PDA

Bekijk de volledige versie : Op zoek naar DVD HDD Recorder



Lotman
03-09-2007, 12:47
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een goede DVD recorder met harde schijf. Liefst kwaliteit dus ik heb voornamelijk zitten kijken naar Panasonic en Pioneer.
Bvb. de Pioneer DVR 550 H-S, of ev. de Panasonic DMR EH 57 EC.

Kunnen deze DVD spelers:
- Gedeeltelijk wissen? Bvb. voor reclames. Op het frame nauwkeurig.
- Zijn ze geluidsloos tijdens afspelen of maken ze veel lawaai?
- Ik heb nog geen box of zo om digitale TV op af te spelen maar in de toekomst wel - ik veronderstel dat deze spelers compatibel zijn? (Digitale TV in Belgie welteverstaan).
- Kan de Pioneer ook DVDs branden in FR-modus? (Volle capaciteit van DVD benutten, afhankelijk van lengte film.)

Waar ik ook voor op zoek ben in een DVD speler, maar waar ik nergens een degelijk antwoord op kan vinden, is het volgende:

- Kan er in 16:9 formaat/aspect ratio op DVD gebrand worden? Kan er een HDD recorder dit eigenlijk? Waarmee ik bedoel: de opgenomen film op DVD branden zonder DVD-ruimte te verliezen aan de zwarte balken boven en onder.
Moet je dan eerst ook in 16:9 opnemen daarvoor?
Kan je dit met analoge kabel, of is digitale TV vereist voor een 16:9 signaal?

- Kunnen deze DVD spelers (of andere van Pioneer / Panasonic, of andere die jullie zouden aanraden) regiovrij gemaakt worden?

Hoe zit dit bij bovenstaande Pioneer/Panasonic spelers?

Alvast veel dank.

Gerco Stuivenberg
03-09-2007, 21:11
De beeldverhoudingen zijn bij analoge TV nooit te wijzigen wanneer je hiervan op wilt nemen. Breedbeeld-uitzendingen worden daarom meestal opgenomen zoals ze ontvangen worden.

Bij Digitaal is de beeldverhouding vaak afhankelijk van de instellingen van de ontvanger die daarvoor gebruikt wordt.