PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem Onkyo receiver. graag hulp



Frank K.
24-08-2007, 16:10
hey

ik zette vandaag een dvd op mijn dvd speler aangesloten op mijn onkyo receiver (tx sr604) aangesloten op video 2(dmv optisch). nu drukte ik per ongeluk op video3(niets aangesloten). het geluid stond redelijk hard. en ik kon op mijn linker front speaker horen wat er op video 2 te beluisteren viel. (queen in dts verder harstikke mooie muziek) maar lijkt mij toch niet dat het zo hoort.

als ik op video 1 druk waar normaal mijn externe geluidskaart aangesloten zit. (die nu buiten gebruik was) kon ik ook de muziek van video 2 ook horen.

terugsturen? ik heb nog garantie. er zit iig 1 jaar op miss 2 en ik heb hem nog geen half jaar.

groeten Frank

Gerco Stuivenberg
26-08-2007, 16:59
De bron die je op video 3 aangesloten hebt is waarschijnlijk analoog.

Het komt soms wel eens voor dat je geluid van een andere bron kunt horen wanneer je het volume verder opendraait. Dit is meestal geen defekt maar komt door het ontwerp van de printplaten. Alles wat elektrisch geleid heeft ook een elektromagnetisch veld. Dit kan dan ook het signaal van een andere elektrische geleider beinvloeden. Om dit te voorkomen zou je alle geleiders moeten afschermen en zouden toestellen dan veel zwaarder en duurder worden.

Zo lang je het geluid van 2 verschillende bronnen niet door elkaar hoort met bijna dezelfde geluidssterkte, is dit geen defekt.;)

Frank K.
26-08-2007, 17:29
er zit geen bron op video 3 aangesloten.

maar ok. ik dacht dat dit niet hoorde.

bedankt iig.

Gerco Stuivenberg
26-08-2007, 21:35
Sorry, ik had dit idd verkeerd gelezen.

Mijn verklaring blijft echter hetzelfde.

Het vreemde vind ik alleen dat je schrijft: queen met dts.
Geeft de receiver ook aan dat deze signalen ontvangt die gecodeerd zijn als DTS?

Frank K.
27-08-2007, 11:54
zover ik weet wel. zodra ik een dvd opzet met dts dan schakelt hij automatisch in 'dts stand', en zelf weet ik natuurlijk ook of ik een dts dvd opzet of niet;) 8)

Gerco Stuivenberg
27-08-2007, 21:40
Ik neem aan dat het display van de receiver, wanneer je verkeerde ingang selecteert (video 3), niet aangeeft welk soort signaal er ontvangen wordt.

Het geluid wat je waneer je de verkeerde ingang hebt gekozen hoort, zou dan via als een analoge signaal binnen moeten komen op de receiver. Dit kan op 2 manieren:

Via een analoge audioverbinding tussen de speler en de receiver.
Via de TV die middels een scartkabel (of ander soort AV-verbinding) verbonden is met de DVD speler en de audioverbinding tussen de TV en de receiver.Als je geen van beide verbindingen hebt, zou je niets moeten horen.

Frank K.
27-08-2007, 23:51
naar video 3 heb ik idd geen van beide verbindingen.

maar volgens mij begrijpen wij elkaar niet, ik bedoelde met queen in dts op video 2 waar hij hoort. daar is hij op verbonden dmv een optische kabel. volgens mij denk jij dat ik video 3 bedoel. op video 3 zit niets aangesloten.

Gerco Stuivenberg
30-08-2007, 20:38
naar video 3 heb ik idd geen van beide verbindingen.

maar volgens mij begrijpen wij elkaar niet, ik bedoelde met queen in dts op video 2 waar hij hoort. daar is hij op verbonden dmv een optische kabel. volgens mij denk jij dat ik video 3 bedoel. op video 3 zit niets aangesloten.

Het was me al duidelijk dat je op video 3 niets aangesloten hebt.:)

Frank K.
31-08-2007, 00:05
ok dan begrijp ik niet wat je bedoelt

Peter Porrio
31-08-2007, 08:25
Even een andere vraag. Waarom heb je de DVD-speler niet gewoon gekoppeld aan de DVD-ingang op je reciever? Wellicht dat die ingang beter is afgeschermd, dan de Video 1 t/m 3 ingangen.

Frank K.
31-08-2007, 14:01
geen idee... ik zal het eens proberen.

Peter Porrio
31-08-2007, 14:11
geen idee... ik zal het eens proberen.

Niet vergeten om in de Digital Setup van je Onkyo reciever de DVD-ingang te koppelen aan de optische ingang :wink: