PDA

Bekijk de volledige versie : Transformers 16 oct op HD-DVD



baltar
05-09-2007, 19:11
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=903053

Het betreft de VS release. Europa zal wel later aan de beurt zijn

*TIMMIE*
06-09-2007, 08:28
Hij zal een Dolby Digital Plus track krijgen in plaats van True HD. Way to go Paramount. Ze zijn daar erg goed bezig de laatste tijd en willen echt alles uit de kast halen! NOT! :roll: :-?

TJ Weissel
06-09-2007, 10:44
Hij zal een Dolby Digital Plus track krijgen in plaats van True HD. Way to go Paramount. Ze zijn daar erg goed bezig de laatste tijd en willen echt alles uit de kast halen! NOT! :roll: :-?

24bit 1.5mbs DD+ track is voor mij al voldoende, mijn amp kan niet meer...
maarjah, op Blu-ray is het 640kbps, ohnee deze film komt niet op Blu-ray (y)

Had meer kunnen zijn, maar dat zou tenkoste gaan van de mooie serie extra's die erbij zitten zoals PiP.

http://www.ezydvd.com.au/g/i/p/795672.jpg

Disc 1:
-- TRANSFORMERS H.U.D. (Heads Up Display)--In this mode, viewers can access running text-based behind-the-scenes background information on the production during the feature. Users can also watch relevant picture-in-picture b-roll and video with Bay, Spielberg and other filmmakers during select sequences.

-- Transformers Intelligence Mode web-enabled features consist of:
-- Transformation Mode
-- Health Meter
-- Weapon Mode
-- Robot Bio
-- In Scene Indicator
-- Text Ticker
-- GPS

Disc 2:
-- TRANSFORMERS Tech Inspector - Gives viewers an unprecedented look at the TRANSFORMERS robots through the exquisitely detailed models created by ILM artists. Users can zoom in on each detail for a closer examination and pause and change the rotation of the models.

*TIMMIE*
06-09-2007, 11:51
Het lukt je weer om een rare en onzinnige vergelijk te maken. :S Het gaat in deze niet om Blu Ray, maar dat Paramount een rare strategie lijkt te volgen. Ze halen niet alles uit het medium dat mogelijk is. Dat het nu nog maar weinig apparaten alles uit de kast halen of dat jij het niet kan afspelen is in deze irrelevant. Het HD formaat wordt niet optimaal benut en dat is uiterst zonde. Zeker niet bij recente films.

TJ Weissel
06-09-2007, 12:20
Ach ja, zo gaat het nou eenmaal... ze dubbel dippen veel films. Bij DVD ook het geval. Waarschijnlijk kan je binnen paar jaar 'n SE verwachten waar dan wel 'n True HD track op zou zitten, denk overigens niet dat ik m dan zou vervangen.

Blijft bij dat DD+ nog altijd beter is dan DD ;)

*TIMMIE*
06-09-2007, 13:15
Mij hoor je nergens beweren dat DD+ niet beter is dan DD. Een hogere bitrate kán een mooier geluid opleveren en dat zal ongetwijfeld hoorbaar zijn in het geval van Transformers.

Juist in de introductiefase van een nieuw medium mag je verwachten dat ze er zo veel mogelijk uit willen halen en zeker op het gebied van audio/video. Het is jammer dat dit hier niet gebeurd en men kiest voor een lagere bitrate en niet toekomstgericht bezig zijn.
Dubbeldippen mag geen uitgangspunt zijn in deze fase van de PLC en zeker niet als men het product nog moet positioneren. En ik zal hem zelf inkoppen, voordat er weer een BR-D draai aan gegeven wordt; Ook hier wordt er niet altijd alles uitgehaald. Zie bijvoorbeeld Live Free, Die Hard (PG13 versie voor de USA). Al wordt hier tenminste meer uit gehaald qua beeld en geluid. Fox, Sony en Disney voegen zeker bij recente films HD-audio toe. Universal wil dit ook nog wel eens "vergeten".

Om terug te komen op je argument van extra's. Deze mogen er netjes uit zien, dat haalt niet weg dat het medium primair bedoeld is voor de weergave van beeld én geluid in HD. Kennelijk wordt dit enigszins vergeten als ze bij een recente film een "mindere" variant plaatsen en niet alles uit de kast willen halen (ook bij DVD overigens). Maar goed... zo'n geweldige studio is Paramount al lang niet meer qua films. Kennelijk wordt dit beleid voortgezet met de distributie van DVD en HD-DVD.

Dat jij dit kennelijk ziet als een Top-DVD... Ik zie dit als een gemiste kans.

TJ Weissel
06-09-2007, 13:22
Over de films van Paramount, zo geweldig zijn de amerikaanse films de laatste 10 jaar eigenlijk niet meer.. maar ze hebben 'n geweldige catalogus klassiekers! Het blijft aftasten, en zeker Paramount heeft hun draai dus nog niet gevonden, jij hebt dan ook zeker "deels" gelijk ;)

Edwin V
06-09-2007, 15:14
Ik heb 't idee dat bedrijven altijd al bezig zijn om niet gelijk het beste te brengen. Het kost nog teveel moeite en tijd om 't optimale te maken. Beter gelijk uitgeven wat je hebt liggen. En om de HD markt te promoten zou er eigenlijk maar 1 formaat moeten zijn of iedere maatschappij zou beide moeten ondersteunen. Het uitbrengen van mindere titels in het begin qua film kan ik ook nog wel begrijpen. Als ze gelijk alle beste films uitbrengen kopen de meeste mensen eerst deze en misschien later pas die mindere titels of helemaal niet meer. Bovendien moet de productielijn ook de hoeveelheden kunnen produceren en gaat men niet steeds door met het produceren van 1 bepaalde film. Men stop dat en na een paar jaar geven ze 't weer opnieuw uit.
Vanuit consumenten oogpunt zou 't natuurlijk prachtig zijn wanneer alles meteen beschikbaar zou zijn
Zelfs vanuit format war oogpunt zou een grote catalogus van invloed zijn maar toch wordt er maar mondjesmaat uitgebracht.

Lorre
06-09-2007, 16:35
Tof van ze dat ze de mooie cover gebruiken. En ja geen True HD omdat er mss geen plaats voor is? HAH! (6)



Ach ja, zo gaat het nou eenmaal... ze dubbel dippen veel films. Bij DVD ook het geval. Waarschijnlijk kan je binnen paar jaar 'n SE verwachten waar dan wel 'n True HD track op zou zitten, denk overigens niet dat ik m dan zou vervangen.

Blijft bij dat DD+ nog altijd beter is dan DD ;)

En dan maar zeuren dat BR nooit een True HD track meekreeg en nu een HD-DVD release geen krijgt is alles ok? :p

Ik ben het volledig met Timmie eens. Paramount zit aan te kondigen dat HD-DVD het formaat is waar ze alles uit kunnen halen en zowat de meest complete releases gaan geven van een film en dan de eerste film die ze uitbrengen geven ze al geen True HD of PCM geluid. Jammer vind ik dit.

minimoke
06-09-2007, 17:08
Al bij al vind ik het jammer dat PCM geen standaard is bij Blu-ray of HD DVD. Ik veronderstel dat de meeste receivers, met hdmi aansluiting en/of die met 6 analoge aansluitingen kunnen dit zonder problemen weergeven.

Op die manier hoeven er niet opnieuw 'nieuwe' gecomprimeerde formaten verschijnen waar de receivers of players moeten worden op aangepast.

Op mijn PS3 geen probleem, maar ik denk dat er veel gebruikers met een stand-alone deze nieuwe formaten nog niet kunnen beluisteren. Jammer, met PCM hadden we nu al veel meer luisterplezier.

Blu-ray.... graag op iedere BD PCM aub.

rvvnr1
06-09-2007, 21:12
Juist in de introductiefase van een nieuw medium mag je verwachten dat ze er zo veel mogelijk uit willen halen en zeker op het gebied van audio/video.
Kan je nog voor je halen hoe dat ging met dvd?? Heleboel studio's hadden nog nooit van anamorph beeld (of sterker nog: breedbeeld!) gehoord, DD5.1 was nog een zeldzaamheid en er werd nog nauwelijks aandacht besteed aan extra's. Dan mogen we op zich blij zijn dat we nu "al" dit soort releases krijgen..... ;)

Edwin V
07-09-2007, 06:47
Kan je nog voor je halen hoe dat ging met dvd??
En nog steeds zijn er releases die veel beter hadden gekund.
DD5.1 was in het begin niet echt een zeldzaamheid hoor. DTS wel.

*TIMMIE*
07-09-2007, 08:44
De meeste DVD's kende toch anamorphic beeld en Dolby Digital was toch snel een standaard en zeker bij de gevestigde maatschappijen. Met name wat oudere films kenden als ik mij goed herinner een non anamorphic beeld. Recente films werd toch flink aandacht aangegeven. Het formaat DVD was een hele nieuwe manier van kijken. In dit geval heeft men meer ervaring met digital mastering en omzetting. Dat was toen volgens mij een stuk minder bekend en er was minder ervaring in.

Toch vind ik de geluidstrack een vreemde keuze in dit specifieke geval. De ontwikkelingen zijn een stuk verder en gezien het een recente film is, zou je een HD-score toch mogen verwachten. Dat dit bij een oudere film niet is, kan ik in komen, maar bij een dergelijke release wil je toch dat het pareltje helemaal mooi glanst. Mensen moeten immers over op een nieuw formaat en je wil ze overuigen. De techniek is verder, maar de ervaring met digitale media ook. Of het nu BR-D of HD-DVD is, maakt in deze niet uit.

TJ Weissel
07-09-2007, 09:46
Laten we lekker de (p)review afwachten ;)

en dat geb*tch op Paramount, Disney/Buena Vista zijn geen haar beter.

*TIMMIE*
07-09-2007, 10:08
Makkelijk gezegd. Het zal ongetwijfeld een verbluffend en beter geluid zijn, maar hoe DD+ zich verhaald naar Dolby Digital True HD kun je niet vergelijken met die review en je uitspraak is dus enigszin zinloos. Om het te linken aan DVD-uitgaven; Bij re-releases, die bijvoorbeeld een geremastered geluid of een DTS-spoor op de nieuwe release hebben, blijkt het voorheen als "perfecte geluid" alsnog beter te kunnen. Tevens wordt er vaak gerept dat DVD's geen 448kbps track hebben, maar een lagere bitrate en dat dat verschil al hoorbaar is. Hier is het verschil natuurlijk nog groter.

Paramount verdient deze kritische noot in dit geval. Dat zou Buena Vista of andere maatschappijen ook krijgen als ze zulke HD-uitgaven (nee geen HD-DVD, maar algemeen gezien HD-uitgaven) zouden doen. Om een bovenstaande kritische noot van mij aan te halen; Fox haalt met Live Free, Die Hard ook niet alles uit de kast door de PG13 uit te brengen. Technische specs zien er in ieder geval goed uit en bij Fox zit het op technisch vlak tot nu toe goed (HD-transfer 1080p en DTS-HD op alle uitgaven; let wel dat dit niet over extra's gaat!). Kan Paramount in dit geval best van leren. Buena Vista heeft volgens mij tot nu toe de recente titels voorzien van PCM of HD-geluidsformaten en 1080p (nu nog juiste framing, maar daar hebben meerdere maatschappijen moeite mee; Universal en BTTF???).

Edwin V
07-09-2007, 12:56
De andere Paramount HD_DVD's die ik heb bevatten ook allemaal DD+. volgens mij.

Lorre
07-09-2007, 15:47
Buena Vista heeft volgens mij tot nu toe de recente titels voorzien van PCM of HD-geluidsformaten en 1080p (nu nog juiste framing, maar daar hebben meerdere maatschappijen moeite mee; Universal en BTTF???).

Er zijn al een paar bedrijven die een steek hebben laten vallen (Universal met Kampioenen, Buena Vista met Lilo & Stitch en onlangs de foute framing bij PotC op BR) , maar dit betreft zoals jij zegt een heel ander onderwerp. Paramount kondigde aan met hun overstap naar HD-DVD dat dit was vanwege de productiekosten die lager zijn en dat het 30GB meer dan genoeg is om alles op te plaatsen. Hun eerste topper krijgt dan al een mindere geluidstrack en dit zal vast te wijten zijn aan het plaatsgebrek ( Wilde gok, maar ik zal er niet echt ver van zitten). R1 bevat namelijk meestal ook nog een Spaanse of Franse-track, de audiocommentaren, de PiP, enz... Dus dit strijd in met hun beloftes. Als er 1 titel was die me zou kunnen laten overwegen om een HD-DVD add-on te kopen dan was het deze wel, maar nu zal ik de 1 disc kopen en wachten tot deze op BR uitkomt. De 1 disc cover vind ik persoonlijk enorm goed. :mrgreen:

TJ Weissel
07-09-2007, 16:20
Ik snap de logica wel ;) .. DVD's vergelijken met Blu-ray ... en uiteraard 'n DVD release verkiezen boven 'n HiDef release... ik snap het!

Lorre
07-09-2007, 17:50
Idd, DVD verkiezen boven de HiDef release. Waarom? Omdat het me terug extra geld zou kosten om een HD-DVD speler te kopen en dat heb ik er nu even niet voor over.