PDA

Bekijk de volledige versie : Nickerson verlaat Warner Bros, Nieuwe verschuivingen HiDef markt?



TJ Weissel
24-08-2007, 09:48
Warner's High-Def Disc Guru Exits Post

Fri Aug 24, 2007 at 08:59 AM GM:T
http://www.highdefdigest.com/images/post/3/3463/original.jpeg

In the week's latest high-def stunner, Warner Home Video's next-gen guru Steve Nickerson has announced he will step down.
A senior vp at Warner, Nickerson was arguably the most visible executive in the high-def disc space, and a passionate cheerleader for the studio's dual-format stance.

Coming only days after Paramount (the only other dual-format supporting studio) announced that it would back HD DVD exclusively (http://www.highdefdigest.com/news/show/Paramount/Breaking:_More_Info_in_on_Paramounts_Move_to_HD_DV D/874), news of Nickerson's exit is already raising a few eyebrows, with speculation swirling that perhaps Warner is also considering changing its format-neutral stance.


For the record, an article in Friday's Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/home_entertainment/video/e3ic5e5748d210215482fe5e2abfedf8b53) states that Nickerson is leaving the company to pursue other opportunities that will be announced shortly.
"While it's hard to leave a company like Warner Bros., I have appreciated the opportunities that I have been given here and, especially, the chance to work with so many great people," said Nickerson.
(Thanks to Jason for the tip!)


source: HighDefDigest (http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Warners_High-Def_Disc_Guru_Exits_Post/893)

Aloys
24-08-2007, 11:00
Dus, gaat hij bij HD DVD of BD?

Wat een gezeik de laatste tijd met dat High Def gedoe..

homernt
24-08-2007, 12:02
Dus, gaat hij bij HD DVD of BD?

Wat een gezeik de laatste tijd met dat High Def gedoe..

Zeker, het mij iig doen besluiten om toch maar verlopig de kat uit de boom te blijven kijken. Ik had mij zelf al uitgesproken voor Blue-Ray en zat te wachten op een beetje betaalbare speler maar nu ga ik het gewoon nog een tijd aankijken. Ik vermoed dat er meer mensen er zo over zijn gaan denken. De studio's, zou je denken, zijn ook gebad bij snel duidelijkheid maar dit helpt niet.

Ik wacht toch maar, wat ik eerst al van plan was, tot er titel komt die ik graag wil hebben en niet meer op DVD zal uitkomen.

TJ Weissel
24-08-2007, 13:04
Dus, gaat hij bij HD DVD of BD?

Wat een gezeik de laatste tijd met dat High Def gedoe..

Hij gaat 'n eigen hobby beginnen denk ik... wat Warner zelf gaat doen is spannend....

Verder over het kat uit de boom kijken, denk dat er nu pas echt over gesproken kan worden van 'n Formatwar :).. nu gebeurt er eindelijk iets... nu wordt men wakker!

Henkske22
24-08-2007, 13:10
Ik als blu-ray supporter begin nu toch wel een beetje bang te worden:( Ben bang dat HDDVD het gewoon gaat winnen aangezien ik DENK dat warner dezelfde move gaat maken als PARAMOUNT) Ik heb nu een hddvd voor de 360 maar dat beeld is gewoon niet goed genoeg als je een ps3 gewent ben. Waarschijnlijk zal het met een goeie standalone met hdmi gewoon evengoed zijn zoals de meeste reviews ook weergeven( en plz ga niet beweren dat HDDVD addon geweldig is kwa beeld:)

Newboy
24-08-2007, 13:14
Het is enkel te hopen voor mij dat Warner voor Blu-ray kiest of toch minstens zijn dual-format behoud.

De 2 tegen 1 verkochte Blu-ray exemplaren van de film "300" tegenover HD-DVD mag toch een indicatie zijn hoop ik.

konijn
24-08-2007, 20:12
Ik als blu-ray supporter begin nu toch wel een beetje bang te worden:( Ben bang dat HDDVD het gewoon gaat winnen aangezien ik DENK dat warner dezelfde move gaat maken als PARAMOUNT) Ik heb nu een hddvd voor de 360 maar dat beeld is gewoon niet goed genoeg als je een ps3 gewent ben. Waarschijnlijk zal het met een goeie standalone met hdmi gewoon evengoed zijn zoals de meeste reviews ook weergeven( en plz ga niet beweren dat HDDVD addon geweldig is kwa beeld:)

Waarschijnlijk is er iets mis met jou 360 HD-DVD speler :twisted: Hopelijk heb je nog garantie :twisted:

TJ Weissel
24-08-2007, 20:27
Waarschijnlijk is er iets mis met jou 360 HD-DVD speler :twisted: Hopelijk heb je nog garantie :twisted:

Hangt uiteraard van meerder factoren af, ben er wel van overtuigd dat je met HDMI het beste signaal krijgt ;)

Reinbo
24-08-2007, 21:18
Hij gaat 'n eigen hobby beginnen denk ik... wat Warner zelf gaat doen is spannend....

Verder over het kat uit de boom kijken, denk dat er nu pas echt over gesproken kan worden van 'n Formatwar :).. nu gebeurt er eindelijk iets... nu wordt men wakker!

Het lijkt wel alsof je de format war leuk vindt.... ik ben idd voorlopig terug naar dvd. Geupscaled op mijn barco ziet dat er prima uit. (1080P kan die toch niet aan) Stap wel over een paar jaar in als ik aan een nieuwe projector toe ben. Zie wel wel format er dan weer is...

Reinbo
24-08-2007, 21:21
Ik als blu-ray supporter begin nu toch wel een beetje bang te worden:( Ben bang dat HDDVD het gewoon gaat winnen aangezien ik DENK dat warner dezelfde move gaat maken als PARAMOUNT) Ik heb nu een hddvd voor de 360 maar dat beeld is gewoon niet goed genoeg als je een ps3 gewent ben. Waarschijnlijk zal het met een goeie standalone met hdmi gewoon evengoed zijn zoals de meeste reviews ook weergeven( en plz ga niet beweren dat HDDVD addon geweldig is kwa beeld:)

Onzin meerderheid zit nog duidelijk bij Blue ray, zelfs al zou Warner kiezen voor HD dan nog blijft de splitsing zodanig verdeeld dat het nog minimaal anderhalf jaar doorgaat. (Sony komt namelijk geheid met een tegen zet.) Vrees dat dan beide formats naast elkaar blijven bestaan als Niche. En zelfs ik als high end fan en early adaptor haak langzaam af....:confused:

Henkske22
24-08-2007, 21:22
Waarschijnlijk is er iets mis met jou 360 HD-DVD speler :twisted: Hopelijk heb je nog garantie :twisted:

je kunt met de HDDVD addon gewoon geen 100% beeld hebben.
1. er zit geen HDMI op
2. De speler kan rechtstreeks geen 1080P aan. Hij verkleint het signaal en upschaled het daarna weer terug naar 1080P

Ik weet dat veel mensen mij nu gaan tegenspreken maar als je gewoon reeel bent geef je gewoon toe dat de HDDVD addon gewoon niet optimaal is. IK ben echt geen hddvd hater maar ik heb liever een ps3 en EVT een standalone HDDVD speler

Pieter Kleine
24-08-2007, 21:39
Dat ligt niet aan de add on maar aan de console. Ikzelf heb ook de add on, maar aangesloten op pc. Via hdmi naar lcd en perfect beeld!

Verder on topic. Steve Nickerson was blijkbaar binnen de directie van Warner een voorstander van het dubbele formaat, blu ray en hd-dvd. Of hij gaat inderdaad iets leuks doen voor zichzelf, of er is een discussie geweest binnen de directie die hij verloren heeft. Het opent de mogelijkheid dat Warner kiest voor of blu ray, of hd-dvd. Nickerson was wel pro hd-dvd. Dus alles blijft nog open.

rdevries
24-08-2007, 23:57
Ik als blu-ray supporter begin nu toch wel een beetje bang te worden:( Ben bang dat HDDVD het gewoon gaat winnen aangezien ik DENK dat warner dezelfde move gaat maken als PARAMOUNT) Ik heb nu een hddvd voor de 360 maar dat beeld is gewoon niet goed genoeg als je een ps3 gewent ben. Waarschijnlijk zal het met een goeie standalone met hdmi gewoon evengoed zijn zoals de meeste reviews ook weergeven( en plz ga niet beweren dat HDDVD addon geweldig is kwa beeld:)

Nickerson was een HD-DVD aanhanger; dus waarschijnlijk gaar Warner de andere kant op. I.E. Blu Ray.

Avalan
25-08-2007, 12:23
2. De speler kan rechtstreeks geen 1080P aan. Hij verkleint het signaal en upschaled het daarna weer terug naar 1080P


Hier overdrijf je wel schromelijk.
Het probleem is dat op dit moment de XBox 360 over component nog geen 1080p wil doorsturen. Bovendien gaan de meeste TVs geen 1080p accepteren over component omwille van DRM restricties.
Bon, maar wat gebeurt er nu ? Helemaal geen scaling. De XBox 360 gaat gewoon elk frame opsplitsen in interlaced frames. Het is dan aan de weergever om terug de originele frames te reconstrueren. Een TV met een goede deinterlacer moet dat perfect kunnen. Bemerk dat 1080p/24 *minder* bandbreedte gebruikt dan 1080i/60.
Met een goede TV zou je dus in principe nauwelijks beeldverlies mogen hebben (het enige verlies is omwille van de analoge kabel ipv digitaal bij HDMI).

Edwin V
25-08-2007, 13:59
Ik vind dat de XBox 360 prima HD-DVD's terugscaled naar mijn native resolutie van 1024x768 zonder poespas en dat beeld is progressive aangezien mijn oude plasma nog niet zo goed kan deinterlacen zou ik het verschil meteen zien. Ik gebruik voor DVD ook een losse scaler, een wereld van verschil met gewoon via componetn aansluiten op de TV. DVD's op de X-box afspelen geeft wel een lagere kwaliteit dan met de scaler maar nog wel beter dan gewoon met de Pioneer 868 speler.
Je kunt die xbox VGA uitgang ook op 1920x1080 zetten, maar ik kan niet controleren wat voor signaal dat dan is.

TJ Weissel
25-08-2007, 14:02
Ik vind dat de XBox 360 prima HD-DVD's terugscaled naar mijn native resolutie van 1024x768 zonder poespas en dat beeld is progressive aangezien mijn oude plasma nog niet zo goed kan deinterlacen zou ik het verschil meteen zien. Ik gebruik voor DVD ook een losse scaler, een wereld van verschil met gewoon via componetn aansluiten op de TV. DVD's op de X-box afspelen geeft wel een lagere kwaliteit dan met de scaler maar nog wel beter dan gewoon met de Pioneer 868 speler.
Je kunt die xbox VGA uitgang ook op 1920x1080 zetten, maar ik kan niet controleren wat voor signaal dat dan is.

Ik heb ook nog zo'n x360 VGA cable liggen, nog niet getest eigenlijk... :mrgreen:

Willy B.
25-08-2007, 14:30
Ik kom juist van M.M antwerpen de nieuwe x-box elite 120 gigabyte staat er.
Met hdmi aansluiting.

TJ Weissel
25-08-2007, 14:36
Ik kom juist van M.M antwerpen de nieuwe x-box elite 120 gigabyte staat er.
Met hdmi aansluiting.

Van Harte! :D

Roy de Jong
15-08-2008, 14:08
Er is inmiddels een groter Warner topic met alle BR nieuwtjes:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57135&highlight=warner+blu

Hier gaat een slotje op.