PDA

Bekijk de volledige versie : nieuwe versterker



coolsnarf
28-08-2007, 13:52
Ik ben op zoek naar een versterker. Ik heb echt 0 verstand van muziek, dus zou heel blij zijn als iemand mij hier verder kan helpen.
Mijn budget voor alleen de versterker is: 300,- (kweet niet of dit haalbaar is, maar anders kijken we daar wel weer naar)
Boxen koop ik tzt, ik heb nu een setje boxen waar hij tijdelijk op komt te staan (hopelijk blaas ik ze niet meteen op :wink: )

De volgende dingen gaan ermee gebeuren:
- Samsung LE40M86/87 op aansluiten
- PS3 op aansluiten (geluid, of als het beter is ook het beeld er doorheen laten lopen)
- Xbox 360 (idem)
- DVD/CD speler

Ik las een stukje van Avalon bij http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=53822
Dit maakte mij wel een stuk duidelijker wat de verschillen zijn, maar ik weet dus niet precies wat voor soort ik nodig heb en aan welke prijs ik dan moet denken?

De bedoeling is wel dat hij een aantal jaartjes meegaat

bsmpower
28-08-2007, 18:22
Ik kijk op dit moment naar de Onkyo TX-SR505 om aan te schaffen.
Die kost op dit moment 295,-.

Rob G.
29-08-2007, 06:54
Wat bedoel je precies met wat "voor soort" ?
Uit dat verhaal van Avalon kun je volgens mij prima wel opmaken wat je nodig hebt voor jouw video-aansluitingen.

Wat voor een speakers wil je er nu en in de toekomst op aansluiten? Is dit stereo of surround??

coolsnarf
29-08-2007, 08:27
ik wil er surround boxen op aan sluiten.
Wat ik bedoel is dat ik nou niet precies weet of ik met de apparaten die ik eropaan ga sluiten een receiver nodig heb die alleen signaal doorstuurt, of dat ie het ook upscaled?
En of ik de beeldsignalen uberhaupt wel via de versterker moet laten lopen of direct op mijn tv moet aansluiten?
En na antwoord op mijn vragen wat voor receiver er dan goed voor mijn situatie is (merk/budget)?

Rob G.
29-08-2007, 10:05
Je bent in ieder geval op zoek naar een surround receiver.

Tja, wat je met de video-signalen wilt doen is aan jou natuurlijk, wij kunnen niet voor jou bepalen wat jij nuttig vind en wat niet.De eerste twee vragen in jouw laatste post zal je dan ook zelf moeten beantwoorden.

En uit het verhaal van avalon kun je prima halen wat er mogelijk is en wat de voordelen kunnen zijn, dus ik snap niet helemaal waar nu jouw onduidelijkheden liggen.

Edgar Smit
29-08-2007, 11:37
Coolsnarf, het beste voor wat betreft de video signalen is om deze rechtstreeks op je TV aan te sluiten. Als je nu een receiver koopt met meerdere HDMI ingangen kun je deze gbruiken om daarop je appraten aan te sluiten en de receiver als schakelaar te gebruiken. Zoals Usefull idiot al zegt, dat is een keuze die je zelf moet maken. Heeft je (toekomstige) TV voldoende aansluitingen, lijkt het mij geen probleem om alles direct daar aan te koppelen.

Voor 300 euries kun je uit een hoop receivers kiezen Yamaha, Denon, Marantz, Sony, Pioneer allemaal geen slecht spul. Het euvel zit hem in de klank van het merk. Omdta ieder merk een eigen wijze van fabricage heeft en andere componenten gebruikt heeft elk merk een "eigen" klank. Je zult dus moeten luisteren welk merk jouw aanspreekt. Uiteraard kan ook het design meespelen. Wat je zeker niet moet laten meewegen zijn specificaties als wattage, uitgangsvermogen etc. Elke fabrikant berekend dat op zijn eigen manier en dus is het niet vergelijkbaar. Hou in je achterhoofd wat je allemaal wilt aansluiten en of dat ook daadwerkelijk kan op de receiver.

veel suc6.

coolsnarf
29-08-2007, 11:38
Tja, zoals ik al zei, ik ben echt een leek. Ik d8 dat met de info die ik gaf dat er dan wel een paar surround receivers naar voren zouden komen, die voor mijn situatie geschikt zijn.
Ik begrijp nog steeds niet de voordelen van beeld via een receiver naar de tv doen ipv direct (behalve als je te weinig aansluitingen hebt uiteraard).
En of het upscalen niet beter via een ps3/tv kan gebeuren of door de receiver.
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is :P

Edgar Smit
29-08-2007, 11:51
Upscalen wordt door processors gedaan, hoe beter de processors, hoe beter de upscaling.

Logica: een apparaat wat gemaakt is om te gamen en beeld weergeven en wat 600 euro kost zal dus betere upscaling hebben dan een receiver waarin naast de versterker ook nog een tuner zit, een aantal decoding chips voor diverse geluidsformaten en diverse schakelingen om alles aan te sluiten en wat 300 euro kost.

Je receiver laten upscalen heeft dus alleen zin als deze zeer goede processors aan boord heeft (en dus duur zal zijn). In jouw geval dus af te raden. Niet omdat je receiver bagger zal zijn, maar gewoon omdat die van bijv een PS3 (veel) beter zullen zijn. Een apparaat met goede upscaleprocessors zal zelfs beter upscalen dan je eigen TV.

Voordelen van beeld via je receiver zijn er eignelijk alleen, zoals je zelf al aangeeft, als je te weinig aansluitingen hebt. Anders zijn er geen voordelen. Wat wel een belangrijk punt is, je geeft aan dat de receiver eenpaar jaar mee meot gaan, maar wil je ook binnen die tijd fullHD geluid (de nieuwe geluidsformaten) gaan gebruiken. Zoja, zal je receiver dat wel aan moeten kunnen en dan is dat iets om op te letten. Zonee, kun je in principe elke receiver van rond de 300euro zo kopen, op voorwaarde dat de klank je bevalt en hij voldoende aansluitingen heeft (die jij nodig denkt te hebben).

coolsnarf
29-08-2007, 12:01
Edgar bedankt.
Met deze info kom ik een stuk verder.
Ik ga ervanuit dat de sasmung le40m86 voorlopig voldoende aansluitingen heeft, zodat ik al het beeld daarop kan aansluiten.
Het lijk me beter om het geld alleen maar aan het geluid uit te geven en niet aan een upscale chip, die ik dan toch niet ga gebruiken ;-).

Edgar Smit
29-08-2007, 12:35
verstandig besluit.
Je zou eigenlijk eens naar een gemiddelde audio winkel moeten (geen dozenschuiver zoals MM) waar je echt even kunt luisteren naar diverse merken receivers om de klank te kunnen beoordelen en zo je voorkeur te ontwikkelen. De klank kun je met speakers (die hebben ook allemaal een eigen klank) weer wat bijstellen als je daar later voor gaat luisteren.

coolsnarf
11-09-2007, 11:16
Ik heb me georienteerd op een aantal surround receivers van rond de 300 euro:
Onkyo TX-SR505e
Sony STR-DG710
Yamaha RX-V461
Pioneer VSX-917V (deze is 400 euro)

Van de Yamaha en Pioneer weet ik niet of ze 1080p signaal via HDMI doorvoeren, maar ik ga er van uit van wel.

Welke van deze is nou aan te raden. Ik hoor zelf nagenoeg geen verschil (kben wat dat betreft ook niet veel eisend en mijn boxen die er in eerste instantie op komen zijn toch niet super goed.
Die Pioneer staat er bij, omdat ik die ook wel voor 300 euro kan krijgen (kan ik in de zelfde winkel als mn tv kopen, dus dan krijg ik wel korting).
Graag advies?

Edgar Smit
11-09-2007, 11:47
als de yamaha en de Pioneer HDMI1.3 ondersteunen, dan moeten ze wel 1080p doorgeven. Kun je op de site van de fabrikant waarschijnlijk wel terugvinden.
Vwb keuze, het is kiezen uit 4 goede merken, geen van deze zal een miskoop zijn. Elk advies wat je nu krijgt zal gebaseerd zijn op eigen ervaring/geluidsvoorkeur. Kies dus gewoon degene die jou het meest aanspreekt en voldoet aan jouw (eventueel toekomstige) eisen.

coolsnarf
11-09-2007, 12:06
ok, thnx. Ik ga dan eerst eens kijken hoeveel korting ik kan regelen als ik tv en receiver tegelijk koop. (dus eerst maar voor de pioneer gaan)
dit topic kan een slotje op......ik open tegen de tijd dat ik speakers wil wel weer een nieuwe
nogmaals bedankt allemaal (y)