PDA

Bekijk de volledige versie : Waarom geen Full HD voor 32 inch?



Mortyr
26-08-2007, 12:32
Zoals de topic zegt: Waarom geen Full HD voor 32 inch tvs? Ik zit namelijk 2half meter voor de scherm en had graag een nieuwe full HD lcd gehad want 37 inch is gewoon te groot voor de afstand die ik ervan af zit.

Avalan
26-08-2007, 12:56
2.5m en je vindt 37" al te groot ?! Hmmm, ik kan je zeggen dat je op 2.5m gewoon helemaal GEEN verschil zult zien tussen HD-Ready en FullHD 32".
Ik zit op 2.4m en heb nu een HD-Ready 42" besteld, ook al omdat het verschil met een FullHD bijzonder klein is.
PS: ik ben er overigens wel vrij zeker van dat je op vrij korte termijn toch FullHD 32" TVs zult kunnen kopen, zelfs al zal dat bij het merendeel van de kopers gewoon onzin zijn. Er is nu eenmaal veel vraag naar FullHD.

R Klemkerk
26-08-2007, 15:23
Fullhd is een hype.

Men weet niet eens waarvoor ze dat nodig hebben, maarja, het wordt gezegd dat fullhd het beste is, dus dan wil men dat. :?

Mortyr
26-08-2007, 15:41
Ik heb anders wel gezien in de showrooms dat de FullHD tv's toch meer detail geven waardoor er minder blokjes te zien zijn van dichtbij, maar kennelijk zal dat dan zijn aan iets anders...

DVDProfilersFilmgek
26-08-2007, 15:43
Zoals de topic zegt: Waarom geen Full HD voor 32 inch tvs? Ik zit namelijk 2half meter voor de scherm en had graag een nieuwe full HD lcd gehad want 37 inch is gewoon te groot voor de afstand die ik ervan af zit.

Op 2,5 meter afstand is een 55inch perfect om nog alle voordelen van Full HD te kunnen beleven. Ik kan begrijpen dat veel mensen zo'n groot scherm niet kunnen waarderen, maar 42inch is zeer zeker al gemeen goed aan het worden, zeker voor de liefhebbers die gaan voor de wat betere beeldkwaliteit van een plasma. Bij een plasma is 42inch de minimum maat voor Full HD, een technische miniumum maat.

Als er vraag naar is, dan zullen er zeker wel 32inch LCD tv'tjes verschijnen met Full HD, maar het heeft absoluut geen nut, je zult op die afstand geen verschil meer zien tussen HD Ready en Full HD, maar goed de klant is koning en de fabrikanten willen wel verkopen.

37inch te groot voor een kijkafstand van 2,5 meter:???: :mrgreen: , het is maar wat je gewend bent, persoonlijk vind ik dat al een minimum TV voor een gewone beeldbreed in een woonkamer met een kijkafstand van 2,5 meter.... maar wie ben ik. De liefhebbers van mooi beeld zijn allang een 42inch gewoon, een mooie maat voor een plasma en dat is nou net een maatje dat ik nog wel kan waarderen al ben ik > 50 inch gewoon.

Ook gaat het erom wat je ermee wilt gaan kijken, maar op 32inch lijkt het mij dat je geen verschil gaat zien tussen een gewone DVD en een HD DVD op 2,5 meter afstand, en op een 37inch betwijfel ik dat net als Avalan ook.

Maar toch, je wilt en zal een 32inch Full HD moeten hebben, ook al heeft het geen enkel nut..... nou ja je kan dan altijd zeggen..... ik heb een Full HD TV, wauw wat is zo'n HD DVD/BR DVD toch mooi:roll: en dan een gewone DVD afspelen..... niemand ziet het verschil;)

DVDProfilersFilmgek
26-08-2007, 15:53
Ik heb anders wel gezien in de showrooms dat de FullHD tv's toch meer detail geven waardoor er minder blokjes te zien zijn van dichtbij, maar kennelijk zal dat dan zijn aan iets anders...

Blokjes hebben meestal als oorzaak een slechte bron.... of te wel een te lage bitrate. Die zogenaamde blokjes kun je zelfs zien op een gewone CRT TV als bijvoorbeeld zo'n gewone TV zender via de satelliet weer eens te weinig bandbreedte krijgt toegewezen, maar je kan ze ook zien bij matige DVD's, het zijn wel de TV's die het laten zien, maar zij zijn vaak niet de boosdoener. De slechte/ontbrekende signalen veroorzaken blokjes, een slecht signaal en lage bitrates zijn blokjes makers, en ook Full HD laten je deze blokjes in Full HD zien. Full HD TV's maken niet dat je geen blokjes meer zult zien.

TJ Weissel
26-08-2007, 15:57
Fullhd is een hype.

Men weet niet eens waarvoor ze dat nodig hebben, maarja, het wordt gezegd dat fullhd het beste is, dus dan wil men dat. :?

:lol:

Raimond Kieftenbeld
26-08-2007, 22:24
Zoals de topic zegt: Waarom geen Full HD voor 32 inch tvs? Ik zit namelijk 2half meter voor de scherm en had graag een nieuwe full HD lcd gehad want 37 inch is gewoon te groot voor de afstand die ik ervan af zit.

Dat vind ik dus niet,zelfs een 42inch zal nog mooi gaan op die afstand,maar dat is natuurlijk persoonlijk.

En full hd heeft geen zin op een 32 inch,je ziet het verschil niet op die grote.