PDA

Bekijk de volledige versie : goedkope winklel kabels



backbone
20-08-2007, 22:47
Hoi.

Omdat ik merk dat er nogal wat prijs verschil zitten de winkels, ben ik benieuwd of iemand een adres weet waar de de goede kabels het goedkoopst zijn.
Tevens wat zijn prima kabels om te gebruiken voor
A luidspreker kabels
B hdmi kabels
C verbinding kabels ( componenten)

alvast bedankt

Alexander D
21-08-2007, 08:16
Ik stel voor dat je begint met heel veel te lezen op dit forum en naar enkele speciaalzaken te gaan om te proberen of je wat kabels mag testen.

Om toch een poging te wagen is het ook belangrijk je budget te weten overigens.

Maar:

A. Er zijn tientallen merken, kabels gaan testen is dus het beste. Canare maakt een hele mooie bijvoorbeeld voor € 4.50 de meter. Nordost/Wyrewizzard ook voor € 8,- de meter maar zoals gezegd: er zijn tientallen, zelfs honderden alternatieven.

B. Hoe lang moet de kabel zijn: Voor korte afstanden maakt het niets uit. Gewoon een degelijke kabel kopen. Voor lange afstanden zou ik naar Ixos, Bettercables of Supra kijken.

C. Wat voor kabels bedoel je precies?

Herjan
23-08-2007, 15:23
Ik neem 't je niet kwalijk, maar je bericht is een typische "first post". Geen enkele info over de kwaliteit die je zoekt, budget, welke apparatuur, lengte van kabels, welk type interlinks, etc.

Ik ga er maar even vanuit dat je iemand bent die net begint met HiFi. In dat geval adviseer ik je om niet direct hele dure kabels te nemen, maar een kijkje te nemen bij bijv. www.elektronica-online.nl (http://www.elektronica-online.nl) . Zij hebben goede kabels voor weinig geld. En ze leveren snel.

Zoek je toch duurdere kabels als Van den Hul, QED, Nordost etc, dan zou je je eerst eens meer moeten verdiepen in de mogelijkheden, karakters, etc.

Eventueel heb ik toevallig sinds afgelopen weekend te koop:
- 3 setjes Van den Hul "The Bay C5" (dus 6 kabels), 60cm (geloof ik). Meervoudig award winner. Mooie warme, gedetaileerde klank.
- Xindak AC-05, stereo interlink, 1m.
- IXOS digitale coax met WBT pluggen. Ook een meter geloof ik

PM me maar als je meer wilt weten. Ik ga ze binnenkort op marktplaats zetten.