PDA

Bekijk de volledige versie : help geluid/bass is niet goed?van de samsung HT-X20



Parkman Matt
26-08-2007, 10:46
hoi mensen,
ik hoop dat iemand me hier kan helpen,met het geluid instellen van me cinema set.heb echt alles na mijn weten geprobeerd,en gelezen maar ik kom er niet uit.
het gaat om het cinema set van samsung de HT-X20
het zou 600watt moeten zijn,maar als ik het aangesloten heb er verschillende dvd's in gedaan heb,valt het geluid erg tegen er komt bijna geen bass volume uit en het is nogal zacht,in tegenstelling tot me pc als ik hem daar heen leid met een 2.1 stekkertje dan is het geluid enorm en goed,alleen tuurlijk geen 5.1 geluid.
het is me bedoeling ook niet om het via de pc te laten lopen maar enkel als home cinema.ik heb bijvoorbeeld resident evil dvd gebruikt,waar echt wel veel (agressieve)bass in zit,maar daar hoor ik niks van.
iemand bekend met de HT-X20?
en mij kan vertellen wat ik kan doen qua instellingen,heel erg graag.
heb meerdere recenties gelezen en daar uit bleek dat de mensen tevreden zijn,en erg te spreken zijn over het geluid,dus het zou gewoon moeten werken maar hoe?en omruilen is helaas niet meer mogelijk.
groetjes willem
ps hier de link van het setje:

http://www.samsung.com/nl/products/hometheatersystems/hometheatersystems/ht_x20r.asp

Parkman Matt
27-08-2007, 10:51
niemand die ff kan reageren of iets weet :(?

Seth__Gekko
27-08-2007, 13:12
Afstanden goed ingesteld? Luister eens even met de testtoon, is alles ongeveer even hard?

P.s. haal de dubbele post even weg.

Edgar Smit
27-08-2007, 13:34
Welkom op het forum.

Zou je de dubbele post even kunnen weghalen?

Voor wat betreft je probleem:
je moet eerst eens bekijken of je alle kabels correct hebt aangesloten en de juiste kabels hebt gebruikt. Daarna moet je via het menu instellen dat je speakers SMALL zijn. Tevens moet je in het menu aangeven dat je een sub hebt aangesloten. Dat is het begin van de basis. Daarna moet je de afstanden meten vanaf elke speaker tot de luisterplek en deze invoeren in het menu. Nu eerst even luisteren hoe dat klinkt. Vervolgens kun je als het goed is per speaker het volume eventueel bijstellen.
Op je sub zit meestal ook een volume regelaar, zet die maximaal 3/4 open. ZXet in het menu van je receiver de subuitgang eerts op 0. Ga nu weer eens luisteren. Nog niet goed, stel dan in je receiver het uitgangsnivo van je omhoog bij .

Hou er rekening mee dat het setje wat je hebt een leuke set is, maar geen set om superheftig geluid van te verwachten. De 600watt is het totale maximale wattage van alle speakers bij elkaar opgeteld denk ik zo. Daar moet je nooit van uitgaan, altijd eerst een sgaan luisteren voordat je wat koopt zodat je weet wat je koopt. Nu heb je iets gekocht waarschijnlijk wegens het wattage en de prijs, waar je spijt van gaat krijgen.

Parkman Matt
27-08-2007, 15:50
hoi mensen,bedankt voor het andwoord
ga er vanavond zeker ff na kijken met de tips.
alleen een vraagje omdat ik waarschijnlijk als ik er mee bezig ben ,mss nog een aantal vragen heb,waar kan ik het beste me post laten staan hier,of in dat andere forum?
ik zal zorgen dat het dan vanavond weg is,sorry er voor.

wat ik nu al als vraag heb is het volgende,je zei :

ZXet in het menu van je receiver de subuitgang eerts op 0
dat kan ik volgens mij niet.ben ook een leek hierin maar volgens mij heb ik er geen receiver bij zitten.alleen dvd speler en de boxen +sub.het menu wat ik in kan stellen is het volgende: geluids nivo,ik kan kiezen of ik de center aan of uit laat (bij uit is de basse veel sterker ben ik vamorgen achter gekomen)en de speakers staan al op small.dat kan ik niet veranderen,ik kan de balans kieze,maar ik kan niet per speaker de sterkte wijzigen helaas.als ik er voor kies om het front geluid harder of zachter te zetten,gaan de achter speakers automatisch mee.en wat ik al zei,kies ik er voor om de center uit te laten dan heb ik meer basse plus het klinkt niet zo super scherp,laat ik hem aan dan heb ik het probleem weinig tot geen basse en het klinkt te scherp.
en qua afstand kiezen,bedoel je mss de vertraging?dat kan wel,maar dat is zoals in de beschrijving vermeld word,meer bedoeld om het beeld en geluid (bij het afspelen van divx)synchroon te laten lopen.

Edgar Smit
27-08-2007, 16:43
Hoi, omdat je hier nu de antwoorden hebt gekregen, kun je het beste deze latens taan.
Dubbelposten is niet zo erg hoor, maar het is zonde om 2 keer dezelfde vraag in een ander topic te stellen.

Mag ik je wel vragen om in je teksten wat meer leestekens en alinea's te gerbuiken zodat het wat leesbaarder wordt? Als ik tijd heb zal ik eens wat dieper in je set duiken.

Gerco Stuivenberg
04-12-2007, 23:45
Het niveau van de midden luidspreker is waarschijnlijk te hoog ingesteld.

Je kunt dit controleren door de test-toon te gebruiken en evt. te meten met een dB meter.

Controleer ook even de vertragingen. Dit moet je op het gehoor doen.