PDA

Bekijk de volledige versie : In the Valley of Elah (Paul Haggis)



Wouter van Dis
03-09-2007, 11:58
In the Valley of Elah (2007)

Zag deze trailer voor The Bourne Ultimatum in Amerika. Zag er goed uit, maar wel weer een drama van Paul Haggis. Hopelijk heeft hij dit keer langer over het scenario gedaan, dan bij Crash. Die had hij in 2 weken geschreven, en eerlijk gezegd was dat ook een beetje te zien. Toch was het een goede film, en aangezien Million Dollar Baby ook van zijn hand was, heb ik goede hoop.

Met: Tommy Lee Jones, Charlize Theron, James Franco.

Asphyxion
31-01-2008, 21:22
Vandaag gezien. Terechte oscar nominatie voor Tommy Lee Jones... De film is wat langzaam en daar moet je van houden, maar voor de rest heb ik wel gespannen zitten kijken....

Mark de Jong
06-02-2008, 22:19
Mooie film, viel me een klein beetje tegen qua verhaal. Maar wat een prachtrol van Tommy Lee Jones (y)

mortaza
06-02-2008, 23:27
Verhaal viel mij ook wel tegen, ik had meer een verassende plot verwacht, maar de film moet het toch van het acteerwerk hebben.

Patrick van den Hul
07-02-2008, 08:43
Idem hier, geweldig acteerwerk. Script wat traag en gewoontjes. Toch de moeite waard!

Oudlid_X5
02-08-2008, 14:39
Paul Haggis, de schrijver achter Millon Dollar Baby (Euthanasie) en zijn debuutfilm Crash (Racisme), toont nu het leed van oorlog. Door de thuisblijvers maar ook de soldaten een gezicht te geven zorgt Haggis niet alleen voor de nodige diepgang maar ook voor personages van vlees en bloed waarmee de kijker zich kan identificeren. De film is dan ook een aanklacht tegen de uitzichtloze situatie van de achterblijvers en de psychisch beschadigde jonge mensen die terugkomen. Ze weten geen raad met wat ze gezien hebben en wat ze op hun geweten hebben.

De vader en moeder die al een zoon hebben verloren in een eerdere oorlog zijn zoekende naar hun jongste telg. Op mysterieuze wijze is hij verdwenen totdat op een gegeven moment de restanten van een lichaam worden gevonden. Het is hun zoon. De laatste zoon die ook gestorven is voor het systeem. De moeder, heel mooi gespeeld door Susan Sarandon, is de belichaming van de alledaagse huisvrouw die haar zoon heeft moeten opgeven voor het leger. Ze lijkt compleet te bezwijken onder het tragische verlies. De vader, gespeeld door Tommy Lee Jones, weet niet meer wat hij moet doen. Machteloos lijkt hij verder te gaan met zijn leven. Maar leeft hij nog wel? Hij beweegt zich voort, hij voedt zijn lichaam, het lichaam is alleen nog maar een omhulsel van een dood bloedend hart.

Tommy Lee Jones zet dan ook geen rol neer, hij is het. Hij lijkt met de jaren steeds betere rollen uit te kiezen en er compleet voor te gaan. Zijn uitstraling in deze film, zijn kalme houding, puur berust om te er achter te komen wat er gebeurd is met zijn zoon, spreekt boekdelen. De groeven in zijn gezicht zijn uitgehold van schuld en boetedoening. Schuldgevoelens overheersen in zijn kalme acteerwerk. Meesterwerk!

http://blog.nj.com/entertainment_impact_tv/2007/09/large_elah.jpg

http://www.austinchronicle.com/binary/0ec6/IntheValleyofElah.jpg

http://image.guardian.co.uk/sys-images/Film/Pix/pictures/2007/09/04/tommylee460.jpg

http://blog.nola.com/living/2007/09/large_Elah.JPG

Bettina
02-08-2008, 15:40
Tommy Lee Jones zet dan ook geen rol neer, hij is het. Hij lijkt met de jaren steeds betere rollen uit te kiezen en er compleet voor te gaan. Zijn uitstraling in deze film, zijn kalme houding, puur berust om te er achter te komen wat er gebeurd is met zijn zoon, spreekt boekdelen. De groeven in zijn gezicht zijn uitgehold van schuld en boetedoening. Schuldgevoelens overheersen in zijn kalme acteerwerk. Meesterwerk!







Deze film heb ik ook pas gezien op blu ray, Jones speelt echt ongelooflijk goed!
Hij IS deze rol inderdaad. Goede film.
Moet ik zeker nog eens her kijken

Daan de G.
03-08-2008, 10:48
Vind het wel een aardige film.. Jones zet inderdaad een mooie rol neer maar ik kreeg nergens het gevoel van GEWELDIG o.i.d.

Vond eerlijk gezegd Stop-loss een veel mooiere Iraq film