PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Toshiba's met gratis 7 HD DVD's



rvvnr1
31-08-2007, 21:14
In navolging van de acties in de US gaan de nieuwe modellen van Toshiba dadelijk ook hier in Europa icm 5 gratis HD DVD titels over de toonbank! Zie o.a. hier (http://techdigest.tv/2007/08/ifa_2007_hddvd.html#more) en hier (http://www.highdefdigest.com/news/show/IFA/HD_DVD_Day_at_IFA_2007/920) voor meer info. Zelfs de XBox360 addon, a slechts 179 euro, zou volgens die eerste link ook met 5 titels verkocht gaan worden!

EDIT:
De nieuwe modellen van Toshiba, de EP30 en EP35, zullen ieder worden geleverd met maar liefst 7 HD DVD's! Twee in de doos, 300 en The Bourne Surpremacy, samen met een boekje waaruit nog vijf titels gekozen kunnen worden.

Bij de oudere modellen, de E1 en EP10, worden 5 stuks in de doos meegeleverd: Hulk, Children Of Men, Miami Vice, The Holiday, Poseidon.

Richard B.
31-08-2007, 22:00
Dat zou geweldig zijn! Ik zit sterk na te denken over de aanschaf van een stand-alone speler en dit is precies wat me over de streep gaat trekken. (y)

Bealeo
31-08-2007, 22:20
Zou mooi zijn, dan zullen er ook rooie doosjes naast blauwe doosjes gevonden kunnen worden in mijn kast ;)

Frenkel
31-08-2007, 22:47
Als je vrij kunt kiezen tussen alle verkrijgbare, of in ieder geval een groot aantal titles zou het wel mooi zijn.
Maar ik ben bang dat je voor elke gratis HD-DVD, aleen kunt kiezen tussen 3 titels, onderverdeeld in 5 verschilende categoriën (voor elke gratis HD DVD een andere categorie) , Zoals nu in de VS.

Hellboy
01-09-2007, 01:27
Even het stukje van highdefst:


Other highlights from the session:
90 new HD DVD titles will be released between now and the end of 2007, bringing the European total to 400 by the end of the year.
Toshiba will roll out two new HD DVD players to the European market in October, the 1080p/24 HD-EP30 (349-399 euro) and the higher-end HD-EP35 (449-499 euro).
T
he HD DVD Promo Group's "Five Discs Free" promotion with sales of new HD DVD players will be extended to Europe.

Edwin V
01-09-2007, 08:42
Als ik in het volgende HD DVD propaganda stukje lees:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=65757

16:12: Talks about firmware release schedule. 24p being added to the older models. From December, all HD players will be able to replay 50p. (This means that European-originated HD shows will not need to go through a lossy standards conversion process to be released on HD DVD).

Onkyo DV-HD805: calls it "the best of the best" which is surprising to hear from a Toshiba employee. 999 euros. Standout feature is the HQV Reon VX video processing chip.

The free movies bundle promotion is coming to Europe! 5 free movies free with each player. The titles are still being chosen - but MIGHT include Miami Vice, Batman Begins, King Kong, Chronicles of Riddick, and Troy.


Zijn de titels nog niet duidelijk en als ik 't zo inschat zal de lijst om uit te kiezen ook niet erg groot worden.

Pieter Kleine
01-09-2007, 11:08
Als die onkyo €999,-- gaat kosten, kun je beter voor de samsung combo voor ook €999,-- gaan.
Verder zijn die extra hd-dvds alleen leuk denk ik voor instappers, maar niet voor overstappers (van bestaande hd-dvdspeler naar nieuwe.



Als ik in het volgende HD DVD propaganda stukje lees:



Volgens mij gaat het hier om verslaglegging van een presentatie op de IFA beurs. Deze keer was de HD-dvd groep aan de beurt, de vorige de BDA-association (op dezelfde site verslaggegeven). Dvdtimes staat vrij neutraal in het HD-dvd/BD-verhaal.

Het zou leuk zijn als dvd.nl dit verhaal oppakt en een 'journalistiek' artikel plaatst waarin beide presentaties naast elkaar worden geplaatst met relevante nieuwe ontwikkelingen.

Wat dit bericht in elk geval tot gevolg heeft is dat ik met de aanschaf van de dvd versie van Heroes even wacht tot duidelijk is wat de UK-versie op HD-dvd precies gaat inhouden.

TJ Weissel
01-09-2007, 11:23
Als ik in het volgende HD DVD propaganda stukje lees:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=65757
Zijn de titels nog niet duidelijk en als ik 't zo inschat zal de lijst om uit te kiezen ook niet erg groot worden.


Je hebt natuurlijk altijd mensen die 'n gegeven paard in de bek kijken... 5 HD DVD's uitkiezen graag of niet, maar ga niet lopen mokken over het feit dat de lijst te klein is. Het gaat hier idd om 'n 5 groepen, uit elke groep mag je 1 titel kiezen... lijkt mij toch 'n fraai aanbod als beginnende HD DVD verzamelaar:

Cat 1. = Apollo 13 / Seabiscuit / Chronicles of Riddick
Cat 2. = Casablanca / Constantine / Dukes of Hazzard
Cat 3. = Four Brothers / Tomb Raider / Sky Captain and the World of Tomorrow
Cat 4. = The Rundown / Blazing Saddles / U2: Rattle and Hum
Cat 5. = U-571 / Perfect Storm / We Were Soldiers

*echter is dit uit de amerikaanse pressmail: weet niet of deze lijst voor Europa opgaat*

echter als ik titels als Batman Begins zie staan hierboven of King Kong, komt dat vast ook wel goed ;)

Evil Hobbit
01-09-2007, 11:40
399 euro, valt nog mee, en 1080p, sweet :D

Frenkel
01-09-2007, 12:13
Je hebt natuurlijk altijd mensen die 'n gegeven paard in de bek kijken... 5 HD DVD's uitkiezen graag of niet, maar ga niet lopen mokken over het feit dat de lijst te klein is. Het gaat hier idd om 'n 5 groepen, uit elke groep mag je 1 titel kiezen... lijkt mij toch 'n fraai aanbod als beginnende HD DVD verzamelaar:

Cat 1. = Apollo 13 / Seabiscuit / Chronicles of Riddick
Cat 2. = Casablanca / Constantine / Dukes of Hazzard
Cat 3. = Four Brothers / Tomb Raider / Sky Captain and the World of Tomorrow
Cat 4. = The Rundown / Blazing Saddles / U2: Rattle and Hum
Cat 5. = U-571 / Perfect Storm / We Were Soldiers

*echter is dit uit de amerikaanse pressmail: weet niet of deze lijst voor Europa opgaat*

echter als ik titels als Batman Begins zie staan hierboven of King Kong, komt dat vast ook wel goed ;)

De titels die in die "HD DVD persconferencie verslag", van dvdtimes worden genoemd zijn in eider geval al intressanter dan de Amerikaanse keuselijst.

Dat over "het gegeven paard in de bek kijken" is onzin.
Geef gewoon wat meer keuze, vooral met wat recentere titels zoals "the departed" of "300", en/of eventueel een bepaald bedrag retour, als je geen gebruik wilt maken van de gratis HD DVD's
In die Amerikaanse keuzelijst staat echt geen één titel waarin ik geintreseerd ben, terwijl er toch een 40 tal films op HD-DVD verkrijgbaar zijn, die ik wel in mijn verlanglijst heb staan.
Ik zie liever dat ze de adviesprijzen met 50 Euro naar omlaag brengen,...wat ze nu doen is gewoon wat titels weggeven die de klant anders toch snel niet zou kopen.

Nu begrijp ik natuurlijk wel dat het voor een die hard HD-DVD fan, moeilijk is kritiek op zijn favoriete medium te verdragen.

TJ Weissel
01-09-2007, 12:24
Ach, iemand die 'n beetje logisch nadenkt weet wel dat nieuwe titels uiteraard niet weggegeven zullen worden daar hier nog flink mee valt te cashen. De HD DVD's zijn relatief minder waard dan de door jouw genoemde 50 euro kortin (die ook niet echt rendabel is bij spelers van onder de 200euro.... moet nog wel wat winst op gepakt worden)...

Dit heeft tevens niets te maken met het feit dat ik 'n Die Hard HD fan ben of niet, gaat hier gewoon om logisch zaken doen, en zoals ik eerder zei dan kan je niet verwachten dat je het nieuwste gratis krijgt.

Reinbo
01-09-2007, 12:28
Zou er geen een willen hebben it die lijst... hooguit Casablanca. De actie is natuurlijk vooral bedacht om het aantal 'verkochte' HD dvd's op te krikken.
Wacht verder gewoon op een goede combispeler.

Willy B.
01-09-2007, 12:44
Hier zijn de nieuwe modelen voor europe,ep30,ep35.

http://www.toshibahddvd.co.uk/products.cfm

Edwin V
01-09-2007, 15:40
Volgens mij gaat het hier om verslaglegging van een presentatie op de IFA beurs. Deze keer was de HD-dvd groep aan de beurt, de vorige de BDA-association (op dezelfde site verslaggegeven). Dvdtimes staat vrij neutraal in het HD-dvd/BD-verhaal.
Ik bedoelde ook geen propaganda van DVDTimes die netjes beide kampen onbevooroordeeld aan het woord laat (en zelfs excuses maakt voor het niet live brengen van de HD DHD persconferentie) maar van de HD-DVD groep (de inhoud van dat verhaal dus).

Edwin V
01-09-2007, 15:45
Ach, iemand die 'n beetje logisch nadenkt weet wel dat nieuwe titels uiteraard niet weggegeven zullen worden daar hier nog flink mee valt te cashen. De HD DVD's zijn relatief minder waard dan de door jouw genoemde 50 euro kortin (die ook niet echt rendabel is bij spelers van onder de 200euro.... moet nog wel wat winst op gepakt worden)...

Dit heeft tevens niets te maken met het feit dat ik 'n Die Hard HD fan ben of niet, gaat hier gewoon om logisch zaken doen, en zoals ik eerder zei dan kan je niet verwachten dat je het nieuwste gratis krijgt.
Precies, het is een reclamestunt die voor velen toch mooier lijkt dan 't is. Dat 't uiteindelijk toch nog enigzins mooi is (redelijk geprijsde speler en een paar films die je misschien echt zou kopen) zal wel mensen over de brug helpen.

En als je een Die Hard HD fan bent, dan moet je wel naar Blu-ray dit najaar (Fox) ;)

Frenkel
01-09-2007, 18:01
wat winst op gepakt worden)...

Dit heeft tevens niets te maken met het feit dat ik 'n Die Hard HD fan ben of niet,

Maar natuurlijk niet,..!!! :roll: ,je komt erg geloofwaardig over.
Ik schreef trouwens HD DVD fan en niet HD fan, en waar je die spelers van onder de 200 Euro vandaan haalt vraag ik me ook af.

Ik vind het trouwens wel positief dat de speler prijzen, in navolging van de VS, nu hier ook flink omlaag gaan.
Het zal voor mij waarschijnlijk wel op een combispeler uitlopen, aangezien ik maar 1 HDMI aansluiting op mijn plasma heb.
Maar misschien koop ik gewoon eerst een HD DVD speler,... en volgend jaar ergens een losse BD speler, tesamen met een HDMI reciever of -splitter.
Als ze met een beetje intressante titels gaan weggeven,kan dat mijn beslissing zeker beinvloeden.

Frenkel
06-09-2007, 06:42
Krijgen wij hier in Europa nu ook de "5 HD DVD gratis" actie,...in de VS gaan ze weer een stapje verder.
Daar worden de films "300" en "The Bourne Identity" bij de 3e generatie spelers bijgesloten, en blijft daarnaast de "5 HD DVD gratis" actie gewoon bestaan( die je per post krijgt toegestuurd).

Misschien dat wij ook wel "300" en "The Bourne Identity" erbij krijgen, maar ik ben bang van niet.

Evil Hobbit
06-09-2007, 08:59
Geef mij 300 en de bourne maar over die 5 andere :D

yuckotheclown
30-09-2007, 21:56
Weet iemand toevallig, hoe lang de aktie "met 5 gratis hd-dvd's" nog duurt ?
wil nog wachten tot de nieuwe generatie toshiba's binnen zijn.

rvvnr1
01-10-2007, 02:14
De actie moet nog beginnen... ;)

Lorre
01-10-2007, 06:58
Nou in Media Markt Gent stond deze Toshiba al met 5 gratis HD-DVD's hoor. Jammer dat het voor mij iets te ver is anders had ik hem mee.

freaky
01-10-2007, 20:45
Nou in Media Markt Gent stond deze Toshiba al met 5 gratis HD-DVD's hoor. Jammer dat het voor mij iets te ver is anders had ik hem mee.

Ik ben geweest en vroeg om hem mee te brengen voor je, maar je moest hem niet :confused:

rvvnr1
01-10-2007, 21:11
Maar hoe zit de actie nu precies in elkaar?? Heb je bijv. nog de keuze uit een x-aantal titels??

rvvnr1
02-10-2007, 01:34
Bij directsale.nl zijn de Ep-30 en Ep35 te bestellen voor resp. slechts €319,- en €409,-! :shock:
Alleen wordt daar met geen woord gerept over de 5 gratis hd dvd's....

Lorre
02-10-2007, 07:09
Ik ben geweest en vroeg om hem mee te brengen voor je, maar je moest hem niet :confused:

Omdat ik niet weet welke 5 films er gratis bijzaten en als ze niet naar mijn smaak waren nee, dan hoef ik hem niet.

TJ Weissel
02-10-2007, 10:49
De 5 gratis dvd zijn momenteel: The Holiday, Children of Men, Miami Vice, Hulk en Poseidon.

rvvnr1
02-10-2007, 11:52
En omdat t een vaste selectie is zitten ze meteen in de doos??
Of is dit niet gewoon een MM actie in Belgie??
In de VS krijg je nl. wel de keus en een officiele aankondiging van de actie ben ik ook nog niet tegengekomen.

TJ Weissel
02-10-2007, 11:54
Mjah, ik vermoed dat dit gewoon 'n vaste selectie is.. keuze geeft zoveel rondslomp zoals verzenden. dit is dus wat voordeliger.

Opzich leuk setje voor de HD DVD starter ;) ... met als HD-toppers Hulk & Children of Men

rvvnr1
02-10-2007, 12:45
Maw ze zitten in de doos??

Harrie Meester
02-10-2007, 16:58
yep, ik heb afgelopen vrijdagavond de HD-E1 opgehaald bij de mediamarkt en de 5 titels die TJ Weissel opnoemt zaten in de doos, er zat ook nog een HDMI kabel van 2m in de doos, dus ik kon direkt van start.
De titels zijn overigens de UK uitvoering voor zover ik kon zien maar met nl ondertiteling, behalve Poseidon.

TJ Weissel
02-10-2007, 17:01
yep, ik heb afgelopen vrijdagavond de HD-E1 opgehaald bij de mediamarkt en de 5 titels die TJ Weissel opnoemt zaten in de doos, er zat ook nog een HDMI kabel van 2m in de doos, dus ik kon direkt van start.
De titels zijn overigens de UK uitvoering voor zover ik kon zien maar met nl ondertiteling, behalve Poseidon.

Gefeliciteerd ;)

Avalan
02-10-2007, 19:02
Hoe is deze HD-E1 met DVDs en dan vooral met het upscalen ? Ik ben immers op zoek naar een betere speler dan ik nu heb (Sony DVP-NS76H) en deze zou dan wel een heel leuk alternatief kunnen zijn met direct HD-DVD erbij.
PS: slechts €228 bij redcoon! Dat is echt wel belachelijk laag voor een nextgen speler zeg.

PS: ondertussen is de prijs daar alweer gestegen tot €296 !? Misschien was dat nog een oude batch zonder de 5 gratis disks bij ?

Harrie Meester
02-10-2007, 20:59
Ik heb zaterdag de dvd van david Gilmour gekocht en deze zag er goed uit, niets vreeemds gezien. Ik heb net de dvd van three days of the condor er even ingedaan omdat ik die vorige week net op de ps3 had gezien (beide op 1080i) en zag er goed uit, maar ik had het idee dat de ps3 het net iets beter deed, alhoewel ik dat niet zeker weet, aangezien mijn beide hdmi ingangen niet gelijk zijn kwa instellingen kwa contrast, helderheid enzo.
maar hij speelt dvd's dus prima af, maar wat belangrijker is: dat HD-DVD ziet er super uit! was al blu-ray gewend, maar dit beeld verraste me af toe nog.zeer goed.
display is overigens een panasonic 42PV60, voor de volledigheid.
die 228 van redcoon is idd een mooie prijs, ik betaalde 299, maar vind het volledig waard, ben er erg blij mee.

Frenkel
03-10-2007, 07:08
Tog wel intressante titels die ze erbij voegen, waarvan ik er 3 op mijn verlanglijstje heb staan (CoM, Miami V, en Poseidon), en dat voor minder dan 300 Euro.

The Bourne Trilogy is voor mij bijna al een rede om een Toshiba HD DVD speler te kopen, zeker nu de Samsung Combi uitgesteld is tot volgend jaar

Pieter Kleine
03-10-2007, 08:21
Inmiddels is in de USA al te koop een speler met 9 discs, rond de kerst.

STaf
03-10-2007, 18:35
Ik was ook bijna in de verleiding gekomen om de HD E1 te kopen, maar ga wachten op de HD EP 30. Dat is dan toch weer een nieuwer model, met CEC en 1080P. Mijn tv gaat wel maar tot 720P, maar naar de toekomst toe weet je maar nooit. Nu is het enkel afwachten of de EP 30 ook met de films en de HDMI kabel komt... Weet iemand toevallig de release datum van de EP 30?

TJ Weissel
04-10-2007, 11:33
Ik was ook bijna in de verleiding gekomen om de HD E1 te kopen, maar ga wachten op de HD EP 30. Dat is dan toch weer een nieuwer model, met CEC en 1080P. Mijn tv gaat wel maar tot 720P, maar naar de toekomst toe weet je maar nooit. Nu is het enkel afwachten of de EP 30 ook met de films en de HDMI kabel komt... Weet iemand toevallig de release datum van de EP 30?

Hier! (http://www.directsale.nl/shop/product_info.php?cPath=363&products_id=3182) (incl. 7 HD topfilms, waaronder Bourn Supremecy, 300 & 5 films naar keuze! leverbaar eind oktober)

rvvnr1
04-10-2007, 12:34
Maar of dit waar is?? T zou betekenen dat sommige met 5 vaste titels en andere weer met 5 keuzetitels en de 2 extra worden geleverd. Zo worden kopers richting de nieuwere modellen gestuurd waardoor ze met de oude blijven zitten?? Niet bepaald logisch lijkt mij....

TJ Weissel
04-10-2007, 14:00
Het verschil zal waarschijnlijk zijn dat de oude modellen goedkoper worden ;)

Lorre
04-10-2007, 17:17
Uit die lijst is er geen enkele die me interesseert. Erg jammer anders ging ik zo vlug mogelijk om en HD-DVD toestel. Ik wacht nog af tot ze er deftige bij gooien. Bourne Supremacy en dergelijke zou al een goeie zet geweest zijn voor mij.

Frenkel
04-10-2007, 21:46
Hier! (http://www.directsale.nl/shop/product_info.php?cPath=363&products_id=3182) (incl. 7 HD topfilms, waaronder Bourn Supremecy, 300 & 5 films naar keuze! leverbaar eind oktober)

Jammer maar helaas !.
Is inmiddels veranderd in "incl. 5 HD topfilms, waaronder The Hulk en Poseidon!" :-(

Rogier Burghout
04-10-2007, 22:05
Heb de HD-E1 vandaag besteld!

Pieter Kleine
04-10-2007, 22:42
Der HD-EP30 verfügt über einen Zweikanal-Stereo-Ausgang, im HD-EP35 ist auch noch ein Mehrkanal-Decoder mit Analog-Ausgang vorhanden.


De HD-EP35 is iets duurder, maar heeft in elk geval decoder van nieuwe geluidsformaten voor analoge audio uit!

STaf
05-10-2007, 22:15
Terug verandert en bevestigd: er zitten 2 films in de doos en een bon voor nog eens 5...

bsmpower
05-10-2007, 23:42
Krijg binnenkort mijn nieuwe tv en ben aan het twijfelen over de aankoop van een HD DVD speler. Ik wilde eerst een goeie dvd upscale speler maar de Toshiba HD-E 1 kost nu (goedkoopst) 290,-? Dus dan kan ik net zo goed een speler halen die zowel kan upscalen als HD DVD kan afspelen? Maar misschien kan ik dan ook voor de nieuwe EP30/35 gaan. Kost me alleen weer iets meer dan 100,- meer. En dan zit ik nog met de bluray waarvan ik denk dat ie het wel eens kan gaan winnen. En niet alle films komen uit op HD DVD.

Ik krijg een 720p tv dus hoef niet 1080p ondersteuning. Tegen de tijd dat het zover is koop ik een nieuwe tv (en dan ook een 1080p speler). Je krijgt dus 5 (of 7) films bij de HD-E 1 of juist bij de nieuwe modellen?

STaf
06-10-2007, 10:22
Krijg binnenkort mijn nieuwe tv en ben aan het twijfelen over de aankoop van een HD DVD speler. Ik wilde eerst een goeie dvd upscale speler maar de Toshiba HD-E 1 kost nu (goedkoopst) 290,-? Dus dan kan ik net zo goed een speler halen die zowel kan upscalen als HD DVD kan afspelen? Maar misschien kan ik dan ook voor de nieuwe EP30/35 gaan. Kost me alleen weer iets meer dan 100,- meer. En dan zit ik nog met de bluray waarvan ik denk dat ie het wel eens kan gaan winnen. En niet alle films komen uit op HD DVD.

Ik krijg een 720p tv dus hoef niet 1080p ondersteuning. Tegen de tijd dat het zover is koop ik een nieuwe tv (en dan ook een 1080p speler). Je krijgt dus 5 (of 7) films bij de HD-E 1 of juist bij de nieuwe modellen?

Bij de HD E1 zitten 5 films in de doos, dus geen keuze, maar het is een mooi pakketje! Bij de HD EP 30/ 35 zitten 2 films in de doos, en een bon waarmee je nog eens 5 films kan bestellen. Dit was eerst een probleem, maar het is me bevestigd door directsale.nl. Ik ga voor de EP 30, kost iets meer, maar het is nieuw, hij heeft al 1080p, en er zit CEC op de hdmi. Dit heeft mijn Samsung ook, en het maakt het bedienen een stukje leuker!:-P

TJ Weissel
06-10-2007, 11:19
Bij de HD E1 zitten 5 films in de doos, dus geen keuze, maar het is een mooi pakketje! Bij de HD EP 30/ 35 zitten 2 films in de doos, en een bon waarmee je nog eens 5 films kan bestellen. Dit was eerst een probleem, maar het is me bevestigd door directsale.nl. Ik ga voor de EP 30, kost iets meer, maar het is nieuw, hij heeft al 1080p, en er zit CEC op de hdmi. Dit heeft mijn Samsung ook, en het maakt het bedienen een stukje leuker!:-P

Ik ga met je mee, en ik ga ook voor de EP-30! :D

STaf
06-10-2007, 11:23
Ik ga met je mee, en ik ga ook voor de EP-30! :D
Allright!!!! Let's all buy an HD DVD player!!!!!(y)

RvD
06-10-2007, 11:23
Ik doe ook mee heb de EP-35 besteld :-P

Waarom deze omdat ik de nieuwe geluidsformaten wil testen op de Onkyo TX-NR905

STaf
06-10-2007, 11:28
Ik doe ook mee heb de EP-35 besteld :-P

Waarom deze omdat ik de nieuwe geluidsformaten wil testen op de Onkyo TX-NR905
Dit gaat de goeie kant op jongens!!!:-P

TJ Weissel
06-10-2007, 11:38
De titels zijn (hoogswaarschijnlijk):

http://www.scav.nl/NewHD-BatchR08.jpg (http://www.tacp.toshiba.com/hddvd/data/pdf/Toshiba_Online_Rebate_R08.pdf)

STaf
06-10-2007, 11:43
OK!!! Bedankt(dit zijn wel de amerikaanse, maar ja, als "Bourne" en "300" er bij zitten, kan dit ook best wel eens zo zijn!)

TJ Weissel
06-10-2007, 11:45
OK!!! Bedankt(dit zijn wel de amerikaanse, maar ja, als "Bourne" en "300" er bij zitten, kan dit ook best wel eens zo zijn!)

Voordeel dat HD DVD "unisex" is ... regio vrij dus, vermoed dat dit echt 'n hele grote (de grootste?) actie is (achter de schermen bij Toshiba).

Frenkel
06-10-2007, 13:16
Dan wordt het dus twijfelen tussen de EP-30, en de EP-35.

De EP-35 heeft HDMI 1.3 en analoge 5.1 uitgang, maar of dit de meerprijs waard is, is de vraag.
Over een paar jaar wil ik wel een nieuwe versterke aanschaffen, en dan zou HDMI 1.3 goed uitkomen, maar als de EP-30 de nieuwe geluidsformaten zelf kan decoderen naar PCM 5.1 , en vervolgens via de HDMI 1.2 naar de versterker kan sturen is dit voor mij al voldoende.

Frenkel
06-10-2007, 16:14
De titels zijn (hoogswaarschijnlijk):

http://www.scav.nl/NewHD-BatchR08.jpg (http://www.tacp.toshiba.com/hddvd/data/pdf/Toshiba_Online_Rebate_R08.pdf)

Dit vond ik op het UK forum, www.avforums.com (http://www.avforums.com) :

[b]I've had confirmation from an anonymous source that the new Toshiba offer commences on October 1st and comprises the following:

You get The Bourne Supremacy & 300 in the box then can choose 5 from another 13 via redemption voucher:

2 from Corpse Bride, Prestige, Troy, Swordfish, FullMetal Jacket.

2 from Hulk, Serenity, Chronicles of Riddick, Fast & Furious 2, Children of Men.

1 from World Trade Center, Dreamgirls, Black Rain.[b/]

STaf
06-10-2007, 16:31
Dit vond ik op het UK forum, www.avforums.com (http://www.avforums.com) :

[b]I've had confirmation from an anonymous source that the new Toshiba offer commences on October 1st and comprises the following:

You get The Bourne Supremacy & 300 in the box then can choose 5 from another 13 via redemption voucher:

2 from Corpse Bride, Prestige, Troy, Swordfish, FullMetal Jacket.

2 from Hulk, Serenity, Chronicles of Riddick, Fast & Furious 2, Children of Men.

1 from World Trade Center, Dreamgirls, Black Rain.[b/]
Ik denk dat we gewoon nog een paar weekjes zullen moeten afwachten, dan zullen we het zeker weten.

Lorre
06-10-2007, 19:48
Op zich geen titels waarvoor ik een HD-DVD speler zou aanschaffen. Buiten The Bourne Supremacy gerekend dan. Charlie and the Chocolate Factory zou ik ook willen en Batman Begins ook, maar die is dan al aangekondigd op BR.

STaf
06-10-2007, 23:08
Op zich geen titels waarvoor ik een HD-DVD speler zou aanschaffen. Buiten The Bourne Supremacy gerekend dan. Charlie and the Chocolate Factory zou ik ook willen en Batman Begins ook, maar die is dan al aangekondigd op BR.
Er zullen toch allicht wel films zijn die op HD DVD uit zullen komen die je zal willen??? Of bedoel je degene die bij de speler zitten??? Ik weet alvast dat er aardig wat films zullen(en nu al zijn verschenen)verschijnen die ik wil, en die enkel op Blu-ray zullen uitkomen. Maar dit vind ik geen probleem, die koop ik gewoon op DVD(y)

Lorre
07-10-2007, 11:03
De films die erbij zitten boeien me niet om de speler te kopen. Er zijn een select aantal titels die ik wil, maar ik koop ook niet alles hernieuw. Voor mij moet de film het waard zijn om hernieuw aangekocht te worden op het HD-formaat. Aktiespektakels en visuele pareltjes zou ik kopen, maar bv. romantische films of gewoon praatfilms zou ik niet meteen aanschaffen. Op het moment wil ik Charlie And The Chocolate Factory, The Bourne Trilogy (Omdat ik er fan van ben), Batman Begins (maar die komt nu ook op BR), Transformers en The Matrix. Dus voor mij is het nog niet interessant genoeg om een HD-DVD speler aan te schaffen. Moest Universal de films van Spielberg uitbrengen op het HD-DVD formaat was ik meteen om zo'n speler. :)

TJ Weissel
07-10-2007, 11:44
Op het moment wil ik Charlie And The Chocolate Factory, The Bourne Trilogy (Omdat ik er fan van ben), Batman Begins (maar die komt nu ook op BR), Transformers en The Matrix. Dus voor mij is het nog niet interessant genoeg om een HD-DVD speler aan te schaffen.


Mmm, al deze films die je opnoemt, en die jij zou willen zijn allen beschikbaar op HD-DVD, maar toch is het nog niet interessant genoeg om 'n HD-DVD speler aan te schaffen?... nu breekt mijn klomp :D

Lorre
07-10-2007, 11:49
Ik weet dat die enkel op HD-DVD te verkrijgen zijn, maar voor een paar titels tegenover de talloze titels die ik op BR wil ga ik geen HD-DVD speler kopen. Tevens heeft Warner aangekondigd dat ze Batman Begins ergens volgend jaar op BR uitbrengen, dus verwacht ik dat The Matrix en Charlie and the Chocolat Factory ook niet ver achter blijven. Moest Universal de films van Spielberg uitbrengen op HD-DVD koop ik me zo'n speler, maar nu vind ik het nog niet de moeite om voor bv. 7-8 titels een HD-DVD speler te kopen. Ik koop niet alles zoals jij. Het zou me iets te duur uitvallen dan. (y)

Films die ik wil op het HD-DVD formaat:
-V For Vendetta
-The Matrix (enkel deel 1)
-Batman Begins (zal er niet meer inzitten als deze uitkomt op BR)
-Charlie And The Chocolat Factory
-The Bourne Trilogy
-Transformers

Dus voor dit select aantal vind ik het nog niet de moeite om minimum €300 te geven. Had de aktie het merendeel van deze films bevat dan had ik er meteen om geweest.

TJ Weissel
07-10-2007, 11:56
Ik snap je verhaal al iets beter, echter zie ik in je filmlijst toch wel 'n scala aan Universal/Paramount/Dreamworks releases staan... dus om ga je toch wel op 'n dag. Probleem met HD is 'n beetje het feit dat het nog verslavender is dan DVD, 1x 'n film op 1080p gezien hebben en je wil eigenlijk niets anders meer, en alleen maar meer meer meer... :)

De enige films die ik dan ook echt nog op DVD koop zijn echte (golden-era) classics, nieuwe films koop ik alleen nog maar in HiDef, anders voel ik mij ook weer zo'n dief van eigen portemonnee.

I'm hooked!

STaf
07-10-2007, 12:02
voorlopig heb ik al een aantal titels: mission impossible trillogy, batman begins, sleepy hollow, children of men, the prestige, skeleton key, blood diamond en training day... allemaal al gezien op de HD DVD speler van de 360, die ik ondertussen dus heb verkocht wegens het voor mij enorm storende geluid en de schokjes bij HD DVD films...en er komt zoveel uit dat ik moet hebben: o.a. pan's labyrinth, the reaping, bourne ultimatum en nog vele anderen, ik kan echt ni wachten op de EP 30!!!!

Lorre
07-10-2007, 12:47
Ik snap je verhaal al iets beter, echter zie ik in je filmlijst toch wel 'n scala aan Universal/Paramount/Dreamworks releases staan... dus om ga je toch wel op 'n dag. Probleem met HD is 'n beetje het feit dat het nog verslavender is dan DVD, 1x 'n film op 1080p gezien hebben en je wil eigenlijk niets anders meer, en alleen maar meer meer meer... :)

De enige films die ik dan ook echt nog op DVD koop zijn echte (golden-era) classics, nieuwe films koop ik alleen nog maar in HiDef, anders voel ik mij ook weer zo'n dief van eigen portemonnee.

I'm hooked!

Dreamworks/Paramount heeft maar een contract van 18 maand dus daar wacht ik wel op. Universal heeft minder titels die me interesseren om in HD te zien of kopen. Het merendeel heb ik dan ook tot nu toe op DVD (Batman Begins, CATCF, V For Vendetta,...) dus heb ik nog niet de drang om opnieuw €300 neer te leggen voor een speler. Eens Transformers er is en mss nog andere titels die me dan boeien zou ik ook een HD-DVD speler overwegen. Probeer zoveel mogelijk af te stappen van dat herkopen, want ik heb het gedaan met VHS en DVD, maar nu wil ik echt niet terug men hele collectie (die ondertussen 950 dvd's telt) terug te vervangen in een HD-formaat. Het is gewoon te duur en veel titels vind ik de moeite niet waard om te herkopen. Ik snap niet hoe mensen komedie's enzo. kunnen aanschaffen op een HD-formaat. Is de moeite toch niet waard? Wel blijft het voor mij een feit dat eens Universal/Paramount toch het groene licht krijgt om Spielberg zijn films uit te brengen en dat exclusief op HD-DVD ik meteen om zo'n speler ben. Die moet ik gewoon in HD hebben en zien!

rvvnr1
07-10-2007, 20:13
Dreamworks/Paramount heeft maar een contract van 18 maand dus daar wacht ik wel op.
Contracten zijn er om verlengd te worden.... ;)

Lorre
07-10-2007, 20:17
Contracten zijn er om verlengd te worden.... ;)

Of om verbroken te worden. Het kan beide kanten uit.

STaf
07-10-2007, 22:09
18 maand is lang, en wie weet wat Warner Brothers gaat doen, of welke fabrikanten ook HD DVD spelers gaan maken? Misschien Samsung wel...ze hebben toch al aangekondigd hun nieuwe topmodel van Blu-ray speler niet uit te brengen, waarom?

Lorre
08-10-2007, 07:10
Blijkbaar vergeten er hier veel dat het ook beide kanten kan op gaan. Enkel HD-DVD wordt blijkbaar als de winnaar bestempeld en als enige die dingen kan laten veranderen. Warner kan zowel overgaan tot enkel productie voor HD-DVD of BR. Elke maatschappij kan zich nog bedenken, dus om altijd maar het HD-DVD kamp op te hemelen zonder er objectief naar te kijken...

STaf
08-10-2007, 09:08
Blijkbaar vergeten er hier veel dat het ook beide kanten kan op gaan. Enkel HD-DVD wordt blijkbaar als de winnaar bestempeld en als enige die dingen kan laten veranderen. Warner kan zowel overgaan tot enkel productie voor HD-DVD of BR. Elke maatschappij kan zich nog bedenken, dus om altijd maar het HD-DVD kamp op te hemelen zonder er objectief naar te kijken...
Dat klopt wel hoor, maar ik kan toch hopen...:-P

windoweyez
08-10-2007, 10:52
Enkel HD-DVD wordt blijkbaar als de winnaar bestempeld en als enige die dingen kan laten veranderen.

Laat je niet gek maken door sommigen HD-dvd aanhangers, hoor.
Over het algemeen wordt Blu-ray toch wel als de winnaar getipt, als er een winnaar komt. Zeker nu de Ps3 voor 399 euro in de winkels komt te liggen als blu-ray speler met de BD spiderman 3, als ik me niet vergis. De verhouding is nu al zo`n beetje 66% - 33% in het voordeel van Blu-ray en ik denk dat dit in de toekomst alleen nog maar zal toenemen. Zeker als Sony gaat beginnen met wereldwijde reclamecampagnes, waar ze toch wel om bekent staan.

Verder is het absoluut niet mijn bedoeling om hier een discussie over te beginnen, de toekomst zal het wel uitwijzen. Ik wou de zaken alleen maar een beetje in `perspectief` plaatsen....
;)

TJ Weissel
08-10-2007, 12:29
Ik denk toch dat de komende maanden cruciaal zijn, en iemand die 'n next gen speler koopt... gaat geen console kopen (imho).

windoweyez
08-10-2007, 13:42
Ik denk toch dat de komende maanden cruciaal zijn, en iemand die 'n next gen speler koopt... gaat geen console kopen (imho).

Ik heb het gewoon gedaan. Gewoon omdat volgens de reviews de ps3 èèn van de beste blu-ray spelers was, en destijds ook nog eens de helft goedkoper. Ik heb er nog steeds geen spijt van gekregen, overigens.

Daarnaast denk ik dat de tijden enigszins veranderd zijn. Vroeger was een standalone-speler een must, als je een beetje van goede geluids en videokwaliteit wilde genieten.
Nu is dit door de vooruitgang van de techniek niet meer per sè het geval.
Ik denk trouwens dat in het geval van de formaten-oorlog de personen die een standalone next-gen speler kopen ook helemaal niet de doorslag gaan geven.
Miljoenen mensen zullen straks namelijk een ps3 en een HDTV in huis hebben en er dan achter komen dat die ps3 ook blu-rays afspeeld. Vanuit de ogen van die consumenten hebben ze dan iets `gratis`. Ze hebben veel geld uitgegeven aan die HDTV en aan die ps3 en nu kunnen ze er zomaar zonder dat ze dat wisten ook nog eens blu-rays op afspelen, waardoor ze nog meer plezier aan hun HDTV beleven. Als ze erachter komen dat hun ps3 ook nog eens veel beter dvd`s afspeeld op hun HDTV dan vroeger omdat hij zo goed upscaled, zullen ze hun dvd-spelers sowieso op zolder gaan zetten. De meesten houden niet van meerdere apparaten om en rond hun televisie.

Als Sony zijn Blu-ray`s dan ook nog eens dezelfde prijs zal geven als de reguliere dvd`s (wat vanaf de release van de spiderman delen het geval schijnt te gaan worden), dan zal een groot deel van de massa om zijn, denk ik.
Ik denk dat het in dit geval dus niet alleen om de keuze zal gaan die mensen maken, maar dat de massa in de toekomst waarschijnlijk ook `een handje geholpen` gaat worden. Een beetje er in geluisd mag je ook zeggen, als je wilt...
:wink:

TJ Weissel
08-10-2007, 14:07
Ik heb het gewoon gedaan. Gewoon omdat volgens de reviews de ps3 èèn van de beste blu-ray spelers was, en destijds ook nog eens de helft goedkoper. Ik heb er nog steeds geen spijt van gekregen, overigens.

Daarnaast denk ik dat de tijden enigszins veranderd zijn. Vroeger was een standalone-speler een must, als je een beetje van goede geluids en videokwaliteit wilde genieten.
Nu is dit door de vooruitgang van de techniek niet meer per sè het geval.
Ik denk trouwens dat in het geval van de formaten-oorlog de personen die een standalone next-gen speler kopen ook helemaal niet de doorslag gaan geven.
Miljoenen mensen zullen straks namelijk een ps3 en een HDTV in huis hebben en er dan achter komen dat die ps3 ook blu-rays afspeeld. Vanuit de ogen van die consumenten hebben ze dan iets `gratis`. Ze hebben veel geld uitgegeven aan die HDTV en aan die ps3 en nu kunnen ze er zomaar zonder dat ze dat wisten ook nog eens blu-rays op afspelen, waardoor ze nog meer plezier aan hun HDTV beleven. Als ze erachter komen dat hun ps3 ook nog eens veel beter dvd`s afspeeld op hun HDTV dan vroeger omdat hij zo goed upscaled, zullen ze hun dvd-spelers sowieso op zolder gaan zetten. De meesten houden niet van meerdere apparaten om en rond hun televisie.

Als Sony zijn Blu-ray`s dan ook nog eens dezelfde prijs zal geven als de reguliere dvd`s (wat vanaf de release van de spiderman delen het geval schijnt te gaan worden), dan zal een groot deel van de massa om zijn, denk ik.
Ik denk dat het in dit geval dus niet alleen om de keuze zal gaan die mensen maken, maar dat de massa in de toekomst waarschijnlijk ook `een handje geholpen` gaat worden. Een beetje er in geluisd mag je ook zeggen, als je wilt...
:wink:

Sony heeft hun speciale dvd edities juist duurder gemaakt om het gat tussen Blu-ray en dvd te verkleinen, verder jij bent duidelijk 'n PlayStation fanboy (aan al je posts te zien), denk dan ook niet dat jij de maatstaf bent voor de gem. thuisgebruiker / HT gebruiker.

Wat tevens ook 'n feit is, die miljoenen PS3's worden overgrootdeel voor de games gekocht niet persé voor de Blu-ray capaciteiten. Het blijft afwachten al denk ik wel dat het in jan. 2008 allemaal 'n stuk duidelijker op tafel zal liggen hoe de zaken er dan voor zullen staan.

rvvnr1
08-10-2007, 14:57
Er komt gewoon helemaal geen winnaar en al helemaal niet in januari, de markt is simpelweg nog veels te klein.

Maareh al dat ge-oh daarover en koffiedikkijkerij is al tig keer gedaan in andere topics, zullen we t weer ontopic houden a.u.b.????

windoweyez
08-10-2007, 16:30
verder jij bent duidelijk 'n PlayStation fanboy (aan al je posts te zien), denk dan ook niet dat jij de maatstaf bent voor de gem. thuisgebruiker / HT gebruiker.


Wat een flauwe opmerking, zeg.
Qua apparatuur gebruik ik momenteel een Panasonic HD-projector icm een 235 cm breed scherm, een Denon a1-sr versterker icm boxen van B&W uit de 800 serie en een Rel storm subwoofer, dit alles aan elkaar gekoppelt met van den Hul kabels en interlinks. Niet echt apparatuur die je bij de gemiddelde gamer of fanboy zal aantreffen.

En, ik koop al dvd`s vanaf de beginperiode. Eèn van mijn eerste dvd`s was die van `The Gladiator` , destijds nog voor 89,95 gulden gekocht. En in die tijd hen ik nog veel regio 1 dvd`s gekocht omdat die uitgaven destijds beter waren, ze hadden oa DTS-tracks die onze R2 dvd`s toen meestal nog niet kregen. Op mijn hoogtepunt als dvd-verzamelaar had ik meer dan 400 dvd`s, maar dat is momenteel teruggebracht tot net over de 200 dvd`s (vooral met het oog op de releases van steeds meer HD-materiaal in de toekomst).

Hopelijk voldoe ik nu enigszins aan jouw maatstaven voor gemiddelde HT-gebruiker?
Sorry dat ik er op deze manier op in ga, maar zo`n opmerking raakt mij toch wel enigszins in mijn HT-hart.
De reden dat ik hier soms veel Ps3 materiaal post is omdat ik het als ht-liefhebber een mooi apparaat vind, en het ook om die reden heb gekocht. Op internet kom ik er vrij veel over tegen dus post ik het soms, gewoon omdat ik ook denk dat anderen er ook iets aan kunnen hebben. En ja, ik houdt ook van gamen, maar tot voor kort was dat vooral met games van Nintendo, vooral op de N64 en de GC. Nog een reden om mij dus absoluut geen sony-fanboy te kunnen noemen.

Ik krijg zelf steeds meer de indruk dat we steeds meer toegaan naar apparaten waar je zowel mee kunt film kijken, gamen en internetten. En in de toekomst wellicht ook muziek luisteren, als ze een nieuw soort cd`s op de markt zouden brengen met een zeer hoge geluidsresolutie (als je het zo mag zeggen). De consument heeft dit misschien nog niet zo erg door maar bedrijven als sony en Microsoft zijn momenteel vollop in de concurentie om dat multimedia-apparaat in de huiskamer te plaatsen die dat in de toekomst allemaal waar moet gaan maken. En daar krijgen wij als filmliefhebber in de toekomst dus ook steeds meer mee te maken.

Maar goed, laten we hier inderdaad alsjeblieft maar mee ophouden met deze discussie en weer on-topic gaan, zoals hierboven ook al werd gesugereerd. Ik zal hier in dit topic niet meer reageren, wat mij betreft.

Lorre
08-10-2007, 17:06
Ik denk toch dat de komende maanden cruciaal zijn, en iemand die 'n next gen speler koopt... gaat geen console kopen (imho).

Zeg jij weer. Met 399€ is de PS3 de goedkoopste BR speler op de markt en dat kan wel eens potentiële kopers lokken. Ook ik heb de PS3 gekocht voor BR-disc's. Iets wat ik niet zou doen met een HD-DVD add-on voor de 360. Dan ga ik liever voor de Toshiba. Vergeet ook niet dat vele jongeren gewoon lui zijn en alles in 1 koop willen tegenwoordig. Als ze dan de PS3 zien staan die zowel de nieuwe BR schijfjes kan afspelen, games afspeelt en op het internet kan, dan weet ik er al een paar die zeker de PS3 kopen i.p.v. een stand alone player. Ik zit op diverse forums en er zijn er een heleboel die de PS3 gewoon kopen zuiver voor films in HD te kunnen zien.

En jij bent wel objectief? :p ;)

@rvvnr1: Het zal idd nog een hele tijd duren tegen dat er 1 formaat is. En wie weet blijven ze gewoon naast elkaar bestaan en dat begint meer en meer duidelijker te worden. Als Universal hardnekkig blijft produceren voor HD-DVD en Paramount later mss zijn contract verlengt dan zie ik de toekomst voor HD-DVD rooskleuriger in. Ze zullen niet zoveel verkopen als BR, maar toch genoeg om te kunnen overleven denk ik.

joostpolletje
08-10-2007, 17:34
Kan ik me bij aansluiten.. Naast de HD-DVD addon met 360. Zal ik ook de PS3 gaan kopen. Dit puur om van Blu-ray te gaan genieten.

Straks als er goeie merken op de markt komen/ of combi spelers zal ik verder gaan kijken.

Avalan
08-10-2007, 17:36
Sony heeft hun speciale dvd edities juist duurder gemaakt om het gat tussen Blu-ray en dvd te verkleinen, verder jij bent duidelijk 'n PlayStation fanboy (aan al je posts te zien), denk dan ook niet dat jij de maatstaf bent voor de gem. thuisgebruiker / HT gebruiker.

... sprak de HD-DVD fanboy (ook duidelijk aan al jouw posts) ;).

(Zelf ben ik een PSx fan, maar qua HD-formaat geef ik HD-DVD wel de meeste kans).

rvvnr1
08-10-2007, 17:48
"....zullen we t weer ontopic houden a.u.b.????"

RvD
08-10-2007, 18:03
De EP35 wordt waarschijnlijk pas de tweede week van november uitgeleverd dus nog iets langer wachten.

Welk formaat gaat winnen of als ze beide blijven dat maakt me niks uit, want voor Blu-ray heb ik al een PS3 persoonlijk geloof ik meer in Blu-ray maar wil op hddvd toch een aantal titels hebben.

Lorre
08-10-2007, 18:14
"....zullen we t weer ontopic houden a.u.b.????"

ER MAG TOCH WEL EENS OFF-TOPIC GEGAAN WORDEN. KRIJG HET OP MEN HEUPEN DOOR DAT GEZEIK ALTIJD.

Zo kan een mens nooit eens een discussie hebben.

Frenkel
08-10-2007, 19:04
Met 399€ is de PS3 de goedkoopste BR speler op de markt


De Nieuwe Samsung BD-P1400 is al verkrijgbaar voor 380 Euro.
Dus als je puur voor BD gaat is dit een betere keuze, ook al omdat er bij de PS3 niet standaard een afstandbediening wordt geleverd, en bij die Samsung natuurlijk wel.

Lorre
08-10-2007, 19:34
Raar, nog nergens een goedkopere BR-speler gezien dan €700. Maar ik zie dan ook enkel de prijzen in de lokale Media Markt.

STaf
08-10-2007, 19:43
De EP35 wordt waarschijnlijk pas de tweede week van november uitgeleverd dus nog iets langer wachten.

Welk formaat gaat winnen of als ze beide blijven dat maakt me niks uit, want voor Blu-ray heb ik al een PS3 persoonlijk geloof ik meer in Blu-ray maar wil op hddvd toch een aantal titels hebben.
Dus toch nog wat langer wachten, hier in België zou het ook november worden, maar dan met 2 titels in de doos en 3 na te bestellen(bron: cinedream.be)

Pieter Kleine
08-10-2007, 19:46
Raar, nog nergens een goedkopere BR-speler gezien dan €700. Maar ik zie dan ook enkel de prijzen in de lokale Media Markt.


kieskeurig.nl geeft raad

rvvnr1
08-10-2007, 20:23
ER MAG TOCH WEL EENS OFF-TOPIC GEGAAN WORDEN. KRIJG HET OP MEN HEUPEN DOOR DAT GEZEIK ALTIJD.

Zo kan een mens nooit eens een discussie hebben.
Tuurlijk wel, daar is nu juist een forum voor! Maar al dat oeverloze gezwets over wie er gaat winnen is zo langzamerhand al tig keer voorbij gekomen. Beetje nutteloos om dat in elk topic te herhalen als er zelfs al specifieke topics aan zijn gewijd, of niet soms??

Sicco
08-10-2007, 21:06
even een n00b vraagje hoor. stel dat ik de Toshiba ep-30 zou kopen (volgens mij het meest interessant op het moment), kan ik die gewoon probleemloos gebruiken met mijn huidige hardware? hoe zit dat namelijk met het weergeven van audio? zou ik daar ook weer een nieuwe receiver voor moeten aanschaffen? mijn tv is hd-ready maar die gaat binnen het jaar (als het goed is) vervangen worden door een full hd-lcd. ik kan hem daar dus wel op aansluiten, maar het echte genot krijg ik natuurlijk pas met een nieuwe tv.

ik vraag dit, omdat het scherm mijn eerste prioriteit heeft, als ik dan ook nog eens de rest van mijn hardware zou moeten vervangen wordt het wel een erg duur geintje allemaal ;)

Sicco
08-10-2007, 21:09
aanvullende vraag: hoe is de dvd kwaliteit van deze spelers eigenlijk? ik zou namelijk graag een nieuwe dvd-speler kopen, omdat ik het idee heb dat er zelfs met mijn huidige tv een mooier plaatje te krijgen is dan wat ik nu heb. hoe verhoudt de speler zich met bijvoorbeeld een Marantz van rond dezelfde prijs? (een Marantz dvd-speler heb ik namelijk in overweging)

rvvnr1
08-10-2007, 21:54
Vond net toevallig een thread op t avforum: Toshiba EP30 or EP35 what to go for? (http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=626502&page=1), daar wordt ook uitvoerig ingegaan op alle (on)mogelijkheden op audiogebied van beide spelers.

De voorgaande generaties spelers werden geroemd om hun upscale kwaliteiten dus denk dat je die aparte dvd speler niet nodig hebt, m.a.w. ga maar gewoon meteen voor de EP35. T enige wat je dan niet hebt is onboard decodering van DTS-MA, hiervoor zou je dan een geschikte receiver moeten kopen.

Avalan
08-10-2007, 22:10
Dus toch nog wat langer wachten, hier in België zou het ook november worden, maar dan met 2 titels in de doos en 3 na te bestellen(bron: cinedream.be)

Dit ergert mij hoe langer hoe meer. Ik geloof niet dat ik ooit al eens een actie gezien heb waarbij je als Belg méér kreeg dan ergens anders.

STaf
08-10-2007, 22:22
Dit ergert mij hoe langer hoe meer. Ik geloof niet dat ik ooit al eens een actie gezien heb waarbij je als Belg méér kreeg dan ergens anders.
Ja, dat klopt, ik heb me toch de hd dvd speler van de 360 aangeschaft, maar....ZONDER King Kong die ze zelfs in de rest van europa er wel bijkregen....de mensen van Cinedream vertelden me per mail dat de EP 30 en 35 dus uiteindelijk met 5 films zou te verkrijgen zijn, in tegenstelling tot wat men op de directsale.nl site kan vinden. Ik begin gewoon te denken dat ik men 11 HD DVD's gewoon ga verkopen, en het bij DVD ga houden... laat ze maar doen...iemand interesse???

joostpolletje
08-10-2007, 22:43
Welke films?

STaf
08-10-2007, 22:53
Welke films?
zonder nederlandse ondertitels: sleepy hollow, batman begins, the skeleton key, mission impossible box(4 hd dvd's), blood diamond, million dollar baby, met ondertiteling: training day, children of men, the prestige... 18€ per stuk(inclusief verzenden, in splinternieuwe staat) mi box: 40€

rvvnr1
10-10-2007, 20:15
Is er nog steeds niet bekend uit welke titels gekozen kan worden?
Het lijkt me logisch dat in ieder geval de vijf titels die standaard bij de oudere modellen worden geleverd in de selectie zitten, maar voor de rest??

Willy B.
11-10-2007, 18:49
zonder nederlandse ondertitels: sleepy hollow, batman begins, the skeleton key, mission impossible box(4 hd dvd's), blood diamond, million dollar baby, met ondertiteling: training day, children of men, the prestige... 18€ per stuk(inclusief verzenden, in splinternieuwe staat) mi box: 40€

pm verstuurd

STaf
11-10-2007, 18:59
pm verstuurd
JA...

Willy B.
11-10-2007, 19:01
JA...

Vanwaar zijt gij betreft over mi box hd dvd 40€.

rvvnr1
15-10-2007, 21:33
De keuzetitels voor de UK staan nu in ieder geval vast:
Twee titels kiezen uit:
Corpse Bride, The Prestige, Troy, Swordfish, Full Metal Jacket

Twee uit:
The Hulk, Serenity, Chronicles of Riddick, the Fast and Furious Tokyo drift, Children of Men

En 1 uit:
World Trade Center, Dream Girls, Black Rain

BRON (http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/home.nsf/files/5hddvds/$File/5hddvds.pdf?openelement)

Lorre
16-10-2007, 06:54
Moesten deze hier komen zou ik hem mss ook wel aanschaffen. Daar zitten er meer titels in die me aanspreken.

TheFixer
20-10-2007, 06:17
Ik ben zelf ook van plan die EP30 te "scoren" zodra die leverbaar is hier (NL).
Wel grappig om te lezen hier dat de keuze voor velen toch wel bepaald (of tenminste beïnvloed) wordt door welke, en hoe veel, films er bij de prijs inbegrepen zitten (niet geheel onterecht overigens, als ik op Bol.com kijk zie ik dat de meeste HD-DVD titels tussen de 25 en 30 euro zitten, tikt toch aan op den duur!!).

Nou vraag ik me alleen af hoe dat zit met die bijgeleverde films in Nederland, we hebben zo te lezen allemaal wel gezien welke titels we zouden kunnen kiezen als we in Engeland of de VS woonden, maar in NL zie ik nog verdomd weinig van die "package deals" , zo trof ik bijv. een aanbieding van Raf voor de HD-E1 maar zonder vermelding van bijgeleverde films, echter op de site van (ehm geen bedrijfsnamen noemen, ff denken..) laat ik het "Directe verkoop" noemen, een leuke deal voor de EP-30, waarbij ze vermelden:

"incl. 7 HD topfilms, waaronder 300 en the Bourne Supremacy en nog keuze voor 5 stuks uit vele titels!"

Krijgen we hier weer, net als Toshiba aankondigt op hun UK-site, de keuze uit A B en C categorieën etc, of zou er meer keuze zijn?

Indien in die 319 euri voor die EP-30 (20-10-07) in elk geval King Kong ( €35 retail !!!) en bijv, Miami Vice of The Prestige zitten dan vind ik dit best wel een interessante aanbieding.

Stomme vraag misschien maar ik blijf het vaag vinden of genoemde speler nou wel of geen HDMI 1.3 heeft, de ene site zegt van wel, de andere van niet, kan iemand uitsluitsel geven?

Oh ja kan iemand me zeggen of deze spelers ook correct werken met een Dolby Digital 5.1 versterker? Ik lees alleen maar steeds over DD Plus en DD TruHD enzo, en nou neem ik aan dat als ik bijv. een HD-EP30 (optisch) aansluit om mijn versterker met 'gewoon' DD 5.1 (dus geen DD 5.1 Plus of TruHD) dat dat wel goed komt, maar er zit nog wat twijfel. Het zal toch niet zo zijn dat die speler(s) alleen compatible zijn met die nieuwe DD formaten hoop ik?

rvvnr1
20-10-2007, 08:54
Stomme vraag misschien maar ik blijf het vaag vinden of genoemde speler nou wel of geen HDMI 1.3 heeft, de ene site zegt van wel, de andere van niet, kan iemand uitsluitsel geven?
Kijk eens op toshiba.de, concreter bewijs kan je niet vinden.... ;)

En HIER (http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=287) wordt erg veel gediscussieerd over de nieuwe modellen dus daar zal je ongetwijfeld al je antwoorden wel kunnen vinden.

TheFixer
23-10-2007, 01:04
[quote=rvvnr1;1242709]Kijk eens op toshiba.de, concreter bewijs kan je niet vinden.... ;)

Waar zie jij op die site dan iets staan over de HDMI versie???

Er wordt melding gemaakt van de aanwezigheid van een HDMI aansluiting, maar nergens lees ik of dat 1.2 of 1.3 is, Noch in de Spezifikationen, noch in het Datenblatt...

rvvnr1
23-10-2007, 03:02
Je hebt idd gelijk, was t al zo vaak tegengekomen dat ik er vanuit ging dat t ook op hun site stond.... ;-)

rvvnr1
30-10-2007, 01:53
Is er nu nog steeds niets bekend over "onze" keuzetitels??
De eerste EP30's zullen zo langzamerhand toch wel al geleverd zijn??

DanielC
30-10-2007, 08:34
In NL zullen de titels hetzelfde zijn als in UK las ik laatst in een persbericht.

Ik heb zelf nog geen HD tv, maar gewoon een 100hz breedbeeld. Zou ik het verschil nu al kunnen merken als ik daar een EP30 aan vast koppel?

Edwin V
30-10-2007, 09:49
Met de audioformaten ben ik zo langzamerhand de draad kwijt.
Kan de EP35 alleen DD en DTS decoderen en uitsturen over de analoge outputs of ook DD+ en Dolby TrueHD?
Kan de EP35 alle audiotracks behalve DTS-HD omzetten naar gelijkwaardig PCM en dan deze via HDMI versturen?
Waarom geen DTS-HD ondersteuning maar alleen de standaard DTS core?

Het lijkt mij dat de EP35 Dolby Digital formaten dus allemaal ondersteunt via HDMI, deels via de analoge outputs (gedecodeerd) en alleen het standaard DTS formaat (analoog of via HDMI). Maar het begint me te duizelen....

Trat
02-11-2007, 15:30
In NL zullen de titels hetzelfde zijn als in UK las ik laatst in een persbericht.

Ik heb zelf nog geen HD tv, maar gewoon een 100hz breedbeeld. Zou ik het verschil nu al kunnen merken als ik daar een EP30 aan vast koppel?
Lijkt me niet: resolutie van je TV zal 576i/p zijn en DVD is dit ook (720×576). Qua geluid merk je het misschien wel, maar ja... Niet eens een keer een plasmatje/ LCDtje kopen :-P

Pieter Kleine
02-11-2007, 15:56
Was het niet zo dat dan ook nog de film in 480i wordt verstuurd.

Edit: dat moet zijn 480p en dan soms voor extra's, dus niet de hoofdfilm.

Trat
02-11-2007, 16:02
Ik dacht dat bij de DVD-Video standaard, 480i/p voor NTCS was en 576i/p voor PAL. Of de bron dan geupscaled wordt van 480 naar 576 is goed mogelijk, weet ik niet.

Albert Kostwinder
02-11-2007, 16:37
Met de audioformaten ben ik zo langzamerhand de draad kwijt.
Kan de EP35 alleen DD en DTS decoderen en uitsturen over de analoge outputs of ook DD+ en Dolby TrueHD?
Kan de EP35 alle audiotracks behalve DTS-HD omzetten naar gelijkwaardig PCM en dan deze via HDMI versturen?
Waarom geen DTS-HD ondersteuning maar alleen de standaard DTS core?

Het lijkt mij dat de EP35 Dolby Digital formaten dus allemaal ondersteunt via HDMI, deels via de analoge outputs (gedecodeerd) en alleen het standaard DTS formaat (analoog of via HDMI). Maar het begint me te duizelen....

Wat hij intern decodeert kan ook via analoog. 7.1 en dts hd moet echter via hdmi. :)

Peter van santbrink
03-11-2007, 16:29
mmm, was vandaag in MM Rotterdam en vroeg ze of ze over de aankomende Toshiba HD-dvd spelers, blijkt dat ze alleen maar BR spelers gaan verkopen !!!

was wel verbaast, kan iemand dit bevestigen (of dit b.v. voor alle MM filialen geldt) ?

Willy B.
03-11-2007, 16:57
mmm, was vandaag in MM Rotterdam en vroeg ze of ze over de aankomende Toshiba HD-dvd spelers, blijkt dat ze alleen maar BR spelers gaan verkopen !!!

was wel verbaast, kan iemand dit bevestigen (of b.v. voor alle MM filialen geldt) ?

Belgie ook alleen blu-ray spelers en nog de verkrijgen de eerste hd dvdspeler e1.
En de nieuwere zoals de ep10 is niet de verkrijgen.

STaf
03-11-2007, 19:17
Belgie ook alleen blu-ray spelers en nog de verkrijgen de eerste hd dvdspeler e1.
En de nieuwere zoals de ep10 is niet de verkrijgen.
Ben gisteren in de nieuwe "Saturn" winkel te Antwerpen geweest. Daar stonden alle type's van Toshiba, EP-10, HD-E1 en het topmodel... toen ik op de afdeling van de films kwam stonden er welgeteld 5 hd dvd's!!! en dan nog Rambo 1,2 en 3!!! Gewoon een ramp... Maar spelers hadden ze wel!!!

Willy B.
03-11-2007, 19:42
Ben gisteren in de nieuwe "Saturn" winkel te Antwerpen geweest. Daar stonden alle type's van Toshiba, EP-10, HD-E1 en het topmodel... toen ik op de afdeling van de films kwam stonden er welgeteld 5 hd dvd's!!! en dan nog Rambo 1,2 en 3!!! Gewoon een ramp... Maar spelers hadden ze wel!!!

Saturn wel maar m.m heeft alleen de toshiba e1 model.
Ja ik weet het das een ramp hd-dvd's een paar m.m heeft vele meer hd-dvd's je zou zeggen het is het zelfde bedrijf.
Ook je moet zien de prijzen vergelijken van blu-ray saturn en m.m groot verschil ertussen.
Zal wel komen omdat het een openingstunt is bij de dvd's juist het zelfde prijs verschillen.

Peter van santbrink
03-11-2007, 19:54
Ben gisteren in de nieuwe "Saturn" winkel te Antwerpen geweest. Daar stonden alle type's van Toshiba, EP-10, HD-E1 en het topmodel... toen ik op de afdeling van de films kwam stonden er welgeteld 5 hd dvd's!!! en dan nog Rambo 1,2 en 3!!! Gewoon een ramp... Maar spelers hadden ze wel!!!

Dus de ep35 is al te krijgen in Belgie ? is dit met die 7 HD-dvd of alleen de speler ?

Willy B.
03-11-2007, 19:57
Dus de ep35 is al te krijgen in Belgie ? is dit met die 7 HD-dvd of alleen de speler ?

Hij zal bedoelen topmodel XE1.

Bealeo
03-11-2007, 20:56
Ze zouden eind oktober toch uitkomen ? Inmiddels zitten we begin november...

Frenkel
03-11-2007, 21:29
Ze zouden eind oktober toch uitkomen ? Inmiddels zitten we begin november...

Is opgeschoven naar half November, naar mijn weten.

Newboy
03-11-2007, 22:30
Carrefour België in Auderghem verkoopt ook enkel Blu-rayspelers zij het enkel van Sony.

MM Brussel verkoopt alles. HD-DVD stand-alones raken moeilijk weg heb ik de indruk. Die hebben daar nog een hele stapel liggen. Enkel EP-10 en E1 heb ik gezien.

Andrew-Kenneth
03-11-2007, 23:04
Ben gisteren in de nieuwe "Saturn" winkel te Antwerpen geweest. Daar stonden alle type's van Toshiba, EP-10, HD-E1 en het topmodel... toen ik op de afdeling van de films kwam stonden er welgeteld 5 hd dvd's!!! en dan nog Rambo 1,2 en 3!!! Gewoon een ramp... Maar spelers hadden ze wel!!!

Ik ben vorige week ook in Saturn gaan kijken. Er stond een goedgevulde display met Blu-ray schijven. Ik vond geen hd dvd's. Toen ik er een verkoopster bijhaalde toonde die mij de schamele vier of vijf hd dvd's die ze hadden. Ze verzekerde me wel dat er weldra meer hd dvd's zouden binnenkomen. (De winkel was toen maar een dag of twee open.)

In de Media Markt in Antwerpen staan er wel redelijk veel hd-dvd's (op z'n minst evenveel als blu-ray)

STaf
03-11-2007, 23:40
Ik ben vorige week ook in Saturn gaan kijken. Er stond een goedgevulde display met Blu-ray schijven. Ik vond geen hd dvd's. Toen ik er een verkoopster bijhaalde toonde die mij de schamele vier of vijf hd dvd's die ze hadden. Ze verzekerde me wel dat er weldra meer hd dvd's zouden binnenkomen. (De winkel was toen maar een dag of twee open.)

In de Media Markt in Antwerpen staan er wel redelijk veel hd-dvd's (op z'n minst evenveel als blu-ray)
Voila, das wat ik dus bedoel, bij mij waren het er 5, er is er dus al één bijgekomen!!!(y) Maar serieus, dit vind ik voor zo'n zaak dus ronduit droevig, en ook duidelijk welk formaat, voor welke reden danook, ze prefereren...:x

rvvnr1
04-11-2007, 09:28
Hier bij de MM in Z'meer gaat de verdeling tussen BR en HD DVD schijfjes redelijk gelijk op, op de spelers heb ik nog niet gelet.

Peter van santbrink
09-11-2007, 12:10
Is de E35 al ergens te krijgen en zo ja, heeft iemand 'm al gekocht en wat vind je ervan ?

STaf
09-11-2007, 17:23
Ben net terug van de Saturn winkel, ze hadden nu al een reddelijk aanbod van HD DVD, heb Miami vice gekocht voor 24€, maar de meeste oudere zoals the hulk en Van helsing waren 18€, niet zo slecht...

Pieter Kleine
09-11-2007, 17:53
Is de E35 al ergens te krijgen en zo ja, heeft iemand 'm al gekocht en wat vind je ervan ?


directsale verwacht hem pas december a.s. De actie zal wel goed lopen.

Frenkel
09-11-2007, 17:57
Is de E35 al ergens te krijgen en zo ja, heeft iemand 'm al gekocht en wat vind je ervan ?

De E30 wordt in de UK inmiddels uitgeleverd, maar voor de E35 moeten ze daar nog 2 weken wachten.
Ik denk dat wij dus minstens even lang moeten wachten, zoniet nog langer.

De eerste Firmware update staat overigens al op de site van Toshiba,..dus nog voor de spelers goed en wel verkrijgbaar zijn

Peter van santbrink
10-11-2007, 02:00
directsale verwacht hem pas december a.s. De actie zal wel goed lopen.

Gaat echt helemaal nergens meer over: je kan dus al vanaf zeg deze zomer geen BR of HD-dvd speler kopen alleen maar omdat men bang is om te verliezen; de Samsung BD-UP5000 wordt al een half jaar aangekondigd maar is nog steeds niet te krijgen (laatste nieuws, ergens in maart) en nu worden de E30 en E35 steeds maar weer uitgesteld: eerst september, toen 2e week november en nu weer december)

GVD, ik wil nu een BR, HD-dvd of combi speler kopen en dat kan dus gewoon niet :evil:

Frenkel
10-11-2007, 09:33
Gaat echt helemaal nergens meer over: je kan dus al vanaf zeg deze zomer geen BR of HD-dvd speler kopen alleen maar omdat men bang is om te verliezen; de Samsung BD-UP5000 wordt al een half jaar aangekondigd maar is nog steeds niet te krijgen (laatste nieuws, ergens in maart) en nu worden de E30 en E35 steeds maar weer uitgesteld: eerst september, toen 2e week november en nu weer december)

GVD, ik wil nu een BR, HD-dvd of combi speler kopen en dat kan dus gewoon niet :evil:



Toshiba kan bij vele in de pap schijten, maar dit is toch een slechte ontwikkeling, Ik baal ook stevig van dat uitstelen.

Maar misschien vant het nog mee,...op de UK site van Toshiba is de EP 35 inmiddels "In Stock"
http://www.gottatoshiba.com/catalog/hddvd/hddvdplayers/HD-EP35

windoweyez
10-11-2007, 10:03
GVD, ik wil nu een BR, HD-dvd of combi speler kopen en dat kan dus gewoon niet :evil:




:???:
Dat kan toch ook gewoon?
Ik heb er al èèn sinds maart.
En om de zoveel tijd krijg je dan ook nog eens een nieuwe filmware zodat alle functies up to date blijven. Is het net of je weer een nieuwe hebt.
En als ik soms even genoeg heb van films dan kan je er tussendoor ook nog eens allemaal leuke spelletjes op spelen....
:-)

joostpolletje
10-11-2007, 10:38
:???:
Dat kan toch ook gewoon?
Ik heb er al èèn sinds maart.
En om de zoveel tijd krijg je dan ook nog eens een nieuwe filmware zodat alle functies up to date blijven. Is het net of je weer een nieuwe hebt.
En als ik soms even genoeg heb van films dan kan je er tussendoor ook nog eens allemaal leuke spelletjes op spelen....
:-)


Playstation

Albert Kostwinder
10-11-2007, 11:50
GVD, ik wil nu een BR, HD-dvd of combi speler kopen en dat kan dus gewoon niet :evil:




Wat is dit nu voor gejammer. Er zijn NU genoeg blu ray / hd dvd spelers te koop. Sony 300 / 500/ se1 / panasonic 10, samsung 1000, 1400, toshiba se1, xe1, ep10, ep30.

memphisflash
10-11-2007, 16:48
Ik heb sinds gisteren de Sony BDP S500 in huis staan, geweldig apparaat, beetje aan de prijzige kant, maar dan heb je ook wat ! Nou nog het DVD gedeelte regio vrij, dan ben ik helemaal tevreden [iemand tips ????]