PDA

Bekijk de volledige versie : Puntensysteem voor koop/verkoop forum



R. Schaap
07-05-2002, 01:02
Is het mogelijk om bij te houden wie er bekend staat als iemand die goed en zorgvuldig ruilt of verkoopt/koopt?
Dus iemand die zorg draagt voor het feit dat de dvd goed verpakt moet worden, en dan ook daadwerkelijk wordt opgestuurd. Iemand die braaf snel het geld overmaakt. Oftewel, mensen die elkaar vertrouwen.
Ik begrijp dat zoiets complex is op te zetten, maar er wordt zoveel geruild de laatste tijd. Het moet toch mogelijk zijn denk ik zo. Je kunt bijvoorbeeld het aantal wederzijds succesvol afgesloten ruils/verkopen achter iemand z'n naam zetten. Als we dat zelf mogen vermelden als reclame voor onszelf vind ik ook prima, dan post ik dat er gewoon klein onder steeds. Maar dan kan het zo'n warboel worden.

Ik hoop dat er een systeem voor te bedenken is.

Groet Rein

ps. diepzinnig he, zo vroeg:)

Raskel
07-05-2002, 10:57
Zo'n punten systeem gebruiken ze op dit (www.dvdforum.nl) forum ook al.

Groeten

forzavado
08-05-2002, 09:46
Ik vind dit een goed idee (heb het volgens mij al eens aan de orde gebracht). Misschien moet er toch maar onder iedere ruil verschijnen in dezelfde thread hoe die is verlopen tussen de personen (als het niet anders kan) Beter iets dan niets:)

R. Schaap
08-05-2002, 10:32
Precies, dat zou een simpele oplossing kunnen zijn. Dus zodra een crew lid de ruilthread sluit, dat hij kan er even onderzet als samenvatting hoe het verlopen is.

R. Schaap
08-05-2002, 23:14
Crew, wat vinden jullie hiervan?

R. Schaap
10-05-2002, 00:04
Zijn jullie allemaal met vakantie? Of wordt er goed over vergadert op het moment?

Eric van Ballegoie
10-05-2002, 09:50
Ik denk dat het op zich een goed idee is, maar momenteel hebben wij niet de mankracht om dat erbij te doen. Als iemand deze taak (modereren van het ruil / verkoop gedeelte van het forum) op zich wil nemen, stuur mij dan even een PM!

R. Schaap
10-05-2002, 09:55
Bedankt voor je reactie Eric...

Je hebt een pm!

R. Schaap
10-05-2002, 12:21
Eric?? Wat vind je ervan?

Edwin vd Zwaard
10-05-2002, 13:06
LOL... durf het bijna niet te zeggen... Maar ook ik heb daar wel oren naar..

Heb op verschillende forums ervaring als moderator, en ben vaak online..

Zal wel niet, maar mocht je omhoog zitten, dan hoor ik het wel..

R. Schaap
10-05-2002, 13:20
Ohja, had ik nog niet vermeld. Ik ben al moderator van de ruil threads op een ander forum

(Haha, de concurrentie begint Edwin)

Edwin vd Zwaard
10-05-2002, 13:21
(Haha, de concurrentie begint Edwin)

Ach, concurrentie zal het niet zijn denk ik... Met mijn reputatie maak ik toch bar weinig kans :)

Succes Rein..

R. Schaap
10-05-2002, 13:23
Dankje, maare, Eric reageert niet, ook niet op pm, dus zal het er wel niet van komen.

Eric van Ballegoie
10-05-2002, 14:02
Tjonge jongen... Een klein beetje geduld zou niet gek zijn...

Ik was zojuist in bespreking en check niet elke 5 minuten mijn PM's...

R. Schaap
10-05-2002, 14:03
Ik wist wel dat je gewoon niet kon antwoorden hoor. Je antwoord namelijk altijd. Maare, ik verveelde me, en ging dus ff weer posten, vandaar.

Luther Hartog
27-05-2002, 10:48
Gaat dit nu nog door?

Camille
30-05-2002, 11:19
Gaat dit nu nog door?

Vroeg ik me ok af, vind het namelijk wel een goed idee.

Matt D
30-05-2002, 15:38
zo een systeem is een must, ik zit al een eindje op dvdforum.nl waar dit systeem al lang zijn nut heeft bewezen. het is de enige manier om een deel van de rotte appelen uit de mand te krijgen. ik heb hier nog nt op gereageerd maar ik zie soms dat er hier dingen worden aangeboden door forummer's die mega veel kritiek krijgen (wegens oplichting of slechte deals) op dvdforum. er zijn er die daar hun handeltje nt meer kunnen doen en hier hun kans wagen.

Jaded
30-05-2002, 17:47
zo een systeem is een must, ik zit al een eindje op dvdforum.nl waar dit systeem al lang zijn nut heeft bewezen. het is de enige manier om een deel van de rotte appelen uit de mand te krijgen. ik heb hier nog nt op gereageerd maar ik zie soms dat er hier dingen worden aangeboden door forummer's die mega veel kritiek krijgen (wegens oplichting of slechte deals) op dvdforum. er zijn er die daar hun handeltje nt meer kunnen doen en hier hun kans wagen.
Ik ben ook 100 % voor dit initiatief en vind dat zoiets zo vlug mogelijk navolging moet krijgen!!

Als niemand zich aanbiedt (of niemand die aan de 'eisen' voldoet), neem dan zelf het heft in handen crew en contacteer mensen waarvan jullie denken dat ze ervoor geschikt zijn!!

Ik weet natuurlijk niet hoever jullie al staan met de vorderingen ... of dat er al vorderingen zijn geweest, maar een zetje in de rug kan nooit kwaad.

R. Schaap
30-05-2002, 17:50
knip
Als niemand zich aanbiedt (of niemand die aan de 'eisen' voldoet), neem dan zelf het heft in handen crew en contacteer mensen waarvan jullie denken dat ze ervoor geschikt zijn!!

Ik weet natuurlijk niet hoever jullie al staan met de vorderingen ... of dat er al vorderingen zijn geweest, maar een zetje in de rug kan nooit kwaad.

Ik heb ze dat zetje direct gegeven toen ze vroegen wie dat wilde doen helemaal bovenaan in deze thread. Mezelf aangeboden dus, maar ze wilde het toch nog niet.

Het zal nog wel even duren denk ik.

We zullen zien, ik hoop dat het er ooit van komt, want zo'n systeem is gewoon heel erg handig.

Jaded
30-05-2002, 17:55
We zullen zien, ik hoop dat het er ooit van komt, want zo'n systeem is gewoon heel erg handig.
Ik heb eens gaan kijken op de site dat evilgoblin66 wil zeggen en daar kan je op een vrij eenvoudige manier zien wie er plus en wie er minpunten heeft (en het aantal natuurlijk).
Zo voorkom je veel ongenoegen onder de leden.

Het is gewoon noodzakelijk dat 'oplichters' worden tegengehouden, het zijn en blijven iemands zuurverdiende centen!

Matt D
31-05-2002, 15:45
valt me zwaar tegen dat beheer hier zo mak op reageert, kijk dan toch eens op dvdforum.nl bij klachtenbox en de traderslist, dan kun je toch nt anders besluiten dat het een goed idee is

Eric van Ballegoie
01-06-2002, 09:38
Wij (de Crew) hebben hierover gesproken met elkaar en voorlopig gaan we een dergelijk systeem waarschijnlijk niet introduceren. Andere zaken hebben onze prioriteit, naar dit 'probleem' (is er uberhaupt een probleem??) kijken we over een tijdje weer.

Matt D
01-06-2002, 12:34
vreesde al dat er nts zou veranderen


geen probleem? wel dan zal je toch eens moeten het 'traden' van dichterbij volgen vrees ik

mensen die op andere forums buitengekegeld zijn komen nu naar hier. het is in ieder geval mijn probleem nt, ik weet (meestal) wie er nt deugd, jammer voor de anderen.

Jaded
01-06-2002, 22:16
Andere zaken hebben onze prioriteit, naar dit 'probleem' (is er uberhaupt een probleem??) kijken we over een tijdje weer.
Not acceptable.

Je zou tenminste het probleem kunnen erkennen ...


EDIT: Een kleine edit (van uwentwege) zou wel gepast zijn hier, of een nieuwe post, aangezien ik net zag dat je van het probleem op de hoogte bent.

Dergelijke incidenten betekenen op lange termijn de mogelijke leegloop van het trade forum.

Eric van Ballegoie
01-06-2002, 22:22
Not acceptable.

Zonder in oude discussies te vervallen is iedereen uiteraard vrij om te gaan en zich op te houden waar hij/zij wil, als dat niet op ons forum is dan zij dat zo...

Jaded
01-06-2002, 22:35
Zonder in oude discussies te vervallen is iedereen uiteraard vrij om te gaan en zich op te houden waar hij/zij wil, als dat niet op ons forum is dan zij dat zo...
Je zou misschien eens voorbij de "Not acceptable" kunnen kijken en zien dat er constructieve opmerkingen achter schuilgaan. :rolleyes:

Matt D
02-06-2002, 09:43
Je zou misschien eens voorbij de "Not acceptable" kunnen kijken en zien dat er constructieve opmerkingen achter schuilgaan. :rolleyes:

have to agree with jade on this one !!!

Irene
02-06-2002, 12:30
De manier die ze gebruiken bij gabtraders (www.gabtraders.com) (Good traders Agains Bad traders) werkt ook wel mooi. Als zoiets nou eens zou bestaan voor andere traders...

Wil er wel meer over zeggen, maar zal andere keer zijn.

R. Schaap
16-06-2002, 00:28
Wij (de Crew) hebben hierover gesproken met elkaar en voorlopig gaan we een dergelijk systeem waarschijnlijk niet introduceren. Andere zaken hebben onze prioriteit, naar dit 'probleem' (is er uberhaupt een probleem??) kijken we over een tijdje weer.

Ik heb je weleens in een pm uitgelegd dat je er geen systeem voor hoeft te introduceren etcetera, veel moeite kost het je niet. Alleen mij maar....remember

Matt D
18-06-2002, 12:46
rijn ik vrees dat het de moeite nt loont om nog te proberen bepaalde mensen van het beheer te overtuigen van het nut van het systeem

dus een tip voor de andere forummers om een aantal rotte appels te herkennen

de traders list

op dvdforum.be

R. Schaap
19-06-2002, 16:40
rijn ik vrees dat het de moeite nt loont om nog te proberen bepaalde mensen van het beheer te overtuigen van het nut van het systeem

dus een tip voor de andere forummers om een aantal rotte appels te herkennen

de traders list

op dvdforum.be

inderdaad, ik doe dus ook geen moeite meer. Komt er toch niet van

Ernest Hamstra
19-06-2002, 20:50
Rein,

Is het misschien een idee om een thread te starten in General Chat of Algemeen, en deze door jou te laten 'onderhouden', d.w.z. Iedereen zet z'n bevindingen met diverse traders erin of pm't ze aan jou en jij houdt in de bovenste post een lijst met Gold Traders en Bad Traders bij.

Crew, dit is geenszins bedoeld om olie op het vuur te gooien, maar het leek mij een aardige gulden middenweg.

Indien het doorgaat, Rein, ik heb al wel een lijstje met Gold Traders van dit forum voor je.

Ernest

Eric van Ballegoie
19-06-2002, 21:05
Crew, dit is geenszins bedoeld om olie op het vuur te gooien, maar het leek mij een aardige gulden middenweg.


Ik heb daar geen problemen mee hoor! De enige reden dat we dit (nog) niet vanuit de Crew organiseren is omdat wij andere zaken voor laten gaan. Dat wil dus niet zeggen dat we tegen het initiatief zijn.

R. Schaap
19-06-2002, 23:39
Rein,

Is het misschien een idee om een thread te starten in General Chat of Algemeen, en deze door jou te laten 'onderhouden', d.w.z. Iedereen zet z'n bevindingen met diverse traders erin of pm't ze aan jou en jij houdt in de bovenste post een lijst met Gold Traders en Bad Traders bij.

Crew, dit is geenszins bedoeld om olie op het vuur te gooien, maar het leek mij een aardige gulden middenweg.

Indien het doorgaat, Rein, ik heb al wel een lijstje met Gold Traders van dit forum voor je.

Ernest

Hierboven staat al dat Eric er geen problemen mee heeft dat we dit zelf gaan doen. Ik heb hem dat vorige maand al voorgesteld, toen vond hij het nog geen goed plan. (?)

Ik ga dus inderdaad zo'n thread aanmaken en daarin bijhouden hoe het ruilen gaat. Bijvoorbeeld door elke dag een samenvatting van het 'gehandel' van die dag. En inderdaad een lange lijst met de zogenoemde 'goldtraders'.

Komt goed!

R. Schaap
23-06-2002, 22:39
nu drie dagen later blijkt toch dat veel mensen het best handig vinden die lijst. Daar ben ik blij mee, dan doe ik het niet voor niets.

Nu hopen dat iedereen het ff meldt als een ruil is afgelopen, dan hoef ik niet teveel de threads door de spitten. Scheelt een hoop werk voor mij.

Jaded
24-06-2002, 01:14
Ik zal het in ieder geval melden wanneer ik een ruil/(ver)koop heb gedaan en zal de andere partij er ook toe aanzetten.

R. Schaap
24-06-2002, 09:08
Ik zal het in ieder geval melden wanneer ik een ruil/(ver)koop heb gedaan en zal de andere partij er ook toe aanzetten.

klasse!! Bedankt Jaded.

Matt D
25-06-2002, 10:57
ik ook gezien ik een groot voorstander ben van het systeem maar dat had je al wel geraden ;-)

Irene
25-06-2002, 17:14
Nu hopen dat iedereen het ff meldt als een ruil is afgelopen, dan hoef ik niet teveel de threads door de spitten. Scheelt een hoop werk voor mij.

Is het niet een idee om 1 topic te maken waarin iedereen zijn / haar bevindingen zet zoals op dvdforum en de topicstarter, in dit geval jij denk ik, Rein, houdt bovenin de tussenstand bij? Eigenlijk dus precies eender als dvdforum. ;) Hoef je ook niet steeds alle topics af te lopen, wat me namelijk ook vrij lastig lijkt, als meerdere dvds in 1 topic worden aangeboden. Denk dat je dan snel het overzicht kwijtraakt. Tenslotte kan niemand andersmans bericht wijzigen, behalve de starter.

R. Schaap
26-06-2002, 17:44
Is het niet een idee om 1 topic te maken waarin iedereen zijn / haar bevindingen zet zoals op dvdforum en de topicstarter, in dit geval jij denk ik, Rein, houdt bovenin de tussenstand bij? Eigenlijk dus precies eender als dvdforum. ;) Hoef je ook niet steeds alle topics af te lopen, wat me namelijk ook vrij lastig lijkt, als meerdere dvds in 1 topic worden aangeboden. Denk dat je dan snel het overzicht kwijtraakt. Tenslotte kan niemand andersmans bericht wijzigen, behalve de starter.

dat gebeurt toch al in dit (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8408) topic? Of begrijp ik je idee verkeerd?

Irene
26-06-2002, 18:47
:o

Beetje druk op het moment, had het topic nog niet gezien. Maar dat bedoelde ik inderdaad. :)

R. Schaap
29-06-2002, 11:02
:o

Beetje druk op het moment, had het topic nog niet gezien. Maar dat bedoelde ik inderdaad. :)

ok dan, mooi dat je het gevonden hebt.!
Crew..Hoe vinden jullie dat het in elkaar steekt nu?

Eric van Ballegoie
29-06-2002, 17:10
ok dan, mooi dat je het gevonden hebt.!
Crew..Hoe vinden jullie dat het in elkaar steekt nu?

Ik moet zeggen dat je het erg voortvarend hebt opgepakt! Wellicht kunnen we de thread verplaatsen naar het handels-gedeelte en hem daar in een nieuw sub-forum ( Info over handelaars ) plaatsen?

R. Schaap
30-06-2002, 14:52
Ja, is een goed plan. Jullie moeten maar zelf zien in welk jasje je het wilt gieten, maar verplaatsen lijkt me wel verstandig ja. Anders weten nieuwe leden niet dat het met ruilen te maken heeft ofzo.

Ik merk de veranderingen wel.....

Eric van Ballegoie
30-06-2002, 20:27
Ik merk de veranderingen wel.....

Ik ga nu eerst twee weken op vacantie. Laten we het zo lang nog even aankijken, na mijn terugkomst (15 juni) gaan we de boel omgooien als inderdaad blijkt dat dit systeem blijvend nuttig is ok?

R. Schaap
30-06-2002, 20:28
Ik ga nu eerst twee weken op vacantie. Laten we het zo lang nog even aankijken, na mijn terugkomst (15 juni) gaan we de boel omgooien als inderdaad blijkt dat dit systeem blijvend nuttig is ok?

ja is goed. Prettige vakantie!
Ik ben trouwens van 22 juli tot 5 augustus op vakantie, dus dan sta ik weer ff stil.....maar dat boeit niet zoveel denk ik.