PDA

Bekijk de volledige versie : Apart topic voor Beeldformaten en geluid



M Balje
07-05-2002, 13:45
Het is mij de laaste paar dagen opgevallen,als of het lijkt dat er behoefte is aan een apart topic voor vragen over Beeldformaten.
Er word zoveel om beeld formaten en de kwaliteit daarvan gevraagd.
Een apart topic vor vragen over geluid zal ook wel handig zijn.

Zijn er meschien ook andere met iedeen als dit....

Alexander de Mol
08-05-2002, 10:05
Is een optie. Echter we moeten ten aanzien van de overzichtelijkheid denk ik voorkomen dat er tientallen subfora ontstaan (en die zijn er vast te bedenken). Over het algemeen vinden de vragen van nieuwe gebruikers vaak de weg op het forum en worden deze door de overige gebruikers en/of crew beantwoordt. De woordenlijst en achtergrondartikelen bieden vaak uitkomst.
Terugkomend op je vraag zie ik dus niet direct de noodzaak voor het creëren van een apart subforum voor beeld en geluid.
We willen de forumindeling zoveel mogelijk beperken tot hoofdcategorieën.

Sander Dubbeldam
08-05-2002, 18:11
ik denk dat je alles over televisies in de home theater fora kan plaatsten. en wat betreft het geluid ook wel. dus op zich is het goed bedacht, maar het zal niet zo noodzakelijk zijn.

Want waar zou anders hometheater nog voor moeten dienen? misschien is het een optie om die tekst enigzins aan te passen:)

Dane
09-05-2002, 19:15
Toch nog ff en vraagje over breedbeeld tv's,

Ik heb mn ouders zo goed als zeker overgehaald om een breedbeeld tv te kopen, maar hoe zit dat met de zwarte balken bij films, zie je de films full-screen op een bbtv, of heb je bij sommige films nog zwarte balken onder en boven of zelfs links en rechts?

http://www.smilies.nl/groot/transformer.gif

Sander Dubbeldam
09-05-2002, 19:29
die vraag kan je beter in Home Theater stellen. of de zoekfuntie gebruiken want volgens mij is die vraag al eerder gesteld.
(meestal hou je onderin wel een balk met 16:9 kijken)

Nathan Strik
09-05-2002, 20:43
maar hoe zit dat met de zwarte balken bij films, zie je de films full-screen op een bbtv, of heb je bij sommige films nog zwarte balken onder en boven of zelfs links en rechts?
Over het algemeen:

Beeld op een breedbeeld (16:9) TV bij:

- 4:3 films (dikke zwarte balken links en rechts)

- 1.66:1 films (dunne zwarte balken links en rechts, vallen echter meestal weg in de overscan van de TV)

- 1.77:1 films (geen zwarte balken, fullscreen dus)

- 1.85:1 films (hele dunne zwarte balken boven en onder, vallen echter ook meestal in de overscan weg)

- 2.35:1 films (dunne zwarte balken boven en onder)

Dane
10-05-2002, 13:07
Over het algemeen:

Beeld op een breedbeeld (16:9) TV bij:

- 4:3 films (dikke zwarte balken links en rechts)

- 1.66:1 films (dunne zwarte balken links en rechts, vallen echter meestal weg in de overscan van de TV)

- 1.77:1 films (geen zwarte balken, fullscreen dus)

- 1.85:1 films (hele dunne zwarte balken boven en onder, vallen echter ook meestal in de overscan weg)

- 2.35:1 films (dunne zwarte balken boven en onder)

Harstikke thanks!!, kijk met dit soort info kan ik wat.
Nu nog ff kijken welke films ik heb in 1.77:1, ik heb gelukkig geen 4:3 films, o shit, toch wel, t zijn geen films maar, de friends boxen, damn, is het erg irritant om balken links en rechts te hebben of leer je er wel mee leven?

M Balje
10-05-2002, 14:13
Harstikke thanks!!, kijk met dit soort info kan ik wat.
Nu nog ff kijken welke films ik heb in 1.77:1, ik heb gelukkig geen 4:3 films, o shit, toch wel, t zijn geen films maar, de friends boxen, damn, is het erg irritant om balken links en rechts te hebben of leer je er wel mee leven?

Zou leuk zijn als jij jou film Collectie van 1:77: 1 film in dit topic plaatst.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7185

Uitleg volgd daar...

Dane
10-05-2002, 14:32
Zou leuk zijn als jij jou film Collectie van 1:77: 1 film in dit topic plaatst.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7185

Uitleg volgd daar...

Ja is goed, niet nu, maar ik beloof dat ik het binnenkort wel even nakijk