige mensen moeilijk wordt alles te volgen (in sociaal en/of materieel opzicht). Zulke verwarde geesten grijpen de laatste tijd ook in deze contreien naar het wapen. Daar zit WEL een overeenkomst met Amerika.
Terwijl het eerst alleen aan de overkant van de oceaan voorkwam, zijn er de afgelopen jaren al diverse schietincidenten in deze regio geweest (school in Duitsland, parlement in Oostenrijk, school in Veghel, nu een politicus). Komt erop neer dat de "normen"veschuiven in een richting die ons allen diepe vrees, ontzetting maar ook weerbaarheid (moet) inboezemen.....

mark t
06-05-2002, 19:25
Misschien moeten de heren/dames politici en de media de hand eens diep in eigen boezem steken en mij recht in de ogen kijken en dán zeggen dat ze altijd naar eer en geweten over Pim hebben gesproken/bericht. Het is vaker gezegd, maar door alle inaccurate berichtgeving, bewuste mis-quotes en uit hun verband gerukte uitspraken is Foruyn voor racist en a-sociaal uitgemaakt.
Zie hier het resultaat. Natuurlijk heeft men niet hierom gevraagd, maar blijkbaar heeft een zieke geest dit toch als een soort 'heilige opdracht' ervaren.

Noch de bestaande politiek, noch de media zijn verantwoordelijk voor de acties van iemand die in de war is. Iemand die zo in de war is dat hij dit doet, vind overal wel een aanleiding in: politiek, religie, stemmen in z'n hoofd. In Amerika is zelfs een beruchte serie-moordenaar die meende dat z'n hond (!) hem opdrachten gaf (Son of Sam).

Ik vind het bovendien ongepast om op dit moment de politiek erbij te betrekken.

Anonymous
06-05-2002, 19:26
Volgens mij volgt de NOS dit forum ook.... Mijn uitspraak werd een paar minuten geleden letterlijk in het 8 uur journaal geciteerd.... :confused: :D

ook met dat euhhhh erin Alex ? :D

Anonymous
06-05-2002, 19:27
Ik vind het bovendien ongepast om op dit moment de politiek erbij te betrekken.

Vind ik ook, politiek is wel het laatste waar het over moet gaan
and i quote

"het gaat nu even om het menselijk aspect" zoals dhr rosenmuller
van groen links al eerder aangaf op 2 vandaag

Martin de Goeij
06-05-2002, 19:27
Volgens mij volgt de NOS dit forum ook.... Mijn uitspraak werd een paar minuten geleden letterlijk in het 8 uur journaal geciteerd.... :confused: :D Zien we dan ook zo direct een diepte-interview met jou op CNN?:D :confused:

System 3rror
06-05-2002, 19:29
GoT = Gathering of Tweaker.. Oftewel het forum van Tweakers (http://www.tweakers.net) ..

Alex van den Berg
06-05-2002, 19:30
Politiek... media... verantwoording... Amerika...

Mensen... Pim Fortuyn is vermoord!! Iedereen is verbijsterd!! Ga nu niet speculeren!!
Zoals Wim Kok net zei; "Blijf kalm en laat de emoties eerst afkoelen"... :)

Sander Dubbeldam
06-05-2002, 19:30
Noch de bestaande politiek, noch de media zijn verantwoordelijk voor de acties van iemand die in de war is. Iemand die zo in de war is dat hij dit doet, vind overal wel een aanleiding in: politiek, religie, stemmen in z'n hoofd. In Amerika is zelfs een beruchte serie-moordenaar die meende dat z'n hond (!) hem opdrachten gaf (Son of Sam).

Ik vind het bovendien ongepast om op dit moment de politiek erbij te betrekken.

IDD zo wordt het wel heel makkelijk. zelfde als er gezegd wordt dat het spelen van spellen en hard rock de oorzaak was van die bloedbaden.

En misschien was het geen eenmans actie. De grijze wolven staan vrij bekend als een groep die harde maatregelen treffen.

Sander Dubbeldam
06-05-2002, 19:32
Politiek... media... verantwoording... Amerika...

Mensen... Pim Fortuyn is vermoord!! Iedereen is verbijsterd!! Ga nu niet speculeren!!
Zoals Wim Kok net zei; "Blijf kalm en laat de emoties eerst afkoelen"... :)

zal de echte toedracht ooit boven tafel komen?

Kasper P.
06-05-2002, 19:34
zal de echte toedracht ooit boven tafel komen?

Volgens mij niet....................................

Anonymous
06-05-2002, 19:35
zal de echte toedracht ooit boven tafel komen?

Helaas is het zo dat mensen de zondebok gaan zoeken zoals
extreme voorstanders van Fortuyn en zijn ideeen

Kasper P.
06-05-2002, 19:38
ik hoor net op ned 2 het allerlaatste interview echt heel ontroerend!

Camille
06-05-2002, 19:42
Dit is allemaal de schuld van die hypocriete schijnheilige eikels van de media en de andere partijen die hem keer op keer in een kwaad daglicht probeerde te stellen en hem te schetsen als iemand die hij helemaal niet was.

Dit is gewoon te verschrikkelijk voor woorden en waar moet dit in godsnaam heen met deze verneukte maatschappij:mad: :mad:

Alexander de Mol
06-05-2002, 19:42
Zo te horen op NED 2 hebben ze de dader weten te pakken bij een benzinestation. Een stagiaire van BNN heeft verslag gedaan van de arrestatie. Ben benieuwd........

een man met stropdas was 'm achterna gelopen. Verhaal is dus compleet. Dader definitief gepakt.

Anonymous
06-05-2002, 19:43
Zo te horen op NED 2 hebben ze de dader weten te pakken bij een benzinestation. Een stagiaire van BNN heeft verslag gedaan van de arrestatie. Ben benieuwd........

Verschillende verhalen wat weer officieel en dan weer niet
officieel bekend is gemaakt, laten we dit eventjes afwachten...

Sander Dubbeldam
06-05-2002, 19:44
Dit is allemaal de schuld van die hypocriete schijnheilige eikels van de media en de andere partijen die hem keer op keer in een kwaad daglicht probeerde te stellen en hem te schetsen als iemand die hij helemaal niet was.

Dit is gewoon te verschrikkelijk voor woorden en waar moet dit in godsnaam heen met deze verneukte maatschappij:mad: :mad:

sorry hoor maar het is nog altijd de schuld van de dader, die zo debiel is en niets snapt om het te vermoorden.
Om het de schuld aan de media te geven is wel een van de makkelijkste manieren.

Martin de Goeij
06-05-2002, 19:45
Zo te horen op NED 2 hebben ze de dader weten te pakken bij een benzinestation. Een stagiaire van BNN heeft verslag gedaan van de arrestatie. Ben benieuwd........

een man met stropdas was 'm achterna gelopen. Verhaal is dus compleet. Dader definitief gepakt. Ben benieuwd....ah, we horen 't nu

Martin de Goeij
06-05-2002, 19:47
Verschillende verhalen wat weer officieel en dan weer niet
officieel bekend is gemaakt, laten we dit eventjes afwachten... Idd...en niet hier naar elkaar gaan sneppen!:mad: :confused:

System 3rror
06-05-2002, 19:47
Een website over zn dood... http://www.orionx.nl/pim/

Alex van den Berg
06-05-2002, 19:53
Een website over zn dood... http://www.orionx.nl/pim/ Met een vette reclamelink er boven!! De eerste lijkenpikkers zijn al opgestaan!! :o

Wacht maar even op de officiele condoleance site... :)

Mike Philippens
06-05-2002, 19:54
Ik vind het bovendien ongepast om op dit moment de politiek erbij te betrekken.
Ik zei ook dat niemand hierom gevraagd heeft.
Een zieke geest kan echter wel in bepaalde berichten een 'heilige opdracht' lezen (die er dus niet is). Ik zeg niet dat het de schuld is van de politici en de media, maar ze hebben wél allerlei dingen lopen roepen over 'm die gewoon niet waar zijn. Nou doen ze dat over een hoop politici, maar niet zo ernstig als bij Fortuyn.
Jan Marijnesen zei trouwens hetzelfde. Er zijn etiketten op Pim geplakt die niet terecht waren.

Hoeveel mensen heb jij niet gesproken die beweren dat Pim een racist was en dat ie alle buitenlanders het land uit wil hebben? Ik heb er een boel gesproken. Terwijl het pertinent niet waar is.

Nogmaals (voordat IK verkeerd gekwoot wordt): niemand heeft op een moord of ander onheil aangestuurd. Het enige dat zijn tegenstanders hem toewensten is een verlies van de verkiezingen en een beschaamde afgang. Niemand (op minimaal één idioot na dan) wenste 'm de dood toe.

Alexander de Mol
06-05-2002, 19:56
Wellicht....DVD.nl chat (http://www.dvd.nl/dvdchat.php)

Martin de Goeij
06-05-2002, 20:00
Wellicht....DVD.nl chat (http://www.dvd.nl/dvdchat.php) Daar was ik net, niemand ä ctief "daar

Art
06-05-2002, 20:05
:( Zucht :(

jokey
06-05-2002, 20:09
Ik zat in de auto onderweg naar huis toen ik het eerste nieuws hoorde (ca.18.20 uur). Ik schrok enorm, maar de berichten die ik hoorde waren nog niet ZO ernstig...er werd nog absoluut niet gesproken over het evt. overlijden.
Ik schrok enorm toen ik thuis de tv aanzette en toen ik de berichten hoorde dat hij in ieder geval zwaargewond was en misschien zelfs al dood.

De rest van het verhaal is bekend...

martin
06-05-2002, 20:14
Het viel me wel op dat Pim ineens veel vrienden had of mensen die hem goed konden.

Het is jammer dat zo'n kopstuk weggevaagd is uit ons leven, er had een leuke politieke beroering kunnen plaats vinden.

gelukkig hebben ze de dader, hopen voor de buitenlandse gemeenschap dat het geen buitenlander is. dit kan tot ernstige situaties leiden... Beter dat het een 1 mans aktie is.

viel me ook op dat er vele dreigementen naar het adres van LPF gegaan is/was. Is Dit Nu Democratie ????

mark t
06-05-2002, 20:14
Ik zei ook dat niemand hierom gevraagd heeft. ... Niemand (op minimaal één idioot na dan) wenste 'm de dood toe.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar jouw opvatting en mening zijn subjectief. Ik ken weinig mensen die Pim een regelrechte rascist noemden. Populist is een ander woord (en daar ben ik het wel mee eens, ondanks de verwerpelijke dingen die vandaag zijn gebeurd). Om me heen hoor ik trouwens net zo ongenuanceerd meningen over elke andere politicus die te vinden is. Ook de media zijn niet altijd objectief. Bepaalde bronnen zijn betrouwbaar, maar het gros heeft een bepaalde 'kleur' die vaak nog stamt uit de tijd van de verzuiling. Dit uit zich niet alleen in de mening van de collumnisten, maar ook in die van de onderwerpkeuze en de manier waarop e.e.a. belicht wordt. Dit is eigenlijk altijd al stilzwijgend geaccepteerd. Nu we echter als maatschappij steeds meer 'leven van' informatie, is het belangrijk te weten welke bronnen waarvoor staan. Rosenmuller heeft daarom vorig jaar al eens geopperd dat de politieke kleur van de media maar eens moet worden vastgelegd. Niet erg praktisch, maar wel een teken dat hier al over nagedacht is.

Fortuyn was een uitgesproken iemand en ik denk dat je daar de oorzaak voor de tragedie van vandaag in moet zoeken. Niet zozeer in het 'duiden' van nieuwsfeiten door de media. Zoals al eerder in deze thread opgemerkt: hoge bomen vangen veel wind.

Persoonlijk denk ik dat Fortuyn door de serieuze media niet slechter behandeld is dan andere politici. Per slot van rekening kreeg hij als nieuwkomer wel de gelegenheid om z'n standpunten naar voren te brengen en lijsttrekkers van gevestigde partijen (de socialisten en de klein-rechtse partijen) niet. Ik denk dat er sprake is van selectieve perceptie: Je staat niet onsympathiek tegenover Pim, dus vallen (schijnbaar) negatieve berichten meer op. Maar als je alles eens goed gaat bekijken, dan denk ik dat Melkert, Dijkstal, De Graaf en consorten er in de media de afgelopen maanden juist slechter vanaf zijn gekomen dan Fortuyn.

jokey
06-05-2002, 20:29
gelukkig hebben ze de daderBen ik met je eens, maar met de huidige straffen die in Nederland uitgedeeld worden zit het er dik in dat deze GEK na enkele jaren gevangenis/tbs weer vrolijk door ons land wandelt...

"Er moet een hoop veranderen..." ,maar iemand anders zal daarvoor moeten zorgen...:(

Martin de Goeij
06-05-2002, 20:30
Nu (schijnt?) er weer brand te zijn......

Martin de Goeij
06-05-2002, 20:33
Ben ik met je eens, maar met de huidige straffen die in Nederland uitgedeeld worden zit het er dik in dat deze GEK na enkele jaren gevangenis/tbs weer vrolijk door ons land wandelt...

"Er moet een hoop veranderen..." ,maar iemand anders zal daarvoor moeten zorgen...:( dat is retoriek, wat los staat van PF.....maar upgrading is wel noodzakelijk...juridisch gezien kun je dat niet over een kam scheren...

Steven Maas
06-05-2002, 20:33
Hier zijn absoluut geen woorden voor.
PIM Rust In Vrede (Nou ja, voor zover mogelijk dan)

Mike Philippens
06-05-2002, 20:39
Persoonlijk denk ik dat Fortuyn door de serieuze media niet slechter behandeld is dan andere politici.
Misschien moeten we tzt maar eens een keer een boompje hierover opzetten. Inderdaad komt elke politicus een keer 'aan de beurt' in de krant. Alleen wordt niet elke politicus meteen met extreem rechts vergeleken en als Jan Marijnesen de verkiezingen zou winnen, zegt Kok ook niet dat ie geschokt is door de uitslag.
En dát is de toon van de berichtgeving rondom Fortuyn geweest. Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd...

System 3rror
06-05-2002, 20:41
Een Nederlandse man...

Martin de Goeij
06-05-2002, 20:45
Misschien moeten we tzt maar eens een keer een boompje hierover opzetten. Inderdaad komt elke politicus een keer 'aan de beurt' in de krant. Alleen wordt niet elke politicus meteen met extreem rechts vergeleken en als Jan Marijnesen de verkiezingen zou winnen, zegt Kok ook niet dat ie geschokt is door de uitslag.
En dát is de toon van de berichtgeving rondom Fortuyn geweest. Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd... Een mening onder velen...ik wil best wel een boompje met je opzetten..onder genot v.e. pilsje en een sigaartje...kan ik meteen die kewl bike van je bewonderen?

John
06-05-2002, 20:48
...ik wil best wel een boompje met je opzetten..
;) ;) ;)

Martin de Goeij
06-05-2002, 20:51
;) ;) ;) ooowww..John..wilde je niet buitensluiten...Maar Arnhem was toch te ver voor je?

Mike Philippens
06-05-2002, 21:04
Als geboren Hagenees stoort het me overigens dat het er rond het Binnenhof er niet al te best uit ziet momentaan. Net als in Rotterdam een hoop aanhangers van Fortuyn, maar onder hen hebben zich volgens mij ook een paar relschoppers gemengd. Men is boos en verontwaardigd, maar ik hoop niet dat een paar foute types het gebeuren aangrijpen om er een zooitje van te maken.
Hopelijk laat de menigte zich niet opjuinen zoals bij voetbalwedstrijden.

John
06-05-2002, 21:07
ooowww..John..wilde je niet buitensluiten...Maar Arnhem was toch te ver voor je?


hahahahahahahahaha

Eric Logister
06-05-2002, 21:07
Ik zeg er trouwes verder niks meer op.. zeg nu dingen waar ik straks misschien spijt van heb. Maar ben ontzet, ik was een voorstander van hem.. En dit komt als een harde klap in mn gezicht aan.

Ik was geen voorstander van hem. Maar ik ben ook ontzet. Dat dit in Nederland gebeurt! Dit is een aanslag op Pim's en onze vrijheid.

Zoals Wim Kok zei: ik ben echt kapot

jokey
06-05-2002, 21:09
onder hen hebben zich volgens mij ook een paar relschoppers gemengd. Men is boos en verontwaardigd, maar ik hoop niet dat een paar foute types het gebeuren aangrijpen om er een zooitje van te maken.
Hopelijk laat de menigte zich niet opjuinen zoals bij voetbalwedstrijden. Ja, dat hoort ook voortaan bij deze maatschappij: dat klotevolk dat elke gelegenheid beetpakt om toch weer ff lekker te rellen...

Het zou echt te triest voor woorden zijn als het daar nu uit de hand loopt, na zo'n gebeurtenis...

Jelger
06-05-2002, 21:11
Heb inderdaad ook het idee dat er meteen van die voetbalhooligans die niet eens weten waar het over gaat van de gelegenheid gebruik maken om rel te schoppen. Hoogst irritant!

Remco de Swart
06-05-2002, 21:14
Zijn waarschijnlijk ADO den Haag supporters hoor ik net

jokey
06-05-2002, 21:16
Hoor net dat de onrust op het binnenhof iig (mede-)veroorzaakt wordt door een grote groep ADO Den Haag supporters...

*Remco, je was me net voor...;) *

Remco de Swart
06-05-2002, 21:19
Een Nederlandse man...

Gelukkig wel, je moet aan denken wat er zou gebeuren als een allochtoon verantwoordelijk zou zijn voor deze afgrijselijke daad. Dat zou kunnen leiden tot een hetze tegen deze bevolkingsgroep.

Laten we elkaar toch vooral bestrijden met woorden zoals bijvoorbeeld op dit forum in plaats van kogels zoals dat vanavond is gebeurd.

John
06-05-2002, 21:31
Gelukkig wel, je moet aan denken wat er zou gebeuren als een allochtoon verantwoordelijk zou zijn voor deze afgrijselijke daad. Dat zou kunnen leiden tot een hetze tegen deze bevolkingsgroep.


Al is het een Surinamer, Turk, Marokkaan of wat voor allochtoon dan ook, ze zullen ten allen tijde naar buiten brengen dat hij een blanke man is. Anders heb je niet alleen wat klote reltrappers die er een zooitje van maken, maar een half land.

Marco
06-05-2002, 21:39
Wat een dag vandaag zeg, heb vandaag heerlijk gewerkt. Geen radio aangezet, maar muziek terwijl U werkt CD's opgezet. Dus het nieuws van vandaag heb ik totaal geen kaas van gegeten.

Hoe dan ook, ik kom om 22.00 uur thuis, pleurt me TV aan. Spoelt me videoband terug om Star Trek te bekijken. Maar i.p.v. Star Trek kreeg ik het vreselijke nieuws te zien/horen dat Pim Fortuyn is vermoord. Huh? Pim?? :confused: huh? vermoord!!! :confused:

WHAT THE F**K. Wat voor k*tland leven we nou eigenlijk. Hebben 'we' nog niet geleerd. Heeft 11 September geen genoef schade aan gedaan. Heb ik in het weekend voor niks de doden herdacht en mijn vrijheid gevierd. Vrijheid luistert nauw werd er gisteren nog gezegd tijdens de bevrijdingsfestival. Mag een man als Pim niks meer zeggen wat hij dan vind? Hoezo democratie? Hoezo vrijheid?

Dat mensen niet eens zijn Pim, oke. Niet iedereen hoeft eens te zijn met een bepaalde persoon, maar iemand neer te halen. Dat is onmenselijk. Waarom moeten we altijd geweld gebruiken.
Zit dat in onze hersenen ingebouwd/ingebrand!!!!!!!!!

Als laatste wil ik het volgende kwijt.

Mijn medeleven gaat uit naar de familie en vrienden van Pim Fortuyn.

M Balje
06-05-2002, 21:40
Al is het een Surinamer, Turk, Marokkaan of wat voor allochtoon dan ook, ze zullen ten allen tijde naar buiten brengen dat hij een blanke man is. Anders heb je niet alleen wat klote reltrappers die er een zooitje van maken, maar een half land.

Dit lijkt mij ook beter.
Anders krijgje alleen maar relletjes (Met voetbal hebben we die al genoeg)

Britte
06-05-2002, 21:41
Het valt me op dat een mensenleven steeds minder en minder waard wordt... iemand gaat niet akkoord met de mening van een ander: neerschieten, iemand gaat er niet mee akkoord dat hij van school wordt gegooid: een aantal mensen neerschieten, iemand gaat niet akkoord met de uitspraken en daden van een staatshoofd: een heleboel mensen laten ontploffen...

En ik moet toegeven, ergens raakt het me nog wel maar aan de andere kant kijk ik er niet meer van op... hoe negatief (en een beetje abnormaal) dit ook mag klinken. We zien de laatste tijd zoveel doden en echt wel elke dag dat er een soort van gewoonte ontwikkeld wordt. Op den duur krijg je een reactie van so what... het leven gaat zonder die mensen ook wel door. En iedereen mag vlak na het gebeuren wel liggen roepen en huilen enzoverder maar na een korte tijd (en vaak een hele korte) denkt niemand er nog aan of wordt er minder bij stilgestaan. (geloof me, mijn ouders zijn overleden toen ik net 18 was en je leert veel uit zo'n ervaring)

Het feit dat ik dit zo neerschrijf en zo aanvoel, bewijst toch dat er iets grondig misgaat... en ik ben heus niet de enige. Toen ik aan mijn leerlingen vroeg wat ze dachten van het hele Ehrfurt gebeuren waren er een groot aantal die zeiden dat ze het wel konden begrijpen. En daar sta je dan als leerkracht .... En ook Osama bin laden kon op redelijk wat sympathie rekenen!!!!

Dus nogmaals: volgens mij is een leven heel wat minder waard geworden of het nu gaat om een moord, een ongeval, ziekte, ...

M Balje
06-05-2002, 21:43
Nu op Sbs6 bij:

De week van Willybrord

HarryCallehan
06-05-2002, 21:53
Misschien moeten de heren/dames politici en de media de hand eens diep in eigen boezem steken en mij recht in de ogen kijken en dán zeggen dat ze altijd naar eer en geweten over Pim hebben gesproken/bericht. Het is vaker gezegd, maar door alle inaccurate berichtgeving, bewuste mis-quotes en uit hun verband gerukte uitspraken is Foruyn voor racist en a-sociaal uitgemaakt.
Zie hier het resultaat. Natuurlijk heeft men niet hierom gevraagd, maar blijkbaar heeft een zieke geest dit toch als een soort 'heilige opdracht' ervaren.


En zo is het !

HC

Mark S
06-05-2002, 22:12
Gelukkig valt de de stemming hier nog mee in vergelijking met GoT en Fok!
Nog voordat iemand het hoe en waarom weet van deze daad, wordt direct allerlei politieke en etnische groeperingen een weinig gelukkige en gezonde toekomst toegewenst door een aantal mensen.
Het zijn deels dezelfde mensen die met hetzelfde gebrek aan nuance en gezond verstand op Fortuyn meenden te moeten stemmen. Populistisch, generalistisch, hongerig op zoek naar een zondebok, waarbij instincten de boventoon voeren.
Dat vind ik dus minstens zo beangstigend en schokkend als hetgene wat Pim nu is overkomen.
Hopelijk gaat/blijft iedereen nu zijn/haar gezonde verstand gebruiken!!

Dadaveke
06-05-2002, 22:20
http://www.bndestem.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/BNS/artikelvisuals/1061435-79716-groot.jpg


Dit is een goeie foto :(

M Balje
06-05-2002, 22:20
Vul de pol in:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7130

Eric Logister
06-05-2002, 22:27
Vul de pol in:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7130

Een mens is vermoord. Eerst even stilstaan, dan politiek.

Louis Bouduin
06-05-2002, 22:33
Het kan een politieke moord zijn geweest. Er kan een groepering achter gezeten hebben. Bijna even beangstigend is het als die afgrijselijke misdaad door een Herostratos gepleegd is.
Jean-Paul Sartre heeft ooit een verhaal geschreven, getiteld: Herostratos. Dit gaat over een man die zichzelf heelwat vindt. Alleen willen de mensen rondom hem dit niet zien. Hij probeert op een aantal terreinen uit te blinken. Hij is beslist niet dom. Alleen maar matig. Doch dit beseft hij niet. Dus voelt hij zich misnoegd en miskend. Want hij zou beroemd moeten zijn. Erkenning moeten krijgen. Zoals zovele anderen die in zijn ogen inferieur zijn aan hem. Die toch sukses hebben. Maar niemand lijkt zijn miserabel bestaan zelfs maar op te merken. Toch wil hij roem. Dan neemt hij een pistool en schiet een aantal mensen dood. Zo wordt hij dan toch nog een soort van bekendheid / beruchtheid. Dit soort mensen, aldus Sartre, in een interview in het begin van de jaren '60, gaan met de toenemende vereenzaming en tegelijkertijd mediatisering een dramatische rol spelen in onze maatschappij.
De Mark Chapmannen (hij die John Lennon doodschoot) zeg maar.

Eric Logister
06-05-2002, 22:40
Dit soort mensen, aldus Sartre, in een interview in het begin van de jaren '60, gaan met de toenemende vereenzaming en tegelijkertijd mediatisering een dramatische rol spelen in onze maatschappij.


Sartre zegt dus eigenlijk dat het doden, en meer het effect daarvan, substitutie is voor (middel)matigheid is. daar hebben we nou in deze maatschappij Real Life TV voor uitgezonden.

It's a weird world

Laurens-Jan
06-05-2002, 22:55
wat is GoT in gotsnaam dan?

http://gathering.tweakers.net
Het 1337 forum van tweakers.net!

Martin van Tuijl
06-05-2002, 22:56
Ik was en ben een groot tegenstander van Pim zijn standpunten.
Maar ik ben diep geschokt.
Een zwarte dag voor ons land en de democratie.
Heb er verder geen woorden voor...

Luther Hartog
07-05-2002, 00:07
Kerkhof?

Hoge bomen vangen veel wind... Sorry Jaded, maar dit vind ik geen gepaste opmerking

Daniël van Zanten
07-05-2002, 00:09
Ik ben diep geschokt!!!!
Waarom???
Welke achterlijke idioot heeft dit op zijn geweten?
Of je nou een voor- of tegenstander van zijn standpunten bent,ik denk dat niemand dit goed kan keuren.
Ik zou overigens wel op hem zijn gaan stemmen.
Pim was rechts,maar zeker niet extreem rechts.
Anders zou hij niet zoveel "gekleurde" medemensen in zijn partij hebben.
Ik denk juist dat hij extreem rechts(Jan Maat) uitgeschakeld heeft.

Pim: Rust in Vrede.

Daniël.

Daniël van Zanten
07-05-2002, 00:11
Sorry Jaded, maar dit vind ik geen gepaste opmerking

Ben ik helemaal met je eens Luther!

Met dit soort opmerkingen lijkt ze wel een dom blondje!

Luther Hartog
07-05-2002, 00:24
Ik kan er gewoon niet over uit, ik kan niet slapen zo, er moet maar een DVD in.

Daniël van Zanten
07-05-2002, 00:43
Ik kan er gewoon niet over uit, ik kan niet slapen zo, er moet maar een DVD in.

Nou,een DVD zal ik niet gaan kijken,dan zit mijn vriendin rechtop in haar bed.
Maar ik kan het ook nog steeds niet geloven.
Toen ik het hoorde(van mijn collega om 18:10u. ,die de radio zat te luisteren) heb ik de TV aangezet in de meldkamer(ik zat op mijn werk) en kreeg een brok in mijn keel(net zoals bij 11 september) die er nog steeds niet helemaal uit is.

Martin van Tuijl
07-05-2002, 00:48
Sorry Jaded, maar dit vind ik geen gepaste opmerking Misschien begrijpt Jaded niet wat er nu aan de hand is ons landje:

Niet alleen politici reageren geschokt op de moordaanslag op Pim Fortuyn, in alle lagen van de bevolking heerst verslagenheid. 'Een schande voor de democratie', 'een dieptepunt in de democratie', 'onvoorstelbaar'. Een greep uit de reacties in het land:

COC en de Stichting Vrienden van de Gaykrant:
In een gezamelijke reactie noemen het COC en de Stichting Vrienden van de Gaykrant de moord op Pim Fortuyn "behalve een laffe daad ook een aanslag op de democratische grondbeginselen van onze samenleving". Volgens de organisaties ging Fortuyn de politiek in om het debat over veel zaken open te breken. Hij heeft dat debat met verve gevoerd, maar is monddood gemaakt." De organisaties noemen de moord op Fortuyn verder een schok en te onvoorstelbaar voor woorden.

Volgens COC-voorzitter Beerten heeft Fortuyn als openlijk homoseksueel gezorgd voor een emancipatie van de homo's in Nederland. "Zijn homoseksualiteit was voor een hele grote groep geen belemmering om zich achter hem te scharen", zei Beerten. Volgens de homo-organisaties bleek uit diverse peilingen dat Fortuyn onder homoseksuelen een aanhang van ongeveer 25 procent had. "In hem zagen ze een voorbeeld, iemand die iets zou gaan doen tegen de onveiligheid die zij regelmatig ervaren. Deze daad mag niet zonder gevolgen blijven."

Marokkaanse gemeenschap:
De Marokkaanse gemeenschap heeft de moord op Pim Fortuyn in felle bewoordingen veroordeeld. Zij betuigen ook hun medeleven aan de familie en vrienden van Pim Fortuyn. "Deze politieke aanslag is een schande voor de democratie'', zei Abdou Menebhi namens een netwerk van Marokkaanse organisaties. "We waren het weliswaar niet eens met zijn opvattingen, maar een aanslag gunnen we niemand.'' Een woordvoerster van het instituut voor multiculturele ontwikkeling Forum noemde de moordaanslag een democratisch dieptepunt. "Het is afschuwelijk en ongelofelijk."

Joodse gemeenschap:
" Een lafhartige aanslag", zo noemt het Centraal Joods Overleg de moord op Fortuyn . De koepelorganisatie van joodse organisaties in Nederland beschouwt de daad als een aanslag op de democratie zelf, meldt de organisatie in een verklaring.


BNN:
De directeur-tv van BNN zei in een verklaring: "Wij zijn geschokt door wat er vandaag gebeurd is. Het is onvoorstelbaar dat er zoiets kan gebeuren in Nederland. Onze gedachten gaan uit naar de personen in de omgeving van Pim Fortuyn." Fortuyn was op het Mediapark voor een interview in het BNN-programma Ruuddewild.nl.

3FM:
Op de redactie van Radio 3FM werd gehuild na de aanslag op Fortuyn. Medewerkers reageerden ontzet en verbijsterd. Volgens zendercoördinator Van der Lugt was het interview dat Fortuyn had gegeven vlak voordat hij werd neergeschoten, 'leuk en plezierig'. "Er zijn geen controversiële dingen gezegd of gevraagd'', aldus Van der Lugt. Fortuyn was in de studio voor een interview dat deel uitmaakte van een serie gesprekken met lijsttrekkers. Volgens Van der Lugt wordt de serie stopgezet. Ook wordt de programmering op Radio 3FM dinsdag aangepast.

Niet Uit Het Raam:
De cabaretiers van Niet Uit Het Raam (NUHR), die vorige week het boek 'De puinhopen van Pim Fortuyn' presenteerden, zegden hun optreden voor maandagavond af. Dat deden ze om twee redenen. "Eén, vanwege het leed dat Fortuyns vrienden en nabestaanden is aangedaan, en twee, omdat het een aanslag is op de democratie om iemand te vermoorden wegens zijn mening. Zonder democratie is de basis voor cabaret verloren", aldus Heerschop, Waas en Van Deudekom van NUHR.

Elsevier:
Ook op de redactie van Elsevier heerst verslagenheid. Fortuyn schreef van 1994 tot vorig jaar een column voor het weekblad. Volgens hoofdredacteur Arendo Joustra genoot Fortyun grote populariteit onder Elsevier-lezers: "Als columnist was Fortuyn trouw en loyaal. In acht jaar heeft hij geen week overgeslagen, ook niet bij ziekte of vakantie", zo liet Joustra weten.

Luther Hartog
07-05-2002, 00:51
Goed gezegd Martin, ik kan gewoon niet snappen hoe iemand zoiets kan doen, ik moet wat te doenm hebben, want slapen kan ik niet.

Martin van Tuijl
07-05-2002, 00:57
Goed gezegd Martin, ik kan gewoon niet snappen hoe iemand zoiets kan doen, ik moet wat te doenm hebben, want slapen kan ik niet. Wat dacht je van een DVDtje? :) Of lukt dat ook niet meer?

Luther Hartog
07-05-2002, 01:05
Wat dacht je van een DVDtje? :) Of lukt dat ook niet meer? Ik ga idd, nu wat X-Files erin stoppen

Daniël van Zanten
07-05-2002, 01:09
Iderdaad goed gezegd Martin!
Alleen al tof dat je de moeite heb genomen om alle "stukjes" uit het nieuws op dit forum te zetten.

Ik kan ook niet slapen Luther,ondanks dat het al 02:10u is en alle drank die ik al op heb.

Mvg. Daniël.

Alex van den Berg
07-05-2002, 01:25
Wat dacht je van een DVDtje? :) Of lukt dat ook niet meer? Hmmm... Dingen kunnen op een rare manier samenvallen...
Ik wilde vanavond de Superbit van The Fifth Element gaan kijken, maar die titel krijgt nu een wel erg vreemde "bijsmaak"

PvdA, VVD, D66, CDA.... en de vijfde... Pim Fortuyn... :confused: :( ;)

Luther Hartog
07-05-2002, 01:45
Ik kan ook niet slapen Luther,ondanks dat het al 02:10u is en alle drank die ik al op heb.Ik ga het nu toch proberen, welterusten allemaal

R. Schaap
07-05-2002, 01:49
welterusten...ik ga ook pittuh

Daniël van Zanten
07-05-2002, 01:50
Ik ga het nu toch proberen, welterusten allemaal

Welterusten Luther,ik drink eerst nog effe mijn laatste(de zevende inmiddels) biertje op.

Speedy
07-05-2002, 06:41
:confused: :eek: :mad: :( :confused: :eek: :mad: :(

Sander van Breukelen
07-05-2002, 07:40
Hoe haalt de telegraaf het in z'n hoofd om zo'n foto op de site te zetten. Lekker voor de nabestaanden van Fortuyn. :mad: :mad:

Mark S
07-05-2002, 07:42
Hoe haalt de telegraaf het in z'n hoofd om zo'n foto op de site te zetten
Houden ze zich voor 1 keer aan de feiten is het weer niet goed.

Trouwens, soortgelijke foto's zijn overal te zien.

starbuck
07-05-2002, 08:02
Gisteren vanaf 18.10 verdwaasd voor de tv gezeten

*beelden van de "crimescene "

*eerste reacties politici

*de beschuldegende vinger richting links

*de eerste portretten van Pim

*de verkiezingen moeten doorgaan

*de verkiezingen moeten worden uitgesteld

*bloemenzee bij huis

*condoleanceregister met veel belangstelling

*nog meer reacties

*brand en rellen in den haag

*pamfletten over melkert met ernstige inhoud

*emoties

Dit is een ongekende dreun voor de democratie.

ALS, en ik zeg nogmals ALS dit een politieke moord zou blijken te zijn dan is nederland inderdaad haar onschuld verloren.


Ik was en ben echt geschokt.

Rochan
07-05-2002, 08:10
Dit is niet normaal, dat zoiets is gebeurd. HIj heeft de verkiezingen een totale andere wending gegeven. Ieder dag zag wjewel iets van hem op de tv of las je iets van hem in de verrshillende kranten. Dat zo iemand zo aan zijn einde moet komen is gewoon absurd. Ik was het niet met al zijn uitspraken eens, maar hij durfde voor uitspraken uit te komen en het hard te maken. Ik hoop niet dat wat er gebeurt is een "trend" gaat worden. :( :mad:

starbuck
07-05-2002, 08:25
rtl 4 teletekst


De 33 jarige verdachte man staat bekend als extreem links.

en komt uit harderwijk..........mijn Harderwijk:( :( :(

Herjan
07-05-2002, 08:39
Ik heb hier een heel raar gevoel bij. Natuurlijk geschokt, verbijsterd, verslagen. Ik zat gisteravond te kijken en ik realiseerde me best wat er gebeurd was, maar toch... ik kan me nu nog helemaal niet indenken dat het wakkerschudden is afgelopen, dat er geen Pim meer is bij de debatten en verkiezingen... Wat een situatie! Ik ben heel erg benieuwd naar de motieven van de dader.

Maar toch een oproep: laten we allemaal wel rationeel blijven bij de verkiezingen! Ik hoorde op TV mensen zeggen dat ze alsnog op Pim Fortuyn zouden stemmen! Laten we allemaal goed naar de inhoud van de politieke standpunten kijken voor we gaan stemmen!

Oakey
07-05-2002, 08:43
Ik vrees toch dat het een gek geweest is, maar bizar is het wel....

Wat mij trouwens ook erg beangstigt is dat bijna onmiddelijk het land in chaos wordt gebracht door (weer) die vreselijke voetbalsupporters!!! Hier zou eens iets aan gedaan moeten worden (lijkt mij een stuk relevanter dan het buitenlanderprobleem, maar goed wie ben ik)

starbuck
07-05-2002, 08:55
Maar toch een oproep: laten we allemaal wel rationeel blijven bij de verkiezingen! Ik hoorde op TV mensen zeggen dat ze alsnog op Pim Fortuyn zouden stemmen! Laten we allemaal goed naar de inhoud van de politieke standpunten kijken voor we gaan stemmen!

Het zou alleen maar goed zijn als zou blijken dat de lijst Fortuijn geen zetel verlies zou lijden door dit drama, dan zou namelijk blijken dat er een hoop mensen gewoon op de standpunten van fortuijn stemmen en niet op de persoon.

Maar om emotie stemmen te voorkomen moet volgens mij de verkiezing wel een week of 2 worden uitgesteld.

Oakey
07-05-2002, 09:02
Tja, de verkiezingen... Ik zou toch zeggen: gewoon laten doorgaan.

Ik denk vooral dat LPF erg in de problemen zit. Veel geldschieters (Mens e.d.) steunden de mens PF, de rest van de lijst is een soort van vulling. Dat zie je ook aan de nr. 2 van de lijst. Absoluut geen politicus, dus hoe wil je dan zo´n fractie voorzitten?

Als ze slim zijn combineren ze LN en LPF... Anders krijgt LPF veel stemmen, zonder dat ze iets kunnen waarmaken (geen geld, expertise e.d.), en krijg je wat we eerder hebben gezien met de ouderenpartijen (ruzie en verbrokkeling).

(Mijn stem zit meer aan de linkerkant van het politieke spectrum btw)

Henk Heideveld
07-05-2002, 09:04
[i]Originally posted by Britte We zien de laatste tijd zoveel doden en echt wel elke dag dat er een soort van gewoonte ontwikkeld wordt. Op den duur krijg je een reactie van so what... het leven gaat zonder die mensen ook wel door.Het feit dat ik dit zo neerschrijf en zo aanvoel, bewijst toch dat er iets grondig misgaat... en ik ben heus niet de enige.
Beste Britte,
Het is niet zo dat er een aftakeling plaatsvindt. De media laten het nu veel sneller, en wereldwijd zien.
Het is nooit anders geweest. Koningen werden vergiftigd, Charismatische figuren gekruisigd of vermoord. Stalin liet 15.000 officieren vermoorden. In Duitsland kwamen miljoenen joden om. leiders stortten miljoenen soldaten in de dood. Martin Luther KIng werd uit de weg geruimd, Kennedy doodgeschoten. John Lennon moest ook maar dood. Baretta was zijn vrouw zat. in India steekt men ze doodleuk in brand. De werled laat vrouwen en kinderen sterven in Irak omdat Amerika grote oliebelangen heeft. In het criminele circuit wordt bijna wekelijks in Nederland alleen al een afrekening gepleegd. Kleine kinderen moeten sterven voor pedofiele-sexavonturen. Mata Hari was een gevaar voor de (politieke)maatschappij. Steve Biko stond ook voor een goede zaak, weg met die man. Zasl ik maar stoppen?????
Kortom: het is van alle tijd, niet aleen de laatste tijd.
Daag mij maar niet uit. Ik kan er 100 pagina's probleemloos mee vullen, tot ver in de oudheid.

kaptein Pikaard
07-05-2002, 09:19
Ik ben echt diep bedroefd,het is toch te gek dat dit gebeurd in een land dat democratie hoog in het vaandel heeft en vrij heid van menings uiting juist staat voor die democratische rechtstaat.

Pim zag de schade die paars in 8 jaar heeft opgebouwd en zag door gaten die wij niet zagen omdat we het zo goed hadden maar als er 5.1 miljard euro aan zorg word uitgegeven en de wachtlijsten worden alleen maar groter dan is er iets niet goed!
En rechts is hij niet want om nou te zeggen dat hij de zelfde uitspraken heeft dan le penn en haider nou niet echt.

Louis Bouduin
07-05-2002, 09:28
Sorry Jaded, maar dit vind ik geen gepaste opmerking

Ik hoef de verdediging van Jaded niet op me te nemen, daar is deze dame zelf veel beter toe in staat, maar toch even dit. Vanmorgen ben ik gaan werken, en haar woorden over hoge bomen vangen... heb ik een aantal malen gehoord. Vergis je niet men vindt dit wel degelijk erg, er wordt over gesproken, enz. Toch is het niet hetzelfde als ware Fortuyn een landgenoot. Toen wij een aantal jaren geleden met de bende van Nijvel, de moord op Waals SP kopstuk André Cools, de CCC, Dutroux en dergelijke geconfronteerd werden, maakten sommige van mijn nederlandse vrienden ook vreemde en soms ongepaste opmerkingen, waar ik absoluut niks van begreep. Voor ons waren dit diep traumatische gebeurtenissen, te vergelijken met wat nu bij jullie gebeurd, en je kunt wel medevoelen (wat velen bij ons ook doen), maar het snijdt dus toch wel iets minder diep. Zo denk ik dat de aanslagen op 11 september voor alle mensen op de wereld met gezond verstand schokkend zijn, maar voor de amerikanen zelf gaat dit dieper dan wij voor mogelijk houden.

Remco Out
07-05-2002, 09:30
Ik moest gisteren werken van 18.00 tot 20.30 en ik kreeg het om 18.30 te horen van iemand die je niet echt kan geloven, ik dacht dus dat het een grapje was, totdat ik pauze ging houden en ik het op de radio hoorde. Ik kon niet geloven wat er was gebeurd, dat ie alleen maar doodgeschoten is op grond van zijn meningsuiting. Dat is toch gewoon belachelijk. Ik wil niet zeggen dat ik het altijd eens was met Pim en ik zou ook niet op hem hebben gestemd, maar ik vind het wel heel erg als iemand hem doodschiet vanwege het feit dat je het niet met zijn standpunten eens bent. Of ze nu de verkiezingen door moeten laten gaan? Dat weet ik niet, ik denk dat ze moeten stil leggen, omdat er vanwege de dood van Pim niet meer wordt nagedacht over het stemmen en men snel extreemrechts zal gaan stemmen. Ik denk dus dat het beter is om de verkiezingen even stil te leggen.

Remco de Swart
07-05-2002, 09:32
Het is nooit anders geweest. Koningen werden vergiftigd, Charismatische figuren gekruisigd of vermoord. Stalin liet 15.000 officieren vermoorden. In Duitsland kwamen miljoenen joden om. leiders stortten miljoenen soldaten in de dood. Martin Luther KIng werd uit de weg geruimd, Kennedy doodgeschoten. John Lennon moest ook maar dood. Baretta was zijn vrouw zat. in India steekt men ze doodleuk in brand. De werled laat vrouwen en kinderen sterven in Irak omdat Amerika grote oliebelangen heeft. In het criminele circuit wordt bijna wekelijks in Nederland alleen al een afrekening gepleegd. Kleine kinderen moeten sterven voor pedofiele-sexavonturen. Mata Hari was een gevaar voor de (politieke)maatschappij. Steve Biko stond ook voor een goede zaak, weg met die man.

Er is helaas niet veel voor nodig om van een mens een beest te maken. Vele gruwelijkheden op de wereld zijn voor ons niet te begrijpen maar vaak zijn gewone mensen zoals jij en ik hiervoor verantwoordelijk. Simpelweg omdat men de ander niet begrijpt en dus afkeurd. Tolerantie is een groot goed, je hoeft elkaar niet te begrijpen maar je kunt elkaar wel respecteren ondanks alle tegenstellingen. John Lennon heeft het naar mijn menig goed verwoord met het liedje Imagine.

Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...

Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace...

Imagine no possesions,
I wonder if you can,
No need for greed or hunger,
A brotherhood of man,
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say Im a dreamer,
but Im not the only one,
I hope some day you'll join us,
And the world will live as one.

Dadaveke
07-05-2002, 09:37
Volgens mij is het opgezet. Pim zal wel afgeschoten zijn in opdracht van het paars kabinet of groen links ofzo.
Deze man zou teveel van alle stemmen krijgen en heel veel luiwammesen die nu in de politiek in den haag zitten konden dan hun koffertje pakken. De politiek in Nederlands bestaat alleen uit list en bedrog en leugens.Pim kwam op voor wat anderen alleen maar durven te denken, hij was soms wat aan de harde kant maar wat ie zei was wel eerlijk en oprecht.Die *** van Wim Kok staat daar wat goed te praten terwijl hij Pim ontzettend door het slijk heeft gehaald.Lijst Pim fortuyn moet gewoon doorgaan en zijn opvolger moet de woorden en daden van Pim doorzetten.

Remco Out
07-05-2002, 09:44
Volgens mij is het opgezet. Pim zal wel afgeschoten zijn in opdracht van het paars kabinet of groen links ofzo.
Deze man zou teveel van alle stemmen krijgen en heel veel luiwammesen die nu in de politiek in den haag zitten konden dan hun koffertje pakken. Dit slaat dus echt helemaal nergens op, ik vind het belachelijk dat paars en politieke partijen de schuld krijgen van de dood van Pim. Ze mochten dan wel een verschil van mening hebben, maar degene die in de politiek zitten zijn ook weer niet zo gestoord dat ze Pim laten doodschieten. Vond het ook belachelijk dat er gisteren rellen waren in Den Haag en dat ze het binnenplein op wilde stormen. Die mensen denken gewoon niet normaal na.

Oakey
07-05-2002, 09:46
Zoals ik eerder al zei denk ik helemaal niet dat er iets politieks achterzit. Het zal wel een psychisch gestoord persoon zijn die het gedaan heeft.

Het is heel raar om andere partijen of Nederland als geheel de schult te geven, dit slaat nergens op. Daarbij zijn er zat mensen met gevaarlijke ideeën in NL die gewoon rondlopen.

Remco Out
07-05-2002, 09:49
Zoals ik eerder al zei denk ik helemaal niet dat er iets politieks achterzit. Het zal wel een psychisch gestoord persoon zijn die het gedaan heeft.

Het is heel raar om andere partijen of Nederland als geheel de schult te geven, dit slaat nergens op. Daarbij zijn er zat mensen met gevaarlijke ideeën in NL die gewoon rondlopen. Daar ben ik het helemaal met je eens.

Remco de Swart
07-05-2002, 09:53
Politiek heeft hier waarschijnlijk niets mee te maken. Waarschijnlijk heeft de dader in zijn eentje gehandeld.

Louis Bouduin
07-05-2002, 09:55
Die *** van Wim Kok staat daar wat goed te praten terwijl hij Pim ontzettend door het slijk heeft gehaald.

Alsof Fortuyn Wim Kok gespaard heeft. Nu, ik heb niks met Kok, maar de man leek me in ieder geval even aangeslagen als ieder fatsoenlijk mens.

Luther Hartog
07-05-2002, 09:57
Ik ben wakker, maar ik ben nog steeds niet wakker, ik kan het gewoon niet geloven.

Dadaveke
07-05-2002, 09:58
we zitten hier in Nederland op het zelfde niveau nu als in Belgie.
Daar is De Winter een gevaarlijk persoon voor die politiek huichelaars en hier was Pim Fortuyn dat.
En ik geef niemand de schuld, maar het kwam gisteren te sprake op tv of die persoon die heeft geschoten geen opdracht gever had en dat ze niet kunnen uitsluiten dat het iemand van de politieke tegen partij is geweest.Het is makkelijk gezegd he dat iemand gestoord is en ze hebben trouwens nog geen bewijs dat het de dader is die ze nu hebben.

Mark S
07-05-2002, 10:02
Dadaveke,
heb je soms weer Arlington Road zitten kijken?

Eric van Ballegoie
07-05-2002, 10:04
Alsof Fortuyn Wim Kok gespaard heeft. Nu, ik heb niks met Kok, maar de man leek me in ieder geval even aangeslagen als ieder fatsoenlijk mens.

Fortuyn was geen 'lieverdje' tegen de gevestigde orde. Maar hun demoniserdende reacties (want dat valt gewoon niet te ontkennen) die zij bij gebrek aan beter verweer tegen hem in stelling brachten hebben er zeker toe bijgedragen dat dit is gebeurt.

Vraag je maar eens af: Hoe heeft de dader zijn mening over Fortuyn tot stand laten komen?

Ik denk niet dat hij hem persoonlijk gekend heeft, dus is zijn mening tot stand gekomen door wat hij via de media heeft gehoord van onder andere mensen als Melkert, Kok, Rosemuller en De Graaf. Ook mensen als Marcel van Dam die bij elke gelegenheid krakeelden hoe 'gevaarlijk Fortuyn wel niet was' hebben boter op hun hoofd. Dit is mijn persoonlijke mening.

Dadaveke
07-05-2002, 10:07
Dadaveke,
heb je soms weer Arlington Road zitten kijken? :confused: ik ken die film nog niet eens:confused:

ik sluit me bij de mening van eric aan, deze mening heb ik zelf ook.

Louis Bouduin
07-05-2002, 10:11
Fortuyn was geen 'lieverdje' tegen de gevestigde orde. Maar hun demoniserdende reacties (want dat val gewoon niet te ontkennen) die zij bij gebrek aan beter verweer tegen hem in stelling brachten hebben er zeker toe bijgedragen dat dit is gebeurt.

Vraag je maar eens af: Hoe heeft de dader zijn mening over Fortuyn tot stand laten komen?

Wat ik vreemd vind is dat je hierbij kritische mensen aan het woord wilt laten. Pim Fortuyn dus, die inderdaad zoals je zelf zegt geen lieverdje was, en op zich minst een paar uitspraken heeft gedaan, die dicht bij het extreem rechts gedachtengoed aanleunen. (Over de islam bijvoorbeeld.) Maar aan de andere kant zouden kritisch andersdenkenden a la Marcel Van Dam, niet mogen zeggen dat zij dit gevaarlijk vinden.

Hoe de dader zijn mening over Fortuyn heeft tot stand laten komen. De heer Fortuyn was bij mijn weten iedere dag op TV, met grote stukken in de krant, of op de radio. Dus om je een mening over hem te vormen, had je echt geen politieke commentoren, de media, of andere politici nodig.

Alexander de Mol
07-05-2002, 10:11
Ik denk niet dat hij hem persoonlijk gekend heeft, dus is zijn mening tot stand gekomen door wat hij via de media heeft gehoord van onder andere mensen als Melkert, Kok, Rosemuller en De Graaf. Ook mensen als Marcel van Dam die bij elke gelegenheid krakeelden hoe 'gevaarlijk Fortuyn wel niet was' hebben boter op hun hoofd. Dit is mijn persoonlijke mening. Vergeet ook de opmerking van onze minister van financien Zalm niet, die hem een 'gevaarlijk man' noemde.

Remco Out
07-05-2002, 10:12
Ik ben wakker, maar ik ben nog steeds niet wakker, ik kan het gewoon niet geloven. ga dan maar weer slapen. :D

Louis Bouduin
07-05-2002, 10:17
Vergeet ook de opmerking van onze minister van financien Zalm niet, die hem een 'gevaarlijk man' noemde.

Als jullie er allemaal van overtuigd zijn dat de heer Fortuyn gedemoniseerd werd, dan zijn jullie nu toch ook volop bezig al die andere politikers te demoniseren.

Henk Heideveld
07-05-2002, 10:23
[i]Originally posted by Remco de Swart . John Lennon heeft het naar mijn menig goed verwoord met het liedje Imagine.
and the world will live as one.
Vertel dat de Israeliers, de Palestijnen, de IRA, het ANC de op straat juichende Marokkantjes mar. Zij zullen wellicht vragen wat er van John Lennon terecht is gekomen?????
Eeuwen menselijke/mensonwaardige geschiedenis bewijzen dat utopia niet bestaat, niet haalbaar is.

Remco de Swart
07-05-2002, 10:24
Wat ik vreemd vind is dat je hierbij kritische mensen aan het woord wilt laten. Pim Fortuyn dus, die inderdaad zoals je zelf zegt geen lieverdje was, en op zich minst een paar uitspraken heeft gedaan, die dicht bij het extreem rechts gedachtengoed aanleunen. (Over de islam bijvoorbeeld.) Maar aan de andere kant zouden kritisch andersdenkenden a la Marcel Van Dam, niet mogen zeggen dat zij dit gevaarlijk vinden.

Hoe de dader zijn mening over Fortuyn heeft tot stand laten komen. De heer Fortuyn was bij mijn weten iedere dag op TV, met grote stukken in de krant, of op de radio. Dus om je een mening over hem te vormen, had je echt geen politieke commentoren, de media, of andere politici nodig.

De dader mag dan wel beinvloed zijn door kritische meningen van diverse personen. Alleen dat mag nooit leiden tot een gewelduitbarsting. Iedereen in deze sameleving heeft recht om zijn mening te uiten zo ook Pim Fortuyn maar ook zijn tegenstanders.

Dadaveke
07-05-2002, 10:24
De waarheid mag en kan gezegd worden

Remco de Swart
07-05-2002, 10:27
Vertel dat de Israeliers, de Palestijnen, de IRA, het ANC de op straat juichende Marokkantjes mar. Zij zullen wellicht vragen wat er van John Lennon terecht is gekomen?????
Eeuwen menselijke/mensonwaardige geschiedenis bewijzen dat utopia niet bestaat, niet haalbaar is.

Utopia is niet haalbaar zeker niet zolang er wordt gedood in naam van een godsdienst of andere levensovertuiging. Denk maar eens aan de kruistochten in het verleden of de heksenjacht zoals die ook in Nederland heeft plaats gevonden. De gedachten van John Lennon waren goed maar de aard van de mens staat deze utopia in de weg.

Louis Bouduin
07-05-2002, 10:32
Utopia is niet haalbaar zeker niet zolang er wordt gedood in naam van een godsdienst of andere levensovertuiging. De gedachten van John Lennon waren goed maar de aard van de mens staat deze utopia in de weg.

Dat vrees ik dus ook.

Eric van Ballegoie
07-05-2002, 10:42
Als jullie er allemaal van overtuigd zijn dat de heer Fortuyn gedemoniseerd werd, dan zijn jullie nu toch ook volop bezig al die andere politikers te demoniseren.

Nee, zo zie ik dat niet... Kritische kanttekeningen mogen uiteraard altijd geplaatst worden, daarvoor leven we in een democratie. Waar het mij om gaat is dat verschillende politici willens en weten probeerden Fortuyn in de hoek van extreem rechts te duwen en hem als gevaarlijk af te schilderen. (Zalm vind ik zelf geen goed voorbeeld, die noemde naar mijn weten de economische plannen van Fortuyn gevaarlijk, waarna de presentator van Buitenhof daarna de uitspraak probeerde te onlokkken dat Fortuyn als persoon gevaarlijk was).

Melkert riep bijvoorbeeld dat de 'roep om een sterke leider' (een directe verwijzing naar Duisland in de jaren 30) gehoor heeft gekregen en ook Combrink in Rotterdam liet het niet na om vergelijkingen te trekken met de jaren 30 in Duitsland. Dat heeft niets meer met gepaste kritiek te maken, dat is niets anders dan demonisering.

Louis Bouduin
07-05-2002, 10:53
Nee, zo zie ik dat niet... Kritische kanttekeningen mogen uiteraard altijd geplaatst worden, daarvoor leven we in een democratie. Waar het mij om gaat is dat verschillende politici willens en weten probeerden Fortuyn in de hoek van extreem rechts te duwen en hem als gevaarlijk af te schilderen. (Zalm vind ik zelf geen goed voorbeeld, die noemde naar mijn weten de economische plannen van Fortuyn gevaarlijk, waarna de presentator van Buitenhof daarna de uitspraak probeerde te onlokkken dat Fortuyn als persoon gevaarlijk was).

Melkert riep bijvoorbeeld dat de 'roep om een sterke leider' (een directe verwijzing naar Duisland in de jaren 30) gehoor heeft gekregen en ook Combrink in Rotterdam liet het niet na om vergelijkingen te trekken met de jaren 30 in Duitsland. Dat heeft niets meer met gepaste kritiek te maken, dat is niets anders dan demonisering.

Dat laatste ben ik met je eens. Maar dat doen we hier in Vlaanderen al jaren. En geloof me, het gaat hier vaak veel heftiger aan toe dan bij jullie. Toch wordt er niemand dood geschoten. De demonisering van Le Pen in Frankrijk. Toch leeft hij nog. Zijn jullie dan vatbaarder voor dit soort zaken. Geloof ik evenmin. Maar je hebt maar een iemand nodig om zulk verschrikkelijks te veroorzaken. Dit is dan zo afschuwelijk, dat we de neiging hebben om met zijn allen achter zondebokken te gaan, want dit kan toch niet.
Nee, het zou niet mogen kunnen, maar helaas het is wel zo.

Eric van Ballegoie
07-05-2002, 10:56
Dit is dan zo afschuwelijk, dat we de neiging hebben om met zijn allen achter zondebokken te gaan, want dit kan toch niet.
Nee, het zou niet mogen kunnen, maar helaas het is wel zo.

Mee eens... Er is (waarschijnlijk) maar een schuldige en dat is de schutter. Wat ik alleen probeer duidelijk te maken (zie ook mijn andere post) is dat ik hoop dat politici wat voorzichtiger zullen zijn in het 'in hokjes' plaatsen van hun tegenstanders, zeker als dit niet terecht is. Ik leg de schuld van de moord niet bij de rest van de politiek, dat zou bezopen zijn, maar een beetje voorzichtigheid in de toekomst lijkt me wel geboden.

Herjan
07-05-2002, 11:09
...ik hoop dat politici wat voorzichtiger zullen zijn in het 'in hokjes' plaatsen van hun tegenstanders...

Wordt dit ook niet altijd gedaan met Christelijke partijen? "CDA-ers zijn hyprocriet"? "Christenen mogen niets"? Hoe vaak wordt Balkenende altijd beoordeeld op zijn uiterlijk en niet op zijn statements? Hoe vaak ik wel niet beoordeeld wordt omdat ik gereformeerd ben (jazeker, ik ben gereformeerd en heb een HT thuis!). Als je met je tekst hierboven bedoeld dat in het algemeen 'hokjes' moeten worden vermeden, dan schud ik je de hand en ben het volledig met je eens. Maar mocht je alleen bedoelen dat een rechts politicus niet direct extreem-rechts genoemd mag worden, dan vraag ik je om verder te kijken om je heen.

Ik hoop dat iedereen eens verstandig genoeg is/wordt om naar de inhoud van politieke programma's te kijken en niet naar hoe groot de mond is van de lijstrekker.

Louis Bouduin
07-05-2002, 11:18
Wordt dit ook niet altijd gedaan met Christelijke partijen? "CDA-ers zijn hyprocriet"? "Christenen mogen niets"? Hoe vaak wordt Balkenende altijd beoordeeld op zijn uiterlijk en niet op zijn statements? Hoe vaak ik wel niet beoordeeld wordt omdat ik gereformeerd ben (jazeker, ik ben gereformeerd en heb een HT thuis!).

Misschien heb je wel gelijk... en hebben we allemaal boter op ons hoofd.

mark t
07-05-2002, 11:23
Melkert riep bijvoorbeeld dat de 'roep om een sterke leider' (een directe verwijzing naar Duisland in de jaren 30) gehoor heeft gekregen en ook Combrink in Rotterdam liet het niet na om vergelijkingen te trekken met de jaren 30 in Duitsland. Dat heeft niets meer met gepaste kritiek te maken, dat is niets anders dan demonisering.

Niets anders dan verkiezingsrhetoriek. Fortuyn deed hier zelf ook aan mee. Bovendien is het in het verleden wel eens erger geweest. Denk maar eens aan de verhitte debatten rond thema's als abortus, hulp bij zelfdoding, et cetera. En zie verder m'n post in jouw andere thread over Fortuyn.

Henk Heideveld
07-05-2002, 12:03
[i]Originally posted by Louis Bouduin
Misschien heb je wel gelijk... en hebben we allemaal boter op ons hoofd.
Juist, ja, wij wijzen vaak met het vingertje naar anderren. Een typisch Hollandse eigenschap. (De DVd's zijn te duur. Wie zijn schuld is dat. ikke, sukkel, ikke dus, want ik betaal die veel te hoge prijs).
Wij gaven Hitler de schuld, maar wij zaten er bij en keken er naar. Zo ook nu weer, wij zetten zelf een politieke sfeer neer, waardoor zoiets kan gebeuren. Op 16 miljoen Nederlanders is er namelijk maar 1 gek nodig die de trekker overhaalt.

Mike Philippens
07-05-2002, 12:33
Niets anders dan verkiezingsrhetoriek. <knip> Denk maar eens aan de verhitte debatten rond thema's als abortus, hulp bij zelfdoding, et cetera.
Daar zijn in de VS volgens mij ook al doden bij gevallen...

Verkiezingsrethoriek en iemand vergelijken met AH zijn twee hele andere dingen. Je kunt zeggen dat Politicus A het land naar de verdommenis zal gaan helpen, maar niet dat het een facist is - vooral als dat niet zo is.
In een andere post heb ik ook al gezegd dat niemand gevraagd heeft om een moord en dat de politieke tegenstanders van Fortuyn dit ook niet gewild hebben. Liever verslaan ze hem in een intellectuele discussie. Het is m.i.ook niet direct de schuld van de politici en de media, alleen hebben ze wel bepaalde etiketten opgeplakt die nu dus hoogstwaarschijnlijk voor iemand met een of andere ingewikkelde psychische stoornis aanleiding zijn geweest om het te vermoorden. Een beetje vergelijkbaar met die kwibus van die breedbeeld-gijzeling (qua stoornis dan).
Je kunt je dus afvragen of, als het wat eerlijker was gehouden ook gebeurd zou zijn. Is natuurlijk achteraf gezeik, maar toch... Rethoriek mag van mij best, en dat doet ook iedereen. Maar hou het wel eerlijk en ga geen dingen roepen die absoluut niet waar zijn.

mark t
07-05-2002, 13:35
alleen hebben ze wel bepaalde etiketten opgeplakt die nu dus hoogstwaarschijnlijk voor iemand met een of andere ingewikkelde psychische stoornis aanleiding zijn geweest om het te vermoorden.

Zoals gezegd, etiketten plakken is een hobby van politici (Fortuyn incluis). Met name als het meer om vorm dan inhoud gaat, dan helpt het om je af te zetten tegen de denkbeelden/houding van anderen. Zo kun je je identiteit beter 'communiceren'. Ik ken weinig politici die dit niet doen. En het werkt. Laten we eerlijk zijn, het is met name in het begin zelfs de basis van 's mans succes geweest. Vergeet niet dat hij al populair was voordat zijn partijprogramma en/of boek bekend was.

En mensen met een psychische stoornis vinden desgewenst overal een aanleiding in (politiek, religie, muziek, films, sport). Als je daar rekening mee moet houden, dan krijg je dus een systeem van censuur.

Alex van den Berg
07-05-2002, 13:37
Demonisering en politiek horen bij elkaar...

Ik hoef maar te denken aan de "oude" socialisten en communisten... Die werden in de jaren 80 nog gezien als "dat rooie tuig" dat aan de kant van de "onmenselijke" russen stond.
Een deel van mijn familie werd zelfs als "staatsgevaarlijk" gezien... Waarom? Puur omdat ze aktief waren in "linkse" organisaties en opkwamen voor de medemens... Met de USSR had het absoluut niets te maken!!

Dit heeft allemaal niks met Fortuyn te maken, maar het is wel goed om dat in het achterhoofd te houden wanneer je ernaar neigt om schuldigen en/of zondebokken aan te wijzen... of voordat je je laat meeslepen in allerlei niet reëele emoties...

Mike Philippens
07-05-2002, 14:14
Demonisering en politiek horen bij elkaar...
Dat betekent nog niet dat ik het dan maar goed moet vinden of het er mee eens moet zijn. Voetballen en elkaar de hersens inslaan horen blijkbaar ook bij elkaar. Zo lust ik er nog één.

Begrijp me goed: ik vind het ook verwerpelijk wat er met communisten gebeurde, en heb daardoor ook een behoorlijke hekel gekregen aan de houding van de VS tegenover communistische landen (Cuba bv). Ook probeerde men een tijd geleden China als nieuw 'gevaar' aan te duiden, hetgeen culmineerde in de crash van dat verkenningsvliegtuig (deed me denken aan de affaire rondom Gary Powers). Daarna heeft men maar het vizier gericht op de Islamitische landen.

Ik ben echt geen selectief verontwaardigde Fortuyn aanhanger, maar kan er gewoon niet tegen dat er absoluut verwerpelijke en onware beweringen worden gedaan over iemand. En dát is hetgeen er gebeurd is. Als ik dat voor lief moet nemen ga ik maar helemaal nooit meer stemmen. Wat heeft het dan nog voor zin...

Louis Bouduin
07-05-2002, 14:17
Ik ben echt geen selectief verontwaardigde Fortuyn aanhanger, maar kan er gewoon niet tegen dat er absoluut verwerpelijke en onware beweringen worden gedaan over iemand. En dát is hetgeen er gebeurd is. Als ik dat voor lief moet nemen ga ik maar helemaal nooit meer stemmen. Wat heeft het dan nog voor zin...

Dan vrees ik toch dat je nooit meer moet gaan stemmen. Want wees nu eens eerlijk, over welke politieker zijn nog nooit onware beweringen gedaan?

Jeroen Verleun
07-05-2002, 16:00
Ik denk dat je wel degelijk de schuld kan leggen bij de huidige politici en de media. Ze hebben Pim Fortuyn verketterd, gedemoniseerd, door het slijk gehaald en helemaal zwart gemaakt. De Graaf van D66 haalde, toen Fortuyn net op het toneel verscheen, het Anna Frank verhaal erbij, hij zei tijdens een toespraak in A'dam dat een paar straten verderop zich 60 jaar geleden iets verschrikkelijks had afgespeeld en dat wanneer men met Fortuyn in zee zou gaan en hem steun zou geven soortgelijke dingen zou voordoen. Dit bracht hij op een aparte en soort 'Sneaky' maniertje maar het was wel duidelijk dat hij refereerde naar WOII en Adolf Hitler.

Andere politici hebben hem vergeleken met Haider, Benito Mussolini, Janmaat en andere 'echt extreem-rechtse' mensen. Want Fortuyn was misschien rechts, maar niet extreem- of ultra-rechts. Dat bleek ook uit een op 6 mei uitgebracht onderzoek waarin geconcludeerd werd dat de VVD nog rechtser was. Maar door telkens weer te herhalen dat Fortuyn gevaarlijk is, dat hij de samenleving in één zou doen laten vallen, dat telkens herhalen werkt als het ware als indoctrinatie. Veel kiezers zagen wat in Fortuyn, maar ook een heel groot deel niet, het deel dat niets in hem zag werd steeds anti-Fortuyn'er dan ze al waren dat kwam voornamelijk door de huidige politici en met name linkse politici.

De media heeft ook een groot aandeel in deze verkettering van Fortuyn. Zo hebben zij heel veel standpunten van Fortuyn verdraaid. Ik hoor nog vaak het argument van anti-Fortuyners dat Fortuyn een extreem-rechtse man was omdat hij buitenlanders het land uit wilde zetten. Je hoort dat argument nog steeds en als je het op straat zou vragen zegt 4 op de 10 mensen dat hij buitenlanders eruit wilde hebben, maar dit in volkomen onzin. Fortuyn wilde helemaal geen buitenlanders eruit hebben, dat heeft hij nadrukkelijk gezegd maar blijkbaar had dat geen impact wat mede door de media komt die hem als extreem-rechts hebben afgeschilderd.

Interviewers en buitenlandse media hebben ook meegedaan aan de demonisering. Buitenlandse kranten koppen ook: Dutch 'Le Pen' assassinated. En interviewers vroegen ook altijd over de vergelijking met extreem-rechtse mensen. Zo is hij ook in het buitenland als gevaarlijk afgeschilderd.
Dit allemaal samen heeft deze man het leven gekost. Dit klimaat is gecreerd door media en politici. Fortuyn klaagde zelf al over dreigementen en voelde zich al niet op zijn gemak. Maar zijn religie had eigenlijk de overhand. Hij was een katholiek man en hij vond ook dat als het komt, dan komt het en je kunt er niet aan ontsnappen, net als dat je niet aan toeval kunt ontsnappen. Het gebeurt nu eenmaal. Deze gedachte weerhielden hem van persoonlijke beveiliging.
Rosenmuller is één van de vervelendste politici geweest. Hij daagde hem zondag op radio 1 ook uit wat betreft no-go-area's. Fortuyn zei dat hij dan binnen 5 minuten in elkaar geslagen zou zijn. Rosenmuller claimde dat no-go-area's niet bestaan. Heel ironisch word hij de volgende dag doodgeschoten. Ook zei Fortuyn in een interview met de BBC dat als hem iets zou overkomen, Wim Kok hiervan medeschuldig zou zijn omdat hij hem de hele tijd ook al heeft lopen demoniseren.

Het zal denk ik weer lang duren voordat er een soortgelijk man opstaat. Een man die de nederlandse natie weer zo sterk aan de politiek wist te binden. Iedereen, jong en oud kreeg interesse in de politiek, 12-13 jarige mensen, daar kon je serieuse discussies mee voeren op politiek gebied. Ze wisten meer dan je zou denken. Het leefde weer in onder de mens. Dit zag ik vandaag op mijn eigen school. Overal zag je mensen discussieren, zowel 1e als 6e klassers. Hij heeft ook het signaal gegeven dat er onvrede heerst in Nederland, op zowel migratie gebied, als op onderwijs, veiligheid en zorg. Hij nam zijn vak serieus en had een doel gesteld en dat was het premierschap. Tot mijn diepste spijt kan hij hier niet meer aan toekomen.

Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat deze geweldige man overleden is. Dat hij er niet meer is, dat ik hem niet meer bij debatten of andere dingen zal zien. Als Fortuyn op tv was dan schoten de kijkcijfers de hemel in. Hij heeft een hoop positieve dingen te weeg gebracht.

Het was een bewonderingswaardige man, had charisma, gevoel voor humor, was een goudeerlijke man, een goede debater, ambitieus en hij kon dingen goed verwoorden. Hij is nu weg, LPF verliest een hoop sterkte nu ze deze goede debater verloren zijn. Hij zou de grootste worden, zo kopte de Volkskrant op 6 mei. Helaas kopte de Volkskrant diezelfde dag ook iets verschrikkelijks: Fortuyn is doodgeschoten.

Rust in vrede.

Jeroen Verleun

martin
07-05-2002, 16:50
De dader is dus een Linkse aktivist die voor de dieren opkomt.

Wat heeft Pim temaken met dierenleed ??
Wat doet een linkse knakker met een wapen ( pistool)
Ik dacht altijd dat ze juist TEGEN wapens waren.

Zo zie je maar dat ook Links geen lievertjes zijn, zeker in de uiterste hoek.

martin
07-05-2002, 16:58
Als pim dan zo'n racist was, waarom is dan de tweede man van LPF een donkere jonge kerel, die hem als een bijna vader figuur in hem zag.???

Pim werd inderdaad afgeschilderd als zijnde Ultra rechts.

Ook de foto's in de krant waren mens onwaardig, maar goed ook de media heeft hier schuld van.

Remco de Swart
07-05-2002, 16:58
Zowel in de extreme links als rechtse hoek bevinden zich personen die desnoods met geweld hun standpunten willen verdedigen. Zo zijn mensen extreem linkse hoek bijvoorbeeld verantwoordelijk voor een bomaanslag die enkele jaren geleden op de staatssecretaris van justitie Aad Kosto is gepleegd. Ook de branden bij de Makro destijds zijn aangestoken door personen in de extreem linkse hoek. Hoe komt iemand die door de BVD in de gaten wordt gehouden uberhaupt aan een wapen en hoe heeft hij leren schieten?

martin
07-05-2002, 17:06
van een meter afstand iemand dood schieten zal iedereen wel kunnen.

Ten minste alleen het raken dan he, ik zou het denk ik niet kunnen, om alleen me standpunt kenbaar temaken.

als het om me gezin/familie gaat is dat een ander verhaal.

Alex van den Berg
07-05-2002, 17:30
Wat heeft Pim temaken met dierenleed ??
Wat doet een linkse knakker met een wapen ( pistool)
Ik dacht altijd dat ze juist TEGEN wapens waren.Pim had aangekondigd om het verbod op "bontfokkerijen" op te heffen... vandaar de twijfelachtige link met dierenaktivisme...

En wapens? "Links" denken betekent nog niet per definitie dat je ook passifist bent...

In alle lagen van de samenleving is het mogelijk dat iemand er absurde en extreme ideeën op na houdt en daardoor een compleet verwrongen geest heeft... Dat staat los van het feit of iemand "links" of "rechts" georienteerd is...

Tot nu toe heb ik nog niemand ontmoet die ook maar enigszins begrip kan of wil opbrengen voor deze misdaad...

martin
07-05-2002, 17:41
Pim had aangekondigd om het verbod op "bontfokkerijen" op te heffen... vandaar de twijfelachtige link met dierenaktivisme..

Tot nu toe heb ik nog niemand ontmoet die ook maar enigszins begrip kan of wil opbrengen voor deze misdaad...

dat van die bond fokkerijen wist ik niet, dat pim dat wilde.

Even een domme vraag, zijn ze dan ook tegen de eskimo's die toch ook van dat soort jassies maken. je zou toch kunnen zeggen dat het hun cultuur is omdat tedoen ???

Gelukkig leeft iedereen mee.

alleen gisteren avond zag ik een korte flash met Regilio Tuur die met een groepje marokane had staan praten omdat die groep weer juigend over straat liepen.

Louis Bouduin
07-05-2002, 17:49
dat van die bond fokkerijen wist ik niet, dat pim dat wilde.

Even een domme vraag, zijn ze dan ook tegen de eskimo's die toch ook van dat soort jassies maken. je zou toch kunnen zeggen dat het hun cultuur is omdat tedoen ???

Er zijn redenen te over om tegen bont te zijn. En ja Martin, dit is inderdaad een domme vraag.

mark t
07-05-2002, 17:55
alleen gisteren avond zag ik een korte flash met Regilio Tuur
die met een groepje marokane had staan praten omdat die groep weer juigend over straat liepen.

Ras, leeftijd, geslacht, religieuze overtuiging, nationaliteit, seksuele geaardheid en politieke overtuiging bieden geen garantie voor fatsoen of geestelijke gezondheid.

mark t
07-05-2002, 17:58
Er zijn redenen te over om tegen bont te zijn. En ja Martin, dit is inderdaad een domme vraag.

Wat Louis bedoelt is dat je het fokken omwille van luxe niet kunt vergelijken met het maken van kleren uit noodzaak. De Eskimo's zouden het knap koud krijgen zonder hun warme kleding. En ik denk dat zij tegenwoordig toch overwegend in parka's en andere confectiekleding rondlopen. Zo geïsoleerd leven ze nu ook weer niet.

Louis Bouduin
07-05-2002, 18:01
Wat Louis bedoelt is dat je het fokken omwille van luxe niet kunt vergelijken met het maken van kleren uit noodzaak. De Eskimo's zouden het knap koud krijgen zonder hun warme kleding. En ik denk dat zij tegenwoordig toch overwegend in parka's en andere confectiekleding rondlopen. Zo geïsoleerd leven ze nu ook weer niet.

Precies. Dank je. Maar als daar sommige mensen toch voor zijn, kun je hen verachten, hetgeen ik doe. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hen dan ook persoonlijk leed toe te brengen. Of dit zelfs maar te wensen.

Mike Philippens
07-05-2002, 18:16
Dan vrees ik toch dat je nooit meer moet gaan stemmen. Want wees nu eens eerlijk, over welke politieker zijn nog nooit onware beweringen gedaan?
Er werd gesteld dat het normaal is en dat geloof ik ook wel, alleen wil ik het daardoor niet zomaar voor lief nemen. Als ik elke dag een medemens zomaar in elkaar trap, moet mijn omgeving dat dan maar normaal gaan vinden ? Dacht het niet...

Maar ik geloof dat men misschien dan maar bewijzen moet zien dat het allemaal juist niet meevalt wat er rond de persoon van Fortuyn is geschreven en geroepen. Misschien duik ik nog wel een keer de archieven in om eea te verzamelen. Kan iedereen met eigen ogen zien dat het niet mee, maar juist heel erg tegenvalt...

martin
07-05-2002, 19:07
Precies. Dank je. Maar als daar sommige mensen toch voor zijn, kun je hen verachten, hetgeen ik doe. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hen dan ook persoonlijk leed toe te brengen. Of dit zelfs maar te wensen.

Hoi Louis, je zult mij nooit in een berevel zien lopen hoor hou me tengoede. ook ik ben er vel op tegen, in deze tijd is dit echt uit de mode.

Kasper P.
07-05-2002, 19:14
Dit is de site over de (waarschijnlijke) moordenaar van Pim. www.animalfreedom.nl/paginas/column/volkertvandergraaf.html (http://www.animalfreedom.nl/paginas/column/volkertvandergraaf.html)

Dit is een biografie van hem (over zijn milieu aanleg)

MISSCHIEN INTERRESANT?

ZIJN NAAM IS Volkert van der Graaf

Louis Bouduin
07-05-2002, 20:22
Hoi Louis, je zult mij nooit in een berevel zien lopen hoor hou me tengoede. ook ik ben er vel op tegen, in deze tijd is dit echt uit de mode.

Martin, een klein beetje meer onthullen van je avatar, a.u.b. want heb het vermoeden dat daar toch een tijgervelletje onder schuilgaat. :)

Anonymous
07-05-2002, 20:24
Laten we niet vergeten, eventjes te reageren op bladzijde 8,
dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, dus
de schuld ligt niet compleet bij Pim's tegenstanders/collega's
en de media, maar dat heeft natuurlijk wel een rol gespeeld.

Louis Bouduin
07-05-2002, 20:37
Laten we niet vergeten, eventjes te reageren op bladzijde 8,
dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, dus
de schuld ligt niet compleet bij Pim's tegenstanders/collega's
en de media, maar dat heeft natuurlijk wel een rol gespeeld.

Tuurlijk speelt dit een rol. Het speelt altijd een rol. Maar als je dat achteraf gaat trachten te verklaren wordt het altijd uitvergroot en wordt soms over het hoofd gezien dat één gek genoeg is om ons allemaal gek te maken.

ron
07-05-2002, 21:25
Volgens mij is het opgezet. Misschien is deze gedachte nog niet zo vreemd Dadaveke. Het zou me niet verbazen als er wel degelijk een complot is, een dierenactivist die gaat moorden, het lijkt redelijk onaannemelijk. Een dekmantel ?

Wat ik her en der op internet lees zijn zaken als:
- de dader was een koelbloedige killer die met enkele gerichte schoten iemand om zeep kan helpen. Heeft hij zich voorbereid, is hij wellicht opgeleid ?
- waarom weigert de dader een verklaring af te leggen? Als het werkelijk om dierenleed zou gaan zou hij dit juist naar buiten willen schreeuwen. Waarom vraagt de dader direct naar advocaat Bakker Schut (RAF) ?
- waarom was het hek rondom het mediapark kapot, toeval of sabotage ?

Ik wil hier zelf geen conclusies aan verbinden en hoop eigenlijk dat het gewoon bij die ene gek blijft. Maar ik ben wel zeer benieuwd naar het verdere onderzoek en de resultaten die dit oplevert.

Oakey
07-05-2002, 22:13
De feiten tot nu toe wijzen erop dat het gaat om een geestelijk gestoorde man, en dat het waarschijnlijk niets met haat, politiek of milieu-activisme te maken heeft... en al helemaal geen complot!

Dit soort dingen kun je heel moeilijk voorkomen of voorzien helaas, en kunnen altijd gebeuren (zie Ehrfurt e.d.)

ron
07-05-2002, 22:34
De feiten tot nu toe wijzen erop dat het gaat om een geestelijk gestoorde man, en dat het waarschijnlijk niets met haat, politiek of milieu-activisme te maken heeft... en al helemaal geen complot!

Dit soort dingen kun je heel moeilijk voorkomen of voorzien helaas, en kunnen altijd gebeuren (zie Ehrfurt e.d.) Ik denk dat het voor heel veel mensen moeilijk is te verkoppen dat DIT de enige reden is geweest dat we zo'n markant figuur in de politiek zijn kwijtgeraakt. Ik kan het echt niet geloven, laat staan bevatten. Helaas vermoed ik wel dat je gelijk hebt.

Mark S
08-05-2002, 07:25
quote by Martin van Tuijl: De dader is dus een Linkse aktivist die voor de dieren opkomt.
Sinds wanneer is iemand die voor een beter milieu is, of tegen dierenleed per definitie links?
De Telegraaf zette 's ochtends al de toon met de uitdrukkking
"extreem-links". Later werd bekend dat hij een baan heeft als jurist bij een milieu-groepering. Nog iets later werd bekend dat hij iets gepubliceerd had over bontfokkerijen.
Dus gaan veel mensen er gemakshalve maar van uit dat dat het motief zou zijn geweest voor zijn daad.
Maar zolang hij nog geen verklaring heeft afgelegd blijven het speculaties.

En ik weet niet wat de politie bedoelt met de opmerking: tijdens de huiszoeking zijn zaken aangetroffen die waarschijnlijk duiden op milieu-activism... Had ie 2 GFT bakken in plaats van 1? Een stapeltje eier-rekjes verzameld?

Ik heb me de afgelopen 2 dagen doodgeergerd aan de wijze waarop de media wederom met de "verslaggeving" is omgegaan.
Maandagavond waren er slechts 5 werkelijke feiten bekend.
Wat in de loop van de avond en gisteren volgden waren aannames, speculaties, en what if?- scenario's waar zolang over doorgeouwehoerd werd, tot ze bijna als feiten werden aangemerkt.
Dit was geen verslaggeving van nieuws, dit was het maken van nieuws.

Louis Bouduin
08-05-2002, 09:14
Wat ik her en der op internet lees zijn zaken als:
- de dader was een koelbloedige killer die met enkele gerichte schoten iemand om zeep kan helpen. Heeft hij zich voorbereid, is hij wellicht opgeleid ?
- waarom weigert de dader een verklaring af te leggen? Als het werkelijk om dierenleed zou gaan zou hij dit juist naar buiten willen schreeuwen. Waarom vraagt de dader direct naar advocaat Bakker Schut (RAF) ?
- waarom was het hek rondom het mediapark kapot, toeval of sabotage ?

Dit soort verhalen zal de komende dagen alleen maar toenemen. En zelf wanneer de vermoedelijke dader schuld bekend en op de ogen van zijn kind zweert dat hij alleen gehandeld heeft, en dit ook door de feiten gestaafd zal worden, dan zullen er nog mensen dingen beweren waar de bestbetaalde hollywood scenaristen niet zouden opkomen.

Edwin V
08-05-2002, 16:18
- waarom was het hek rondom het mediapark kapot, toeval of sabotage ?Computer met Microsoft Windows XP was vastgelopen.

mark t
08-05-2002, 16:21
Dit soort verhalen zal de komende dagen alleen maar toenemen. En zelf wanneer de vermoedelijke dader schuld bekend en op de ogen van zijn kind zweert dat hij alleen gehandeld heeft, en dit ook door de feiten gestaafd zal worden, dan zullen er nog mensen dingen beweren waar de bestbetaalde hollywood scenaristen niet zouden opkomen.

Het is blijkbaar prettiger een ingenieus complot erachter te zoeken dan te accepteren dat iemand zo ver weg is dat hij/zij een zinloze moord pleegt.

Yi-Long
08-05-2002, 16:24
wat my opvalt is dat de moordenaar zomaar zulke dure advocaten heeft...en dat hy al vry snel voorgelyd zal worden terwyl het onderzoek nog in volle gang is enzo...
Ik zou wel willen weten wie deze 2 beslissingen achter de schermen gemaakt heeft...en wie de kosten van deze dure advocaten zal betalen...

JayLunar
08-05-2002, 16:27
en wie de kosten van deze dure advocaten zal betalen...

De mensen die loten van de PostcodeLoterij kopen.

Mark S
08-05-2002, 17:09
Yi-Long: wat my opvalt is dat de moordenaar zomaar zulke dure advocaten heeft....
Hij heeft er vantevoren kennelijk goed over nagedacht. Als jurist zal hij geen minimumloontje ontvangen.

en dat hy al vry snel voorgelyd zal worden terwyl het onderzoek nog in volle gang is enzo..
Dit is een gebruikelijke gang van zaken indien het voorarrest verlengd moet worden.

Louis Bouduin
08-05-2002, 17:52
Ik heb me de afgelopen 2 dagen doodgeergerd aan de wijze waarop de media wederom met de "verslaggeving" is omgegaan.
Maandagavond waren er slechts 5 werkelijke feiten bekend.
Wat in de loop van de avond en gisteren volgden waren aannames, speculaties, en what if?- scenario's waar zolang over doorgeouwehoerd werd, tot ze bijna als feiten werden aangemerkt.
Dit was geen verslaggeving van nieuws, dit was het maken van nieuws.

Ja, inderdaad, the media is the message.

Eric Logister
08-05-2002, 18:05
De Telegraaf zette 's ochtends al de toon met de uitdrukkking
"extreem-links". [/b]van nieuws.

Ja, inderdaad. Hoe komen ze erbij. Iemand die zich beweegt in linkse circuits. Het bloed onder de nagels vandaan haalt van boeren. In de kijker loopt van onze inlichtingendiensten. En iemand die alle middelen (geoorloofd en niet geoorloofd) gebruikt.

Hoe komt de Telegraaf erbij zo-iemand extreem links te noemen.
:rolleyes:

Alex van den Berg
08-05-2002, 18:16
Hoe komt de Telegraaf erbij zo-iemand extreem links te noemen.
:rolleyes: Waren ze zelf in W.O. II niet de krant die met de vijand colaboreerde???!! :mad:

Eric Logister
08-05-2002, 19:31
Waren ze zelf in W.O. II niet de krant die met de vijand colaboreerde???!! :mad:

haha, scherp Alex :)
Vraag me ook meteen af wat de op www.dewaarheid.nl staat. Maar helaas daar zijn nu andere extrimisten te vinden :p

Blijft het feit dat het behoorlijk extreme dagen zijn :mad:

Mike Philippens
08-05-2002, 20:15
dan zullen er nog mensen dingen beweren waar de bestbetaalde hollywood scenaristen niet zouden opkomen.
Tragisch genoeg weer voer voor types als Peter R.de Vries en Willebrord Frequin... Slaan er weer een slaatje uit. Trieste is dat veel mensen het nog gaan geloven ook. Heel makkelijk om allerlei suggestieve opmerkingen te plaatsen zodat het lijkt of er een samenzwering is. Kijk maar naar die kwibus die beweert dat er helemaal geen vliegtuig op het Pentagon is gestort. Die is helemaal niet wijs. Maar genoeg mensen die in zijn 'bewijsmateriaal' trappen...:confused:

Mike Philippens
08-05-2002, 20:18
Hoe komt de Telegraaf erbij zo-iemand extreem links te noemen. :rolleyes:
Dat soort dingen zijn normaal heb ik me de afgelopen tijd laten vertellen. Moet je niets achter zoeken. Heeft niets met stemmingmakerij te maken.