PDA

Bekijk de volledige versie : Projectie Scherm



PM
07-05-2002, 15:14
Hallo,

Aangezien hier ook enkele projector bezitters zijn... (ze zijn erg schaars maar ok)...
Ik wil zelf een scherm maken voor mijn pas bestelde DLP.
Nu heb ik een rolgordijn gezien wat behoorlijk wit is.. maar weet toch niet of dat de top oplossing is... verder kan in een plaat MDF o.i.d. ophangen en schilderen, als ik dat doe ... wat voor verf kan ik dan het beste gebruiken... alle tips zijn welkom!

suyver
08-05-2002, 08:34
Zie: http://www.phys.uu.nl/~suyver/HT.html

Ik heb het met een MDF-plaat gedaan. Alle info kan je in bovenstaande link vinden (als het goed is). Als je een rolscherm gebruikt, zal dat scherm na verloop van tijd gaan bobbelen. Dat ga je in je beeld zien...

Zelfbouwen is leuk, maar kost wel een hoop tijd. Onderschat het niet. Vooral het feit dat je zo'n MDF plaat aan beide kanten (i.v.m. kromtrekken) een flink aantal keer moet verven is tijdrovend.

Groeten, succes en veel plezier!
-Freek.

PM
08-05-2002, 09:29
Ik heb nog van een expert een andere hint gekregen...:

"Maak je iets zelf, dan kun je ook aan een plafondbedrijf vragen of men op de maat van jouw scherm een stuk spanplafond stof (wit, mat) wil opspannen: het gevolg is een vrijwel perfekt en superstrak projectiescherm voor weinig geld en veel beter dan schilderen waar je door pigmentverschillen en UV gevoeligheid verkleuring kunt krijgen (alhoewel elk jaar schilderen wonderen doet)."

Kent iemand spanplafond? Ik zou niet weten wat t is... iemand misschien een linkje naar een site waar iets op staat over dit materiaal?

Koef
10-05-2002, 20:09
PM wrote:

> Ik wil zelf een scherm maken voor mijn pas bestelde DLP.

Dat is de Plus Piano zeker? Zo ja, waar heb je die besteld en wat kost-ie?

Tnx, Koef.

PM
11-05-2002, 12:59
Er is momenteel maar 1 winkel in Nederland die de Piano mag verkopen. Dat is www.allec.nl daar heb ik hem gekocht (Den Helder). Verder kun je als je in het zuiden van het land woont ook net over de grens gaan kijken.. In Duitsland zijn er redelijk wat winkels die de projector verkopen zoals b.v. www.gorbi.tv .
Binnenkort (of nu al?) kun je de Piano ook bestellen via de internetsite van Plus.