PDA

Bekijk de volledige versie : Denon 1907 icm ITT Superion 1300



Daveydw
04-09-2007, 11:15
Wil een nieuwe receiver gaan kopen waar mijn Itt Superion 1300 (http://www.xxo.com/catalogs/images/0001431(1).jpg) set op aangesloten gaat worden. Later komt er nog een suround zet bij. De Itt's komen alleen pas echt lekker tot hun recht bij een behoorlijk vermogen, ze zijn 200watt bij 8 ohm , 300 max.

Zou de 7x85 watt van een Denon AVR-1907, dus 2x85 voor de Itt's voldoende zijn of toch maar een maatje meer ?

Peter Porrio
04-09-2007, 11:31
Ik kan niet inschatten hoe hoog het rendement is van jouw speakers en of ze veel vermogen nodig hebben. Je geeft zelf aan van wel. Daarbij zijn het zuilen van 90cm hoog en hebben ze behoorlijke woofers.

Op basis van die informatie ben ik geneigd om te concluderen dat de 1907 waarschijnlijk te licht is voor jouw speakers.
Om dit zeker te weten lijkt het me handig om jouw speakers i.c.m. de Denon 1907 te gaan luisteren. Wellicht dat je er dan achter komt dat je moet gaan voor een 2807, of zelfs nog een model hoger.

Gerco Stuivenberg
04-09-2007, 21:49
Op basis van die informatie ben ik geneigd om te concluderen dat de 1907 waarschijnlijk te licht is voor jouw speakers.
Dat denk ik ook.

Het zijn ook wat oudere luidsprekers en die hebben meestal geen conussen die licht, stijf en daardoor moeilijk aan te sturen zijn.

Om er achter te komen of dit ook werkelijk zo is, zou je de luidsprekers een behoorlijk lange tijd, minstens 1 tot 2 uur i.c.m. de 1907 moeten laten spelen. De versterker is dan op temperatuur en kun je het gaan bepalen.

Wanneer deze na ongeveer een 1,5 uur spelen anders klinkt, betekent dit meestal dat deze geen reserves op kan bouwen omdat de luidspreker te veel energie (= vermogen x tijd) vraagt. Meestal kun je dit horen aan de lage (midden) tonen. Deze zijn dan minder krachtig.

Ik zou dan eerder denken aan een 3806 of 3807.;)