PDA

Bekijk de volledige versie : Robin Hood (SE) [DVD]



Arnold van Oostrum
21-08-2007, 23:06
Robin Hood (SE)

De 21ste Disney klassieker met opgeknapt maar ook tot breedbeeld bijgesneden beeld.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3052)

Marcel v/d H.
22-08-2007, 09:18
Gaat zeker nog in mijn collectie komen, in mijn ogen (met stip) de beste Disney!

Werner
22-08-2007, 10:01
Niet dé beste, maar toch één die zeker in het bovenste peleton eindigt. Ik ga denk ik ook uitzonderlijk mijn oude versie ondanks de inferieure beeldkwaliteit netjes bijhouden, 't is echt wel de keuze tussen cholera en de pest: slecht beeld óf bijgeknipt. Tough choice, tough choice... (steekt zijn duim in zijn mond en begint achter zijn moeke te roepen)

Herman ter Lingen
22-08-2007, 11:01
Ik ga me ruim 20 euri besparen en doe het met de oude versie

Henk Heideveld
22-08-2007, 12:51
Zie de toegevoegde waarde van deze versie niet.
Wat hebben wij aan een Franse DTS-track????:confused:

Lagomorph
23-08-2007, 18:18
Tja Disney biedt ons vaker dan niet tegenwoordig een Franse DTS track aan. Erg slordig.

Ook ik hou het liever bij mijn oude versie. Als ik de screenshots zo zie dan zie ik gewoon geen fijn plaatje (zie de veer van Robin Hood en graaf Slis bij screen 1 & 2), en bij de oude versie wel.
Bij de oude versie vind ik de beeldkwaliteit ook nog zeker goed genoeg, dus met cholera wil ik deze echt niet vergelijken.

Aloys
23-08-2007, 18:50
Is het vreemd dat ik de beeldkwaliteit van de vorige release sowieso beter vind?

Peter_spm
24-08-2007, 06:58
Ik hou het ook bij de 'oude' versie.
Ik vind het zonde dat ze 'm hebben afgesneden aan boven en onderkant.
Het is een oudere film, oorspronkelijk gemaakt voor 4:3 formaat, waarom aanpassen aan breedbeeld?

Calypso
24-08-2007, 20:31
Volgens mij was de soundtrack toch van Roger MIller en niet van George Burns? Hij was ook degene die de genoemde liedjes zingt en de stem van de bard ingesproken heeft.

Wel een leuk weetje: The Whistle Song aan het begin is later verbasterd tot de internet hype (toendertijd) The Hamster Dance...

Maar ik hou m'n eerdere versie - ga echt weer niet een hoop euri's uitgeven voor een verklootte nieuwe versie...

Hans De Bisschop
24-08-2007, 22:23
Volgens mij was de soundtrack toch van Roger MIller en niet van George Burns? Hij was ook degene die de genoemde liedjes zingt en de stem van de bard ingesproken heeft.

Wel een leuk weetje: The Whistle Song aan het begin is later verbasterd tot de internet hype (toendertijd) The Hamster Dance...
De soundtrack van deze film is zeker en vast van George Bruns.
De bijdrage van Roger Miller beperkt zich tot de tekst en het brengen van de songs "Oo-de-lally", "Not In Nottingham" en de immer populaire "Whistle-Stop". (die ik al jaren volledig vanbuiten ken en veel te vaak loop te fluiten)

TJ Weissel
25-08-2007, 10:56
Deze dvd ligt overal voor 12,99, hoe komt het dat DVD.nl adverteerd met 'n prijs die hier riant boven ligt?: Koop deze DVD voor slechts € 23.28 bij DVDwinkel.nl (http://www.dvdwinkel.nl/product_info.php/products_id/118956/ref/17) ...

Verder heb ik deze wel aangeschaft, echter omdat dit 1 van de weinige leuke disney films is (imho!).. :D

Gerco Stuivenberg
26-08-2007, 16:25
Zie de toegevoegde waarde van deze versie niet.
Wat hebben wij aan een Franse DTS-track????:confused:
Twee redenen die ik kan bedenken zijn:

Naast een Engelse zou er dan ook een Nederlandse DTS-track op moeten komen. Dit zou dan teveel ruimte in nemen.
Het meerendeel van de bevolking waar Disney deze DVD aan probeert te verkopen, verstaat alleen Frans.

Frank
26-08-2007, 17:42
Twee redenen die ik kan bedenken zijn:

Naast een Engelse zou er dan ook een Nederlandse DTS-track op moeten komen. Dit zou dan teveel ruimte in nemen.
Het meerendeel van de bevolking waar Disney deze DVD aan probeert te verkopen, verstaat alleen Frans.

1. Ze hadden ook een DVD kunnen uitbrengen zonder DTS.
2. In de Benelux spreekt het merendeel Nederlands en geen Frans. Ze hadden ook een aparte DVD kunnen maken voor de Benelux, zoals ze zo vaak doen.

Gerco Stuivenberg
26-08-2007, 21:01
1. Ze hadden ook een DVD kunnen uitbrengen zonder DTS.
2. In de Benelux spreekt het merendeel Nederlands en geen Frans. Ze hadden ook een aparte DVD kunnen maken voor de Benelux, zoals ze zo vaak doen.
Een mogelijke verklaring:
Dit zou dan een verkooptruuk zijn. Nederlanders die hierin trappen komen er later pas achter dat de DTS-track in het Frans is en omdat veel Nederlandstaligen toch niet veel beter zouden weten.:cry:
Een DVD die in de Benelux geproduceerd wordt hoeft niet per definitie alleen in de Benelux verkocht te worden.;)

Lagomorph
27-08-2007, 21:12
Ja, of Disney is gewoon weer zo lui geweest om de franse versie hier op de markt te brengen. Frankrijk wordt echt veel beter bedeeld dan Nederlands.
Releases waarbij dit ook is gebeurt zijn o.a.: The Nightmare Before Christmas en Pirates of the Caribbean 2.

Laat ze er gewoon een engelse DTS track op pleuren en de rest lekker 5.1 houden.

Hugo R
28-08-2007, 09:31
Ik ben tevreden met mijn oude versie, dus ik ga het lekker daar bij laten.

mcouzijn
30-09-2007, 06:57
Ik heb het even uitgerekend: het 'bijsnijden' tot breedbeeldformaat levert een beeldverlies van maar liefst 26 procent op. Onbegrijpelijk dat men dit de kijker/koper door de strot wenst te duwen als 'special edition'. En even onbegrijpelijk dat dit in het oordeel van dvd.nl niet meeweegt (geen puntenaftrek, schrijven ze zelf). Daarbij was dvd.nl ook al lovend over de beeldkwaliteit van de vorige release, dus lijkt me de nieuwe release per saldo helemaal geen vooruitgang. Verstandige mensen, die niet een kwart van het werk van Disney willen weggooien, houden het daarom bij de oude release. Dan maar een extraatje minder. Feature film first!

BrianB
01-10-2007, 09:05
Ik heb het even uitgerekend: het 'bijsnijden' tot breedbeeldformaat levert een beeldverlies van maar liefst 26 procent op. Onbegrijpelijk dat men dit de kijker/koper door de strot wenst te duwen als 'special edition'. En even onbegrijpelijk dat dit in het oordeel van dvd.nl niet meeweegt (geen puntenaftrek, schrijven ze zelf). Daarbij was dvd.nl ook al lovend over de beeldkwaliteit van de vorige release, dus lijkt me de nieuwe release per saldo helemaal geen vooruitgang. Verstandige mensen, die niet een kwart van het werk van Disney willen weggooien, houden het daarom bij de oude release. Dan maar een extraatje minder. Feature film first!

Het gaat er niet om dat er een kwart aan beeldverlies optreedt, maar dat dit de originele aspect ratio is. De film is in open matte opgenomen, en werd in breedbeeld in de bioscopen vertoond. Logisch dus dat ze voor de dvd het originele aspect ratio aanhouden.

Richard B.
28-10-2007, 21:06
Het gaat er niet om dat er een kwart aan beeldverlies optreedt, maar dat dit de originele aspect ratio is. De film is in open matte opgenomen, en werd in breedbeeld in de bioscopen vertoond. Logisch dus dat ze voor de dvd het originele aspect ratio aanhouden.

Met andere woorden: net als bij de nieuwe editie van Jungle Book is dit gewoon de "authentieke" versie. De 4:3-versie heeft nooit in de bios gedraaid en was ook nooit bedoeld om getoond te worden. Ik ga zeker wel upgraden.

BrianB
28-10-2007, 22:05
Met andere woorden: net als bij de nieuwe editie van Jungle Book is dit gewoon de "authentieke" versie. De 4:3-versie heeft nooit in de bios gedraaid en was ook nooit bedoeld om getoond te worden. Ik ga zeker wel upgraden.

Ik heb de originele dvd's van Robin Hood en Jungle Book nooit gehad, dus voor mij was het een zekere aanschaf. Nu is het bij Jungle Book het geval dat er bij de breedbeeld-versie niet alleen boven en onder beeld afgaat, maar aan de zijkanten meer beeld bijkomt. Bovendien is die een stuk grondiger geremastered dan Robin Hood, en zijn de extra's eindelijk weer goed te noemen.