PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer VSX-AX3 multi channel receiver.



Wim S.
01-09-2007, 09:41
Ik heb een Pioneer VSX-AX3 multi channel receiver en volgens mij klopt er iets niet.

Het probleem is als volgt als ik een dvd bekijk is het geluid goed en hoef ik de volume op -18 te zetten en dat klinkt dan luid genoeg. Nu heb ik een x-box 360 met een hd-dvd speler, als ik daar bv kies voor DD 5.1 klinkt het geluid een stuk zachter en draai ik de volumeknop op -8, een te groot verschil naar mijn mening. Ik heb de x-box 360 aangesloten op mijn receiver via een optische kabel (kan volgens mij ook niet anders). Nu heb ik de x-box 360 ingesteld op mijn receiver op cdr/tape maar moet ik deze instellen op digitaal ofzo en hoe doe ik dit? De verkoper van het optiche kabel zei tegen mij dat ik de bron goed moest instellen mischien dat jullie weten wat hij hierme bedoeld?

Ook krijg ik geen dts op het display te zien van mijn receiver wat ik wel krijg te zien met een dvd met DTS geluid. Ik heb het gevoel dat er iets nog niet helemaal op orde is.

Pieter Kleine
01-09-2007, 10:59
Ligt denk ik gewoon aan uitgangssignaal van de apparatuur. Heb dit ook wel, het geluid van de pcheeft ook lager volume dan andere apparatuur.